Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergeven resultaten 41 tot 50 van 50

Onderwerp: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

1. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Ik geloof hem nog wel. Kan me niet voorstellen dat het publiek dat BJL nog bezoekt hoge eisen stelt.
    Het is dat. Mensen die aan 9 euro binnen kunnen zullen niet klagen. Die wat de volle pot betaald hebben, dat zal iets anders zijn...
    CoasterCounter: 654 achtbanen in 161 pretparken

2. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Nog absurder is de (tijdelijke) prijs van een Bobbejaanland abonnement. Voor een Fan-Pass betaal je nu uitzonderlijk 35 euro. Dat is net niet de entreeprijs op een reguliere dag. Een signaal dat er niets nieuws bijkomt volgend jaar?

Volgens mij zal 2017 voor Bobbejaanland een mager jaar worden. Hoogstens een nieuwe show en wat evenementjes en een uitbreiding van Halloween. En met als nieuwe attractie "The Bug Escape".

Wel opletten: deze pas geeft geen toegang tot de Halloweennocturnes en de bijkomende voordelen zitten er niet bij.

3. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Goh ik weet het toch zo niet hoor. Het hangt af van welk publiek je voor ogen hebt.
    Jullie, het gros van de leden hier, zien zo'n park anders dan pakweg ikzelf. Jullie verwachten ook meer dan het grote publiek dat in de zomer "eens een pretpark bezoekt".
    Het grootste deel van de gezinnen doen 1 max 2 parken per jaar en dan is het snel kiezen tussen Plopsa, Bobbejaan, Efteling en in mindere mate Walibi. Dit laatste is meer voor de al iets oudere kinderen (tieners) en dan gaan ze zonder ouders en spreken we niet meer over gezinnen.
    Het beeld dat hier dikwijls opgehangen word van de BJL bezoeker neigt imo meer naar het marginalere type, naar het soort dat niet meer kan of wil geven voor een dag pretpark. Dat is een verkeerd beeld.
    Iedereen die ik ken gaat nog jaarlijks naar BJL en dat zijn echt geen marginale of zij die het niet kunnen permitteren .
    Ik heb 4 kinderen in 3 verschillende scholen, ik ken heel veel gezinnen en de vaste parken zijn steeds Plopsa en-of BJL, soms Efteling.

4. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door Markske Bekijk post
    Goh ik weet het toch zo niet hoor. Het hangt af van welk publiek je voor ogen hebt.
    Jullie, het gros van de leden hier, zien zo'n park anders dan pakweg ikzelf. Jullie verwachten ook meer dan het grote publiek dat in de zomer "eens een pretpark bezoekt".
    Het grootste deel van de gezinnen doen 1 max 2 parken per jaar en dan is het snel kiezen tussen Plopsa, Bobbejaan, Efteling en in mindere mate Walibi. Dit laatste is meer voor de al iets oudere kinderen (tieners) en dan gaan ze zonder ouders en spreken we niet meer over gezinnen.
    Het beeld dat hier dikwijls opgehangen word van de BJL bezoeker neigt imo meer naar het marginalere type, naar het soort dat niet meer kan of wil geven voor een dag pretpark. Dat is een verkeerd beeld.
    Iedereen die ik ken gaat nog jaarlijks naar BJL en dat zijn echt geen marginale of zij die het niet kunnen permitteren .
    Ik heb 4 kinderen in 3 verschillende scholen, ik ken heel veel gezinnen en de vaste parken zijn steeds Plopsa en-of BJL, soms Efteling.
    Mooi gezegd. Zelf voel ik me ook niet het marginale type maar toch bezoek ik ook jaarlijks Bobbejaanland (naast tal van andere parken). Zoals ik al zei, ik wel hem zeker een kans geven, maar hoop dat het toch verder gaat dan praatjes alleen. En ik denk ook dat een nieuwe thrill flatride niet overdreven veel moet kosten om volgend jaar te kunnen openen. En dat is toch iets waar Bobbejaanland toch wel echt nood aan heeft.

Laat een nieuwe achtbaan dan nog maar een jaartje wachten imo. Het zou trouwens toch al lastig worden met de concurrentie in Plopsaland en Bellewaerde om ook in BBJ nog een achtbaan te openen, laat staan dat er nu nog de tijd voor is om dit voor te bereiden.

Neen, laat 2017 dan het jaar zijn om een aantal zaken op te lappen, The Bug Escape als vaste attractie te openen en er nog een thrill ride bij te plaatsen. In de zomer een paar leuke nocturnes, en ook met Halloween deze nog wat opdrijven. Horeca mag ook wat upgrades krijgen en enkele kwaliteitsvolle shows in het seizoen op het programma plaatsen en ik denk dat 2017 een goed jaar kan worden.
    Live faster. Live harder. Live stronger.

5. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

In welke regio woon je, provincie Antwerpen? Er is wel degelijk een verschuiving van doelpubliek bij Bobbejaanland hoor, zelfs de nieuwe directeur geeft het toe. Nederlanders zie je niet meer (ze blijven zelfs niet meer open tijdens hun herfstvakantie, wat vroeger echt wel anders was) en met goedkope ticketten trek je een ander soort volk. Beetje te vergelijken met wat je in de Delhaize ziet qua volk of in de Lidl, dat is ook een hemelsbreed verschil.

6. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    Nederlanders zie je niet meer (ze blijven zelfs niet meer open tijdens hun herfstvakantie, wat vroeger echt wel anders was) en met goedkope ticketten trek je een ander soort volk. Beetje te vergelijken met wat je in de Delhaize ziet qua volk of in de Lidl, dat is ook een hemelsbreed verschil.
    Veel minder Nederlanders dan vroeger maar ze komen nog steeds. Laatste keer dat ik er was ben ik er zeker van dat 1/3 van de wagens uit Nederland kwam.

Met de vergelijking tussen Aldi, Lidl en Delhaize ga je wat kort door de bocht, op de parking van beiden staan evenveel luxe Duitse wagens als goedkope Dacia's. Ken genoeg upperclass mensen die gaan winkelen in budget winkels en ken ook mensen die van het ocmw leven die naar Delhaize gaan.

Dat er een verschuiving is ga ik niet ontkennen, je ziet vooral meer en meer "nieuwe Belgen" in Bobbejaanland. Ze komen met bussen, zelfs in vakanties in plaats van vroeger naar Waver, nu naar Lichtaart.

7. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door zomerfun Bekijk post
    Veel minder Nederlanders dan vroeger maar ze komen nog steeds. Laatste keer dat ik er was ben ik er zeker van dat 1/3 van de wagens uit Nederland kwam.

Met de vergelijking tussen Aldi, Lidl en Delhaize ga je wat kort door de bocht, op de parking van beiden staan evenveel luxe Duitse wagens als goedkope Dacia's. Ken genoeg upperclass mensen die gaan winkelen in budget winkels en ken ook mensen die van het ocmw leven die naar Delhaize gaan.

Dat er een verschuiving is ga ik niet ontkennen, je ziet vooral meer en meer "nieuwe Belgen" in Bobbejaanland. Ze komen met bussen, zelfs in vakanties in plaats van vroeger naar Waver, nu naar Lichtaart.
    Inderdaad, minder NL'ers maar dat wil niet zeggen dat ze niet meer in grote getallen komen. Tijdens de zomermaanden staan er veel, heel veel gele NL nr platen.
    Uw opmerking van Delhaize/Aldi is ook correct, ik ken er genoeg die naar Delhaize gaan maar daar dan enkel merk 365 producten kopen, dan zijn ze soms nog goedkoper af dan Aldi, maar ze kunnen wel zeggen dat ze in Delhaize winkelen ... :-D
    Die "nieuwe Belgen" schijnen ook de weg gevonden te hebben naar BJL, en eerlijk gezegd stoort me dat niet. Die zijn soms veel properder en beleefder dan "klassieke Belgen".

Maar bon, ik heb een vermoeden dat het zo'n beetje standaard is dat de BJL bezoeker als marginaal of half achterlijk moet bestempeld worden, gewoon omdat er met bonnetjes van shoe disount goedkoper kan gegaan worden. Men zou goed gek zijn om hier niet van te profiteren.
    Als Plopsa morgen met dergelijke dingen zou beginnen vinden velen het "super", maar wanneer BJL zoiets doet is het om volk te kunnen trekken.

8. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Maar bon, ik heb een vermoeden dat het zo'n beetje standaard is dat de BJL bezoeker als marginaal of half achterlijk moet bestempeld worden, gewoon omdat er met bonnetjes van shoe disount goedkoper kan gegaan worden. Men zou goed gek zijn om hier niet van te profiteren.
    Als Plopsa morgen met dergelijke dingen zou beginnen vinden velen het "super", maar wanneer BJL zoiets doet is het om volk te kunnen trekken.
    5 euro korting tot daar toe, maar als je het volk binnenlaat met 75% korting of nu zelfs een abo laat aanschaffen aan 35 euro, dan is dat je eigen graf graven. No way dat die bezoekers ooit nog de volle pot gaan betalen in de toekomst. Met tickets aan dumpingprijzen graven ze stilaan hun eigen graf hoor. Op Slagharen vroeger na ken ik geen parken die zo'n extreme kortingen geven. En die worden uiteraard gegeven om de bezoekersaantallen te halen. Als ze de Europa Park strategie zouden toepassen (of de Walibi/Plopsa, hooguit 7 euro korting), zouden de bezoekersaantallen van Bobbejaanland dramatisch inzakken. Welke andere reden zou je anders kunnen geven aan die dumpingprijzen? Als het volk zou blijven toestromen aan kassaprijzen van 34 euro, waarom zou je dan de prijs verlagen?

9. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    5 euro korting tot daar toe, maar als je het volk binnenlaat met 75% korting of nu zelfs een abo laat aanschaffen aan 35 euro, dan is dat je eigen graf graven. No way dat die bezoekers ooit nog de volle pot gaan betalen in de toekomst. Met tickets aan dumpingprijzen graven ze stilaan hun eigen graf hoor. Op Slagharen vroeger na ken ik geen parken die zo'n extreme kortingen geven. En die worden uiteraard gegeven om de bezoekersaantallen te halen. Als ze de Europa Park strategie zouden toepassen (of de Walibi/Plopsa, hooguit 7 euro korting), zouden de bezoekersaantallen van Bobbejaanland dramatisch inzakken. Welke andere reden zou je anders kunnen geven aan die dumpingprijzen? Als het volk zou blijven toestromen aan kassaprijzen van 34 euro, waarom zou je dan de prijs verlagen?
    En daarom is het maar ok om bezoekers van BJL in het hokje van marginaal te stoppen? Want dat is hetgeen men hier al te dikwijls verondersteld als men zegt "het volk dat je dan over de vloer krijgt".
    Is het nu echt zo verwonderlijk dat er ook mensen zijn die
    - liever niet de ganse dag plop liedjes aanhoren?
    - geen nood hebben aan pure thrills zoals in Walibi?
    - of gewoon, het plezant vinden in BJL?
    Is dat echt zo verbazingwekkend dat er mensen zijn die (ook NA de topjaren van BJL) er nog steeds graag gaan naartoe gaan en er een ontspannende dag kunnen doorbrengen?
    Marginalen kom ik overal tegen hoor. Ik kan ook zeggen welke taferelen ik al in Plopsa en Efteling heb gezien met m'n eigen ogen.

10. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Marginalen kom je in elk park tegen. Maar in bellewaerde en bobbejaanland gewoon veel meer dan de rest. Dat wil nog niet zeggen dat er enkel marginalen komen en dat heeft ook niemand beweerd.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

Bookmarks

Posting Regels