Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 50

Onderwerp: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

1. Standaard Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Roland Kleve, die in 2011 als algemeen directeur van Bobbejaanland aan de slag ging, heeft besloten om het park te verlaten om een nieuwe opportuniteit aan te pakken.

Hij wordt in zijn functie opgevolgd door Yves Peeters, die sinds drie jaar financieel directeur is van ’t Plezantste land.

Meer info vind je in op deze bron http://themeparkfreaks.eu/2016/08/al...-yves-peeters/

2. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Mm, toch best verschoten hiervan, want dit zag ik niet meteen aankomen. Hij heeft goede zaken aangebracht, maar ik ben benieuwd wat de toekomst brengt...
    Live faster. Live harder. Live stronger.

3. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Ha! Ik ga hem niet missen. Hij deed minder domme uitspraken dan zijn voorganger en is ietsje minder desastreus met het park omgegaan, maar heeft net als Rudy voornamelijk zwakke beslissingen gemaakt die dan ook zijn teruggedraaid. Met slechts 1 nieuwe attractie op zijn palmares, die nog niet eens erg goed is, Heeft hij zich wat mij betreft ook allesbehalve bewezen in BJL. Dat hij een nieuwe job heeft 'gevonden' bewijst hoeveel hij gaf om het park: nada.

Van de opvolger verwacht ik niet veel. Tot nu toe lijkt hij toch niet af te komen met onnozele praatjes, wat hem siert. Zijn vorige functie als financiële directeur in acht nemende zal hij wel vooral kijken waar er nog meer kan bespaard worden. Nu hoop ik wel dat ik het fout heb, maar dan nog: een nieuwe directeur gaat weinig helpen in BJL zolang ze onder dat beleid van PR zitten. PR is de ebola van de pretparkwereld.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

4. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Ik zie ze Wouter Dekkers binnen enkele jaren wel naar BJL loodsen wanneer hij Slagharen weer op de rails gezet heeft .

5. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Roland was toch verantwoordelijk voor Adventure Valley, TFC, MM en NM? En Harmony valt toch ook onder zijn bewind? Vind ik toch allemaal goed gekozen.

Wouter Dekkers hoop ik ook nog als directeur binnenkort, maar zal idd nog even op zich laten wachten...

6. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Ha! Ik ga hem niet missen. Hij deed minder domme uitspraken dan zijn voorganger en is ietsje minder desastreus met het park omgegaan, maar heeft net als Rudy voornamelijk zwakke beslissingen gemaakt die dan ook zijn teruggedraaid. Met slechts 1 nieuwe attractie op zijn palmares, die nog niet eens erg goed is, Heeft hij zich wat mij betreft ook allesbehalve bewezen in BJL. Dat hij een nieuwe job heeft 'gevonden' bewijst hoeveel hij gaf om het park: nada.

Van de opvolger verwacht ik niet veel. Tot nu toe lijkt hij toch niet af te komen met onnozele praatjes, wat hem siert. Zijn vorige functie als financiële directeur in acht nemende zal hij wel vooral kijken waar er nog meer kan bespaard worden. Nu hoop ik wel dat ik het fout heb, maar dan nog: een nieuwe directeur gaat weinig helpen in BJL zolang ze onder dat beleid van PR zitten. PR is de ebola van de pretparkwereld.
    Ik denk dat daar het grote probleem zit. Als directeur mag je nog zoveel plannen hebben, als PR geen geld ter beschikking stelt kan je niets doen

7. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door simon Bekijk post
    Roland was toch verantwoordelijk voor Adventure Valley, TFC, MM en NM? En Harmony valt toch ook onder zijn bewind? Vind ik toch allemaal goed gekozen.

Wouter Dekkers hoop ik ook nog als directeur binnenkort, maar zal idd nog even op zich laten wachten...
    TFC was nu ook niet de beste keuze die je kon maken als bestuur van een park hé...
    Je vois la vie en des biscuits.

8. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Een verbetering met Peggy en een financieel directeur aan het hoofd van het park gaat het volgens mij niet geven. Die hebben totaal geen feeling met de pretparkwereld. In de tijd dat Roland Kleve aan het hoofd stond was het ook niet veel soeps, maar die had tenminste wat ervaring.

Maar het grootste probleem uiteraard is PR, die iedere euro twaalf keer laat omdraaien. En dan kan je nog de beste mensen aan de top zetten, die kunnen ook geen wonderen verrichten.
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

9. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    TFC was nu ook niet de beste keuze die je kon maken als bestuur van een park hé...
    Bwa, elk type attractie heeft z'n voor- en tegenstanders. Persoonlijk vind ik hem passen in het themagebied en bij elk bezoek aan BBJ doen wij hem ook opnieuw, maar het is duidelijk geen thrill

10. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Ik denk dat ik hier eerder de post van joachim1107 ga volgen. Ik denk niet dat je als 'algemeen directeur' veel te zeggen hebt over aanbesteding van de fondsen in het park, toch niet wat het attracties betreft . De overkoepelende groep beslist over het budget en mij maak je niet wijs dat ze de keuze van attractie vrij laten aan het park zelf. Ik zie een directeur eerder als iemand die terplekke de touwtjes in handen neem qua (thematisch) onderhoud en personeelsbeleid. Ik denk dat daar al genoeg voorbeelden van zijn, attracties die verhuizen binnen de groep, zelfde attractie (zij het dan aangepast, Forbidden Caves) als in zusterpark neerpoten... dit beslis je volgens mij niet als manager maar enkel onder druk van de grote bonzen. De eene zal misschien wel wat meer loskrijgen dan een andere, maar sowieso blijven ze afhankelijk van het overkoepelend management.

Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    Maar het grootste probleem uiteraard is PR, die iedere euro twaalf keer laat omdraaien. En dan kan je nog de beste mensen aan de top zetten, die kunnen ook geen wonderen verrichten.
    Soooo true!! Volgens mij de grootste reden van het vertrek van Kleve: Spanje die altijd tegen werkt en nee zegt .

Dekkers voor velen toch bijna een God (lol , oké licht overdreven) is toch ook een boekhouder ?

12. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door dusk Bekijk post
    Ik denk dat ik hier eerder de post van joachim1107 ga volgen. Ik denk niet dat je als 'algemeen directeur' veel te zeggen hebt over aanbesteding van de fondsen in het park, toch niet wat het attracties betreft . De overkoepelende groep beslist over het budget en mij maak je niet wijs dat ze de keuze van attractie vrij laten aan het park zelf. Ik zie een directeur eerder als iemand die terplekke de touwtjes in handen neem qua (thematisch) onderhoud en personeelsbeleid. Ik denk dat daar al genoeg voorbeelden van zijn, attracties die verhuizen binnen de groep, zelfde attractie (zij het dan aangepast, Forbidden Caves) als in zusterpark neerpoten... dit beslis je volgens mij niet als manager maar enkel onder druk van de grote bonzen. De eene zal misschien wel wat meer loskrijgen dan een andere, maar sowieso blijven ze afhankelijk van het overkoepelend management.
    Ben ik niet mee eens. Als echt PR achter TFC zat hadden ze wel The Lost Temple en TFC bij dezelfde bouwer gekocht en een mooie korting verkregen. Naar mijn mening geeft PR het budget en beslist elk park voor zich wat ze er mee doen. En het beperkte budget kan je ofwel goed spenderen ofwel slecht. Het grootste probleem aan het oude/huidige bestuur is het niet alleen een gebrek aan geld (waar PR voor verantwoordelijk is) maar een gebrek aan visie. Als je bekijkt hoeveel keer Revolution de voorbije 10 jaar van gedaante is verandert zegt dat genoeg. Om nog van die Smurfen te zwijgen... Een hoop weggesmeten geld dat beter besteed kon worden.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience, that's important!

13. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door simon Bekijk post
    En Revolution -> Evolution -> Revolution (of was dat z'n voorganger?)
    En het Smurfenfiasco
    En z'n belofte om de rapid-liftmolen van Billund te bestuderen http://www.pretparken.be/NL/article/...Roland%20Kleve
    En bye bye Desperado en 4D film (geen toppers, maar wel crowdfillers en bovendien indoor)
    En die knudde marktkramers/would-be illusionisten van vorig jaar

Ga hem niet missen, maar besef dat PR (en de Engelse investeringsgroep daarboven) weinig beslissingsvrijheid aan die Raaskallende Roland gaven. Ander & beter (wel liever een type W.D. dan een boekhouder)

Citaat Origineel gepost door Earlyspencer Bekijk post
    En het Smurfenfiasco
    En z'n belofte om de rapid-liftmolen van Billund te bestuderen http://www.pretparken.be/NL/article/...Roland%20Kleve
    En bye bye Desperado en 4D film (geen toppers, maar wel crowdfillers en bovendien indoor)

Ga hem niet missen, maar besef dat PR (en de Engelse investeringsgroep daarboven) weinig beslissingsvrijheid aan die Raaskallende Roland gaven. Ander & beter (wel liever een type W.D. dan een boekhouder)
    Zoals ik hierboven al ergens zei .. wouter dekkers IS een BOEKHOUDER

En het Smurfenfiasco

Evo --> revo was de voorganger
    Hij beloofde de lift te bekijken, niet ze te bouwen
    Desperado crowd filler, der ging geen kat in

Citaat Origineel gepost door Talocan Bekijk post
    Ben ik niet mee eens. Als echt PR achter TFC zat hadden ze wel The Lost Temple en TFC bij dezelfde bouwer gekocht en een mooie korting verkregen. Naar mijn mening geeft PR het budget en beslist elk park voor zich wat ze er mee doen. En het beperkte budget kan je ofwel goed spenderen ofwel slecht. Het grootste probleem aan het oude/huidige bestuur is het niet alleen een gebrek aan geld (waar PR voor verantwoordelijk is) maar een gebrek aan visie. Als je bekijkt hoeveel keer Revolution de voorbije 10 jaar van gedaante is verandert zegt dat genoeg. Om nog van die Smurfen te zwijgen... Een hoop weggesmeten geld dat beter besteed kon worden.
    PR beslist dit is jullie budget om dat soort attractie te bouwen en dan gaat het park op zoek naar de goedkoopste manier, is ook nog een mogelijkheid

17. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

OK, Wouter Dekkers is van opleiding boekhouder, ik had die post grondiger moeten lezen.

OK, Desperado is geen filler (zeker niet nadat de tweede projector verdween tijdens de bouw van de Dizz, of is dat maar een gerucht). Bij m'n allereerste BJL-bezoek in 2009 liep ik deze attractie straal voorbij, in de waan dat het een (gesloten) eetgelegenheid was.

OK, Evo->Revo is op het conto van z'n voorganger, maar Kleves beweringen bij de switch Evo -> (semi-)Revo getuigen ook niet van vooruitziendheid. En zo spacy zag de Revo 2.0 er toch ook niet uit?

OK, Superkleef heeft enkel beloofd om de lift in Billund te bestuderen. Sorry, Bobby, maar dat noem ik praatjes en valse beloften. Dat er geen budget is om El Rio op te waarderen of dat dit de capaciteit niet ten goede zou komen, is m.i. een veel eerlijkere vorm van communicatie. En als ik lees wat de boekhouder in Slagharen vrij en vrank beweert (en nadien verwezenlijkt), zeg ik bij herhaling: opgeruimd staat netjes, ander & beter.

18. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Desperado liep iedereen inderdaad straal voorbij omdat je niet zag dat er iets was. Ook ik heb het toevallig ook eens ontdekt dacht ook eerst dat het een gesloten eettent was. Moest deze duidelijker aangegeven staan was er zeker meer volk op afgekomen, misschien niet de grote massa maar toch meer dan het geval was.

19. Standaard Re: Roland Kleve verlaat Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door zomerfun Bekijk post
    Desperado liep iedereen inderdaad straal voorbij omdat je niet zag dat er iets was. Ook ik heb het toevallig ook eens ontdekt dacht ook eerst dat het een gesloten eettent was. Moest deze duidelijker aangegeven staan was er zeker meer volk op afgekomen, misschien niet de grote massa maar toch meer dan het geval was.
    Probleem was ook dat de attractie geen klassieke wachtrij had. Mensen die de attractie dan toch ontdekte liepen de wachtzaal 30 seconden later terug uit omdat ze niet begrepen dat het om een attractie ging waar je eventjes moest wachten en nadien met veel binnen kunt. (madhouses hebben ook wel te maken met dat wacht probleem) Kortom gewoon slechte communicatie rond de hele attractie. Rond goede communicatie had het duo Roland/Peggy wel vaker een probleem mee.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience, that's important!

OK, Wouter Dekkers is van opleiding boekhouder, ik had die post grondiger moeten lezen.

OK, Desperado is geen filler (zeker niet nadat de tweede projector verdween tijdens de bouw van de Dizz, of is dat maar een gerucht). Bij m'n allereerste BJL-bezoek in 2009 liep ik deze attractie straal voorbij, in de waan dat het een (gesloten) eetgelegenheid was.

OK, Evo->Revo is op het conto van z'n voorganger, maar Kleves beweringen bij de switch Evo -> (semi-)Revo getuigen ook niet van vooruitziendheid. En zo spacy zag de Revo 2.0 er toch ook niet uit?

OK, Superkleef heeft enkel beloofd om de lift in Billund te bestuderen. Sorry, Bobby, maar dat noem ik praatjes en valse beloften. Dat er geen budget is om El Rio op te waarderen of dat dit de capaciteit niet ten goede zou komen, is m.i. een veel eerlijkere vorm van communicatie. En als ik lees wat de boekhouder in Slagharen vrij en vrank beweert (en nadien verwezenlijkt), zeg ik bij herhaling: opgeruimd staat netjes, ander & beter.
    Ik heb nooit gezegd dat ik Kleve super vond he; ik reageerde enkel op uw post. Ivm Dekkers hij beloofde een nieuwe achtbaan in Moviepark enkele jaren geleden, die hij zelf niet weten verwezenlijken heeft. Sloeg de bal volledig mis met de slechtste maze in MP met walking dead onder de tribune van de stuntshow. Beloofde openlijk dat Slagharen een nieuwe achtbaan zou hebben in het eerste jaar dat hij er naartoe ging, ook dat heeft enkele jaren vertraging opgelopen... Dus tja.
    Laatst aangepast door bobby turbo : 15-08-2016 om 17:10

Bookmarks

Posting Regels