Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergeven resultaten 21 tot 29 van 29

Onderwerp: Wat met Walibi Belgium?

1. Standaard Re: Wat met Walibi Belgium?

Citaat Origineel gepost door ojoh Bekijk post
    De parktrein is ook out of order momenteel. Reden de bouw van een wereldprimeur. Hey Walibi, hij is nu open he, de parktrein mag volgen. Hoewel ik eerder denk dat ze nog moeten zoeken naar een oplossing voor de splash val pulsar in combi met de trein want anders gaan er sommige mensen toch wel eens natte voeten hebben wanneer Pulsar en de trein elkaar "kruisen" op het verkeerde moment . Of misschien moet het spoor die kant verstevigd worden nu er een constante natte zone rond ligt. In elk geval mag dat stilaan dus ook in orde komen.
    De parktrein rijdt ondertussen weer.
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

2. Standaard Re: Wat met Walibi Belgium?

Op een interview gebotst met Khalid Boucharouf, Deputy Operations Manager binnen Walibi Belgium. In dat interview vind je een antwoord op de vraag hoe de toekomst van Walibi Belgium eruit ziet, waar men binnen het park zelf van droomt, waarom attracties verwijderd worden zonder vervangen te worden en waar de man zelf van droomt...

Opgelet, het interview is wel in het Frans!

https://coastersworld.fr/index.php?page=interview_wb16

3. Standaard Re: Wat met Walibi Belgium?

Wat me het meest bijbleef uit het interview (vooral puntje 1):

1. Bij het zoeken naar een nieuwe attractie voor 2016 boden verschillende constructeurs voorstellen aan, zo ook Zamperla. Walibi mocht eens een Volare komen testen, een idee dat in eerste instantie ook effectief bestaande was en het park niet slecht leek. Na de test was men dan toch van mening dat het niet echt was wat ze wouden.

2. Momenteel lopen er verschillende projecten om nieuwe attracties in de toekomst te openen. Ook willen ze een vernieuwing van het park realiseren (o.a. meer, beter en consistenter thematiseren).

3. Ze zijn de verschillende pistes aan het onderzoeken om VR te implementeren.
    Laatst aangepast door yelle8 : 22-01-2017 om 11:34
    Staffmember Pretparken.be
    Volg ons op Facebook, Twitter, Instagram en Youtube - Ga supergoedkoop op uitstap dankzij de pretparkdeals op Pretparken.be!

4. Standaard Re: Wat met Walibi Belgium?

Hahahaha. Fijn dat ze dat zamperlageval eerst zelf hebben uitgetest. Vernieuwing van het park vindt ik een beetje dubbel: meer en beter klinkt goed. Consistenter hangt er helemaal vanaf in welke richting dat doorslaagt. Er is wat mij betreft geen enkele baan in Walibi waar VR een meerwaarde zou zijn, als het echt moet doet het volgens mij het minste kwaad bij de Cobra.

Dit vond ik ook wel een leuke:
    "Si je compare le milieu à des voitures, on a, avec le trio Mack-Intamin-B&M, trois marques très différentes, mais toutes trois très intéressantes : B&M, c’est la BMW, la force tranquille, puissante ; Intamin, une Mercedes, plus nerveuse ; et enfin, Mack, c’est un peu Volkswagen, très solide et qualitatif. Et puis, après, à côté de ça, il y a aussi des Fiat… il en faut aussi (rires)"
    Laatst aangepast door Pretparkfreak7 : 22-01-2017 om 11:10
    '''''''

5. Standaard Re: Wat met Walibi Belgium?

Ik zie een mooie toekomst. Ik hoor interesse in een aantal opties die zeker niet mis zijn. Een hypercoaster, een Jetski-coaster op het meer, interesse in goede bouwers, ... Ik kan nu al niet wachten tot de aankondiging van een nieuwigheid.

6. Standaard Re: Wat met Walibi Belgium?

Citaat Origineel gepost door jasper r Bekijk post
    Ik zie een mooie toekomst. Ik hoor interesse in een aantal opties die zeker niet mis zijn. Een hypercoaster, een Jetski-coaster op het meer, interesse in goede bouwers, ... Ik kan nu al niet wachten tot de aankondiging van een nieuwigheid.
    Als het maar een Hypercoaster-boomerang is. Of een Jetski-boomerang. Anders zien ze me daar niet de komende jaren.
    Je vois la vie en des biscuits.

7. Standaard Re: Wat met Walibi Belgium?

Citaat Origineel gepost door yelle8 Bekijk post
    Wat me het meest bijbleef uit het interview (vooral puntje 1):

2. Momenteel lopen er verschillende projecten om nieuwe attracties in de toekomst te openen. Ook willen ze een vernieuwing van het park realiseren (o.a. meer, beter en consistenter thematiseren).

3. Ze zijn de verschillende pistes aan het onderzoeken om VR te implementeren.
    2. Graffiti en totaal mislukte thematisering opnieuw verwijderen. Ik hunker terug naar de dagen van de oude dikke Mascotte, naar een station en trein die er weer uitzien zoals ze bedoeld waren. Na al de slechte commentaren op Bobbejaanland's Dizz moet Walibi (in slechte zin dan) niet onderdoen.

3. Doe maar gewoon, ik kruip op een rollercoaster om deze te beleven, niet om fake beelden voor mijn neus te moeten zien passeren.
    Mijn mening over VR op coasters is duidelijk, zij het wel persoonlijk, : not done! Walibi zou trouwens toch wel moeten weten dat het bij bvb Bobbejaanland resulteert in extreem lange wachttijden, dan blijf je daar met je fikken af...

Het park zou volgens mij wel een kunnen investeren in een goede extra darkride, of wat meer familie attracties.

8. Standaard Re: Wat met Walibi Belgium?

Het interview was best interessant om te lezen en het geeft mij ergens een positief gevoel over de toekomst van het park.

Dit interview toont in mijn ogen aan dat het park weet waar ze mee bezig zijn en een toekomstperspectief hebben. Want ik heb vaak het gevoel dat men vroeger gewoon maar deed. In dit interview zie je dat ze bezig zijn met de toekomst van het park en ook verder kijken dan hun neus lang is. De SixFlags-manier van denken is voorbij, toen men dacht dat het volk wel zou komen en eender welke investering goed genoeg was om rendabel te blijven. Maar daarbij wel één ding uit het oog verloor: de basis van het park.

De voorbije jaren is er duidelijk hard gewerkt aan die basis, denk aan algemeen onderhoud, opfrissingswerken,...al heb ik afgelopen seizoen wel opgemerkt dat - door de bouw en voorbereiding aan Pulsar - sommige dingen weer een beetje vergeten zijn. Maar goed, misschien is men deze winter veel volop bezig met enkele vergeten zaken opnieuw aan te pakken. Er waait weer weinig wind vanuit Waver, dus geen nieuws is goed nieuws?

Walibi Belgium zei onlangs nog zelf dat er na Pulsar nog nieuwe attracties zouden volgen. En ik ben geneigd om dat te geloven. Pakweg 5 jaar geleden deden ze dat ook, maar geloofde ik dat niet. Men weet nu dat investeren uiteindelijk loont, zonder de basis uit het oog te verliezen én CdA heeft duidelijk budget gepompt in hun parken. Bellewaerde opent een nieuwe attractie, Walibi Holland opent er in de nabije toekomst 2, Walibi Rhône-Alpes doet ook mee, Walibi Belgium doet dit jaar niet mee. Ik zie een nieuwigheid arriveren in 2018. En omwille van het feit dat Waver dit jaar niet investeert, zie ik best een grote nieuwigheid naar het park komen.

Toch, een B&M in Walibi Belgium? Eerlijk gezegd zie ik dat niet gebeuren. Toch niet in de nabije toekomst.

9. Standaard Re: Wat met Walibi Belgium?

Het verbaast me eigenlijk wel dat die man goed op de hoogte is wat er speelt overal. Is al naar Port Aventura, Europa Park en zelfs Ferrari World en Liseberg geweest. Ik denk dat veel operations managers van andere parken in de buurt nog maar met moeite in de Efteling geraakt zijn. Als je in Bobbejaanland tegen de operations manager zou beginnen over Liseberg zal die waarschijnlijk denken dat je over de Alpen bezig bent.

Walibi heeft zich goed herparkt de laatste jaren hoor. Er blijven kleine werkpunten (zoals de decors van Flash Back en Calamity Mine en de capaciteit van Radja River), maar het park zelf is goed op dreef. Ik was 2 weken geleden voor het eerst nog eens in Disneyland Paris sinds 2 jaar en merkte op dat op een aantal vlakken Walibi zelfs boven Disney is uitgestegen: Capaciteit, no-nonse politiek, klantvriendelijkheid, uptime van attracties,...

Die B&M zie ik er ook niet direct komen, de vraag was ook 'wat als je carte blanche krijgt?'. Ik denk niet dat zoiets op de planning staat.

Ik hoop dat Flash Back deze winter weer de nodige aandacht krijgt en dat ze komend seizoen kunnen verder zetten als vorig seizoen. En dan zijn ze klaar om in 2018 iets nieuws te openen.
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

Bookmarks

Posting Regels