Pagina 1 van 10 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 193

Onderwerp: [WB] Nieuws en geruchten 2016!

1. Standaard [WB] Nieuws en geruchten 2016!

Op fora is wintertijd gelijk aan komkommertijd. Vaak komen parken dan ook naar buiten met nieuwigheden en andere nieuwtjes. Daarom ook een topic om al die nieuwtjes en geruchten voor Walibi Belgium te bundelen, naast het nieuws rond Pulsar.

Volgens Walibi Belgium Fans op Facebook neemt Walibi Belgium dit jaar afscheid van drie attracties: Walibi's Secret, 4D cinema Tempo Attack en de rondvaart Gold River Adventure! Opgepast, dit zijn geruchten!

Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

gerucht over gold rush is wel vrij hardnekkig, werd vorig jaar ook al verteld

3. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Oorsponkelijk was er ook sprake dat Pulsar op die plaats zou komen. Het feit dat ze daarvoor nu een stuk van die vijver hebben moeten droogleggen, doet mij vermoeden dat GRA er volgend jaar wel nog gewoon bij is. Al kunnen er uiteraard nog andere redenen zijn waarom Pulsar uiteindelijk niet op die plaats is gekomen.

GRA gaat zogezegd al 10 jaar weg of krijgt al 10 jaar een upgrade, maar meer dan wat geverfde bootjes, een dino en een halve waterval is er nooit gekomen.
    CoasterCounter: 654 achtbanen in 161 pretparken

4. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Ik hoop dat Walibi's Secret blijft. Stiekem vind ik het best een leuk ding dat de tijd goed opvult in Walibi.

GRA wegdoen zou ook jammer zijn. Aftandse, lelijke bootvaart, maar je kan er nog wel veel mee doen. Met halloween is het ook nooit een topper, maar wel altijd grappig.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Ik las het nieuws over de sluitingen eerst op Wonder World Web, maar daar blijkt het artikel ofline gehaald te zijn, dus of deze info ook volledig klopt...

6. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Ik vraag mij vooral af of ze de Quiz gaan behouden in de wachtrijen en dit eventueel in andere attracties doorzetten. Ik vond dat eigenlijk stiekem echt nog wel tof om te doen en er waren (de laatste keer tijdens Halloween) heel veel anderen die meededen (vooral in de wachtrij van CoT). Mogen ze zeker en vast verder trekken!

Ook ben ik benieuwd of hun horeca nogmaals verbreed wordt. Vorig jaar hebben ze dit al goed gedaan, dus ben benieuwd of ze ook dit jaar wat nieuw lekkers presenteren!
    Life is like a Rollercoaster...

7. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Dat van de GRA zou ik nu niet geloven, of er moest een stevig defect zijn aan de attractie. Anders denk ik niet dat ze die zo maar zouden verwijderen. Het is dé familieattractie bij uitstek tijdens het Halloweengebeuren waar iedereen in kan.

De 4D, daar lijkt me de kans groter. Al hebben ze er wel al altijd een film gedraaid en hebben ze thematisatie toegevoegd afgelopen jaar. Ik geloof eerder in een andere, oudere of nieuwe film. Een vervanging dus, geen afschaffing. Daarnaast zou het ook direct opvallen. Dat gebouw staat echt opvallend in het park, je moet er omheen wandelen om door te kunnen naar het cowboydorp en binnenkort ook naar Pulsar. Het verbergen van de 4D in Bobbejaanland destijds is daar bv. veel gemakkelijker, omdat het theater daar in de ingangszone verwerkt zit. Het zou ook wel een gemis zijn voor de families. En wil Walibi Belgium (i.t.t. Walibi Holland) zich juist profileren als familiepretpark?

Van alle beweringen lijkt me die van Walibi Secrets nog het reëelst. Het is algemeen geweten dat deze attractie snel snel is neergezet en niet bezit over een duurzame levensduurte (als je maar eens even bekijkt welke materialen er gebruikt zijn).

8. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Tempo Attack zal waarschijnlijk vervangen worden door Tempo Attack 1.2. waarbij ze -Spoileralert- Zayn verwijderen uit het grapje van Marvin over One Direction.

Of een geheel nieuwe film zou ik ook niet erg vinden. Vergeleken met de vorige vond ik deze 10x niks om eerlijk te zijn.

9. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Ahh jeuj speculatie me like

1) Tempo Attack: Een nieuwe film zou mogen, wegdoen denk ik niet dat ze gaan doen. Zoals eerder gezegd staat het gebouw heel prominent in het park. Het dan leeg laten staan zou een slechte keuze zijn. Indien geen nieuwe film, dan houden ze beter die die er nu speelt.

2) Walibi's secret: Ik doe wel eens graag funhouses maar deze goedkope versie is wel degelijk aan zijn einde vind ik. Geen brilletjes meer, de draaiende gang staat niet altijd meer aan, verdwenen decorstukken enz. Hij was ook erg snel en goedkoop in elkaar gebokst om lang mee te gaan. Een nieuwe degelijke funhouse als extra opvulattractie zou dan wel mogen van mij. Dat vergroot het familieaanbod en het attractieaanbod bij slecht weer.

3) GRA: Zoals hier boven al gezegd denk ik ook niet dat hij zou weggaan. Dan hadden ze Pulsar op die vijver kunnen plannen. Ik hoop zoals alle jaren op een grondige renovatie van de attractie. Een zoals de tamtamtours in een van de parken in Frankrijk. En ik heb het nogal gezegd, deze zou dan mooi kunnen meegenieten van de promotie van Pulsar. Maar ik vrees dat we die grondige renovatie gaan krijgen. Jammer want hij heeft zijn voordelen in het park.

10. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door ojoh Bekijk post
    Maar ik vrees dat we die grondige renovatie gaan krijgen. Jammer want hij heeft zijn voordelen in het park.
    Je zegt eerst dat je wel op een grondige renovatie hoopt, en dan vrees je ervoor? Ik volg toch even niet.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

11. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Je zegt eerst dat je wel op een grondige renovatie hoopt, en dan vrees je ervoor? Ik volg toch even niet.
    Hij bedoelde waarschijnlijk dat hij vreest dat ze die grondige renovatie niet gaan krijgen? Woordje vergeten gewoon.
    Je vois la vie en des biscuits.

12. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door ojoh Bekijk post
    Geen brilletjes meer, de draaiende gang staat niet altijd meer aan, verdwenen decorstukken enz.
    Heb die attractie het voorbije seizoen een aantal keer gedaan en je kreeg daar gewoon brillen hoor. Die draaiende gang stond inderdaad wel best vaak af.

13. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Ik bedoelde inderdaad dat ik vrees dat we de renovatie van GRA niet gaan krijgen.

Ah dan heb ik drie maal pech gehad afgelopen seizoen. Drie maal geen bril en enkel met halloween draaide de gang.

14. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Naar verluid zouden de abonnementen voor Walibi Belgium dit jaar een pak interessanter worden.

Neem nu de Golden Pass, dewelke er naar alle waarschijnlijkheid een pak voordelen zal bij krijgen. Zo zouden houders van een Golden Pass vanaf maart niet alleen onbeperkt toegang krijgen tot Walibi Belgium, Bellewaerde Park en Aqualibi, maar ook tot Walibi Holland en Walibi Rhône-Alpes én het Franse wasmuseum Grévin Paris.

Bovendien krijgen houders ook nog eens 50% korting voor een bezoek aan Parc Astérix én het park France Miniature.

Nog meer voordelen zijn er voor bezoekjes aan Plopsa Indoor Hasselt, Plopsa Coo en Plopsaqua en Plopsa De Panne. Ook in Plopsa Indoor Coevorden. Daar mag je met een korting van 40% naar binnen. Diezelfde korting telt ook mee voor Openluchtmuseum Bokrijk. Verder kan je ook met 40% korting binnen in drie Duitse parken: Movie Park Germany, Holiday Park en Phantasialand.

Verder kunnen houders van een Golden Pass ook nog genieten van 15% korting in shops en restaurants in Walibi Belgium.

Bron: Themeparkfreaks

15. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Dat is ook zo. Zie hier hetzelfde bericht: http://www.bellewaerde.be/koop-online

16. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Ik hoop trouwens ook dat de komst van Pulsar niet wil zeggen dat het park zijn algemeen onderhoud naar de achtergrond gaat verhuizen. Er zijn toch nog wel enkele puntjes waarvan ik hoop dat men er deze winter stiekem werk van heeft gemaakt.

* De gevel van CoT kan na al die jaren wel eventjes een kleine schilderbeurt gebruiken. Hoeft geen drastische verandering te zijn, een beetje opfrissing zou welkom zijn.

* De gevel van de Fabulous Arena zag er wel tof uit met dat gigantisch Music Battle spandoek. Maar tijdens mijn laatste bezoek aan het park zag die gevel er nogal 'verfromfraaid' uit.

* Zoals Tom al eerder zei: waarom niet eens opnieuw werk maken van de horeca binnen het park? Ik herinner mij nog een massale upgrade van de horeca in 2006. Plots konden we taco's in het park eten, maar ook take-away Chinees, superlekkere (echt waar) gegrilde ribekes, heerlijke Italiaanse gerechten en lekkere snacks voor bij een stevige pint. Waarom geen cocktailbar op bvb. de Zombie Bar of aan de voet van het Reuzenrad?

* Wat staat er nu eigenlijk te gebeuren met het Music Battle thema? Het is eeuwen geleden dat we nog eens nieuw materiaal van zowel WAB als The SkunX hebben gekregen. Terwijl de mascottes vroeger met een doel en een 'plan' in het park rondlopen, zijn ze nu nog wel aanwezig en interactief met bezoekers, maar ik denk dat veel volk zich ook afvraagt wie die wezens zijn. De kangoeroe zal men ongetwijfeld nog wel kennen, maar verder?

* Ik keek onlangs naar een foto van het openingsjaar van Paleis van de Geest. En eigenlijk is dat best nog een leuke en goeie mad-house. En als ik kijk naar het Paleis in 2002 en het Paleis anno 2015, is dat een hemelsbreed verschil. Zet die vergeten attractie eventjes in de kijker en geef dat gebouw een herwaardering. Vroeger moest je je in de wachtrij op een Oosterse markt wanen. Tapijten, potten, pannen, poefkes en dergelijke stonden tegen de gevel opgesteld. Ik mis dat wel.

Uiteraard begrijp ik dat Pulsar nu eventjes voorrang krijgt. Maar liefste Walibi Belgium, vergeet jullie senioorattracties niet.

17. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door K-ToF Bekijk post
    * Wat staat er nu eigenlijk te gebeuren met het Music Battle thema? Het is eeuwen geleden dat we nog eens nieuw materiaal van zowel WAB als The SkunX hebben gekregen. Terwijl de mascottes vroeger met een doel en een 'plan' in het park rondlopen, zijn ze nu nog wel aanwezig en interactief met bezoekers, maar ik denk dat veel volk zich ook afvraagt wie die wezens zijn. De kangoeroe zal men ongetwijfeld nog wel kennen, maar verder?
    Dat komt er niet meer. Bij CdA zijn ze er 3 jaar na ons achter gekomen dat dat toch niet aanslaat.

18. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Ik hoop ook dat het concept van interactieve wachtrijen wordt doorgetrokken. Het is een trend die reeds in Amerika bestaat en denk ik daar al bewezen is dat het aanslaat. Dus hopelijk verruimen ze hun schermen in de wachtrijen van de grote attracties bovendien kunnen ze ook gebruikt worden om info over het park weer te geven. Als ze het voordelig willen doen kunnen ze advertisement deal sluiten met hun sponsors zodat om de zoveel tijd korte reclame verschijnt van hun waardoor deze investering vanzelf terug betaald kan worden.

Zoals K-tof zegt is het denk ik ook belangrijk dat ze hun oudere attracties niet vergeten. Vaak zijn het attracties die ook terug te vinden zijn in naburige parken maar in Walibi dan een heel basis ervaring krijgt. Door attracties zoals bijvoorbeeld (Buzzsaw, GRA, wachtrij paleis van geest) up te daten creëer je een nieuwe extra dimensie aan de attracties. Oke het zal dan wel geen extra bezoekers opleveren maar het zal wel de tevredenheid en de wow factor verhogen. Een hogere wow factor betekend dat mensen erover gaan vertellen en andere mensen overtuigen om het ook mee te maken (bvb talocan of wachtrij xpress in Wh). Ik denk als ze zowel de weg inslagen van nieuwe attracties als oude attracties een belevenis upgrade te geven ze een pak nieuwe bezoekers ermee kunnen aantrekken.

Qua eten vind ik altijd jammer dat ze geen zaak hebben zoals in Europapark (dagmenu) waar er bijvoorbeeld in Walibi dan een hele week een zelfde vers gemaakt menu wordt geserveerd. Maak gebruik van seizoensgebonden groenten of eten dat op dat moment aan een scherpe aankoop prijs leverbaar is waardoor je het voor een schappelijke prijs kunt verkopen in het park. Natuurlijk komt er hier veel werk bij kijken (prijzen vergelijken, kwaliteit garanderen,...) maar ik denk met voldoende reclame in het park er zeker wel een grote markt voor bestaat. Het is wel al zeer fijn om te zien dat de variëteit in vergelijking van vroeger breder is geworden.

19. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door wapiti Bekijk post

bijvoorbeeld in Walibi dan een hele week een zelfde vers gemaakt menu wordt geserveerd. .
    Dus enkel in juli en augustus dan? Vermits ze buiten die periode hoofdzakelijk in de weekends geopend zijn is zoiets niet haalbaar. In europapark hebben je trouwens ook tijd voor een dagmenu, in walibi niet (ten gevolge van korte openingstijden).
    Jiepie-ja-hee, wij willen vliegen, jiepie-ja-ho, hoger en hoger!!

20. Standaard Re: Nieuws en geruchten 2016!

Citaat Origineel gepost door slimmerik Bekijk post
    Dus enkel in juli en augustus dan? Vermits ze buiten die periode hoofdzakelijk in de weekends geopend zijn is zoiets niet haalbaar. In europapark hebben je trouwens ook tijd voor een dagmenu, in walibi niet (ten gevolge van korte openingstijden).
    Nochtans zo een menu in Europapark is snel klaar. Is vaak een één pan gerecht waardoor het à la minute klaar is. Vanaf midden juni tot eind augustus is park constant open. Tijdens paasvakantie zouden ze bijvoorbeeld 2 weken proef kunnen draaien om te zien of het zou werken of niet. Maar dat is gewoon wishful thinking dat ik aan het doen ben, de kans is zeer klein dat dit gebeurt. Al zouden ze meer mogen experimenteren op vlak van horeca in het park en meer durven afstappen van het gewone fastfood concept.

Bookmarks

Posting Regels