Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergeven resultaten 21 tot 23 van 23

Onderwerp: terreur in Brussel

1. Standaard Re: terreur in Brussel

Eigenlijk mooi dat iedereen hierboven zijn meninkjes, frustraties en andere gevoelens vrij kan uiten. Dat kan echt niet overal, i.h.b. niet in die landen waar men van wegvlucht...

De oorzaken van deze terreur zijn inderdaad zeer complex, door er maar één of enkele te (willen) zien, kom je m.i. tot rare oplossingen als muurtje bouwen of godsdienst verbieden. Het is niet omdat je iets verbiedt, dat het totaal verdwijnt: harddrugs en terreur zijn bij wet verboden, en toch ... Beperkt tot de politiek, van dorp tot internationaal, zie ik deze oorzaken:
    - electoraal gewin in en rond Brussel (19 baronnen met hun allochtoon kiesvee)
    - banvloek op wie kritiek uit (Lucas Vandertaelen verwoordde dit gisteren zeer gevat)
    - sponsoring van het in stand houden van armoede met een gedateerde en zelfdestructieve maatregel, genaamd 'kindergeld'. Ga eens na hoeveel broers en zussen bijna elke straatboef of terrorist heeft. Hoeveel meer ouderlijke zorg per kind is mogelijk in een gezinsgrootte, aangepast aan de beperkte woon- en leefruimte en met de steeds toenemende levensverwachting (dixit vader van 2)?
    - postkoloniaal gemoei, niet alleen vanuit de VS, ook vanuit Fr., Bel., U.K., Rusland ... Moebarak, Mobutu, Saddam, de familie Saoudie e.a. danken hun macht aan het 'vrije' Westen. Dat ze in eigen land de kl#*@zak uithingen werd door die westerse vingers gezien, zolang er maar olie of uranium kon worden verhandeld. Wanneer die despoten in eigen land hun aanhang/macht zien tanen, wast het Westen de onschuldige handen en kiest een nieuwe marionet, zoals Kabila sr en jr of de aanhangers van de Arabische lente, waaruit ten dele IS is ontstaan/gegroeid.

Door de terreur dreigt de teneur op deze prachtige website om te slaan in treurparken.be te. Daarom een iets meer opbeurend slot: Morgen is Plopsa - ondanks dreigingfase zoveel - open, dat heb ik als invité van een internetprovider mogen vernemen. Er zal extra (manueel) toezicht gebeuren op o.a. rugzakken. Een veiligere pretparkdag - enkel bezoekers op naam en uitnodoging - kan ik me niet voorstellen. Maar wat tijdens de 'gewone' dagen in pretparkland?

Ik hoop op een semester van nationale viering vanaf morgen, een datum die elke PP-fan in Bene al lang op de kalender heeft aangeduid: het parkseizoen is open!

2. Standaard Re: terreur in Brussel

Citaat Origineel gepost door Earlyspencer Bekijk post
    Maar wat tijdens de 'gewone' dagen in pretparkland?
    Ik laat me niet bang maken en leef gewoon verder zoals anders. Die extra veiligheidsmaatregelen klinken allemaal mooi, maar ik vraag me dan toch af wat ze dan doen als ze explosieven of dergelijke vinden?! Sinds de aanslagen in Parijs wordt iedereen die de Ghelamco Arena binnen wil gefouilleerd. Dat wordt mede door security agenten gedaan, die daar wel voor opgeleid zijn, maar ook door gewone stewards die anders mensen naar hun plaats wijzen enzo. Wat kunnen die mensen doen als ze iets vinden vraag ik me dan af?! Is dat dan effectief een veiligheidsmaatregel of eerder een maatregel om angst weg te nemen?!
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken

3. Standaard Re: terreur in Brussel

Citaat Origineel gepost door Phadd-F Bekijk post
    Ik laat me niet bang maken en leef gewoon verder zoals anders. Die extra veiligheidsmaatregelen klinken allemaal mooi, maar ik vraag me dan toch af wat ze dan doen als ze explosieven of dergelijke vinden?! Sinds de aanslagen in Parijs wordt iedereen die de Ghelamco Arena binnen wil gefouilleerd. Dat wordt mede door security agenten gedaan, die daar wel voor opgeleid zijn, maar ook door gewone stewards die anders mensen naar hun plaats wijzen enzo. Wat kunnen die mensen doen als ze iets vinden vraag ik me dan af?! Is dat dan effectief een veiligheidsmaatregel of eerder een maatregel om angst weg te nemen?!
    Veiligheidscontroles zijn altijd een schijn-veiligheid, zeker als het om terreur gaat. Kijk naar waar de aanslag gepleegd is in Zaventem: in de vertrekhal. Daar wordt je (logisch) nota bene niet gecontroleerd, omdat dat "vrije zone" is. Niet dat je daar mag doen wat je wil, maar het zorgt ervoor dat familie hun familielid eenvoudig kunnen uitwuiven zonder te veel poes pas. Maar die veiligheidscontroles worden steeds meer en meer verplaatst, ook omdat dergelijke aanslagen zich vaker buiten "de veiligheid" bevinden. Kijkend naar wat ze nu doen, maakt het de dingen net erger en worden de doelwitten gewoonweg eenvoudiger: In Brussel Centraal wordt je nu in de inkomhal uitgebreid gecontroleerd. Mede doordat dit lang duurt, kreeg je gigantische wachtrijen. Gigantische wachtrijen = gigantische massa mensen bij elkaar = gigantisch makkelijk doelwit = weg "veiligheidsgevoel". Moeten controles dan stoppen? Neen, maar voor zo een zaken moet er gewoon veel beter preventief gehandeld worden, in plaats van op de moment zelf. Want dan, dan is het toch te laat (het zou mij verbazen dat een terrorist zich zomaar in de boeien laat slaan als hij een bom bij heeft, dan ontploft die zichzelf gewoon eerder)...

Dit is echt een situatie dat heel moeilijk een oplossing biedt, zeker omdat er vooral preventiever gewerkt moet worden. En dit ligt allemaal aan beleid.

Ga ik mijn pretparkdagen hierdoor laten beïnvloeden? Niet echt, dat willen ze net.
    Life is like a Rollercoaster...

Bookmarks

Posting Regels