Pagina 1 van 20 1 2 3 4 5 11 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 382

Onderwerp: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

1. Standaard 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Bobbejaanland stelt voor 2016 twee grote nieuwigheden voor: Mount Mara, een Virtual Reality coaster in samenwerking met Samsung GEAR VR, en Nightmare Motel, een combinatie van het traditionele Halloween horror labyrinth en de trendy escape rooms.

Alle info staat in het persbericht dat we op onze website hebben gepubliceerd.
    Algemeen verantwoordelijke Pretparken.be

2. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Hier ben ik eigenlijk wel benieuwd naar! Tof dat Bobbejaanland snel mee op deze trein springt, hopelijk is het resultaat ook de moeite!
    Hotelovernachting Hassloch: €40. Inkom Holiday Park: €23. De first drop van Expedition GeForce backseat: onbetaalbaar!

3. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

eeeeuh, wat heeft die campagne nu precies te maken met de extra's? Oostenrijk? Mexico? => vulkanen, vr, labyrint, escaperoom. Ik zie het niet! Maar soit.

Ik blijf er bij dat die omdoping tot (R)evolution niet zo verkeerd was. Alleen was de uitwerking ervan te simpel. Nu proberen ze de scheve theming situatie die ze gecreëerd (na de herdoop naar Revolution en vervolgens Adventure Valley) op te lossen met wat virtual reality. mmmm, toch wat magertjes. Hoewel ik niet zo sceptisch ben dan vele andere t.o.v. VR denk ik toch dat het misschien beter was geweest om deze technologie toe te passen op Dizz. Revolution heeft sowieso al voldoende waarde en heeft geen toevoegingen nodig. En ze zijn er bij deze in geslaagd om één attractie twee totaal verschillende namen en theming te geven. Zucht. Dizz daarentegen kan als matige achtbaan wel een extra upgrade gebruiken naar mijn mening. En dan betrek je meteen de attractie -die nu wat los staat- mee in de zone.

Je kan je afvragen hoeveel mensen 5 euro extra willen betalen (en een uur minder in de rest van het park) om een escaperoom te doen...neen, de combinatie van een attractiepark met een escaperoom zie ik niet zo.

Kortom, goed dat er wordt geïnvesteerd in Bobbejaanland maar zoals gewoonlijk weer op de totaal verkeerde manier.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience, that's important!

4. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Toch aangenaam verrast dat bobbejaanland dit jaar toch nog in iets investeert en het is afwachten hoe ze dit gaan aanpakken dat kan goed uitdraaien maar ook minder dus zullen we ze maar een kans geven.

5. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Ze zullen wel voor de revolutionaire gekozen hebben omdat die achtbaan gewoon het simpelste is om te doen met VR denk ik. Dizz draait elke keer weer anders, dus het zal wel moeilijk/onmogelijk zijn om die nu al naadloos te kunnen laten samenwerken met VR. Ook het audio gedeelte is bij de Revolution al in orde. Daarvoor gebruiken ze gewoon de muziekinstallatie die er al staat. Bij dizz of de andere achtbanen zou dit ook ontbreken. Of men moet oortjes inpluggen etc, maar dat vertraagt het afgeven en terugbrengen weer... En voor het synchroon houden lijkt me dit ook de gemakkelijkste achtbaan om dat bij te doen. Je hebt muren waar je dingen kan aanhangen die signaal geven naar de bril om te laten weten waar je zit. (Als het dan zo toch werkt tenminste.)
    Laatst aangepast door vbgenechten : 25-02-2016 om 15:51

6. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Citaat Origineel gepost door vbgenechten Bekijk post
    Dizz draait elke keer weer anders, dus het zal wel moeilijk/onmogelijk zijn om die nu al naadloos te kunnen laten samenwerken met VR.
    Volgens mij maakt spinnen niets uit voor VR. Ik heb het ondertussen ook al zelf uitgeprobeerd (niet op een achtbaan), en ronddraaien is geen probleem. Meer zelfs: VR is erop gemaakt dat het mogelijk is om naar elke richting te kijken.

Als je een paar rondjes naar links met een gopro op een piste loopt, heb je al een perfecte film voor Revo .
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

7. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Volgens mij maakt spinnen niets uit voor VR. Ik heb het ondertussen ook al zelf uitgeprobeerd (niet op een achtbaan), en ronddraaien is geen probleem.
    Het rondkijken an sich is geen probleem inderdaad. Maar VR heeft ook nog zijn beperkingen. Je kan wel 1 rondje op het gemak draaien, maar bij een spinning gaat dit over meerdere rondjes, rap op elkaar volgend. De kans is dus groot dat de kalibratie gewoon in de war geraakt, en dat het beeld niet meer op tijd gaat meespinnen. (Zooo goed zijn VR brillen nu ook nog niet met andere woorden).
    Je vois la vie en des biscuits.

8. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Room Escape is leuk, maar als je weet dat dat gemiddeld 80 euro/kamer is voor ca. 5 personen voor 1 uur, zal dat hier voor 5 euro/persoon maar magertjes zijn. Langer dan 10-15 minuten zal het niet duren vrees ik.

Voor BJL werkt VR erg gepast, moeten ze niks meer aan theming doen. Als die brillen het lang uithouden (als), zulleb ze Revo verder laten verloederen vrees ik.

In ieder geval wel een verrassing dat er iets 'nieuws' komt in BJL, had ik toch niet verwacht.
    CoasterCounter: 654 achtbanen in 161 pretparken

Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Spinning coasters zijn idd geschikt voor VR, Universal in Japan voegde ook VR brillen toe aan hun Space Fantasy achtbaan.

10. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Volgens mij maakt spinnen niets uit voor VR. Ik heb het ondertussen ook al zelf uitgeprobeerd (niet op een achtbaan), en ronddraaien is geen probleem. Meer zelfs: VR is erop gemaakt dat het mogelijk is om naar elke richting te kijken.

Als je een paar rondjes naar links met een gopro op een piste loopt, heb je al een perfecte film voor Revo .
    Haha, inderdaad niet goed nagedacht. Met Google Cardboard kan je met je GSM eigenlijk al zowat hetzelfde doen dus misschien had ik er iets dieper over moeten nadenken eer ik een punt probeerde te maken. :P

11. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

1. "Er zouden dit jaar geen nieuwigheden bijkomen, na de FC" Een zoveelste inschattingsfout of leugentje van het duo Kleef & Verelst?
    2. Krijgen we dan niks meer te zien van de vulkaan (beneden) en de klok (boven)? Of lichten deze wel op tijdens het "kinderuurtje"? Van de drie donkere Vekoma's in de buurt, heeft de Rev. nog de meeste aankleding / beleving. VR lijkt me meer aangewezen bij Vogelrok en Nighthawk.
    3. Zou BJL zich gebaseerd hebben op het ontwerp van deze grapjas? http://board.pretparken.be/showthrea...lcano%E2%80%99
    3. Na Mira, PdA, MPG nu ook een betaalspookhuis in BJL ... wanneer volgen Slagharen, Tusenfryd en Bonbonland?

12. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Citaat Origineel gepost door Earlyspencer Bekijk post
    3. Zou BJL zich gebaseerd hebben op het ontwerp van deze grapjas? http://board.pretparken.be/showthrea...lcano%E2%80%99
    Ik moet volgende week bij m'n advocaat eens informeren wat mijn rechten zijn hieromtrent .

Ik kijk wel uit naar die VR brillen in Revolution, alleen jammer dat ze het station en de wachtrij niet een klein beetje aankleden ernaar.

13. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Ik ben niet te spreken over het feit dat men een VR bril wil toevoegen in de Revolution. Het heeft geen meerwaarden en ruïneert de gehele attractie "nogmaals". Bij Evolution werd de rit geruïneerd door een jungle film, jungle muziek en jungle thema toe te voegen. Nu gaat men dit nog erger maken door een VR bril dat nog minder waarde heeft! Ik vraag me zelfs af hoe lang het gaat duren dat zo'n bril beneden bij de krater ligt!
    Dan nog maar te zwijgen dat vorig jaar de regel is toegepast dat men niet meer met toestellen mocht filmen in de attracties... Dit komt op het zelfde neer!
    De beste Facebookpagina van de Revolution! www.facebook.com/BobbejaanlandRevolutionfans
    Vergeet zeker ook geen bezoekje te nemen naar de website: www.revolutionfans.weebly.com

Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Citaat Origineel gepost door BobbejaanlandRevolutionfans Bekijk post
    Ik ben niet te spreken over het feit dat men een VR bril wil toevoegen in de Revolution. Het heeft geen meerwaarden en ruïneert de gehele attractie "nogmaals". Bij Evolution werd de rit geruïneerd door een jungle film, jungle muziek en jungle thema toe te voegen. Nu gaat men dit nog erger maken door een VR bril dat nog minder waarde heeft! Ik vraag me zelfs af hoe lang het gaat duren dat zo'n bril beneden bij de krater ligt!
    Dan nog maar te zwijgen dat vorig jaar de regel is toegepast dat men niet meer met toestellen mocht filmen in de attracties... Dit komt op het zelfde neer!
    Ik denk net dat het wel een meerwaarde kan bieden, beelden die op de bril verschijnen zullen veel mooier zijn dan de lelijke projecties van vuur etc. hoop wel dat de klok enigszins in het filmpje verwerkt is.

15. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Beetje kort door de bocht hoor. VR biedt wel degelijk mogelijkheden...

+ ze kunnen er serieus wel voor zorgen dat die brillen vast zitten aan de wagentjes hoor. Ze gaan echt niet die brillen gewoon los geven aan de mensen hoor... Hoeveel er zouden worden gestolen...

Dan die vergelijking met foto's maken. Zo'n fototoestel zit los in je hand. Een VR bril zit vast aan je hoofd. En je mag van mij aannemen dat die dingen niet zomaar van je hoofd vallen. (Echt niet, al ondervonden).

Pas op, ik ben er geen fan van om deze technologie door te trekken naar een achtbaan in het algemeen. Maar ergens zie ik hier wel een potentieel is, zeker in een achtbaan zoals de Revo. (Beetje zoals PHL moet doen bij hun indoor-achtbaan waarvan me de naam nu even ontgaat.)

16. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    Beetje kort door de bocht hoor. VR biedt wel degelijk mogelijkheden...

+ ze kunnen er serieus wel voor zorgen dat die brillen vast zitten aan de wagentjes hoor. Ze gaan echt niet die brillen gewoon los geven aan de mensen hoor... Hoeveel er zouden worden gestolen...

Dan die vergelijking met foto's maken. Zo'n fototoestel zit los in je hand. Een VR bril zit vast aan je hoofd. En je mag van mij aannemen dat die dingen niet zomaar van je hoofd vallen. (Echt niet, al ondervonden).

Pas op, ik ben er geen fan van om deze technologie door te trekken naar een achtbaan in het algemeen. Maar ergens zie ik hier wel een potentieel is, zeker in een achtbaan zoals de Revo. (Beetje zoals PHL moet doen bij hun indoor-achtbaan waarvan me de naam nu even ontgaat.)
    Zo'n bril kun je van je hoofd afnemen. Als die vast hangt is dat alsnog met een kabel + iedere mens is groter en kleiner waardoor dan de kabel een bepaalde lengte moet hebben dus de bril kan dan aan het wagentje gaan bengelen als men die afneemt. Waardoor misschien de bril onder het wiel vast kan komen te zitten. Dit zie ik voornamelijk bij ondeugende jongeren gebeuren, want er zijn al ondeugende jongeren geweest die recht gaat staan in de Revolution bij het optakelen. (En dit hoeft ook niet enkel ondeugende jongeren te zijn. Hierbij horen ook ondeugende volwassen mensen met kinderen...)
    De beste Facebookpagina van de Revolution! www.facebook.com/BobbejaanlandRevolutionfans
    Vergeet zeker ook geen bezoekje te nemen naar de website: www.revolutionfans.weebly.com

17. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Zo'n bril kun je van je hoofd afnemen. Als die vast hangt is dat alsnog met een kabel + iedere mens is groter en kleiner waardoor dan de kabel een bepaalde lengte moet hebben dus de bril kan dan aan het wagentje gaan bengelen als men die afneemt. Waardoor misschien de bril onder het wiel vast kan komen te zitten. Dit zie ik voornamelijk bij ondeugende jongeren gebeuren, want er zijn al ondeugende jongeren geweest die recht gaat staan in de Revolution bij het optakelen. (En dit hoeft ook niet enkel ondeugende jongeren te zijn. Hierbij horen ook ondeugende volwassen mensen met kinderen...)
    Nee, inderdaad, die brillen zonder kabel of dergelijke is een betere oplossing. Dan kun je ze stelen/mee smijten en whatever nog allemaal.

Ik begrijp dat je er tegen bent, maar das nu ook geen reden om zo'n argumenten te gebruiken lijkt me? Dit gaat écht wel doordacht zijn door zowel Bobbejaanland, Samsung (die niet elke week 10 nieuwe brillen gaat willen leveren) & de veiligheidsinspectie. Als het in Duitsland (EP) werkt, zal dat hier ook wel werken hé...

18. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    Nee, inderdaad, die brillen zonder kabel of dergelijke is een betere oplossing. Dan kun je ze stelen/mee smijten en whatever nog allemaal.

Ik begrijp dat je er tegen bent, maar das nu ook geen reden om zo'n argumenten te gebruiken lijkt me? Dit gaat écht wel doordacht zijn door zowel Bobbejaanland, Samsung (die niet elke week 10 nieuwe brillen gaat willen leveren) & de veiligheidsinspectie. Als het in Duitsland (EP) werkt, zal dat hier ook wel werken hé...
    We will see

19. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Tjah, worden die brillen van the Forbidden Caves dan in het rond gesmeten? Nog nooit iets van gehoord of gezien. Gestolen worden ze misschien wel. Maar ik denk niet dat we als mensheid al zo diep gezonken zijn dat er telkens weer mensen gaan zijn die hun bril afnemen en hem de dieperik in werpen, een losstaand geval misschien eens maar doen alsof dat eerder regel dan uitzondering gaat zijn is overdreven.

20. Standaard Re: 2016 Bobbejaanland: Mount Mara & Nightmare Motel

Citaat Origineel gepost door vbgenechten Bekijk post
    Tjah, worden die brillen van the Forbidden Caves dan in het rond gesmeten? Nog nooit iets van gehoord of gezien. Gestolen worden ze misschien wel. Maar ik denk niet dat we als mensheid al zo diep gezonken zijn dat er telkens weer mensen gaan zijn die hun bril afnemen en hem de dieperik in werpen, een losstaand geval misschien eens maar doen alsof dat eerder regel dan uitzondering gaat zijn is overdreven.
    In Europa Park (waar ze trouwens ook met Samsung samen werken), werkt het blijkbaar wél. (én zonder kabel), dus ik heb er inderdaad ook nog vertrouwen in.

Bookmarks

Posting Regels