Pagina 2 van 20 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 12 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 21 tot 40 van 382

Onderwerp: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

1. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Ik vind die brillen ook wel een meerwaarde. Bovendien kan je ze toch gewoon afzetten als je liever zonder wilt? Daarnaast vind ik het ook goed dat er nog momenten gaan zijn dat de kleine kinderen ook nog in de Revolution gaan mogen. Hopelijk steken ze dan de gewone lichteffecten aan.

Daarnaast hoop ik ook dat ze het station en de wachtrij aanpassen. Al vrees ik daar een beetje voor. Misschien was dit allemaal wel veel beter gepland dan we allemaal dachten. Waarom was anders de Revolution herschilderd en werden de letters plots verwijderd?

Verder stel ik me vragen bij de samenwerking met samsung. Wat gebeurd er als ze hun terugtrekken of wanneer dit een flop blijkt te zijn. Verder vraag ik me ook af wat er moest gebeuren als BJL die brillen moet terug afgeven, hoe ligt hij er dan bij. Bovendien verwacht ik ook massale reclame van Samsung. Binnenkort in de wachtrij: "Koop nu de nieuwe Galaxy 5S!" Hopelijk wordt dit niet zo, we zullen maar afwachten zeker?

De show gaat blijkbaar plaatsvinden in de Arena wat ik wel goed vind. Niets zo erg als gebouwen in Bobbejaanland die gewoon leeg staan.

Daarnaast vraag ik me nog af wat die link is tussen "we steken Bobbejaanland in een nieuw jasje" en dan al deze nieuwigheden. Zouden ze nóg meer in petto hebben?

Verder vraag ik me af of die escape room wel een succes gaat worden. Iemand bovendien een idee waar deze komt?

2. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Citaat Origineel gepost door Jak Bekijk post
    Verder vraag ik me af of die escape room wel een succes gaat worden. Iemand bovendien een idee waar deze komt?
    Tussen het (leegstaand?) 4D-theater en El Paso, net voorbij de overdekte gallerij, staat een gebouw dat bij elke Halloween als maze wordt gebruikt. Ik heb die maze daar één keer gedaan en je mocht toen ook maar per vier of vijf naar binnen. We (onbekenden voor elkaar) moesten zelfs elkaars schouder vasthouden.

Bron: googlemap

Ik vind het niet zo erg dat je er extra voor moet betalen, 5 pers./10 min. is wel een zeer lage capaciteit. Vraag is (zie ook topic MPG) wanneer deze 'jailbreak' toegankelijk zal zijn. Alle dagen of enkel in de weekends en op feestdagen, doorlopend (vanaf 12:00) of met tijdslots? Een ruimere opening dan Kinderland en FC zou ik al niet verwachten in BJL.

3. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Blijkbaar duurt die room escape maar 8 minuten . Vooraleer die deur nog maar achter je wordt dichtgedaan sta je alweer buiten .
    CoasterCounter: 661 achtbanen in 162 pretparken

4. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Verwacht niet dat het daar gaat zijn. Volgensmij staat de maze daar nog gewoon hoor. Waar word die nieuwe acrobatenshow eigenlijk opgevoerd? Als dat in het 4D theater is lijkt de arena achteraan me wel 'n logische plek om dit tijdelijk te plaatsen.

Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Citaat Origineel gepost door vbgenechten Bekijk post
    Verwacht niet dat het daar gaat zijn. Volgensmij staat de maze daar nog gewoon hoor. Waar word die nieuwe acrobatenshow eigenlijk opgevoerd? Als dat in het 4D theater is lijkt de arena achteraan me wel 'n logische plek om dit tijdelijk te plaatsen.
    show komt in die arena

6. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Achter The Forbidden Caves piekt de mysterieuze vulkaan Mount Mara. Zittend in een karretje met een Samsung Gear VR-bril op het hoofd daal je af in deze vulkaan. Diep beneden doe jij, in de rol van geoloog, onderzoek naar de effecten van vulkanische activiteit op het klimaat. Zeer interessant, tot er iets ernstig misgaat…

De vulkaan barst uit! Misschien niet geheel onbelangrijk om te vermelden: de allernieuwste pretparkattractie Mount Mara is Sanskriet voor Duivelsberg… Zouden de kwade geesten van The Forbidden Caves hier iets mee te maken hebben? Het onderzoeksteam moet zo snel mogelijk zien te ontsnappen aan de vlammenzee. Wanneer je de top van de vulkaan bereikt hebt, rijd je op volle snelheid met een quad door de brandende jungle. Lukt het jou om op tijd weg te komen?

Wat Mount Mara zo’n vernieuwende en spectaculaire attractie maakt, is het gebruik van Virtual Reality. Door middel van de Samsung Gear VR-bril beland je plots te midden van de vulkaan en is de jagende vlammenzee ontzettend realistisch. Door het gebruik van de allernieuwste technieken komen de gevaren echt tot leven en stijgt de spanning tot een hoogtepunt!
    Vind wel dat ze het professioneel aanpakken, maar dat was TFC ook. Al vind ik TFC toch niet zo'n grote flop als sommige het hier beweren.

Ook mooie afbeelding, dat kunnen ze nog altijd gelukkig wel, mooi artwork.
    http://www.bobbejaanland.be/attractions/mount-mara

Ook nieuw is dat School's Out terug vanonder het stof wordt gehaald. Ik kan dit enkel maar beamen want in deze tijd komen toch enkel secundaire scholen naar het park. Hopelijk pakken ze het nu wel goed aan en dat doe je niet door een opblaasbaar springkasteel te plaatsen achter de Typhoon (dat was toch eens een jaar het geval), maar met DJ's. Geen Adrenaline, maar School's Out met gewoon commerciële muziek in de Arena. En in het theater kunnen ze nog breakdance sessies geven zoals enkele jaren geleden in september is gedaan. Onderweg nog wat standjes à la gameland en je hebt een mooi evenementje.

Het zou zelfs geen slecht idee zijn om het park een dag voor de jeugd open te houden tot 21u (dan zijn er nog bussen en treinen), maar ze moeten wel beseffen dat ze in die periode moeten opboksen tegen Rock Werchter en Couleur Café, waar op festivals de doelgroep ook steeds jonger wordt.
    Laatst aangepast door Jak : 25-02-2016 om 20:35 Reden: toevoeging

7. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Citaat Origineel gepost door vbgenechten Bekijk post
    Show 'Harmony' is in de Arena, zie http://www.bobbejaanland.be/shows/harmony

@Jef: 8 minuten lijkt me nog redelijk. Je kan toch moeilijk 30 min verwachten, rekening houdend met de wachtrij en de acteurs / andere personeelsleden. Mogelijk probleem is dat individuen (in vriendenkring of gezin waar er maar één van wil/durft) deze attractie links laten liggen. Of je wil met z'n drieën en er is al een groep van drie voor je. Dat wordt nog leuke wiskunde.
    Laatst aangepast door Earlyspencer : 25-02-2016 om 20:45

8. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Eerst afwachten denk ik dan. Een VR staat of valt door de kwaliteit van de film. Is deze niet overtuigend (zie TFC), dan is het gehele concept niet echt geslaagd.

Ik vind het op zich geen slecht idee, maar vrees wat voor de aanpak. De attractie gaat maar beperkte tijd toegankelijk zijn met de VR brillen, dat leidt ik toch af aan de aankondiging. Dus... dat wordt weer een zooitje. Waar gaan ze dan ook die brillen uitdelen? Revolution heeft de langste achtbaantrein van de wereld, hoe gigantisch veel brillen moeten ze dan wel niet hebben? Gaan die wel altijd deftig opgeladen worden (want ik zie het ook nog gebeuren dat de bril halfweg uitvalt)...

Ben benieuwd. Ik vond de VR in EP wel fijn, maar heb geen idee hoe de eeuwig durende bocht naar links dat zo "sensationeel" gaat maken. We shall see .
    Life is like a Rollercoaster...

9. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Citaat Origineel gepost door Belgiumcoasterfreak Bekijk post
    Eerst afwachten denk ik dan. Een VR staat of valt door de kwaliteit van de film. Is deze niet overtuigend (zie TFC), dan is het gehele concept niet echt geslaagd.

Ik vind het op zich geen slecht idee, maar vrees wat voor de aanpak. De attractie gaat maar beperkte tijd toegankelijk zijn met de VR brillen, dat leidt ik toch af aan de aankondiging. Dus... dat wordt weer een zooitje. Waar gaan ze dan ook die brillen uitdelen? Revolution heeft de langste achtbaantrein van de wereld, hoe gigantisch veel brillen moeten ze dan wel niet hebben? Gaan die wel altijd deftig opgeladen worden (want ik zie het ook nog gebeuren dat de bril halfweg uitvalt)...

Ben benieuwd. Ik vond de VR in EP wel fijn, maar heb geen idee hoe de eeuwig durende bocht naar links dat zo "sensationeel" gaat maken. We shall see .
    Nou als ze het slim aanpakken zetten ze er een virtuele vulkaan die op uitbarsten staat ofzo eh, dan kan je er zo perfect rond gaan :-)

Maar inderdaad, als de film (en de engine waarin hij gemaakt is) van goede kwaliteit is, dan heb ik er ook wel vertrouwen in.
    Je vois la vie en des biscuits.

10. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Verder stel ik me vragen bij de samenwerking met samsung. Wat gebeurd er als ze hun terugtrekken of wanneer dit een flop blijkt te zijn. Verder vraag ik me ook af wat er moest gebeuren als BJL die brillen moet terug afgeven, hoe ligt hij er dan bij. Bovendien verwacht ik ook massale reclame van Samsung. Binnenkort in de wachtrij: "Koop nu de nieuwe Galaxy 5S!" Hopelijk wordt dit niet zo, we zullen maar afwachten zeker?
    Ik ben net héél blij over de samenwerking met Samsung. Laat ze maar veel reclame maken. Hoe meer, hoe liever. Dat is teken dat zij achter het product staan. En het kwaliteitslabel van Samsung is voor mij veel waard. Het kwaliteitslabel van Bobbejaanland aan de andere kant, is voor mij nagenoeg niets waard...

Samsung zet volop in op VR, ze willen zelfs mensen tv laten kijken op hun smartphone. Dan is dit voor hen de beste marketingcampagne die je kan voeren, en kan je het je niet permitteren om brol af te leveren.

Als we niet wisten wie de technologie achter de brillen zou leveren, dan had ik hier helemaal geen vertrouwen in gehad. Nu wel.
    Hotelovernachting Hassloch: €40. Inkom Holiday Park: €23. De first drop van Expedition GeForce backseat: onbetaalbaar!

11. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

8 Minuten is belachelijk kort voor een escape room en kan ook gewoon niet gaan werken op die manier.. Zeker vor 5 euro extra is dat eigenlijk te zot om te doen.

BJL ontvangt behoorlijk veel haat-reacties via hun FB voor die brillen.. Dat terwijl je revolution nog steeds gewoon kunt doen zoals hij altijd al gedraadi heeft.. Geen zorgen dus voor de liefhebbers.. Daarnaast kreeg EP ook veel kritiek vooraf, terwijl achteraf vrijwel iedereen laaiend enthousiast was over het systeem. Als ze het in BJL ook maar half zo goed kunnen uitwerken als in EP kan Revolution weer de topper worden die het ooit was.. Zoals de baan nu is, trek je er echt geen volk meer mee, buiten wat fanboys.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

12. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Citaat Origineel gepost door Belgiumcoasterfreak Bekijk post
    Ik heb zelf nog geen ervaring met VR, maar denk eigenlijk wel dat ze perfect bochten naar rechts daarmee zullen kunnen maken. De baan buigt sowieso niet overal even fel van links, en volgens mij kan je op een iets rechter stuk met de combinatie met VR gemakkelijk laten uitschijnen dat je naar links draait. Vergelijk met het gevoel dat je in een simulator hebt. En iedereen die Spiderman al deed, weet dat als je ogen/hersenen denken dat je fel beweegt, je lichaam dat ook kan denken. :-)
    Hotelovernachting Hassloch: €40. Inkom Holiday Park: €23. De first drop van Expedition GeForce backseat: onbetaalbaar!

13. Tongue Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Leuke verrassingen die Bobbejaanland heeft, maar ik ben benieuwd of er nog meer volgt... Eerst leek het of er niets nieuws zou komen, tot de zomershow werd aangekondigd. En dan gisteren het heugelijke nieuws van de 2 toevoegingen voor dit seizoen. Persoonlijk ben ik hier best enthousiast over! Mijn mening...

MOUNT MARA

Ik vermoed dat de Revolution snel terug gebruik zal maken van 2 wachtrijen, waarbij ene met VR en ene zonder VR. De 2 wachtrijen zijn nog steeds aanwezig, dus dit kunnen ze makkelijk terug openen. Op die manier kan iedereen er toch van genieten en kunnen ze de VR ook de hele dag door aanbieden naast de gewone ritjes.
    Hopelijk hebben ze deze winter de wachtrij en het station een upgrade gegeven zodat het ook beter in het thema past van Mount Mara en Adventure Valley. Aan de ride zelf zal wel niets gewijzigd zijn qua thematisatie.
    De keuze van Samsung vind ik goed, aangezien de Gear werkt zonder kabels en je de toestellen makkelijk kan vervangen bij platte batterijen of andere technische problemen. Bijkomend voordeel is ook dat de Gear nu werkte op de S6 en dit nu de S7 zal worden, waardoor ze makkelijk upgrades kunnen uitvoeren wanneer nieuwe toestellen verschijnen. Dit lijkt me dan ook een goede zet van zowel Bobbejaanland als Samsung.
    Voor zij die geen ervaring hebben met VR kan ik begrijpen dat het allemaal wat vreemd lijkt, maar op mijn werk maken we er ook gebruik van en alle bezoekers die aan onze VR Experience deelnemen zijn laaiend enthousiast. Je wordt volledig meegenomen in de virtuele wereld en ik denk dat alle sceptici hun mening zullen bijschaven na het eens geprobeerd te hebben.
    En ten slotte ben ik zo blij dat we dit jaar dit als Belgische primeur krijgen, want ik had gedacht dat we hier toch wel nog heel wat jaren op moesten wachten in ons eigen land!

NIGHTMARE MOTEL

Leuke toevoeging! Qua kostprijs vind ik dit zeker niet overdreven. Wie naar Walibi of buitenlandse pretparken gaat om Halloween te vieren betaalt ook met plezier 5 euro voor de betalende haunted houses. Hoe lang duurt dergelijke ervaring? Je betaalt dit omdat je de ervaring echt wilt meemaken en omdat je een persoonlijkere ervaring wilt t.o.v. de gratis spookhuizen waar je vaak snel na elkaar wordt binnengelaten. Ik vind dit zeker en vast een redelijke prijs voor een persoonlijke behandeling. Ook de combinatie spookhuis / escape room vind ik leuk!
    Ik vraag me wel af welke locatie deze zal krijgen, maar ik heb een voorgevoel dat dit in het cowboydorp zal zijn in één van de leegstaande gebouwen. De andere leegstaande gebouwen worden gebruikt voor Halloween, dus zou het jammer zijn dat ze volgend jaar nog 2 spookhuizen over houden...

HARMONY

Benieuwd naar de show en het theater, want in de Arena heb ik er nog nooit een show gezien. Leuk dat de Arena zo opnieuw gebruikt zal worden en niet verkommerd achter blijft (zoals men wel in WB doet).

EN VERDER...?

- 4D THEATER: Harmony vindt plaats in de Arena en niet in het 4D Theater. Betekent dit dat er opnieuw een 4D-film te zien zal zijn? Zelfs al is dit een oude film die ze al jaren niet meer gespeeld hebben, kunnen ze zo toch nog een extra attractie aanbieden
    - NIEUW THEMAGEBIED: De Smurfen hebben het park verlaten, en daar ben ik niet zo rouwig om, want ze pasten er niet echt. De Smurfen hadden hun ruimte vooral rond de ingang van het park. Komt hier dan een nieuw themadeel te liggen? Teasend met de 'greetings from...' Oostenrijk en Londen zou het leuk zijn moesten ze er hier ook een landenthema van maken waarbij je op 'ontdekking' gaat in Europa. Niet bepaald super origineel, maar kan ook wel weer bijdragen aan extra sfeer.
    - MASCOTTE: Met het verdwijnen van de Smurfen zijn ze ook hun 'mascottes' aan de ingang kwijt. Komt er een nieuwe mascotte?
    - HORECA: Het horeca-aanbod valt me soms wat tegen in Bobbejaanland. Veel keuze is er niet en het eten is er ook niet zo wauw. Hopelijk hebben ze hier ook wat bijgeschaafd en ingespeeld op een aantal trends zoals gourmet burgers i.p.v. de klassieke kleffe hamburger. Daarnaast hopelijk ook wat gezonde(re) voeding naast alle fastfood.

Benieuwd naar 2016 en naar jullie mening

14. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Citaat Origineel gepost door simon Bekijk post
    NIGHTMARE MOTEL

Leuke toevoeging! Qua kostprijs vind ik dit zeker niet overdreven. Wie naar Walibi of buitenlandse pretparken gaat om Halloween te vieren betaalt ook met plezier 5 euro voor de betalende haunted houses. Hoe lang duurt dergelijke ervaring? Je betaalt dit omdat je de ervaring echt wilt meemaken en omdat je een persoonlijkere ervaring wilt t.o.v. de gratis spookhuizen waar je vaak snel na elkaar wordt binnengelaten. Ik vind dit zeker en vast een redelijke prijs voor een persoonlijke behandeling. Ook de combinatie spookhuis / escape room vind ik leuk!
    Misschien even verduidelijken, maar een room escape is geen spookhuis. Je wordt opgesloten in een gethemede kamer en je moet in dit geval binnen 8 minuten buiten geraken door sleutels te zoeken en raadsels op te lossen. Hier is erg weinig persoonlijke ervaring aan (doorgeens geen schrikeffecten, acteurs of gangen waar je door moet). Dit alles gaat in 8 minuten moeten gebeuren hier...
    CoasterCounter: 661 achtbanen in 162 pretparken

15. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Wanneer je de omschrijving leest lijkt het mij toch iets meer dan een gewoon doorsnee escape game (welke ik er intussen toch al een aantal gespeeld heb). Ik denk echt dat er iets meer bij zal gebeuren dan enkel het escape game zelf. Als je kijkt wat ze nu ook doen in MPG bvb.

16. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Citaat Origineel gepost door simon Bekijk post
    Wanneer je de omschrijving leest lijkt het mij toch iets meer dan een gewoon doorsnee escape game (welke ik er intussen toch al een aantal gespeeld heb). Ik denk echt dat er iets meer bij zal gebeuren dan enkel het escape game zelf. Als je kijkt wat ze nu ook doen in MPG bvb.
    Juist.. ze combineren inderdaad spookhuis met escape-room.. des te meer heb ik het idee dat het concept niet kan werken.. Als je zelf wel eens escape-rooms gespeeld hebt zul je ongetwijfeld merken dat 8 minuten helemaal niets is.. zeker niet als je daarbij nog wordt afgeleid door spook-toestanden.. Bij een escape-room van een beetje kwaliteit heb je al (veel) meer dan 8 minuten nodig om alles in de kamer te localiseren en ben je voor één slot al snel een minuut of 5-10 kwijt (afhankelijk van de opdracht/puzzel die erbij hoort).. Je kunt gewoon geen fatsoenlijke escape room maken voor 8 minuten.

Ik snap ook wel dat een escape-room van een uur (normale tijd voor zoiets) niet gaat werken in een pretpark, maar een kwartiertje zou toch wel passender zijn denk ik.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

17. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Citaat Origineel gepost door coasterfrenzy Bekijk post
    Juist.. ze combineren inderdaad spookhuis met escape-room.. des te meer heb ik het idee dat het concept niet kan werken.. Als je zelf wel eens escape-rooms gespeeld hebt zul je ongetwijfeld merken dat 8 minuten helemaal niets is.. zeker niet als je daarbij nog wordt afgeleid door spook-toestanden.. Bij een escape-room van een beetje kwaliteit heb je al (veel) meer dan 8 minuten nodig om alles in de kamer te localiseren en ben je voor één slot al snel een minuut of 5-10 kwijt (afhankelijk van de opdracht/puzzel die erbij hoort).. Je kunt gewoon geen fatsoenlijke escape room maken voor 8 minuten.

Ik snap ook wel dat een escape-room van een uur (normale tijd voor zoiets) niet gaat werken in een pretpark, maar een kwartiertje zou toch wel passender zijn denk ik.
    Geef ik je zeker gelijk in. Van vrienden die naar FACTS gaan hoorde ik dat ze daar ook een mini-escape game creëerden waar je 15 minuten tijd had om er uit te raken. 8 minuten is inderdaad zeer kort, maar met de sleutels die je in handen krijgt heb je wel meteen een startpunt. Wanneer de deur achter mij dichtvalt in een escape room moet ik eerst rondkijken en zoeken naar een startpunt. Hier heb je dit al niet... Het is ook iets nieuws (en ik denk dat geen enkel ander park iets soortgelijks aanbiedt?) dat nog bijgestuurd kan worden. Als je op een maand tijd slechts 1 groep hebt die binnen de tijd buiten raakt, dan zullen ze ook wel moeten inzien dat ze meer tijd zullen moeten voorzien dan die 8 minuten.

Hoe dan ook, ik zal het zeker gaan uitproberen. Gisterenavond al met vrienden besproken en we zijn benieuwd.

18. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Ik heb nog geen VR kunnen beschouwen, ben er dus wel erg benieuwd naar. Blij verrast dat BJL hier mee afkomt, het is misschien maar een kleine moeite maar het kan veel toevoegen aan de beleving als het goed ineen steekt. Snap de haat ook niet, als je echt zo tegen VR bent zet je de bril gewoon af. Niemand dwingt je die op te zetten als je dat echt niet wilt.
    Theme Park World - #7 Highest rated theme park blog in eastern Turkmenistan
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken

19. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Citaat Origineel gepost door Phadd-F Bekijk post
    Ik heb nog geen VR kunnen beschouwen, ben er dus wel erg benieuwd naar. Blij verrast dat BJL hier mee afkomt, het is misschien maar een kleine moeite maar het kan veel toevoegen aan de beleving als het goed ineen steekt. Snap de haat ook niet, als je echt zo tegen VR bent zet je de bril gewoon af. Niemand dwingt je die op te zetten als je dat echt niet wilt.
    Das typisch menselijk. Vanaf als er nieuwe technologie wordt gebruikt is er altijd een vorm van paniek. Is altijd zo al geweest id geschiedenis (gsm, tv etc.) en zal ook altijd het geval blijven.
    Je vois la vie en des biscuits.

20. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Daarnaast vind ik het ook goed dat er nog momenten gaan zijn dat de kleine kinderen ook nog in de Revolution gaan mogen. Hopelijk steken ze dan de gewone lichteffecten aan.
    In sommigen hun ogen misschien een stomme vraag: maar wat is dat van Revolution en kleine kinderen? Zijn er speciale openingsuren ofzo?

Bookmarks

Posting Regels