Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergeven resultaten 41 tot 47 van 47

Onderwerp: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

1. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

ik denk dat vooral de studenten eigenlijk dankbaar zouden moeten zijn aan de vakbond... als de nmbs ooit geprivatiseerd word betaalt iedereen de volle pot voor hun treinreisje & gaan de prijzen minimaal verdubbelen. Kijk naar Groot brittanië, daar dachten ze ook het gouden ei te hebben gevonden.
    Er zitten in totaal 82 stakingen in de database. Dit klassement telt vanaf 2010 en beperkt zich tot het openbaar vervoer, omdat zij de grootste impact hebben.
    ja wow, dat de nmbs er dan veel tussen zit kan ik begrijpen, hoeveel bedrijven OV hebben we in belgië? 4 of 5?
    Maar in alle geval vind ik de reacties van "nmbs beroepsstakers" eigenlijk ferm overdreven in vlaanderen. Hoeveel keer zie je niet dat op het vlaamse net het grootste deel rijdt? En dan word je 's avonds weer uitgemaakt voor tamzak en luiaard en wat nog al niet in de media & op fora. Dan krijg je een nieuwe CEO, het eerste dat die doet is een brief sturen naar gans zijn personeel om eens te zeggen wa voor tamzakken we wel niet zijn. Maja, dat de nmbs werkt met kredietdagen net zoals vele andere bedrijven, maar tis bij de nmbs dat het niet door de beugel kan zoiets. Als ik werkweken klop van 60u & de week erop in compensatie wat meer dagen thuis ben, ben ik weer een tamzak want kmoet toch weeral verlof hebben en zo'n schoon leven hebben... Mensen moeten stoppen met vergelijken op deze manier. Dit geld zowel bij walibi, bij de nmbs als gelijk waar elders. Voor wat hoort wat. En als ze daar zonder overleg zomaar dingen doorduwen die je op jaarbasis bijna 2 weken gratis zou doen werken, wat zou jij doen? braafjes komen en knikken? Ik leef niet om te werken, ik werk om te leven (en naar pretparken te gaan, aja!) :-)

Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

Citaat Origineel gepost door Xarbero Bekijk post
    ik denk dat vooral de studenten eigenlijk dankbaar zouden moeten zijn aan de vakbond... als de nmbs ooit geprivatiseerd word betaalt iedereen de volle pot voor hun treinreisje & gaan de prijzen minimaal verdubbelen. Kijk naar Groot brittanië, daar dachten ze ook het gouden ei te hebben gevonden.

ja wow, dat de nmbs er dan veel tussen zit kan ik begrijpen, hoeveel bedrijven OV hebben we in belgië? 4 of 5?
    Maar in alle geval vind ik de reacties van "nmbs beroepsstakers" eigenlijk ferm overdreven in vlaanderen. Hoeveel keer zie je niet dat op het vlaamse net het grootste deel rijdt? En dan word je 's avonds weer uitgemaakt voor tamzak en luiaard en wat nog al niet in de media & op fora. Dan krijg je een nieuwe CEO, het eerste dat die doet is een brief sturen naar gans zijn personeel om eens te zeggen wa voor tamzakken we wel niet zijn. Maja, dat de nmbs werkt met kredietdagen net zoals vele andere bedrijven, maar tis bij de nmbs dat het niet door de beugel kan zoiets. Als ik werkweken klop van 60u & de week erop in compensatie wat meer dagen thuis ben, ben ik weer een tamzak want kmoet toch weeral verlof hebben en zo'n schoon leven hebben... Mensen moeten stoppen met vergelijken op deze manier. Dit geld zowel bij walibi, bij de nmbs als gelijk waar elders. Voor wat hoort wat. En als ze daar zonder overleg zomaar dingen doorduwen die je op jaarbasis bijna 2 weken gratis zou doen werken, wat zou jij doen? braafjes komen en knikken? Ik leef niet om te werken, ik werk om te leven (en naar pretparken te gaan, aja!) :-)
    Ik heb 1 maand in een niet nader genoemde werkplaats van de NMBS gewerkt, ik kan u zeggen dat ik nog niet bijna akkoord ben met hoe daar gewerkt werd . Als in het voorstation 9 locomotieven staan, en ik heb er 2 gedaan in de voormiddag kreeg ik naar mijn voeten omdat ik een 3de trein vroeg . "Hela, nieuwe . Ge overdrijft zenne . Als gij op dat tempo werkt verwachten ze dat van ons ook." Ik moest dus maar mee kaarten in een rijtuig, of een dutje doen in een van de rijtuigen . Zodat hun temp lekker laag kon blijven .
    Zo wil ik niet werken hoor . Dan hoor je ze ook uitspraken doen als: "ik word niet betaal om mij in het zweet te werken" of "we verdienen niet veel, maar we kunnen toch goed lachen" . Dat is TOTAAL mijn mentaliteit niet , en ben dus uiteraard weer vertrokken . Bovendien was de pree alles behalve slecht .
    (Als wat jij zegt waar is, daar ga ik nu even vanuit, lijkt het mij de Spoorwegen véééél meer pijn te doen om dan 2 weken lang niets aan te rekenen voor de reizigers . Dat doet véél meer pijn dan een dagje niet werken .)

Maar goed, mijn excuses . Dit gaat uiteraard niet over de Spoorwegen . Maar over de compleet verkeerde interpretatie van staken door de specifieke vakbond aan de ingang van Walibi .

3. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

ik spreek mij vooral niet uit over werkplaatsen :-) da geloof ik zeker ik heb het over het rijdend personeel (hetgeen die de reizigers hindert in principe )
    Maar idd, ik probeer duidelijk te maken dat stakingen soms wel een noodzakelijk kwaad zijn, en ik ben zelf niet meer gesyndiceerd ook met reden datk ni akkoord ga met het ambeteren van klanten. Maar de manier waarop ze het in walibi aangepakt hebben vind ik toch wel beschaafd!

4. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

Ik ben het volledig met je eens dat ze het in Walibi degelijk en beschaafd hebben gedaan. Ze hebben hun ongenoegen geuit (duidelijk geuit), & vormen geen directe verhindering voor de klanten. Hier ga je me niet over horen klagen. Hadden ze de toegang echter geblokkeerd...
    Je vois la vie en des biscuits.

5. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

ik spreek me over geen enkel motief van alle bedrijven uit, maar stakingen aan het spoor hebben meestal een politiek kantje, zeker nu rood in de oppositie zit. Laat Waals rood dat vooral heel lastig vinden om te verteren en verder moet je niet zoeken. De spoorwegen zijn nog steeds een politiek bastion en met dergelijke stakingen komt dat tot uiting. Kijkt men dan specifiek naar studenten of andere doelgroepen? neen totaal niet, die kijken gewoon naar hun eigen agenda. Om het simpel te houden citeer ik even een waalse vakbondsafgevaardigde. "Wij staken tot de regering valt." en laat met zo'n uitspraak alles duidelijk zijn.
    108 Coasters in 4 landen (B, D, NL, FR) en 18 parken

6. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

steventje, nagels met koppen slaan jong spijtig genoeg klopt da grotendeels.

7. Standaard Re: Vakbond dreigt toegang Walibi te blokkeren

In my opinion:
    Doe dit is in the US en je wordt meteen buiten gesjot om het nog vriendelijk te zeggen. Uiteraard zijn de treinbestuurders daar de dupe van, dat zijn de enige mensen die ze zien (buiten conducteurs). Exact hetzelfde op vliegtuigen. 2 uur vertragen: alles is de schuld van de cabin crew members. Er is een pispaal nodig. Ben ik blij dat baggage die achter blijft zogezed mijn schuld is? Nee. En wordt ik ervan beschuldigd dat de vertraging onze fout is? UITERAARD. Mensen hebben een pispaal nodig. Helaas bij de NMBS zijn dat jullie.

Kunnen we gewoon niet besluiten dat iedereen blij mag zijn werk te hebben? Wat er intern gebeurt, houd dat intern. Maar straal dat niet af op uw klanten. On my honest opinion.
    I'm married to myself, and haters go hate. 'Cause I don't care. I LIKE IT and nobody can take away this feeling.

Bookmarks

Posting Regels