Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 21 tot 40 van 43

Onderwerp: Mount Mara alweer gesloten wegens 'modificatie'!

1. Standaard Re: Mount Mara alweer gesloten wegens 'modificatie'!

Citaat Origineel gepost door vbgenechten Bekijk post
    Wat stel jij dan voor alles oplossing? Kippengaas rond alle bakjes doen? Of een net spannen boven de paden?

Dat er zo'n dingen gebeuren lijkt me eerder te wijden aan een fout in de mentaliteit of opvoeding van sommige kinderen. Toen ik mij vroeger verveelde haalde ik zo'n kutstreken toch niet uit hoor. Net zoals ik niet begin te schrijven op muren of aan ieder touw/ding wat los zit te sleuren... Maar ja, kinderen die troep naar beneden gaan kleuren is natuurlijk een rechtstreeks gevolg van attracties die niet open zijn om tien uur!
    Tuurlijk moet er geen kippengaas rond de bakjes komen, in geen enkel park heb ik weet van attracties die gesloten worden bij schoolreisjes. Dit zijn toch maar Belgische en Nederlandse schoolkinderen tot een jaar of 14? Kunnen ze die al niet aan? En als ze iets fout doen, zet je ze het park uit, in plaats van een heel gemakkelijke en goedkopere oplossing kiezen: attracties dichtgooien...

Zorg gewoon dat je je volk bezighoudt in het park, dan gaan ze geen kutstreken uithalen. Als er om 10 uur geen attracties open zijn, vervelen die gasten zich en loop je risico dat ze streken beginnen uithalen.

Ik zie op die foto in de openingspost 1 andere grote attractie staan, Oki Doki. Deze opent liefst een half uur na opening en een uur (!!) voor sluiting. En dan weten we nog niets over de andere attracties, maar daar zal het dan niet veel beter zijn he? Mensen gaan naar een pretpark om attracties te doen, niet om ernaar te kijken.
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

Standaard Re: Mount Mara alweer gesloten wegens 'modificatie'!

Ik denk nu ook niet dat kinderen het park uitzetten de beste oplossing is, maar ik moet toegeven dat ik ook niks beter weet.
    Dé enige oplossing is natuurlijk dat ouders hun kinderen eindelijk eens deftig opvoeden.
    Over OkiDoki : dat is inderdaad wEl een rare beslissing... Die heeft maar een korte wachtrij en als het personeel daar wat doorwerkt (zeker met 2treinen) is heel die wachtrij op 10 minuten afgebonjourd.

3. Standaard Re: Mount Mara alweer gesloten wegens 'modificatie'!

Kinderen die zich kattenkwaad willen uithalen zullen dit sowieso doen, of ze zich vervelen of niet. Zoals sommigen hier zeggen: alles begint bij de opvoeding en bij controle. Als er geen controle is, gaan ze elkaar beginnen uitdagen en loopt het zo vaak fout af. Maar leerkrachten laten de leerlingen meestal vrij rondlopen in groepjes, want met 20 à 30 man op stap is niet evident.
    Live faster. Live harder. Live stronger.

4. Standaard Re: Mount Mara alweer gesloten wegens 'modificatie'!

In mijn tijd waren daar wel andere oplossingen voor. Als kinderen wat uit haalden (wat ook bij ons wel eens gebeurde) werd de hele school geregistreerd met als gevolg dat ze niet meer welkom zijn en/of de trip voor die school duurder zou worden. Tegenwoordig kun je dat als park niet echt meer doen vrees ik, maar je kunt wel nog steeds de controle op kinderen houden. Worden ze gepakt, moeten ze door een personeelslid naar een verantwoordelijke van de school gebracht worden die dan verder de straf regelt. Als die streken te ver gaan kun je ze op dezelfde manier behandelen als tuig dat 'gewoon' naar het park komt: Uitzetten en/of aan politie over dragen.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

5. Standaard Re: Mount Mara alweer gesloten wegens 'modificatie'!

Een opvangnet voor al dan niet bewust gevallen / gegooide spullen onder de monorail, zou al veel oplossen. Telkens ik in BJL parkeer, hoop ik m'n auto niet onder of dichtbij de monorail te moeten achterlaten. Ook onder de kabelbaan in dat andere Nederlandstalige arme-mensen-park uit de stal van PR, zou zo'n kippengaas geen kwaad kunnen.

Het monorailspoor is 1800m lang (dacht ik?) als je over de gehele afstabd een draad moet spannen toch een dikke 5 m breed aan elke kant (ik gooi persoonlijk een colablikje veel verder, maar we gaan niet overdrijven he) ; waar ben je dan mee bezig?!?

7. Standaard Re: Mount Mara alweer gesloten wegens 'modificatie'!

Ik snap eerlijkgezegd niet wat het probleem is? Wat meer visuele controle en bij dergelijke streken meteen ingrijpen lijkt mij proffesioneler dan heel de boel te sluiten of af te schermen. Zo kunnen we nog lang bezig zijn. Anders kunnen we rond de kettingmolen een gigantisch vangnet hangen, voor Sledge Hammer een beschermwand installeren, bij Dreamcatcher blikvangers installeren, Oki Doki volledig onderbruggen en de Monorail en Reuzenrad gondels hermetisch afsluiten ...

Toegeven aan dergelijke kinderziektes (letterlijk, kinderziekelijkheden) vind ik persoonlijk zeer zwak. En afkomen met een pruillip en zeggen dat als men kinderen op wangedrag wijst, papa de verantwoordelijke een bloedneus slaat en mama het hele park bijeen roept is ook niet de oplossing, regels zijn regels, en ok, Bobbejaanland kan elke bezoeker gebruiken, maar marginaal onopgevoed gespuis in je park is ook niet aangenaam voor "deftige" bezoekers. Bij deze: geen excuses Bobbejaanland, probleem aanpakken, niet onder het tapijt vegen ...
    CDA Parcs: Betaal nu meer voor minder!

8. Standaard Re: Mount Mara alweer gesloten wegens 'modificatie'!

Citaat Origineel gepost door etwien Bekijk post
    Ik snap eerlijkgezegd niet wat het probleem is? Wat meer visuele controle en bij dergelijke streken meteen ingrijpen lijkt mij proffesioneler dan heel de boel te sluiten of af te schermen. Zo kunnen we nog lang bezig zijn. Anders kunnen we rond de kettingmolen een gigantisch vangnet hangen, voor Sledge Hammer een beschermwand installeren, bij Dreamcatcher blikvangers installeren, Oki Doki volledig onderbruggen en de Monorail en Reuzenrad gondels hermetisch afsluiten ...

Toegeven aan dergelijke kinderziektes (letterlijk, kinderziekelijkheden) vind ik persoonlijk zeer zwak. En afkomen met een pruillip en zeggen dat als men kinderen op wangedrag wijst, papa de verantwoordelijke een bloedneus slaat en mama het hele park bijeen roept is ook niet de oplossing, regels zijn regels, en ok, Bobbejaanland kan elke bezoeker gebruiken, maar marginaal onopgevoed gespuis in je park is ook niet aangenaam voor "deftige" bezoekers. Bij deze: geen excuses Bobbejaanland, probleem aanpakken, niet onder het tapijt vegen ...
    100 % mee akkoord

9. Standaard Re: Mount Mara alweer gesloten wegens 'modificatie'!

Intussen heeft Looopings ook contact opgenomen met Bobbejaanland omtrent het 'out' zijn van MM. Volgens Peggy Verelst zijn ze bezig met een update en is er dus geen technisch probleem. Ze voeren de laatste modificaties uit voor het hoogseizoen begint.

http://www.looopings.nl/weblog/5675/...n-gebruik.html

Persoonlijk vind ik dit positief: liever dat alles goed werkt tijdens de zomer dan dat er dagelijks problemen opduiken. Tevens hoop ik dat ze ook het systeem van uitdelen/ontvangen nog herbekijken vooraleer ze de baan terug openen voor publiek.

Pffttt, ik vind dat toch maar klantonvriendelijk, hoor. Zie je ze overal reclame maken voor de nieuwe VR-coaster, blijkt hij die dag het niet doen. Dan sta je daar als klant.

Dit soort aanpassingen hadden ze eigenlijk in het begin van het seizoen moeten doen, vóór de officiële opening op 30 april. Na de paasvakantie hadden ze toch genoeg tijd om dingen bij te stellen?

11. Standaard Re: Mount Mara alweer gesloten wegens 'modificatie'!

Citaat Origineel gepost door simon Bekijk post
    Volgens Peggy Verelst zijn ze bezig met een update en is er dus geen technisch probleem.
    Zoiets noemt men marketingpraat . Bedrijven noemen een panne liever een update, dat staat mooier.
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

12. Standaard Re: Mount Mara alweer gesloten wegens 'modificatie'!

Citaat Origineel gepost door simon Bekijk post
    Intussen heeft Looopings ook contact opgenomen met Bobbejaanland omtrent het 'out' zijn van MM. Volgens Peggy Verelst zijn ze bezig met een update en is er dus geen technisch probleem. Ze voeren de laatste modificaties uit voor het hoogseizoen begint.

http://www.looopings.nl/weblog/5675/...n-gebruik.html

Persoonlijk vind ik dit positief: liever dat alles goed werkt tijdens de zomer dan dat er dagelijks problemen opduiken. Tevens hoop ik dat ze ook het systeem van uitdelen/ontvangen nog herbekijken vooraleer ze de baan terug openen voor publiek.
    Heeft Looopings de waardigheid gehad om aan aan jou toestemming te vragen, Desperado? Heb gisteren de livestream van Klugheim gevolgd en Looopings zat er ook tussen. Men beeld dat ik van hun had (was al laag) is nu wel echt gezakt naar 0. Ik bespaar je de details, want die horen hier ook niet in dit topic thuis.
    Je vois la vie en des biscuits.

13. Standaard Re: Mount Mara alweer gesloten wegens 'modificatie'!

Het is te hopen dat ze in Bobbejaanland vandaag wat rekening houden met de extra mensenmassa die afkomt door het evenement van MNM. Ik heb al gezien dat ze tot 19u open blijven. Hopelijk blijven de attracties ook wat langer open dan...

Vandaag zal de Monorail en het Reuzenrad ook wel dicht zijn. Over het reuzenrad herinner ik me wel dat de operator zei vorig jaar in de maand juli: "Jongens, hou jullie rustig", dat alleen omdat we met twee tienerjongeren waren en ik dan als 18 jarige op hun moest letten. Dat zegt bv. ook al veel wat er allemaal is gebeurd aan dat reuzenrad :-(

14. Standaard Re: Mount Mara alweer gesloten wegens 'modificatie'!

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    Heeft Looopings de waardigheid gehad om aan aan jou toestemming te vragen, Desperado? Heb gisteren de livestream van Klugheim gevolgd en Looopings zat er ook tussen. Men beeld dat ik van hun had (was al laag) is nu wel echt gezakt naar 0. Ik bespaar je de details, want die horen hier ook niet in dit topic thuis.
    Waar is dat duimke wanneer je het nodig hebt?!
    La Meccanica delle Emozioni

Citaat Origineel gepost door Aero Bekijk post
    Waar is dat duimke wanneer je het nodig hebt?!
    Gewoon tussen de smilies

Coastercount: 799 coasters (inclusief de snelste, hoogste, grootste daling en meeste inversies ter wereld )
    Proud member of Rollercoaster Friends & Pretparken.be.

16. Standaard Re: Mount Mara alweer gesloten wegens 'modificatie'!

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    Neen inderdaad, ze hebben ook de foto overgenomen zonder toestemming... Toen ik er wat van zei als reactie op hun post werd dit gedeelte van mijn antwoord gesupprimeerd... Ik had toch wel minstens een privéberichtje verwacht van looopings hierover... Maar goed, looopings is looopings...

17. Standaard Re: Mount Mara alweer gesloten wegens 'modificatie'!

Citaat Origineel gepost door Desperado Bekijk post
    Neen inderdaad, ze hebben ook de foto overgenomen zonder toestemming... Toen ik er wat van zei als reactie op hun post werd dit gedeelte van mijn antwoord gesupprimeerd... Ik had toch wel minstens een privéberichtje verwacht van looopings hierover... Maar goed, looopings is looopings...
    Nounou, auteursrechten schaden. Mogen ze totaal niet doen en al zeker niet negeren. Wil niet per sé zeggen dat het looopings is dat ze zomaar auteursrechten aan hun laars mogen lappen lijkt me? Die horen zich ook gewoon naar de wet te gedragen me dunkt.
    Je vois la vie en des biscuits.

18. Standaard Re: Mount Mara alweer gesloten wegens 'modificatie'!

Als Belg kan je Looopings niet raken en dat weten ze zelf ook goed genoeg.
    Hijzelf werkt voor de Telegraaf en trekt zich van niks aan.
    Hopelijk rijd MM zeer snel terug.

19. Standaard Re: Mount Mara alweer gesloten wegens 'modificatie'!

Citaat Origineel gepost door zilliboy69 Bekijk post
    Als Belg kan je Looopings niet raken en dat weten ze zelf ook goed genoeg.
    Hijzelf werkt voor de Telegraaf en trekt zich van niks aan.
    Hopelijk rijd MM zeer snel terug.
    Is auteursrecht niet Europees geregeld? Volgens mij is China een van de weinige landen waar ze ermee kunnen weg komen. Als Belg heb je alle mogelijkheden om looopings te dwingen de foto te verwijderen of anders boete te betalen. Je zou ook zeker niet de eerste zijn.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

na lang stil zijn toch effe enkele dingen recht zetten die hier geopperd worden

A. met MNM evenement was het reuzenrad gewoon geopend, de enige regel was rugzakken beneden achter laten
    B. Mount Mara was geopend, maar sloot zoals gewoonlijk vroeger

wat was wel gesloten:
    - King Kong
    - Bootvaart
    - El Paso
    - Monorail

Bookmarks

Posting Regels