Pagina 4 van 20 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 61 tot 80 van 382

Onderwerp: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Die brilletjes uitdelen is inderdaad geen probleem... Chaos had in de beginjaren ook brilletjes (zie hier: https://youtu.be/QskLYnB7cCo?t=1m12s), dus op de een of andere manier moet het wel haalbaar zijn.

Waar ik eerder om treur, is de manier waarop men de laatste jaren, zonder totaalconcept, heeft zitten knoeien met Revo. Eigenlijk wilt men er met die brilletjes terug een rit door de jungle van maken, en dat terwijl men enkele jaren geleden die netten heeft weggehaald omdat men 'het oude thema' terugwilde. Waar ben je dan in godsnaam mee bezig? Dacht ik nu eventjes dat ze er met hun poten gingen van afblijven, komen ze weer met dit op de proppen... hopeloos.

Pas op, ik ben niet zozeer tegen de komst van VR, maar waarom moeten ze wéér eens Revo uitpikken als proefkonijn? Kampt die attractie nog niet genoeg met een identiteitscrisis door alle mislukte aanpassingen van de afgelopen jaren? Bovendien is Revo een baan die op effecten teert (zoals de klok en alle lichteffecten eromheen), en ik snap niet hoe je die nog kunt zien met zo'n VR-bril op je neus. Bij overdekte achtbanen waarin er weinig tot niets te zien is, zoals TotNH, kan zoiets nog werken. Ik zou het triest vinden als ze alle effecten zouden uitzetten, want dan is er zonder bril geen bal meer aan.

Van 'attractie' wisselen lijkt mij ook een warboel te worden als je ziet hoe moeilijk het was om af en toe de film te vervangen voor de teambuilding... de film met de cijfers heeft zodanig lang gedraaid dat hij op den duur niet meer synchroon liep met de muziek en de geluidseffecten.

Op Looopings las ik ooit een reactie dat je aan Revo kunt zien hoe het met het hele park gesteld is, of toch iets in die trant. Ooit was het mooi, toen werd het verloederd, nu is het een warboel. Ik ga hier volledig mee akkoord. Het enige probleem is niet enkel dat ze te weinig investeren, maar ook dat ze geen langetermijnvisie lijken te hebben en dat ze hun geld op een verkeerde manier investeren. Kijk maar eens naar de Smurfen die ondertussen weer verdwenen zijn. Natuurlijk zijn er altijd mensen die onkritisch zijn en meejuichen bij elke scheet die het park laat, dat was bij de Smurfen ook het geval, maar ik denk dat elk verstandig mens doorhad dat die Smurfen er écht niet thuishoorden.

Hopelijk doe ik nu geen profetische uitspraak, maar ik gok dat die VR-brilletjes binnen dit en een paar jaar alweer verdwenen zijn. Ik vraag mij trouwens ook af hoe TFC er binnen enkele jaren zal uitzien...
    Laatst aangepast door Dinosaurus : 06-03-2016 om 23:23

2. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

100% eens met bovenstaande prehistoriër, ook al heb ik nog nooit met VR gereden op een coaster en heb ik BJL voor het eerst bezocht in 2009 (blijkbaar na de glorietijd van de Revo ... en bij uitbreiding van het hele park).
    Ik vermoed dat - behalve kortzichtigheid - er ook een praktische reden is waarom ze VR toepassen bij Revo niet bij b.v. Dizz: indoor dus weerbestendig, ook al bestaat er outdoor VR.

3. 06-03-2016, 23:07

4. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Nou.. ik snap de problemen met Revolution wel.

De baan heeft een thema dat écht niet meer kan in deze hoek van het park en eigenlijk ook niet meer in deze tijd, gezien het allemaal nog al vaag is wat er binnenin gebeurd en de theming bestaat uit wat bouwmarkt-kerstverlichting en 2 beamers. De attractie kan een nieuwe impuls goed gebruiken om weer nieuwe bezoekers te lokken. Integreren in het thema is daarbij belangrijk. Probleem is dat BJL ook meteen een hele shitstorm over zich heen krijgt als ze ook maar iets aan de attractie (willen) doen, waardoor deze juist minder volk trekt in plaats van meer.

Met de VR toevoeging doen ze denkelijk wel een slimme zet. Je laat de theming en verhaal intact voor de mensen die daar nog helemaal gek op zijn, terwijl je tegelijkertijd een mooie wereld hebt die in thema past. Daarnaast is VR nog dusdanig nieuw en uniek dat het redelijk wat extra volk kan trekken.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

Dat het thema van Revo helemaal niet meer aansluit op de omgeving, hebben ze natuurlijk aan hun eigen dwaze idee te danken om die netten plots weg te halen en nog geen jaar later TFC neer te poten. Natuurlijk was er druk van buitenaf om 'het oude thema' terug te brengen, maar ik denk niet dat die mensen zaten te wachten op een leeg station. Neen, dan had men nog beter die netten laten hangen (en ja, ik méén dit. Gek, hè, voor een Revolution-fanaat?). Het terugbrengen van de oude film en BotB was voor mij voldoende.

Wat de effecten betreft, zitten we natuurlijk met die kitscherige lichtslangen uit het Schoepen-tijdperk opgescheept omdat ze geen geld willen neerleggen voor deftige effecten. Voor de duidelijkheid: ik heb niets tegen het feit dat er aan Revolution wordt gesleuteld... ik heb wél iets tegen de knullige en goedkope wijze waarop dat gebeurt. Nu komt het over van: "Tja, we doen maar en we zien wel". Als men een nieuw totaalconcept zou uitwerken (vb. met vernieuwde films, nieuwe muziek, geverfde treintjes, nieuwe effecten om u tegen te zeggen,...) en men een geheel nieuwe ervaring creëert, zou je mij - en vele anderen - niet meer horen klagen. Desnoods zou men Revo als "nieuw" kunnen verkopen, zodat de investering zichzelf terugverdient. Of men zou de kosten over meerdere jaren kunnen verspreiden...

Ik pleit voor een grondige vernieuwing, niet voor stilstand. Ik wil dat men iets nieuws verzint, iets wat Revo terug op het oude niveau kan brengen en waardoor hij meekan met zijn tijd. De gaatjesvullerij van de laatste jaren hoort niet, maar die zet men nu wel verder met deze VR-toestanden. Ik kan me toch niet voorstellen dat ze het station terug hebben aangekleed, of ze moeten mij enorm verbazen.
    Laatst aangepast door Dinosaurus : 07-03-2016 om 17:11

6. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Tsja.. kijk.. dat is jouw mening en ben het er zelf ook mee eens.. maar helaas zijn er behoorlijk wat mensen die die mening niet delen en boos zijn voor elk lichtslangetje dat wordt aangeraakt.

Overigens was TFC niet het grote probleem. Het vernaggelen van het thema begon met de plaatsing van King Kong en naderhand Banana Battle. Toen al was het thema van Revolution niet meer passend. Evolution paste naar mijn idee veel beter maar was qua niveau nog steeds knudde.. maargoed, denk ook niet dat we veel meer van BJL moeten verwachten. Afgezien van Indiana River en El Paso zijn ze daar nooit erg goed geweest in afwerking van attracties.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

Natuurlijk had men een nieuwe ingang kunnen bouwen aan de kant van Sledge Hammer, maar nu TFC daar staat is dat onmogelijk geworden.

En die lichtslangen heeft men natuurlijk aangezet tijdens die 'update' - let op de aanhalingstekens - van twee jaar geleden. Volgens mij stonden die al uit van 2004... dat is dan ook de laatste deftige update die hij ooit gekregen heeft. Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat die 'Revolution-fanboys' niet tevreden zouden zijn met nieuwe, deftige effecten. Voor mijn part mogen ze die kerstlampjes er meteen uitzwieren...

8. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Bobbejaanland kwam vandaag ook op de proppen met hun nieuwe huisstijl. Benieuwd of we het ook gaan terugzien in het park of enkel op de Facebookpagina en op reclameborden.

En als we eerlijk mogen zijn? Ziet iemand hier de verschillen met de vroegere stijl. Ik eigenlijk niet. We zijn wel vanaf van al die gekleurde wolken die er vroeger stonden op al die reclamepanelen.

https://www.facebook.com/bobbejaanla...3891850720822/

9. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Ze tonen eigenlijk echt niets hé.
    (+ wat ze tonen, vind ik er ook maar erg goedkoop uit zien...)
    Je vois la vie en des biscuits.

10. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

REVOLUTION
    Die heeft inderdaad al heel wat updates gehad de laatste jaren, maar geen echte grondige renovatie. Zoals Dinosaurus aanhaalt, als je deze een echte renovatie geeft met nieuwe trein, nieuwe effecten, aangepaste verlichting... kan je dit terug een topper maken. En voor de echte fans zal er altijd wel iets niet in orde zijn, maar je kan hem ook niet eeuwig laten zoals hij was bij opening. Kijk naar DP waar ook veel reactie komt op SM en SM2. Met Mount Mara hebben ze het gelaten voor de echte fans, maar voor de liefhebbers ook iets helemaal nieuws te bieden. En zelf ben ik ook fan van Revo, maar ik geef toch ook wel toe dat hij aan een vernieuwing toe is.

NIEUWE HUISSTIJL
    Ik vind het er nogal retro uitzien... Het zal afhangen van hoe het verder uitgewerkt wordt om echt oordeel te vellen. De website is in elk geval precies nog niet gewijzigd.

11. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Citaat Origineel gepost door Dinosaurus Bekijk post
    En die lichtslangen heeft men natuurlijk aangezet tijdens die 'update' - let op de aanhalingstekens - van twee jaar geleden. Volgens mij stonden die al uit van 2004... dat is dan ook de laatste deftige update die hij ooit gekregen heeft. Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat die 'Revolution-fanboys' niet tevreden zouden zijn met nieuwe, deftige effecten. Voor mijn part mogen ze die kerstlampjes er meteen uitzwieren...
    Hier ben ik helemaal mee eens. Tussen de periode 2004 - 2005 heeft de Revolution pas een deftige update gekregen, maar laat ons eerlijk zijn toen was er tenminste iemand met een passie aan bezig. Wat die lichtslangen in de binnenring betreft mogen van mij weg. In 1989 waren die er ook niet, maar toen had de Revolution wel 2 projectie schermen waardoor de binnenring wel wat verlicht werd door de projecties, maar nu kunnen ze het wat duisterder/mysterieuzer maken. Enkel de bovenste projectie en de Moonflowers volstaan. In de buitenring hoeven ze wat strobo's te plaatsen onder de baan en het plaatje is gelijk compleet. Wat die roze lichttunnel in het begin en rode lichttunnel aan het einde betreft mogen van mij wel aan blijven staan.

Dit lijkt me toch geen dure kost????
    De beste Facebookpagina van de Revolution! www.facebook.com/BobbejaanlandRevolutionfans
    Vergeet zeker ook geen bezoekje te nemen naar de website: www.revolutionfans.weebly.com

12. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Ik zou...
    - de lichtslangen verwijderen
    - de beamer vervangen door een nieuw exemplaar met nieuwe film
    - de constructie opnieuw themen zodat je ook de beamer zelf niet ziet zitten
    - gebruik maken van videomappingtechnieken
    - extra effecten toevoegen zoals water, rook, wind, mist...

Qua verhaal zou ik opteren voor iets dat beter past in het verhaal van Adventure Valley, met ofwel richting tempel van volkje als de Inca's, ofwel als vulkaan. Als tempel van de Inca's kan je ze zo terug tot leven laten komen waarbij je de geesten wakker maakt. Als vulkaan kan je dan ook een vulkaanuitbarsting ensceneren.

Om het gevoel wat te begrijpen, kijk naar wat ze nu aan het doen zijn bij BTM in DP. De laatste scene met explosies zou volgens mij ook leuk kunnen werken om hier uitgewerkt te worden bij Revo.

En sorry voor de vele Revo-fans als ik er veel aan wil veranderen.

Awel, ik volg Simon, mochten ze dan toch een update geven, gooi dan gewoon al het oude er uit en start van nul, met volledig nieuwe film, effecten etcetera.

Al ben ik stiekem benieuwd naar die VR.

14. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Langst de andere kant spelen ze met de VR en de Escape Rooms wel lustig in op de huidige trends. Het is niet zo dat Bobbejaanland met een achterhaalde of kopie komt van één of andere attractie in de omgeving. Misschien is dit wel een stap richting de modernisering van Bobbejaanland.

Er wordt hier heel de tijd de Dizz geopperd, maar nog nooit de DreamCatcher. Dat zou toch ook een ideale coaster zijn om VR op toe te passen?

Citaat Origineel gepost door simon Bekijk post
    - gebruik maken van videomappingtechnieken
    Laat ze dan maar gebruik maken van de schermen in de buitenring. Videomapping zie ik niet echt werken in Revo.

Wat het thema betreft: eigenlijk vond ik het goed genoeg dat de wachtrij en het station thematisch aangesloten waren op BB. Ik moet toegeven dat ik het speciale sfeertje met de klok en de muziek zou missen indien het zou verdwijnen, hoewel ik begrijp dat verandering noodzakelijk is. Als men de huidige attractie met dat nieuwe thema weet te overmeesteren, des te beter. Al zit je dan nog steeds met de kale muren in de hal; de binnenkant van het gebouw lijkt mij bijzonder moeilijk te thematiseren, op wat effecten na.

Ennuh, Inca's? Ik dacht dat Adventure Valley zich in Zuidoost-Azië afspeelde...

Citaat Origineel gepost door Jak Bekijk post
    Er wordt hier heel de tijd de Dizz geopperd, maar nog nooit de DreamCatcher. Dat zou toch ook een ideale coaster zijn om VR op toe te passen?
    Heb ik ook al zitten aan denken... Dizz of Dream Catcher, een van die twee. Maar Revo? Nah.
    Laatst aangepast door Dinosaurus : 07-03-2016 om 19:56

Citaat Origineel gepost door Jak Bekijk post
    Ik zou eerder denken aan Bob Express, of ne keer zot doen en Speedy Bob

17. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

De Revo is op dit moment echt wel de meest geschikte baan in heel BBJ om VR op toe te passen. (Bob Express & oki doki zijn ook goed uiteraard, maar die zijn buiten, wat op zich al een 'wereld' vormt voor de bezoekers)

(En bob expres zit je met het probleem dat het boven water gaat, denk dat ze nog liever een VR bril op de grond zien vallen dan 1 in het water te zien vallen. )

Waarom de revo? Het is binnen (wat wel zorgt voor wat mysterie); de baan is écht, maar dan ook écht ideaal voor VR eigenlijk. Als je naar omhoog gaat (wat best lang duurt), kan VR hier echt een meerwaarde bieden. (als je er over nadenkt is het gewoon een andere vorm van een film af te spelen op die projectieschermen, want dat was ook bedoeld om die weg omhoog interessanter te maken) Heb het al eens vermeld, maar als ze in het midden een vulkaan zetten (in de VR-wereld), gaat dit echt wel geslaagd zijn hoor.

+ Dream Catcher is alles behalve geschikt voor VR... Het beugelsysteem laat dit alles behalve toe.
    Je vois la vie en des biscuits.

18. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Citaat Origineel gepost door Dinosaurus Bekijk post
    Ennuh, Inca's? Ik dacht dat Adventure Valley zich in Zuidoost-Azië afspeelde...
    Welja, een soortgelijke stam die past in hun verhaal voor Adventure Valley. En de buitenkant van de hal kunnen ze dan leuk thematiseren als tempel, met wachtrij als ingang van de ruïne. De fantasie gaat weer op de vrije loop

19. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Nieuwe folder van Bobbejaanland is er, met vermelding van nieuwe website voor Mount Mara: www.mountmara.be

Citaat Origineel gepost door simon Bekijk post
    Nieuwe folder van Bobbejaanland is er, met vermelding van nieuwe website voor Mount Mara: www.mountmara.be
    was dat nu de moeite om een nieuwe domeinnaam te openen ? lol .
    Achter The Forbidden Caves piekt de mysterieuze vulkaan Mount Mara. Zittend in een karretje met een Samsung Gear VR-bril op het hoofd daal je af in deze vulkaan. Diep beneden doe jij, in de rol van geoloog, onderzoek naar de effecten van vulkanische activiteit op het klimaat. Zeer interessant, tot er iets ernstig misgaat…
    Euh ... Ik geef toe, het is een jaar geleden dat ik Revolution gedaan heb ... maar euh , gaat Revolution niet eerst OMHOOG ?
    Het leek me logische dat je eerst de virtuele BUITENKANT van de virtuele vulkaan omhoog rijdt en dan nadien de vlucht maakt weg van de uitbarstende vulkaan ?
    Hoe gaat VR nu ooit de simulatie maken dat we naar beneden gaan, als de trein OMHOOG rijdt ?
    Laatst aangepast door chupacalabra : 16-03-2016 om 21:15

21. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Nou, je ziet niet dat de trein omhoog rijd. En buiten de bochten voel je eigenlijk ook amper iets van krachten op je lichaam, dus ik denk dat het wel zal werken. Je zit daar totaal niet achterover geleund zoals bij Dizz of de Oki Doki.

Bookmarks

Posting Regels