Pagina 3 van 10 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 41 tot 60 van 193

Onderwerp: [WB] Nieuws en geruchten 2016!

1. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door K-ToF Bekijk post
    Tijdens de zomervakantie zal het park opnieuw een uur langer open zijn, namelijk tot 19u00. Als ik mij niet vergis, bleef het park vorig jaar tijdens de zomer gewoon open tot 18u00. Daarnaast zijn er tijdens Halloween 6 nocturnes voorzien. Voor de zomer staan voorlopig nog geen nocturnes gepland.

Bron: www.walibi.be
    Inderdaad 18u. Vind ik een mooie regeling tot 19u. Heeft ook een gezellige sfeer vind ik, parken die tot dan open zijn. De zon gaat onder, het koelt wat af (als het warm is geweest uiteraard). Ja, ik ben fan van parken die tot 19u open blijven. (+ dan kan je er 's avonds ook een broodje eten ofzo).

Misschien is dat ten koste gegaan van de zomernocturnes. Maar ik ga er niet om rouwen dan.
    Je vois la vie en des biscuits.

2. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    Inderdaad 18u. Vind ik een mooie regeling tot 19u. Heeft ook een gezellige sfeer vind ik, parken die tot dan open zijn. De zon gaat onder, het koelt wat af (als het warm is geweest uiteraard). Ja, ik ben fan van parken die tot 19u open blijven. (+ dan kan je er 's avonds ook een broodje eten ofzo).

Misschien is dat ten koste gegaan van de zomernocturnes. Maar ik ga er niet om rouwen dan.
    De zon gaat in juli/augustus sowieso pas na 20h30 onder hoor... Half juli is dat zelfs nog 21h40. Tegen dat de laatste bezoekers uit de attracties zijn is het nog minstens anderhalf uur licht. Zonsondergang ga je dus niet meemaken die dagen, meer nog, het is dan nog volop licht.
    CoasterCounter: 654 achtbanen in 161 pretparken

3. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    De zon gaat in juli/augustus sowieso pas na 20h30 onder hoor... Half juli is dat zelfs nog 21h40. Tegen dat de laatste bezoekers uit de attracties zijn is het nog minstens anderhalf uur licht. Zonsondergang ga je dus niet meemaken die dagen, meer nog, het is dan nog volop licht.
    Nou ik bedoelde gewoon op het feit dat de zon lager begint te hangen, meer oranje licht uitstraalt. Ik ben me wel bewust dat het niet donker wordt om 19u, zo ver reikt mijn rationeel denkvermogen nog net

4. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    Nou ik bedoelde gewoon op het feit dat de zon lager begint te hangen, meer oranje licht uitstraalt. Ik ben me wel bewust dat het niet donker wordt om 19u, zo ver reikt mijn rationeel denkvermogen nog net
    Ik snap precies wat je bedoelt! Ik vind die 'sfeer' ook erg aangenaam die je dan in pretparken beleeft, echt het zomer-/vakantiegevoel
    Staffmember Pretparken.be
    Volg ons op Facebook, Twitter, Instagram en Youtube - Ga supergoedkoop op uitstap dankzij de pretparkdeals op Pretparken.be!

5. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Gho, tot 19u00 is maar een peulenschil vergeleken met pakweg 15 jaar geleden. Toen was het park gedurende het zomerseizoen dagelijks geopend tot 21u00. Dan had je pas een vakantiegevoel in het park, wanneer je ergens richting het einde van augustus een terrasje in het park kon doen bij schemering.

Het was echter opvallend dat die avonden niet meteen heel populair waren. Vaak was het park tegen 21u00 redelijk kalm, tot vaak zelfs vrij verlaten. Men heeft toen beslist om de zomeravonden af te sluiten om 20u00. Maar ook toen had je vaak een zeer kalm pretpark. Da's misschien leuk om zoveel mogelijk attracties te doen zonder wachten, maar bevorderlijk voor de sfeer was dat niet.

Anyway, goed dat men het park weer een uurtje langer geopend zal houden deze zomer. Jammer eigenlijk dat ze 's zomers niet uitpakken met leuk entertainment en speciale activiteiten.

6. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Jeej langere openingsuren, altijd fijn. Had en heeft de leegloop van het park na een bepaald uur ook niet te maken met het feit dat een groot deel van de bezoekers met de trein komt? Het is in België, zoals wel geweten, verschrikkelijk om 's avonds nog thuis te geraken met het OV. Er zijn al minder treinen (zeker in vakantie), eens het avond wordt vallen er nog eens een groot deel van tussen en tegen dat je goed en wel thuis bent ben je al snel 2 a 3 uur onderweg. Als je al niet moet beroep doen op iemand die je dan in een van de grote stations komt oppikken met de auto. Ik denk dat een groot deel van de bezoekers daarom het zekere voor het onzekere neemt en op een vroeger uur vertrekken.

Wat betreft de zomeranimatie kan dat uiteraard twee kanten op. Of ze houden het lame en rustig en met niets nieuws. Of ze hebben gezien vorig jaar dat een goede slotshow en de nodige animatie gedurende de dag best wel kan opleveren. Ik weet dat Alexandra vertelde dat ze het zelf jammer vonden dat ze niet genoeg nocturnes hadden om hun verjaardagsslotshow langer en meer te kunnen gebruiken. Oke zij is nu wel weg (#jammer) maar er zal toch nog wel personeel zijn die dat is opgevallen.

Dus ik hoop dat de zomer een fantastisch programma krijgt met de nocturnes zodanig dat er ook daar een groei komt. Ergens vermoed ik wel dat de opening van Pulsar ook niet zomaar kort zal gehouden worden.

7. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Daar is het cliché verhaal van de "leegloop park" en "trein" weer...

1) Het park was open tot 18u, nu tot 19u, dat extra uur maakt echt niks uit. Als het erg druk is blijft iedereen plakken om nog alles te kunnen doen. Maar hier zit een grote tegenstelling in: als het erg druk is betekent dit ook dat de attracties veel vroeger sluiten en dus kan je gewoon niet anders dan het afbollen, en uiteraard heb je dan een leegloop die geforceerd wordt door het park. Als de attracties open bleven tot 19u dan de mensen ook.

2) Als het erg druk is staat de parking vol, dus die mensen moeten dan ook verplicht vroeger naar huis?

3) Het feit dat het park aan een station ligt moet je zien als een privilige maar daar moet je heel uw kalender niet op afstemmen? Er zijn enorm veel parken die niet aan een station liggen of slecht bereikbaar zijn met het OV, maar die toch heel wat bezoekers hebben.

4) En dan over de dienstregeling van treinen zelf: Het is dus NIET zo dat om 19u het ganse treinverkeer stilvalt. Integendeel, voor walibi rijdt op weekdagen, elk halfuur een trein naar Leuven, in het weekend is dat om het uur maar worden er in de avonduren extra rechtsreekse treinen naar Leuven ingelegd (om 17.02,18.02,19.02 en 20.02), die dienstregeling is nu al te raadplegen! In juli en augustus rijden er ook veel extra treinen (toeristentreinen ICT) en blijft doorgaans dezelfde dienstregeling gelden, enkel worden dan piekuurtreinen afgeschaft (P-treinen), die niet van toepassing zijn om al dan niet in walibi te geraken.

5) Als we alles toch moeten afstemmen op de treinen dan mag aqualibi niet meer open zijn tot 22u en moet halloween per direct afgeschaft worden want na 18u is het daar door de leegloop enorm rustig.
    Jiepie-ja-hee, wij willen vliegen, jiepie-ja-ho, hoger en hoger!!

8. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door ojoh Bekijk post
    Het is in België, zoals wel geweten, verschrikkelijk om 's avonds nog thuis te geraken met het OV. Er zijn al minder treinen (zeker in vakantie), eens het avond wordt vallen er nog eens een groot deel van tussen .
    Dat klopt echt niet! Ooit al eens een trein genomen? Ik raad je aan om eens de dienstregelingen te bestuderen: www.nmbs.be

Ik geef maar 3 voorbeelden:
    laatste trein brussel naar antwerpen gaat om 23.39u.
    laatste trein leuven naar antwerpen gaat om 23.26u.
    laatst trein leuven naar hasselt om 23.34u

Wat verwacht je dan eigelijk? Dat een spoor met treinen langs uw deur passeert en uw continu overal brengt wanneer jij het wil?
    Qua OV zijn we ook verwend hoor, in bepaalde andere europese landen is het al veel minder evident om van A naar B te geraken.
    Jiepie-ja-hee, wij willen vliegen, jiepie-ja-ho, hoger en hoger!!

9. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Da's iets waar in Waver toch vaak rekening mee gehouden mag worden. Het is inderdaad zo dat op vele dagen verschillende attracties vroeger sluiten dan de sluitingstijden van het park. En da's jammer. Ik herinner mij nochtans een bezoekje in de zomer van 2003 en we om 18u00 stipt nog de wachtrij van Weerwolf in mochten, desondanks het feit dat de wachtrij toen nog tot aan de ingang van de achtbaan stond. Ik weet in elk geval nog dat we toen pas rond 19u15 à 19u30 het park verlieten. Da's service en waar voor je geld. Je geeft je geld toch ook uit aan een ticket om van 10u00 tot 18u00 attracties te kunnen doen? Ook al stap je bij wijze van spreken een minuut voor sluitingstijd nog ergens een wachtrij binnen. Pas op, in mijn ogen hoeft het park dat niet dagelijks te doen. Integendeel, moest men het enkel op ontzettend drukke dagen doen zou dat al een gigantische stap vooruit zijn.

Brengt mij trouwens naar een volgend punt: werd er vorig jaar niet ergens gezegd dat het park tijdens de zomer (of was het met Halloween) met flexibele openingsuren ging werken? Ik meen mij te herinneren dat ik dat ergens gelezen heb. En't zou wel mooi zijn, aangezien het park op mooie zomerdagen bijvoorbeeld nog steeds een grote hoop bezoekers weet aan te trekken. En mits de opening van Pulsar tegen de zomer zal plaatsvinden, lijkt mij een grote mensenmassa deze zomer nog steeds zeer aannemelijk.

10. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Beste Slimmerik, ooit al gehoord van kleine gemeentes? Zo het grootste deel van het land. Al die boerengaten waar ofwel geen trein rijdt ofwel de trein doorrijdt op weg naar de grootsteden die jij aanhaalt! Ik daag je es uit om om 19uur vanuit waver in de vakantie naar bijvoorbeeld Mollem, Lebbeke, Kwatrect enzovoort te geraken met onze fantastische nmbs! Niet iedereen woont in Hasselt, Leuven, Antwerpen enzo he! Vaak heb je voor die klein plaatsen met wat geluk maar 1 trein of soms zelfs geen meer. En ja het volgende station kan dan wel dat van de hoofdgemeente zijn, toch is het voor jeugd dat niet altijd over een auto beschikt een eindje verder dan het kleine station, of zoals nmbs het noemt de kleinere stopplaatsen! Ooit al eens van Dendermonde naar bvb. Mollem gestapt/gefietst?

Het is nu toch echt geen leugen om te zeggen dat het park standaard leegloopt rond 18uur ook met halloween bijvoorbeeld. Dat is een van de grootste redenen waarom ik al 3 jaar niet meer met meneer trein ga naar Walibi maar wel met de auto.

1) je hoeft niet vroeger door en continue op je horloge lopen te kijken
    2) je zit niet op een overvolle met jeugd dat toch nog een redbull gevonden heeft volgepropte trein naar Leuven.
    3) Je moet niet liggen vloeken dat je op die trein bij moest omdat je anders je o zo belangrijke aansluiting mist.
    4) je kan makkelijk nog enkele attracties meepikken, whiee eindelijk wat minder volk in de rijen
    en 5) je kan, als er een is, de slotshow van het park zien (ja iets wat ik graag zie ja (en neen niet speciaal omdat het die van Walibi is)).

Als ik vroeger met de trein van uit mijn woonplaats naar Walibi ging had ik minstens 2 overstappen nodig. Hoe groot was en is de kans volgens jou/jullie dat je die aansluitingen mooi kan halen zoals de fantastische dienstregeling van nmbs je voorliegt euhm excuseer voorschrijft? Succes in elk geval! En dat ligt trouwens niet alleen rechtstreeks bij nmbs maar ook de passagiers krijgen meer en meer aandeel in de vertragingen (wie zou er nu niet bij willen ondanks het feit dat het startsein gegeven is, als je anders makkelijk 1uur+ moet wachten).

11. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

En nu terug bij de les. Ik heb nog maar weinig geweten dat rijen echt vroeger sloten buiten de gekende zoals Radja en Flashback. Overigens zouden variabele uren zeker mooi meegenomen zijn. Maar het park, en elk park trouwens, moet ooit een grens trekken en zeggen nu kom je er niet meer bij. Als WW op meer dan 70 of 90 minuten staat jah dan moet daar ooit een einde aan komen.

Trouwens wel al eens meegemaakt dat ze met de extra rij eerst sluiten tot die weg is en kan en dat ze dan toch nog een poosje terug openen. Zal waarschijnlijk wel toeval geweest zijn

Wat ik ook opmerk is dat het de toppers zijn die vroeger sluiten en de opvullers die open blijven. In mijn ogen niet slecht. Ik plan mijn bezoek dan ook zo dat ik eerst de meeste toppers doe en dat we om af te sluiten bijvoorbeeld de waveswinger en de botsauto's of de carrousel doen. Wat dan wel kan gezegd worden is dat het park zeker nog enkele van die opvullers kan gebruiken.

12. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

En nu terug bij de les. Ik heb nog maar weinig geweten dat rijen echt vroeger sloten buiten de gekende zoals Radja en Flashback.
    Tjah, dan kom je duidelijk niet veel in het park. Om 18 uur zijn alle attracties in het park uitgedraaid, altijd.

13. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Kan er aub gestopt worden met dat betweterig gedoe? Verschrikkelijk plezant om te lezen. Dank bij voorbaat!
    I'm married to myself, and haters go hate. 'Cause I don't care. I LIKE IT and nobody can take away this feeling.

14. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door addictedtocoasters Bekijk post
    Kan er aub gestopt worden met dat betweterig gedoe? Verschrikkelijk plezant om te lezen. Dank bij voorbaat!
    Zie echter ook niet in wat deze reactie bij draagt tot deze discussie. Wie het schoentje past zegt men soms natuurlijk. :-)

15. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Beste Slimmerik, ooit al gehoord van kleine gemeentes? Zo het grootste deel van het land. Al die boerengaten waar ofwel geen trein rijdt ofwel de trein doorrijdt op weg naar de grootsteden die jij aanhaalt! Ik daag je es uit om om 19uur vanuit waver in de vakantie naar bijvoorbeeld Mollem, Lebbeke, Kwatrect enzovoort te geraken met onze fantastische nmbs!
    Op zich is de site van de NMBS niet moeilijk om te gebruiken, maar ik kan je desalniettemin vooruit helpen. Eens opgezocht voor een zondag in de paasvakantie. (negen uur 's avonds ipv 7 uur, omdat het kan).

Mollem
    Neem ICT 6942 van Bierges-Walibi op het spoor 2 in de richting van Leuven naar Leuven .
    Het vertrek van Bierges-Walibi is op 03/04/16 om 22:02 , De aankomst op Leuven is op het spoor 1 om 22:22 .
    Neem IC 544 van Leuven op het spoor 2 in de richting van Oostende naar Brussel-Noord .
    Het vertrek van Leuven is om 22:34 , De aankomst op Brussel-Noord is op het spoor 4 om 22:50 .
    Neem S10 2093 van Brussel-Noord op het spoor 2 in de richting van Dendermonde naar Mollem .
    Het vertrek van Brussel-Noord is om 22:55 , De aankomst op Mollem is op het spoor 1 om 23:34 .
    De reisduur bedraagt: 1 uren 32 minuten

lebbeke
    Neem ICT 6941 van Bierges-Walibi op het spoor 2 in de richting van Leuven naar Leuven .
    Het vertrek van Bierges-Walibi is op 03/04/16 om 21:02 , De aankomst op Leuven is op het spoor 5 om 21:20 .
    Neem IC 543 van Leuven op het spoor 2 in de richting van Oostende naar Brussel-Noord .
    Het vertrek van Leuven is om 21:34 , De aankomst op Brussel-Noord is op het spoor 4 om 21:50 .
    Neem S10 2092 van Brussel-Noord op het spoor 2 in de richting van Dendermonde naar Lebbeke .
    Het vertrek van Brussel-Noord is om 21:55 , De aankomst op Lebbeke is op het spoor 1 om 22:47 .
    De reisduur bedraagt: 1 uren 45 minuten

Kwatrect
    Neem ICT 6941 van Bierges-Walibi op het spoor 2 in de richting van Leuven naar Leuven .
    Het vertrek van Bierges-Walibi is op 03/04/16 om 21:02 , De aankomst op Leuven is op het spoor 5 om 21:20 .
    Neem IC 543 van Leuven op het spoor 2 in de richting van Oostende naar Gent-Sint-Pieters .
    Het vertrek van Leuven is om 21:34 , De aankomst op Gent-Sint-Pieters is op het spoor 12 om 22:35 .
    Neem L 872 van Gent-Sint-Pieters op het spoor 3 in de richting van Dendermonde naar Kwatrecht .
    Het vertrek van Gent-Sint-Pieters is om 23:00 , De aankomst op Kwatrecht is op het spoor 1 om 23:09 .
    De reisduur bedraagt: 2 uren 07 minuten
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

16. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Het is nu toch echt geen leugen om te zeggen dat het park standaard leegloopt rond 18uur ook met halloween bijvoorbeeld.
    Euhm, met de Halloweennocturnes wordt het net drukker tegen de avond...

Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    ............... NMBS
    Inderdaad, als je een beetje zoekt is het perfect mogelijk om heen en terug te gaan met het openbaar vervoer, al is het soms langer dan dat je wil of zijn de uren niet geweldig.
    Met een nocturne kan ik wel begrijpen dat dit een probleem kan zijn.

Nu gaan we verder met het originele topic, Nieuws en geruchten, dus geen planes, trains and automobiles
    Laatst aangepast door fkl8 : 03-02-2016 om 16:22
    Coastercount: 799 coasters (inclusief de snelste, hoogste, grootste daling en meeste inversies ter wereld )
    Proud member of Rollercoaster Friends & Pretparken.be.

18. 03-02-2016, 12:55

Reden
    De treinkwestie was afgesloten, dank u.

19. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Jammer dat over zoiets niet gediscussieerd mag worden, hoe je van en naar Walibi geraakt heeft echt wel iets met het park te maken (langere openingsuren dit jaar). Het is niet dat het forum nog uitpuilt van de discussies en grote aantallen posts, dus als er nog eens meer dan 3 posts op een dag in een topic verschijnen, is het jammer dat die discussie geblokt wordt. Zet die discussie dan over naar een nieuw topic ofzo.

Mensen steken tijd in posts maken, die zomaar verwijderen vind ik niet respectvol.

Ontopic: Nieuws en geruchten zijn er niet, dus zullen we maar een stilte inlassen hier?

20. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Ontopic: Nieuws en geruchten zijn er niet, dus zullen we maar een stilte inlassen hier?
    Haha :')!

Alle gekheid op een stokje, ik denk dat de moderator gewoon aanvoelde dat dit een niet noodzakelijke discussie ging worden. Hiermee bedoel ik dat dit een welles-nietes spel zou worden, waarbij we een eindeloze discussie starten die nooit echt zou eindigen. Dat mensen discussiëren is uiteraard één van de belangrijkere streefdoelen in een forum, maar er is een verschil tussen discussiëren en constant je eigen gelijk te willen halen. Dat we veel tijd steken in het verduidelijken van ons betoog is inderdaad iets wat in acht genomen moet worden, maar daarmee ga je nog niet een discussie 'winnen' want als het gelijk al gehaald is, heeft het geen zin om dit verder bij te staven... Dat is gewoon geen aangenaam leesvoer meer en gaan mensen dergelijke topics net meer vermijden.

Ik denk dat er niet zozeer weinig gepost wordt omdat er zogezegd geen nieuws zou zijn, maar meer omdat het off-season is. Mensen kunnen niet in het park, dus veel nieuws kan enkel via officiële kanalen verlopen (wat dus meestal niet gebeurd). Zijn wij een doods forum? Gho, mensen zijn gewoon minder geneigd om verder over een bepaald topic te praten, misschien eigen aan ons? Geen idee.

Nu, Walibi, er valt vermoed ik wel wat te spreken over het park dit jaar. Buiten Pulsar is er al vaker het gerucht opgedoken van eventueel nieuwere horeca, wat uiteraard vooral in de wandelgangen van het park gehoord is. Ook is het de vraag of het park hun interactieve wachtrijen verder zet of, zoals we ook we gewoon zijn van het park, het afblaast (ik hoop dat ze dit verder zetten, vond dat persoonlijk echt leuke tijdverdrijf. Enkel mogen ze dan wel hun wifi verbeteren want...).

Ander nieuws is ook dat Aleksandra Vidanovski, hun communication manager, het park heeft verlaten. Wie de fakkel overneemt is nog niet echt duidelijk. Ik vond dat het park tegenwoordig een goed intern team had. Hopelijk wordt zij goed vervangen en blijft het park draaien zoals ze nu bezig zijn!
    Life is like a Rollercoaster...

Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Jammer dat over zoiets niet gediscussieerd mag worden, hoe je van en naar Walibi geraakt heeft echt wel iets met het park te maken (langere openingsuren dit jaar). Het is niet dat het forum nog uitpuilt van de discussies en grote aantallen posts, dus als er nog eens meer dan 3 posts op een dag in een topic verschijnen, is het jammer dat die discussie geblokt wordt. Zet die discussie dan over naar een nieuw topic ofzo.

Mensen steken tijd in posts maken, die zomaar verwijderen vind ik niet respectvol.
    Mijn excuses voor het verwijderen van je post maar het ging inderdaad uitdraaien op een welles nietes spelletje. Van mij mag er gerust discussie gevoerd worden over de bereikbaarheid van pretparken met het openbaar vervoer maar dan liever in een ander topic.
    Dank u voor het begrip.
    Coastercount: 799 coasters (inclusief de snelste, hoogste, grootste daling en meeste inversies ter wereld )
    Proud member of Rollercoaster Friends & Pretparken.be.

Bookmarks

Posting Regels