Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 2 3 4 5 6 7 8 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 101 tot 120 van 141

Onderwerp: [Bellewaerde] 2017

1. Standaard Re: [Bellewaerde] 2017

Citaat Origineel gepost door Aero Bekijk post
    Edit: Net pretparken.be op Twitter gespot, jullie zijn aanwezig, dus het nieuws zal wel komen dan :-)
    Inderdaad De naam van de attractie wordt: 'Dawson Duel'! Ook waren al de getallen die hier tot nog toe passeerden fout: de officiële baanlengte van elke baan zal 450 meter worden. Straks komt er meer info in een uitgebreid artikel.

Foto: © Pretparken.be
    Staffmember Pretparken.be
    Volg ons op Facebook, Twitter, Instagram en Youtube - Ga supergoedkoop op uitstap dankzij de pretparkdeals op Pretparken.be!

2. Standaard Re: [Bellewaerde] 2017

Citaat Origineel gepost door coasterfrenzy Bekijk post
    De baan trager maken omdat hij hoger ligt, maakt de baan zeker niet veiliger. Snelheid en hoogte zijn in dit geval twee los staande aspecten. Ook als je stil staat is de kans dat je een val van die hoogte overleeft minimaal. Terwijl je ook niet met de topsnelheid van Fizz Flitser (die wél laag langs de grond gaat) van het karretje af wilt vallen, want je smakt gegarandeerd hard genoeg tegen de grond om het niet na te vertellen.

Het enige wat als extra veiligheid nodig is, is een vangnet voor eventuele spullen die mensen kunnen laten vallen. En die zijn eigenlijk ook enkel maar nodig boven de paden waar bezoekers komen. Wat betreft de veiligheid van de bezoeker zal die hetzelfde zijn als altijd: Vastgespen en niet meer los kunnen tot beneden.
    Je zal uiteraard gelijk hebben, ikzelf heb deze banen nog niet genoeg gedaan eigenlijk. Maar ik denk wel dat je bij banen dicht bij de grond toch eerder wat snelheid probeert te halen, dan dat je ergens op twee ooievaarspoten in de lucht hangt. Ik toch alleszinds...

Iemand meer info over de naam trouwens? Vanwaar komt die? Anderzijds waarom de keuze voor een alpine daar we daar toch niet echt zaten op te wachten?

3. Standaard Re: [Bellewaerde] 2017

Citaat Origineel gepost door dusk Bekijk post
    Je zal uiteraard gelijk hebben, ikzelf heb deze banen nog niet genoeg gedaan eigenlijk. Maar ik denk wel dat je bij banen dicht bij de grond toch eerder wat snelheid probeert te halen, dan dat je ergens op twee ooievaarspoten in de lucht hangt. Ik toch alleszinds...
    Ik weet het niet. Dicht bij de grond krijg je een hoger snelheidsgevoel dan wanneer je hoog zit (het landschap is dichterbij dus flitst sneller aan je voorbij waardoor je sneller lijkt te gaan). Dus dat is eigenlijk ook al meteen een nadeel van deze constructie ten opzichte van een normale rodelbahn.. Daarentegen kan ik me voorstellen dat voor genoeg mensen een stukje hoogtevrees (ook al heb je daar geen directe last van, je bent toch wat voorzichtiger op hoogt) een rol speelt om weer trager te gaan..

Interessant om eens (wanneer de banen open zijn) op te letten in elk geval.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

4. Standaard Re: [Bellewaerde] 2017

Citaat Origineel gepost door dusk Bekijk post
    Iemand meer info over de naam trouwens? Vanwaar komt die? Anderzijds waarom de keuze voor een alpine daar we daar toch niet echt zaten op te wachten?
    Verwijzing naar een Canadese stad (Dawson City) waar hondensleerennen gehouden worden.
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

5. Standaard Re: [Bellewaerde] 2017

Ondertussen is er ook een simulatie van de baan verschenen op het youtube-kanaal van Bellewaerde. Ik geloof wel dat je het filmpje vanaf 0:41 best op een kwart van de snelheid zet om het een beetje realistisch te doen overkomen. Het lijkt ook alsof de banen op een soort van houten platform komen. Da's wel jammer. Ik kan me inbeelden dat ik die alpine coaster ondanks het gezapig tempo toch behoorlijk spannend zou vinden wanneer ik geconfronteerd werd met de enorme hoogte in combinatie met de 'losse beveiliging'.

Wat ik dan wel goed vind -net zoals bij Huracan- is het thematische concept dat erachter zit. Mooi logo, leuke naam én sluit mooi aan bij de Canada-zone. Wat mij betreft doet geen enkel park in België dat beter. Als Bellewaerde deftige budgetten zou krijgen voor nieuwe attracties en op dezelfde merkbewuste manier zou investeren zou het de andere parken binnen geen tijd het nakijken geven. Nu is het waarschijnlijk net als bij Huracan een 'net niet'.
    '''''''

6. Standaard Re: [Bellewaerde] 2017

Nja, ik ga het toch aan mij laten voorbij gaan denk ik. Imo niet de moeite om naar daar af te zakken dit jaar.
    Je vois la vie en des biscuits.

7. Standaard Re: [Bellewaerde] 2017

Tijdens een werfbezoek aan de bouwsite van de nieuwe attractie in Bellewaerde, werd aan de verzamelde pers en pretparkfans de nieuwe naam van de eerste Duelling Alpine Coaster in Europa onthult. De dubbele Europese primeur krijgt de naam ‘Dawson Duel’. Een knipoog naar de Canadese stad Dawson City en de jaarlijkse internationale hondensledewedstrijd waarin de stad een belangrijke rol speelt. Bezoekers zullen vanaf het voorjaar 2017, na een wandeling tot 25 meter hoog, al racend tegen elkaar in sledes de afdaling kunnen maken. Voor de ontwikkeling en de bouw van deze attractie is een investeringsportefeuile van 4 miljoen euro voorzien.

► Uitleg over (de keuze van) de naam, meer specificaties, tal van bouwfoto's vanop de werf, een animatievideo en andere interessante weetjes vind je in ons uitgebreid artikel: http://www.pretparken.be/article/1721/. Een (erg) kleine greep uit de foto's:

Foto's: © Pretparken.be
    Volg ons op Facebook, Twitter, Instagram en Youtube - Ga supergoedkoop op uitstap dankzij de pretparkdeals op Pretparken.be!

8. Standaard Re: [Bellewaerde] 2017

Ik ben nu toch al iets meer enthousiast. Mooi logo, qua verhaal klopt het erg goed en lengte van 420m (zonder lift) is best OK. Het feit dat je niet kan afremmen is ook een pluspunt, geen Fransen die de boel gaan kunnen blokkeren. Wat mij betreft leunen ze zelfs erg dicht bij een coaster aan op die manier.

Alleen vraag ik me af waarin je dan het verschil in snelheid gaat kunnen maken om de race te winnen. Als dit puur op lichaamsgewicht is, is er weinig inbreng mogelijk, je ondergaat het gewoon en dat doet wel wat af van het race-effect. Bovendien gaan de dispatch (en hopelijk ook de berekeningen) heel erg goed moeten zitten om niet voor te hebben dat altijd dezelfde baan wint, iets wat ze in de Efteling regelmatig voor hebben met Joris en de Draak.
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

9. Standaard Re: [Bellewaerde] 2017

Ik ben nu toch ook al iets meer enthousiast dan eerder, al blijf ik me toch afvragen of voor dit bedrag er idd geen andere, betere attractie neergepoot kan worden. Ach ja, voor een finaal oordeel wachten we tot we de attractie effectief gedaan hebben hé
    Algemeen verantwoordelijke Pretparken.be

10. Standaard Re: [Bellewaerde] 2017

Aangezien je je snelheid niet kan bepalen komt het er op neer dat wie de meeste frietjes heeft gegeten, eerst beneden is

11. Standaard Re: [Bellewaerde] 2017

De keuze om geen remmen te installeren is volgens mij louter capaciteitsgewijs om zoveel mogelijk mensen door de baan te krijgen. Het is natuurlijk wel een beetje jammer dat je nu zelf niets meer in handen hebt (letterlijk ), maar het betekent ook dat je geen trage slakken voor je gaat hebben, een van de grootste ergernissen bij zulke banen.

12. Standaard Re: [Bellewaerde] 2017

Nog een overzichtje van een deel van de (layout van de) baan:

13. 27-01-2017, 17:24

Reden
    dubbel post

Standaard Re: [Bellewaerde] 2017

Citaat Origineel gepost door simon Bekijk post
    Grondig onderhoud omvat nieuwe boten (niet die van Walibi Holland) en nieuwe effecten. Neen, 420 m elk. Lifthill zal er wellicht wel bij zijn ja. We zullen het morgen inderdaad zeker weten
    Een gouden tip geloof niet alles wat "personeel" je vertelt

Wil je nog meer foto's van de werf en nieuwe attractie, kijk hieronder dan,

Foto's: peeters kris

16. Standaard Re: [Bellewaerde] 2017

Die remake-mascotte is toch stukken mottiger dan z'n voorganger. Waar hebben we dat nog gezien?

Hoe lang is dat wandelparcours/wachtrij. Indien dicht genoeg bij de boomtoppen, kan dat wel iets moois worden zoals de passerelle in Parc Chlorophylle.

Hopelijk wordt DD geen droge versie van de Big Chute.
    Jag hatar Svenska trädkramare!

17. Standaard Re: [Bellewaerde] 2017

Citaat Origineel gepost door bobby turbo Bekijk post
    Een gouden tip geloof niet alles wat "personeel" je vertelt
    Inderdaad
    Maar zat er toch niet zo ver van. Ik word wel al wat enthousiaster!
    Live faster. Live harder. Live stronger.

Citaat Origineel gepost door simon Bekijk post
    Inderdaad
    Maar zat er toch niet zo ver van. Ik word wel al wat enthousiaster!
    De stats zater er id vlakbij, maar ook het verhaaltje over nieuwe boten blijkt niet te kloppen

19. Standaard Re: [Bellewaerde] 2017

Nog heel wat werk voor de boeg:

Dit en meer: http://themeparkfreaks.eu/bellewaerd...lpine-coaster/

20. Standaard Re: [Bellewaerde] 2017

Bellewaerde postte zonet nog een leuke foto van Dawson Duel. Er is al heel wat track verschenen:

21. Standaard Re: [Bellewaerde] 2017

Nog meer foto's:

Foto's: © Bellewaerde

Bookmarks

Posting Regels