Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 21 tot 40 van 47

Onderwerp: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

Die vakbonden moeten dringend aan banden gelegd worden . Zij hebben zeker hun nut, maar wat er de laatste tijd (lees: jaren) gebeurt heeft totaal geen toegevoegde waarde voor de werkmensen en al wie zij beweren "te verdedigen" .

2. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

Als Walibi dicht is, voorkomen we wel dat stakers een dagje pretpark plannen... Tis maar hoe je het bekijkt

3. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

Citaat Origineel gepost door Talocan Bekijk post
    Als ze maandag maar open zijn.
    Kans bestaat dat ik er die dag ook ben, laat ons hopen.
    www.Parkreviews.be - Online Thrills!
    Nog meer filmpjes in 2017! ParkReviews

4. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

Maar de bezoekers zouden toch binnen gelaten worden.

Foto: Walibi Belgium Fans
    CoasterCounter: 654 achtbanen in 161 pretparken

5. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

Ziet er me een warm en gezellig onthaal uit zeg. Geven ze ook koffiekoeken weg?
    Je vois la vie en des biscuits.

6. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    Ziet er me een warm en gezellig onthaal uit zeg. Geven ze ook koffiekoeken weg?
    Vermoed eerder dat de Jupiler in grote getale aanwezig is .
    CoasterCounter: 654 achtbanen in 161 pretparken

7. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    Vermoed eerder dat de Jupiler in grote getale aanwezig is .
    Hmm, beetje te vroeg voor imo.

Hoelang ze de bezoekers binnen laten en niet lastig lopen doen en dingen te vernielen zie ik er op zich niet echt een probleem in. Los van het feit dat ik staken maar een kinderachtige oplossing vind natuurlijk.

8. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

De rode jasjes passen anders wel bij het rode logo van Walibi XD

Maar goed, ik vind het staken ook een slechte oplossing. Walibi zal niet zomaar iemand ontslaan als hier geen reden toe is in mijn mening.
    Live faster. Live harder. Live stronger.

9. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

Citaat Origineel gepost door simon Bekijk post
    Walibi zal niet zomaar iemand ontslaan als hier geen reden toe is in mijn mening.
    Zo kun je evengoed redeneren dat de vakbond ook niet zomaar een staking organiseert bij een bedrijf waarvan ik me de laatste staking niet kan herinneren?! Denk dat niemand hier het fijne weet van wat er daar achter de schermen bij hun personeel is gebeurd, dus ik ga me er ook niet over uitspreken.
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken

10. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

Als ze de bezoekers dan toch toelaten? Wat staan ze daar dan notabene te doen?

11. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

Citaat Origineel gepost door dusk Bekijk post
    Als ze de bezoekers dan toch toelaten? Wat staan ze daar dan notabene te doen?
    Hun ongenoegen uiten? Opvallen?

Liever dit dat dat ze beschadigingen toebrengen, de orde verstoren, diensten platleggen of de parktoegang blokkeren.

12. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

Op zo'n dag zou je toch echt temperaturen van 35 graden wensen zonder een zuchtje wind, extra veel reclame voor Pulsar op de parking en pas gesnoeide bomen. #Idiots
    CDA Parcs: Betaal nu meer voor minder!

Citaat Origineel gepost door Phadd-F Bekijk post
    Zo kun je evengoed redeneren dat de vakbond ook niet zomaar een staking organiseert bij een bedrijf waarvan ik me de laatste staking niet kan herinneren?! Denk dat niemand hier het fijne weet van wat er daar achter de schermen bij hun personeel is gebeurd, dus ik ga me er ook niet over uitspreken.
    Was dat sarcastisch ? Laatste staking was in 2013 . 2 WEKEN aan een stuk .

14. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

Citaat Origineel gepost door chupacalabra Bekijk post
    Was dat sarcastisch ? Laatste staking was in 2013 . 2 WEKEN aan een stuk .

Herinnerde ik me niet, dus ik heb niet gelogen. 2013 is ook al drie jaar geleden, dat zijn heus geen NBMBS toestanden
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken

Good point, niet aan gedacht :-).
    Nmbs is geen geldig voorbeeld, zij hebben meer dagen dat zij niet werken - dan wel :-).

16. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

over NMBS toestanden zullen we maar zwijgen want ik ben zeker dat jullie de helft er nog niet van weten... Ik ben machinist bij de nmbs & ik kan jullie garanderen dat in vlaanderen nog maar weinig machinisten & treinbegeleiders deelgenomen hebben aan stakingen... Maar toch krijgen wij steeds terug de naam he..

17. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

Citaat Origineel gepost door Xarbero Bekijk post
    over NMBS toestanden zullen we maar zwijgen want ik ben zeker dat jullie de helft er nog niet van weten... Ik ben machinist bij de nmbs & ik kan jullie garanderen dat in vlaanderen nog maar weinig machinisten & treinbegeleiders deelgenomen hebben aan stakingen... Maar toch krijgen wij steeds terug de naam he..
    Tja, we voelen natuurlijk wel de gevolgen hé? Ook al staakt de helft niet, of zelfs 3/4de niet, er waren nog steeds problemen. En dan nog eens tactisch gepland tijdens de blok-periode, waarmee de helft van de nmbs-doelgroep zwaar in de problemen mee komt. Het laatste dat je wilt tijdens de blok is je toch zorgen beginnen maken of je er uberhaupt geraakt?

Sorry hoor, maar de naam die jullie krijgen is ergens jullie zelf aangedaan. De minderheid verpest het voor de meerderheid voor jullie, dat weet ik. Maar het is ook wel een minderheid die het verpest voor een meerderheid voor de Vlamingen die de trein willen/wouden nemen. Het openbaar vervoer vormt nu eenmaal een van de noodzakelijke onderdelen van onze samenleving en als die dan staken dan merken gewoon enorm veel mensen dat, met gevolg dat je zo'n reacties krijgt. (Ik ben persoonlijk ook voor een minimale dienstverlening-wet trouwens, zou een hoop problemen en negatieve nmbs-naamvorming besparen).

18. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

Citaat Origineel gepost door Xarbero Bekijk post
    Tja, maakt spijtig genoeg voor jullie weinig uit, de stakingen zijn er gewoon en jullie als niet stakend personeel zijn daar de dupe van. Er is geen enkel ander bedrijf waar er zoveel stakingen zijn dan de NMBS, zelfs de cipiers niet. Dan krijg je terecht de naam, ook al neem je niet deel. Wat de hinder voor de klant (want een reiziger is en blijft een klant) is er sowieso... Ivm de redenen zullen we inderdaad niet alles weten, maar in ELK bedrijf zijn er besparingen of systemen om de productiviteit te verhogen, zelfs zonder eerder verworven rechten af te staan. Dat is gewoon het huidige bedrijfsklimaat, omwille van de financiële crisis die veroorzaakt is door te veel toe te staan in het verleden. En als je de extra's van de NMBS vergelijkt met die van ander bedrijven (zelfs overheidsbedrijven) dan kan je niet anders dan toegeven dat de werknemers van de NMBS veel extra's hebben. En ja, dan is er onbegrip bij de klanten... Als het echt zo slecht zou zijn en de werknemers echt niet zonder die extra's kunnen, dan zouden er al veel werknemers vertrokken zijn naar andere bedrijven, niet? En als het echt zo slecht is, dan staak je ook in de vakantieperiodes en niet enkel als het goed uitkomt (zoals nu altijd in mei/juni als het goed weer is en er weinig werknemers op vakantie zijn) Ik vind het altijd opvallend dat er nooit stakingen zijn in juli en augustus, maar wel in mei, juni en september...

Pas op, ik wil zeker niet op jou spelen, maar dit is voor mij duidelijk over hoe de vakbond in deze situatie misbruik maakt. Het feit dat het merendeel van de Vlaamse werknemers wel werkt is voor mij dan ook de bevestiging dat de vakbond niet meer gesteund wordt door zijn eigen achterban. En dat wil dus zeggen dat ze effectief misbruik maken van de situatie om zichzelf te verrijken zonder aan de consequenties voor hun collega's en de klanten en het bedrijf in de toekomst te denken...

Soit, Walibi again. Rare actie vind ik dit, de mensen die daar passeren hebben daar echt geen boodschap aan...
    Laatst aangepast door Michielsken : 26-06-2016 om 13:33
    Always look at the bright side of life!

19. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

tactisch gepland in de examenperiode? Ja we wachten elk jaar vol spanning af en denken dan van... ja! nu ist de moment! nu gaan we alle studenten eens goed kloten si!
    gewoon wat ik er spijtig aan vindt, is dat gelijk hoeveel wij vlamingen op zo'n dagen ons best doen om zoveel mogelijk mensen toch nog te helpen (want ja, het verschil vlaanderen - wallonie is heel groot) dat er gewoon niets appreciatie komt. Integendeel, krijgen de treinbegeleiders nog wa meer slaag... Er moet gekozen worden tussen een dienst verlenen aan het volk of winst maken. Beide zijn onmogelijk.
    Het is gewoon in dit klimaat tegenwoordig is alles direct de schuld van de vakbond of van dit of van dat, maar zolang het een ver van ons bed show is maakt het niet uit. Toeleveranciers van autofabrikanten die alles plat leggen omdat de fabrikant er meer zelf gaat doen? Iedereen is voor & steunt al die acties. Openbaar vervoer of pretpark sector zit met een probleem en wil dat aankaarten? Jamaja nee, want daar hebben we last van... Er word teveel gewerkt met 2 maten & 2 gewichten.
    Pas op, hoe het bij walibi nu zit, zullen we ook nie het fijne van weten hoor! Wie weet wa er daar allemaal gebeurd is voor die mens zijn ontslag gekregen heeft? Ik denk dat enkel zij zelf dat weten. Vakbonden zijn zowel nodig als ambetant in deze samenleving.

20. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

@ examenperiode, zo komt het wel degelijk over hoor? Persoonlijk heb ik er geen last van aangezien ik pal bij Gent woon, maar ik heb genoeg vrienden gehad die enorm in de problemen daarmee zijn geraakt? Niet op het examen = 2de zit hoor op de UGent? Als je me duidelijk kunt aantonen wat precies de schuld in alle problemen van de nmbs van de studenten zijn (die allemaal dagelijkse klanten zijn en lekker veel betalen voor een abonnement?), dan zal ik je misschien begrijpen.

Dat vakbonden nog nuttig zijn heb ik zo mijn eigen mening over. 40-50 jaar geleden misschien. Maargoed. Er zijn ook andere manieren om je ongenoegen te uiten, in plaats van de mensen te gijzelen, die er eigenlijk totaal niks mee te maken hebben met jullie problemen?

Goed, om nog eens aan te tonen wat het probleem precies is: http://bkstaken.be/
    Ga je me nu wijsmaken dat er enkel bij de NMBS problemen zijn in het bedrijf? Denk dat er nog genoeg andere bedrijven het veel slechter te verduren hebben (privé-bedrijven...) en waar er veel minder gestaakt wordt.

Elke werknemer die niet zou staken tijdens een nmbs-staking heb ik alleen maar hulde voor. Ik kan natuurlijk enkel voor mezelf spreken, maar ik zou die personen zeer dankbaar zijn. Agressievelingen heb je altijd en overal, maakt niet uit wat de context eigenlijk is.

Bookmarks

Posting Regels