Weergeven resultaten 1 tot 4 van 4

Onderwerp: TR Bobbejaanland 09/05/2016

1. Standaard TR Bobbejaanland 09/05/2016

7u30 ging de wekker af tijd om me klaar te maken om naar bobbejaanland te gaan het was namelijk al 8 jaar geleden dat ik er nog geweest was. Waarom al zolang geleden? Omdat ik eigenlijk al teveel naar Belgische pretparken was geweest en eindelijk eens tijd wou nemen om een paar buitenlandse pretparken te bezoeken.

op weg naar het station van Oudenaarde waar ik met de trein naar Mechelen ging daar had ik met een vriend afgesproken en zijn we met de wagen naar Bobbejaanland gereden eens in de straat gereden herken je Bobbejaanland direct aan de windmolen die er staat.
    We kwamen aan op de parking en ik was wel een beetje verschoten dat er nog redelijk veel wagens stonden vooral mensen uit Nederland omdat daar blijkbaar de mei vakantie is.Wat me ook opviel was de vernieuwde inkom ziet er een pak beter uit dan voordien en zag er ook proper uit.

We kwamen aan de inkom en eerste wat we moeten doen is door een controle van security die onze tassen controleerde maar alles was in orde.Op de schermen voordat we binnen kwamen stond er op dat deze dag sledgehamer,monorail en bob express niet werkte,eens binnen staan de mascottes u te verwelkomen al wou ik niet echt op de foto toch bleef de fotograaf een beetje aandringen en dat vond ik minder fijn.

Zoals vroeger begon ik steeds met el paso en ik moet zeggen het is nog steeds een leuke foute attractie het schieten naar de doelen is leuk al moet je meestal er wel dichtbij zijn voor deze raak zijn.
    Nadien ging ik naar Indiana River wat me opviel was aan de gevel dat de letter I ontbreekte ik zei als lachend tegen mijn vriend van " Indiana River zonder I" eens binnen zag je wel de ooit zo prachtige attractie dat deze maar een schim meer is van wat het ooit was sommige effecten werkten gewoon niet meer, verf dat afgebladerd is enz.... Gelukkig blijft de rit wel nog leuk en moet ik zeggen dat deze precies natter is geworden dan vroeger.
    Zo gingen we naar oki doki voor mij steeds een raadsel hoe ik er zou inkruipen met mijn lange benen ik moet me steeds in alle kanten zetten om er toch in te passen maar ja hoor het lukt wel steeds en op zich nog een vrij leuke rit vooral de eerste afdaling is wel stevig voor zo een familiecoaster.

Dan gingen we naar de dreamcatcher zoals steeds heel veel volk er stond maar 1 trein op en daardoor duurde het wel even voordat je er in kon. Wat me direct opviel is dat de baan echt wel heel vuil was en dat ik dacht deze mag toch echt eens proper gemaakt worden,Ook de effecten werkten niet meer zoals de water effecten en ook in die tent als je erin gaat werkt het geluid niet meer en ook de lichten niet meer wat wel spijtig is.

De volgende attractie was speedy bob wat ik heel positief vond was de vlakte er naast dat deze eindelijk proper en onkruid vrij is gemaakt zo ziet er het er toch veel beter uit. De rit zelf is zoals steeds pijnlijk zeker iemand met lange benen zoals ik maar toch blijf het nog een leuke attractie. Dan el rio het was er heel rustig daar heb ik niet eens moeten aanschuiven en ik dacht zo van ocharme die medewerkers die staan hier zo een hele dag bijna niks te doen, de rit zelf ja is er niet veel over te zeggen het kan zo een mooie attractie zijn mocht die eens goed worden aangekleed en voor de eerste keer ben ik eens niet nat geworden.

Zo gingen we naar de Revolution/Mount Mara voor revolution waren we spijtig genoeg 5 minuten te laat deze was maar open tot 12u15, om 13u dan maar Mount Mara gedaan deze is blijkbaar heel populair want er stond al een lange wachtrij zelf hebben we maar 20 minuten moeten wachten dus viel goed mee,in de wachtrij was me opgevallen dat als je de uitleg wilt lezen in het nederlands dat je heel rap moet zijn want het verspringt rap naar een andere taal ook werkte maar 1 scherm meer.
    In het station stonden ze met 3 te werken dat uiteindelijk wel vlot ging want iedereen had zijn wagentjes om de brillen op te halen en te geven.De rit zelf met 1 woord WAUW dit heeft echt wel een meerwaarde zo een VR bril ook de kwaliteit van de film is naar mijn ogen nog van goede kwaliteit wat ik wel beetje jammer vond is de muziek volgens mij zou er iets spannendere muziek op moeten staan dan nu zou veel meer een meerwaarde geven dan nu.

Nu was het tijd voor The Forbidden caves ik was toch benieuwd naar de uitwerking zelf hebben we maar 10 minuten moeten wachten voor we binnen konden omdat er niet echt veel volk was, een vriendelijke man begeleide ons naar binnen en ik moet zeggen amaai de attractie is wel heel mooi qua concept mooi uitgewerkte kamers en ook de muziek en achtergrond geluiden zijn heel goed gedaan chapeau voor bobbejaanland en hier laten ze toch zien dat ze aan storyteling kunnen doen.Alleen jammer dat deze volledig in het water valt als je in de wagens zit ze konden er zoveel mee doen wij zaten in de 2de wagen en je merkt niks van de 3D effecten ook de film was redelijk wazig en aan mijn kant was er volgens mij iets aan het licht want er zat steeds een witte spot in het scherm te schijnen.

Zo was het tijd om eens Dizz te proberen het ziet er een leuke attractie uit maar wel met een lelijk station deze zonden ze beter in het gebied van adventure valley betrekken en deze in een jungle kleedje steken. De rit zelf was leuk maar o zo spijtig dat deze steeds wordt afgeremd zo heb je niet gevoel dat je vloeiend over de baan zelf gaat wij hadden wel geluk dat de wagentjes goed spinde, ook heeft deze attractie wel eens een likje verf nodig want heb veel roeste plekken gezien.

Uit nostalgie zijn we ook maar eens in de bootjes gaan zitten maar als er niet veel bloemen in bloei staan is het er niet zo mooi en is het redelijk kaal wel een heel vriendelijke dame die de attractie bediende volgens mij was ze blij mensen te zien en zo kwam er ook een glimlach op mijn gezicht te staan.
    Zo was het tijd om naar Typhoon te gaan ook hier viel me weer op dat deze baan eens een likje verf nodig heeft , wat me opviel dat er eigenlijk heel weinig volk stond ik kon me nog goed herinneren dat daar steeds normaal heel veel volk stond maar door heel de dag steeds maar weinig mensen er zien staan. De rit zelf is niet zo slecht steeds als ik de eerste loop in gaat krijg ik het steeds moeilijk en zie ik sterretjes voor mijn ogen ik weet niet of er nog zijn die er last van hebben maar mij komt het steeds voor op de Typhoon.

Als laatste hebben we de boomstammetjes gedaan nog zo een nostalgische attractie maar ook een vergane glorie deze heeft wel een grondige opknap beurt nodig of desnoods deze verwijderen en een nieuwe zetten maar een moderne versie er van op zich wel leuk nog eens te doen.

Hier op forum werd er steeds gezegd over het feit dat attracties vroeg sluiten en ja hoor ik heb zelf moeten vaststellen dat sommige attracties al dicht gingen om 16u15 zoals de Mount Mara en ik dacht van akkoord als het heel druk is kan ik nog begrijpen dat het nog tijdje duurt voor de wachtrijen weg gewerkt zijn maar met minder drukke dagen zouden deze zeker langer mogen openhouden tenslotte betaal je ook tot sluitingstijd en niet tot een uur ervoor dat het park sluit.

Soms wordt er zo geklaagd over het personeel maar ik moet zeggen 1 voor 1 allemaal vriendelijke mensen en iedereen stond echt met goesting te werken het gaf me niet de indruk dat ze daar tegen hun zin waren en daardoor was de sfeer in het park wel goed.

conclusie: Bobbejaanland zo als we het gekend hebben zal nooit meer zijn het is een leuk familie pretpark maar deze heeft echt wel op sommige plaatsen echt wel een update ,renovaties en poetswerken nodig want ze kunnen het dat heb ik gezien in de adventure valley waar ik aangenaam verrast was ik heb wel gezegd tegen mijn kameraad van gelukkig hebben we maar 19,95 moeten geven als inkomprijs want 35 euro zou ik momenteel er niet voor betalen.

Ik hoop dat mijn eerste Tr een beetje goed was , steeds suggesties welkom om dit te verbeteren in de toekomst.

2. Standaard Re: TR Bobbejaanland 09/05/2016

35 euro voor BJL is hallucinant. Dat is zoals de prijs voor een cinematicket vragen voor een slechte aflevering van Tom & Jerry.

Bedankt voor je TR, het was zeker niet slecht. Enkele foto's zouden wel fijn zijn in de toekomst, dat maakt het altijd wat aangenamer .
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

3. Standaard Re: TR Bobbejaanland 09/05/2016

Ook hier bedankt voor het TR, zelfde opmerking als hierboven: enkele foto's doen een TR altijd vlotter weglezen

4. Standaard Re: TR Bobbejaanland 09/05/2016

Ik weet het was dat van plan maar was mijn fototoestel vergeten dus kon ik geen nemen.

Bookmarks

Posting Regels