Pagina 2 van 10 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 21 tot 40 van 193

Onderwerp: [WB] Nieuws en geruchten 2016!

1. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

In principe is de horeca het voorbije seizoen nog uitgebreid geweest, met die onder andere die Boursin wrap, kebab aan Psyké en een menu mitraillette met kebab (hoe verzinnen ze het eigenlijk). Ook die smoothies waren nieuw.

Ik denk àls we nog een uitbreiding mogen verwachten, de kans groot is dat het met kip en/of kebab zal zijn. Want jah, we geraken stilaan in de minderheid . Ook de hamburgermenu's zijn de laatste jaren behoorlijk vermoslimd.

Ik zet mijn geld trouwens in op dat binnen een paar jaar een overstap gemaakt wordt naar halal. Dat doet nu al zijn intrede in de Subway's van Amsterdam en alle Quick's van Frankrijk bijvoorbeeld.
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

2. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Zo'n 'deftig' eten is natuurlijk iets wat alle pretparkfans graag hebben, maar wij bezoeken de parken dan ook erg vaak. De meeste gasten komen 1 à 2 keer per jaar in een pretpark en vinden het dan normaal om fastfood te eten. Voor een regionaal, middelgroot park als Walibi hebben ze vind ik nog een redelijk uitgebreide horeca.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    In principe is de horeca het voorbije seizoen nog uitgebreid geweest, met die onder andere die Boursin wrap, kebab aan Psyké en een menu mitraillette met kebab (hoe verzinnen ze het eigenlijk). Ook die smoothies waren nieuw.

Ik denk àls we nog een uitbreiding mogen verwachten, de kans groot is dat het met kip en/of kebab zal zijn. Want jah, we geraken stilaan in de minderheid . Ook de hamburgermenu's zijn de laatste jaren behoorlijk vermoslimd.

Ik zet mijn geld trouwens in op dat binnen een paar jaar een overstap gemaakt wordt naar halal. Dat doet nu al zijn intrede in de Subway's van Amsterdam en alle Quick's van Frankrijk bijvoorbeeld.
    Jefke twee jaar geleden vond je al heel wat bordjes met Hallal voedsel in het park

4. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door bobby turbo Bekijk post
    Jefke twee jaar geleden vond je al heel wat bordjes met Hallal voedsel in het park
    Is dat echt? Welke horecapunten zijn dat dan? Want ik weiger dat uit principe te eten eigenlijk.

5. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Jezus, wat maakt dat nu uit wat voor vlees ze gaan verkopen. I don't give a damn, zolang het smaakt, maakt mij dat niet uit. En er zeggen hier een paar zelf dat er vele moslims naar het park gaan, dan is het toch best klantvriendelijk om zoiets aan te bieden? Is toch hetzelfde als vegetarisch voedsel? Oké, het ene is vanuit een geloofsovertuiging en het ander kan te maken hebben met bepaalde allergiëen, maar er zijn ook mensen die vegetarisch zijn zonder medische redenen (en dan ook overal vegetarisch willen kunnen eten). Maakt echt niet uit. BTW: een Mitraillete met kebab vind je al jaren in elk kebabshuis in België...

Ik verwacht eerder kleine aanpassingen in het park, het park kennende is dat tijdens het seizoen zelf en niet onmiddellijk van bij de start .
    Life is like a Rollercoaster...

6. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door Belgiumcoasterfreak Bekijk post
    Ik verwacht eerder kleine aanpassingen in het park, het park kennende is dat tijdens het seizoen zelf en niet onmiddellijk van bij de start .
    Inderdaad. Wat likjes verf hier en daar, een nieuw bannertje ophangen, én veel promo rond de nieuwe attractie (én terecht uiteraard). Misschien ook de verwijdering van Walibi secret, maar dat valt in principe niet echt op mocht dat verdwijnen. (ik keek er veel naast eigenlijk tbh)
    Je vois la vie en des biscuits.

Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Is dat echt? Welke horecapunten zijn dat dan? Want ik weiger dat uit principe te eten eigenlijk.
    uit het hoofd weet ik dat het hing bij het horecapunt aan Psyke, maar had het nog gezien bij een andere en op enkele foodtrucks tijdens evenementen

8. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Jezus, wat maakt dat nu uit wat voor vlees ze gaan verkopen. I don't give a damn, zolang het smaakt, maakt mij dat niet uit.
    Mijn mening toch? Ik wil daar niet aan toegeven. Waarom zou ik vlees moeten eten dat behandeld werd opgedrongen wordt door een vreemde godsdienst? Je ziet het hoe langer hoe meer en het zal er niet op verbeteren. Hier (https://nl.wikipedia.org/wiki/Dhabiha) kan je lezen hoe die slachtingsrituelen zijn. Alleen een moslim mag het beest slachten, er wordt Allahoe Akbar over afgeroepen,... Ik moet daar niets van weten.

We zouden dat daarachter eens moeten gaan flikken. Vlees in de handel brengen dat alleen door een Christen geslacht mag worden. Het zou lang duren.

9. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Mijn mening toch? Ik wil daar niet aan toegeven. Waarom zou ik vlees moeten eten dat behandeld werd opgedrongen wordt door een vreemde godsdienst? Je ziet het hoe langer hoe meer en het zal er niet op verbeteren. Hier (https://nl.wikipedia.org/wiki/Dhabiha) kan je lezen hoe die slachtingsrituelen zijn. Alleen een moslim mag het beest slachten, er wordt Allahoe Akbar over afgeroepen,... Ik moet daar niets van weten.

We zouden dat daarachter eens moeten gaan flikken. Vlees in de handel brengen dat alleen door een Christen geslacht mag worden. Het zou lang duren.
    Uiteraard je mening, daar is dan ook niets mis mee, maar het is dan ook mijn mening dat mensen wel eens graag overdrijven. Er wordt je nergens, bij mijn weten, verplicht om perse het hallal vlees te eten. Het enige dat ik in het park heb gezien is bij specifiek vlees waar staat dat het ook hallal te verkrijgen is. Wat is daar mis mee vraag ik mij dan af. Niemand verplicht je dus, het is een service die ze aanbieden. Niet meer, niet minder.

Besides, even ter zijde, in het Midden Oosten/Azië leven ook meer bevolkingsgemeenschappen dan enkel Moslims. Zelfs in landen die 'overschaduwd' worden door dat stereotype, hebben ook Christen/Atheïsten/... The more you know dus.

Ga ik daarom zelf dat vlees eten? Neen, niet echt. Stoort het mij dat dat er is? Ook niet echt. Je storen aan het feit dat er keuzes zijn in vlees puur uit religieuze context, dan vraag ik mij af waarom net... Zeker omdat er niks verplicht wordt.

10. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Ga ik daarom zelf dat vlees eten? Neen, niet echt. Stoort het mij dat dat er is? Ook niet echt. Je storen aan het feit dat er keuzes zijn in vlees puur uit religieuze context, dan vraag ik mij af waarom net... Zeker omdat er niks verplicht wordt.
    Waar dat soort vlees er is, is de keuze er vaak niet (zoals ik al aanhaalde diverse Subway's in Nederland en Quick in Frankrijk). Te nemen of te laten.

11. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Dan hoop ik voor jou dat je geen vlees uit supermarkten eet. Want dat is nagenoeg allemaal Halal. (ook al is het niet uitdrukkelijk vermeld). Trouwens het is niet zo dat enkel Moslims dit mogen slachten en al helemaal niet met gebed en / of uitspraak. Het is gewoon de manier waarop geslacht wordt die belangrijk voor hun is. Het vlees is trouwens ook niet behandeld zoals je omschrijft... Ook al ben ik ook het van princiepe dat onverdoofd slachten niet kan anno 2016! Jammer genoeg eten we het allemaal met of zonder medeweten.
    582 Coasters (109 in Deutschland) Personal World Class Favorites: Formula Rossa / TTD / The Voyage / Millennium Force / Helix / Taron

12. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door vampire Bekijk post
    Het vlees is trouwens ook niet behandeld zoals je omschrijft...
    Met behandelen bedoel ik hoe het beest behandeld wordt en de rituelen, niet dat ze eventueel iets in het vlees na het slachten zouden doen.

13. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Het enige verschil dat halal op je bord veroorzaakt is de afwezigheid van varkensvlees. Er wordt niet plots kameel geserveerd en van kip, rund en de rest ging je vroeger ook niet dood: dat is niets nieuw.
    Het interesseert je nu toch geen hol wat slagers zeggen terwijl ze hun bijl in de beesten zetten, waarom zou je je daar wel voor interesseren als ze tijdens die job voodoo-, hindu- of weet ik wat voor gekke godsdienst-uitspraken zouden doen?
    Zelfs al laten ze elke koe eerst een rondje lopen rond de teennagel van de Heilige Rita: dat beest is dood als het in je bord ligt. Misschien was die wandeling voor de koe in kwestie nog inspirerend ook.

trouwens: we're talking 'theme park junk food', not 'obligatory lifelong diet'
    '''''''

14. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door Pretparkfreak7 Bekijk post
    Het interesseert je nu toch geen hol wat slagers zeggen terwijl ze hun bijl in de beesten zetten, waarom zou je je daar wel voor interesseren als ze tijdens die job voodoo-, hindu- of weet ik wat voor gekke godsdienst-uitspraken zouden doen?
    Ik ben een principemens . Ik ervaar dat als een toegeving. Het vlees smaakt inderdaad niet anders maar expliciet gaan vermelden dat iets halal is, is dat voor mij een teken 'dat is hier voor moslims' en dat ik daar dan niets te zoeken heb.

15. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Ik ben een principemens . Ik ervaar dat als een toegeving. Het vlees smaakt inderdaad niet anders maar expliciet gaan vermelden dat iets halal is, is dat voor mij een teken 'dat is hier voor moslims' en dat ik daar dan niets te zoeken heb.
    Amen!
    Aanpassen of oprotten! Ik krijg in Abu Dhabi en konsoorten ook geen varkensvlees, dus waarom zou Walibi dan Halal moeten aanbieden?
    Meer en meer wordt de gegeven vinger een arm!
    Godzijdank zijn ze in Denemarken toch een beetje slimmer aan het worden, ook al is het al veel te laat!
    http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...kantines.dhtml
    Atlantic Cup 2016 winners !

16. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door zottewoef Bekijk post
    Aanpassen of oprotten! Ik krijg in Abu Dhabi en konsoorten ook geen varkensvlees, dus waarom zou Walibi dan Halal moeten aanbieden?
    Simpel: omdat wij geen Abu Dhabi zijn, maar België. Meer woorden dien je daar niet aan te geven. Ik ben al blij dat we hier nog de keuze hebben in wat wij willen.

PS in je artikel staat wel ook het volgende: "niemand verplicht mag zijn om zaken te eten die zijn geloof of religie schaadt", een statement dat de gemeente zelf heeft gezegd. De kantines worden dus verplicht om traditioneel voedsel te verkopen, maar er staat niet bij dat dit uitsluitend varkensvlees hoeft te zijn en dat dus iedereen dat moet eten. Zoals eigenlijk best normaal is. Best bizar dat daar dan speciaal een wet voor moet gemaakt worden, want ik kan mij niet inbeelden dat dat daarvoor, voor een land met zoveel varkens, niet het geval al was.

Nu terug over naar Walibi zelf misschien? Misschien eens een topic openen over dit thema, want daar wordt wel vaker over gediscussieerd? Hier hoort het niet echt thuis om ons ongenoegen te uiten over de komst van dergelijke dingen, want daar gaat het niet hoofdzakelijk over. Of toch niet zo verregaand als nu .

17. 21-01-2016, 17:42

Reden
    Verplaatsing naar ander topic: zie topic "Nieuwe attractie"

18. 21-01-2016, 17:58

Reden
    Niet meer van toepassing.

19. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Aqualibi heeft nieuwe verlichting gekregen. Er hangen nu in de grote koepel een soort lichtjes zoals in die tunnels in Droomvlucht. Erg sfeervol als ze 's avonds de grote spots uitdoen. Voor de rest hebben ze met verf op de grond duidelijk proberen te maken dat er bovenin de glijbaantoren 2 wachtrijen gevormd moeten worden.

20. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Voor de rest hebben ze met verf op de grond duidelijk proberen te maken dat er bovenin de glijbaantoren 2 wachtrijen gevormd moeten worden.
    Zoiets zouden ze in Plopsaqua ook wel mogen doen, sommige mensen staan daar onwetend eigenlijk 3x een wachtrij te doen wanneer ze de Skydrop willen doen.

21. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Tijdens de zomervakantie zal het park opnieuw een uur langer open zijn, namelijk tot 19u00. Als ik mij niet vergis, bleef het park vorig jaar tijdens de zomer gewoon open tot 18u00. Daarnaast zijn er tijdens Halloween 6 nocturnes voorzien. Voor de zomer staan voorlopig nog geen nocturnes gepland.

Bron: www.walibi.be

22. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Heb ook de indruk dat ze in het voorjaar ook meer open zijn dan de voorbije dagen (13-15 april, 26-27 mei).

Bookmarks

Posting Regels