Pagina 4 van 10 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 61 tot 80 van 193

Onderwerp: [WB] Nieuws en geruchten 2016!

1. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Walibi Holland krijgt in 2019 opnieuw een achtbaan. De geruchten dat Walibi Belgium de komende jaren nog nieuwe attracties zou krijgen lijken dus wel groter te worden .
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

2. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    Walibi Holland krijgt in 2019 opnieuw een achtbaan. De geruchten dat Walibi Belgium de komende jaren nog nieuwe attracties zou krijgen lijken dus wel groter te worden .
    Gho, ik blijf daar toch voorzichtig in hoor. Volgens Looopings.nl zou Walibi Holland meer budget gaan krijgen dan Walibi Belgium. Iets wat we toch ergens een beetje gewoon zijn. Denk maar aan de periode onder Six Flags én StarParks. Toen kreeg Nederland ook beduidend meer budget dan België. Bizar, want in mijn ogen heeft België nog steeds meer nood aan nieuwigheden dan Nederland.

Maar we wachten af, misschien krijgen we in Walibi Belgium in 2018 en 2020 wel een mooie nieuwigheid...ik hoop van wel, maar ik ga niet verwachten.

3. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door K-ToF Bekijk post
    Bizar, want in mijn ogen heeft België nog steeds meer nood aan nieuwigheden dan Nederland.
    Dat weet ik zo nog niet, ik vind dat Walibe BE een veel evenwichtiger en vollediger aanbod heeft dan WH. WH staat gewoon vol met slechte achtbanen met één uitschieter (Goliath), en krijgt nu nog een baan, maar een grote darkride mist er toch en qua flatrides zit er in mijn ogen niet veel verschil in beide parken. Walibi Holland voelt ook veel leger aan als je er rond loopt, maar dat kan ook gewoon aan de oppervlakte van het park liggen.
    Laatst aangepast door Ignace : 09-02-2016 om 21:09
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

4. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Dat weet ik zo nog niet, ik vind dat Walibe BE een veel gewichtiger en vollediger aanbod heeft dan WH. WH staat gewoon vol met slechte achtbanen met één uitschieter (Goliath), en krijgt nu nog een baan, maar een grote darkride mist er toch en qua flatrides zit er in mijn ogen niet veel verschil in beide parken. Walibi Holland voelt ook veel leger aan als je er rond loopt, maar dat kan ook gewoon aan de oppervlakte van het park liggen.
    Ik volg je redenering hoor. En op papier heeft Walibi Belgium inderdaad een vollediger aanbod. Maar ergens heb ik zo het gevoel dat Walibi Belgium nog altijd meer behoefte heeft aan nieuwe attracties. Komt het misschien omdat de attracties in Walibi Belgium ouder zijn in leeftijd? Of komt het omdat ik Walibi Belgium meer bezoek dan Walibi Holland?

In ieder geval, in mijn ogen wordt het stilaan tijd dat Walibi Belgium de Vertigo-site of de velden achter Espace de Moulin gaat gebruiken.

Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Zou een geweldige repositioning zijn voor WB. Als er extra investeringen komen komende jaren ... Zijn er in de toekomst nog maar 2 parken om rekening mee te houden in België . Way to go WB!!

6. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Ik blijf er bij: niet te hoopvol worden of te veel verwachten. Walibi Holland kon CdA overtuigen dat ze zichzelf niet langer zien als een familiepark maar als een thrillpark. Door de groep te overtuigen gaat de geldkraan voor Walibi Holland dus open. Dat die nieuwigheid in 2017 er zal komen in Biddinghuizen ben ik vrij zeker van, aangezien dat al volgend jaar is. Maar ik wil wel eens zien of die nieuwe achtbaan er zal komen in 2019. Een Walibi-park dat zo ver vooruit kijkt...alle respect voor elk Walibi-park op zich, maar vlak na de verwijdering van Vertigo liet Walibi Belgium weten dat ze al op zoek waren naar een nieuwigheid om Vertigo te vervangen. En wat blijkt die nieuwigheid én opvolger van Vertigo te zijn? Jawel, Pulsar.

Ik ben er wel van overtuigd dat Walibi Belgium geen 13 jaar zal wachten om een nieuwigheid te openen. Ik hoop dat de mannen van de Compagnie in Parijs eindelijk gaan inzien dat investeren loont. Maar echte grote nieuwigheden in Walibi Belgium? Dat zit er volgens mij niet meer aan te komen in de eerstvolgende 10 jaar. Al hoop ik uiteraard dat CdA mij het tegendeel gaat bewijzen.

7. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Parc Astérix moest ook lang wachten op een nieuwe attractie ondanks de meeste bezoekers te halen van de groep. Maar eenmaal Oz'Iris op de proppen kwam lijken ze niet meer stil te staan voor nieuwigheden te introduceren.
    Ik verwacht wel dat Pulsar het begin is van een nieuwe start voor Walibi Belgium om terug over het miljoen te gaan.
    Maar dn moeten ze wel in dezelfde richting gaan ivm kwaliteit...onderhoud leek me prima de afgelopen jaren, effecten die 20 jaar uit stonden werden weer hersteld ect...Ik hoop voor hen dat ze samen met de komende nieuwigheden, ook kunnen blijven onderhouden zoals ze nu bezig zijn.
    Walibi Holland gaat niet zonder Walibi Belgium en net als Six Flags Holland kreeg ook SFB een nieuwe attractie. Het zou me verbazen dat CDA enkel meer investeert in de Nederlandse versie omdat ze plots probleemjongeren willen lokken. Geen graffiti zonder Pulsar.
    Kleverige camera's in 2012! http://www.youtube.com/watch?v=aOzmiiqkjPA

8. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Ik hoop enerzijds ook dat Walibi Belgium vanaf nu op regelmatige basis een nieuwe attractie krijgt. Het attractieaanbod mag dan nog zo 'compleet' zijn; stilstaan is achteruit gaan. Het park opent nu, Vertigo buiten beschouwing gelaten, voor het eerst in 13 jaar een nieuwe attractie. De eerste jaren na CoT hebben ze nog lange tijd -verdacht lang zelfs- kunnen teren op veel bezoekers. Bezoekers kwamen om één of andere reden altijd terug.

Maar de laatste jaren kon zelfs een blinde zien dat het park qua bezoekersaantallen in het slop zat. Waar er vroeger dagen waren dat je over de koppen kon lopen tijdens het hoogseizoen waren de laatste paar jaar eerder een uitzondering dan regel. Men had een succesvol Halloween, maar daar kunnen ze volgens mij geen volledig seizoen mee goed maken. Maar je gaat zien: mits de juiste publicatie en reclame haalt Walibi Belgium dit seizoen weer een massa aan bezoekers binnen. En laat dan CdA overtuigd zijn dat investeren in nieuwe attracties loont.

9. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Het attractieaanbod mag dan nog zo 'compleet' zijn; stilstaan is achteruit gaan.
    Attractieaanbod compleet?? De rollercoasters zijn compleet achterhaald! Cobra is een leuke tussendoor coaster. Vampire was top in zijn tijd, maar ondertussen al een aantal jaren slechts een tussendoor familie coaster. Weerwolf is ook een leuke familiecoaster, maar helemaal geen wooden thrill. Psyche, Turbine, Sirocco of noem het wat je wil is een coaster uit een vorig tijdperk. Leuk om in het park nog te hebben, maar eye-catcher allerminst! Er staat dus geen enkele, maar dan ook geen enkele toprollercoaster meer in het park.

De nieuwe attractie mag dan wel een knappe nieuwe investering zijn, het is en blijft een waterattractie in een koud en regenachtig land. In mijn ogen ook geen rollercoaster.

Dus qua rollercoasters is het aanbod alles behalve compleet in mijn ogen. En dat voor een park dat het van zijn attracties enkel moet hebben, want theming en sfeer is er 0,0.

10. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door zilli Bekijk post
    Er staat dus geen enkele, maar dan ook geen enkele toprollercoaster meer in het park.

De nieuwe attractie mag dan wel een knappe nieuwe investering zijn, het is en blijft een waterattractie in een koud en regenachtig land. In mijn ogen ook geen rollercoaster.

Dus qua rollercoasters is het aanbod alles behalve compleet in mijn ogen. En dat voor een park dat het van zijn attracties enkel moet hebben, want theming en sfeer is er 0,0.
    Meningen verschillen uiteraard. :-)
    Je vois la vie en des biscuits.

11. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Wij als fans zijn er uiteraard op uitgekeken, maar leken vinden Cobra, Vampire en Weerwolf nog altijd wauw.
    Je hoort wel de commentaar af en toe dat er al heel lang niks meer bijgekomen.

De reden van de terugvallende bezoekercijfers de laatste jaren is volgens mij een combinatie van het verwijderen van attracties, geen nieuwe attracties, het imago dat ze zich toegekend hebben met attracties die ze SBNO staan hebben (Turbine, Cobra, Vertigo, Octopus, Bounty...) en lange wachtrijen. Sinds de heropening van Psyké hebben ze zich herpakt en dat was vorig seizoen dan ook te merken aan de bezoekersaantallen, die moeten toch weer serieus gestegen zijn.

Neemt niet weg dat ik behalve Pulsar ook graag nog wat extra attracties zie, vooral een paar infills. Maar Walibi heeft het geluk dat het nog steeds wat op de investeringsronde van Six Flags kan teren. Er is niet bepaald een (grote) attractie in Walibi die ik het de komende tijd van ouderdom zie begeven, wat in een park in Lichtaart dan weer helemaal anders is.

12. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Terugvallende bezoekcijfers? Ik kom er jaarlijks misschien wel maar één of twee dagen maar sinds de eerste dag dat ik er 'nnpaar jaar geen geweest ben tot het meest recente bezoek is het park toch altijd drukker en drukker geworden naar mijn gevoel. Of ik moet gewoon pech hebben met m'n dagen. En 0.0 sfeer? Overdrijven is ook een vak appart zo te zien...

13. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door vbgenechten Bekijk post
    Terugvallende bezoekcijfers? Ik kom er jaarlijks misschien wel maar één of twee dagen maar sinds de eerste dag dat ik er 'nnpaar jaar geen geweest ben tot het meest recente bezoek is het park toch altijd drukker en drukker geworden naar mijn gevoel. Of ik moet gewoon pech hebben met m'n dagen. En 0.0 sfeer? Overdrijven is ook een vak appart zo te zien...
    Bezoekcijfers zullen indd wel gelijk blijven/stijgen in WB. Niet vergeten dat ze met Psyké Underground in 2013 wel een sterke zet hebben gedaan uiteraard. De baan waar vele fans om vroegen (waaronder ook ik), keerde terug. + Halloween dat jaar na jaar populairder wordt daar. (Aantal nocturnes stijgt, kwestie van vraag en aanbod zeker?)

Dat Zilli daar 0,0 sfeer beleeft moet hij maar weten. Als je natuurlijk dat park al bezoekt met de gedachte dat er 0,0 sfeer is, en je negeert de sfeer te 'zien', dan tja. Moet wel gezellig zijn om dan in WB rond te lopen met jou.
    Je vois la vie en des biscuits.

14. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    Niet vergeten dat ze met Psyké Underground in 2013 wel een sterke zet hebben gedaan uiteraard. De baan waar vele fans om vroegen (waaronder ook ik), keerde terug.
    Ik blijf erbij dat dat 'een topper downgraden' was, en dat is voor mij absoluut geen nieuwigheid. Hopelijk is Pulsar wel knal erop, want het park kan toch echt wel een goede nieuwigheid gebruiken.
    Hotelovernachting Hassloch: €40. Inkom Holiday Park: €23. De first drop van Expedition GeForce backseat: onbetaalbaar!

15. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Om te zeggen dat er geen sfeer is, is ver gezocht, ik vind het er steeds tamelijk gezellig om rond te lopen, zéker tijdens de Halloween periode. Ah, Walibi is hard aan het timmeren aan de toekomst, laten we beginnen met Pulsar, en dan zien we wel wanneer die megacoaster komt

16. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Een silverstar langs de expresweg? ;-)

17. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Wij als fans zijn er uiteraard op uitgekeken, maar leken vinden Cobra, Vampire en Weerwolf nog altijd wauw.

Neemt niet weg dat ik behalve Pulsar ook graag nog wat extra attracties zie, vooral een paar infills. Maar Walibi heeft het geluk dat het nog steeds wat op de investeringsronde van Six Flags kan teren.
    Ik volg jou volledig hierin. Ik hoop dat ze nu in het tijdperk van nieuwe attracties komen , ook niet vergeten te investeren in het onderhoud van hun andere attracties maar dat denk ik niet eerlijk gezegd. Een paar leuke nieuwe opvulattracties zouden een mooie niet al te dure toevoeging zijn voor de volgende jaren. Denk maar aan het plein waar vroeger inferno stond zou een mooie locatie zijn voor zo een attractie. Een nieuwe achtbaan zou ik even geen must vinden denk dat een spectaculaire opvulattractie ook wel een eye catcher qua nieuwigheid kan zijn zeker met de juiste promotie er rond. Mooie vervanger van bounty zou een mechanica à la Liseberg zijn maar dit zijn natuurlijke wilde dromen voor een park dat zich profileert naar families en gezinnen.

18. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

De reden van de terugvallende bezoekercijfers de laatste jaren is volgens mij een combinatie van het verwijderen van attracties, geen nieuwe attracties, het imago dat ze zich toegekend hebben met attracties die ze SBNO staan hebben (Turbine, Cobra, Vertigo, Octopus, Bounty...) en lange wachtrijen. Sinds de heropening van Psyké hebben ze zich herpakt en dat was vorig seizoen dan ook te merken aan de bezoekersaantallen, die moeten toch weer serieus gestegen zijn.

Neemt niet weg dat ik behalve Pulsar ook graag nog wat extra attracties zie, vooral een paar infills. Maar Walibi heeft het geluk dat het nog steeds wat op de investeringsronde van Six Flags kan teren. Er is niet bepaald een (grote) attractie in Walibi die ik het de komende tijd van ouderdom zie begeven, wat in een park in Lichtaart dan weer helemaal anders is.
    Ik ben twee jaar geleden met mijn collega's naar Walibi Belgium geweest en hun reactie was zoals jij zei: "Gho, ik ben hier x-aantal jaren geleden geweest en hier is geen enkele attractie bijgekomen. Neen, ik kom pas terug als er eens iets nieuw komt."

En ergens kan je ze ook geen ongelijk geven. Ik kom nog steeds enorm graag in Walibi Belgium, maar het is al lang geen belevenis meer om naar het park te gaan. Daar waar ik 10 à 12 jaar geleden nog naar het park ging om de -toen nog vrij recente - attracties te doen, zal ik nu eerder naar het park gaan uit gevoel voor nostalgie en voor de sfeer. Want anders dan sommigen hier zeggen, vind ik Walibi Belgium best nog een sfeervol pretpark. Ik blijf het bijvoorbeeld heerlijk vinden om op een zomerse dag in het park rond te lopen. Af en toe een attractie meepikken, maar vooral een lekker fris pintje drinken op één van de terrasjes van het park. Met het terras van ex-Café de Bruxelles en Psyké Underground op kop.

19. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Walibi Belgium best nog een sfeervol pretpark. Ik blijf het bijvoorbeeld heerlijk vinden om op een zomerse dag in het park rond te lopen. Af en toe een attractie meepikken, maar vooral een lekker fris pintje drinken op één van de terrasjes van het park. Met het terras van ex-Café de Bruxelles en Psyké Underground op kop.
    Dat terras van Psyké is op een aangename locatie, maar die lelijke Coca Cola tuinstoelen zijn toch wel een serieuze doorn in het oog. Dat zou toch wel eens deftig meubilair mogen worden.

20. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door Xarbero Bekijk post
    Een silverstar langs de expresweg? ;-)
    Waarom niet?

Bookmarks

Posting Regels