Pagina 4 van 4 EersteEerste 1 2 3 4
Weergeven resultaten 61 tot 70 van 70

Onderwerp: [Phantasialand] 2017

1. Standaard Re: [Phantasialand] 2017

Citaat Origineel gepost door coasterfrenzy Bekijk post
    Vandaag in PHL geweest en er is nog veel meer vernieuwd dan we tot nu toe wisten.

Nu moet ik alvast zeggen. Ik heb geen enkele attractie gedaan tussen Mystery Castle en Black Mamba in (MC en BM zelf ook niet). Dus kan er niet over me praten of daar dingen anders zijn (al hebben we de nieuwe zitjes van BM al geizen natuurlijk).

In klugheim is er een nieuwe horecapuntje bij gekomen. een klein, ouderwets standje. Ook zijn er beplantingen toegevoegd en hier en daar wat kleine details.

Restaurant Mandchu heeft enkele nieuwe gerechten op de kaart staan.

Jump heeft enkele nieuwe scenes. Het breakdance gedeelte is een stuk energieker geworden door toevoeging van twee artiesten die behoorlijk goed zijn. Ook de scene met de stelt-jumpers is aangepast, al vond ik persoonlijk de oude muziek hier beter passen. De nieuwe choreografie is dan weer wel tof.

Ice College 2017 heeft één nieuwe scene (solo scene) verder zijn er her en der wat details veranderd. Zabato en Kristen en nog een van de jongens is weg (weet niet precies welke omdat er ook altijd eentje vrij heeft). Katja is na een jaar afwezigheid weer terug (ze is een jaar weg geweest vanwege zwangerschap) en nu weer terug. Met de nieuwe heren heb ik geen kennis kunnen maken, maar de gast die de solo scene doet (vroeger Michael Bubblé, nu Justin Timberlake) doet het behoorlijk goed.

Musarteum is volledig veranderd, maar helaas niet ten goede. Persoonlijk vind ik de show nog slechter dan vorig jaar. Net als vorig jaar zitten er vooral acts in met vrij weinig tempo. Als finale is er een act met vier kerels die aan drie rekstokken kunsten doen. Ze brengen wat tempo aan de show, maar de kunsten zijn veel van hetzelfde en ogen al snel niet zo heel spectaculair meer. Tot overmaat van ramp is er een flink stuk publiek-participatie (= meeklappen op de theme van Ghostbusters) om het volk wat bezig te houden terwijl de rekstokken worden opgebouwd en afgebroken. Zware no-go als je een show van wat niveau wilt neer zetten. Nee, ze hadden beter Sieben nog enkele jaren kunnen doortrekken.

In River Quest hebben we al gezien dat er voor de liften nog wat nieuwigheden zijn. Wat we niet gezien hebben is dat daar ook behoorlijk wat water-effecten zijn toegevoegd. In het eerste deel is een soort waterorgeltje geplaats, de cargoyles wat verderop kunnen water spuwen (al stond dat effect nu af). Hoe de toekomstige ingang vanuit Klugheim moet verlopen is nog niet duidelijk of herkenbaar. Ook is het duidelijk dat ze nog niet klaar zijn met River Quest. Er hangen nog plastic doeken boven de onderste verdieping om de nieuwe rotsen (die aan de buitenkant zitten, maar blijkbaar aan de binnenkant nog niet zijn afgewerkt) te verdekken. Ook zijn er nog enkele tijdelijke schuttingen te zien (voor wie op let). De rest van de attractie ziet er in het echt toch wel echt indrukwekkender uit dan op de video's die me nog wat sceptisch lieten.

Bij Chiapas zijn veel effecten gerepareerd. De drummer werkt weer en de waterspuitertjes bij de piramide staan wat krachtiger afgesteld en gaan ook wat later af, waardoor ze nu IN de boot schieten. Single Rider Queue lijkt nog steeds ongebruikt te zijn. Onderweg even stil gestaan waarbij ik een muurschildering heb kunnen bewonderen. Dan zie je pas de geniale details die overal in deze attractie verwerkt zitten goed. Zo zit er ergens een inca met zijn mobiel te spelen en een andere zit een joint te roken. Geweldig om dit soort dingen nog steeds te kunnen ontdekken.

Bij hollywood tour zijn ook veel effecten/bewegingen in ere hersteld en zijn er veel nieuwe kleren bij gekomen. De fee van "Wizard of Oz" heeft een nieuw hoofd, dat dan helaas statisch lijkt te zijn. Daar waar in de meeste scenes meer beweging zat, is deze hier helaas weg.
    Op rideonblog werden gisteren extra foto's toegevoegd.

Nieuw horecapuntje:

Nieuw watereffect bij River Quest:

Dit en veel meer: https://www.rideonblog.com/vor-ort/p.../2017/01-april

2. Standaard Re: [Phantasialand] 2017

Nog een kleine toevoeging die ik was vergeten.

In diverse wachtrijen zijn er nu frisdrankautomaten geinstalleerd. Deze zijn redelijk goed aangepast in Thema. Zo is de automaat in de wachtrij van Chipas beschilderd met een typisch doodshoofdje (op de plek waar normaal het coca-cola logo zou staan) en hebben ze de mond zo getekent dat je je flesje uit de mond van het doodshoofd haalt. Ook bij de winja's staan er frisdrank automaten.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

3. Standaard Re: [Phantasialand] 2017

Citaat Origineel gepost door coasterfrenzy Bekijk post
    Nog een kleine toevoeging die ik was vergeten.

In diverse wachtrijen zijn er nu frisdrankautomaten geinstalleerd. Deze zijn redelijk goed aangepast in Thema. Zo is de automaat in de wachtrij van Chipas beschilderd met een typisch doodshoofdje (op de plek waar normaal het coca-cola logo zou staan) en hebben ze de mond zo getekent dat je je flesje uit de mond van het doodshoofd haalt. Ook bij de winja's staan er frisdrank automaten.
    Bij winja's zijn die wel meer dan welkom. Die wachtrij is daar telkens om te bakken. Way to go PHL.
    Je vois la vie en des biscuits.

Standaard Re: [Phantasialand] 2017

Wij verblijven momenteel in hotel matamba, om nu 2 dagen park ten volle te verkennen.
    Moet zeggen na 1 seizoen niet geweest te zijn, wat is het hier terug ontzettend veel veranderd!

Gisteren waren er blijkbaar terug problemen met de winja's. Er stond tijdelijk gesloten op de borden met wachttijden.

Standaard Re: [Phantasialand] 2017

Vandaag gezien dat de single rider ingang bij Chiapas opnieuw in gebruik is genomen en bootjes volledig gevuld konden worden, zeer positief.

6. Standaard Re: [Phantasialand] 2017

Citaat Origineel gepost door bobby turbo Bekijk post
    Vandaag gezien dat de single rider ingang bij Chiapas opnieuw in gebruik is genomen en bootjes volledig gevuld konden worden, zeer positief.
    Inderdaad goed nieuws. Nooit begrepen waarom ze daar mee gestopt zijn zelfs. Way to go Phl.

7. Standaard Re: [Phantasialand] 2017

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    Inderdaad goed nieuws. Nooit begrepen waarom ze daar mee gestopt zijn zelfs. Way to go Phl.
    Omdat er beugelproblemen waren niet alle zitjes opgevuld konden worden. Het zou teveel gedoe geweest zijn om per boot te controleren of er nog een single rider bij paste of niet. Er moest toen al geschoven worden met groepjes die klaar stonden om in te stappen.

Maar heel goed nieuws is dat inderdaad. Toen begin dit jaar op het scherm boven de ingang 'single rider' verscheen had ik toch al goede hoop.
    CoasterCounter: 661 achtbanen in 162 pretparken

8. Standaard Re: [Phantasialand] 2017

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    Omdat er beugelproblemen waren niet alle zitjes opgevuld konden worden. Het zou teveel gedoe geweest zijn om per boot te controleren of er nog een single rider bij paste of niet. Er moest toen al geschoven worden met groepjes die klaar stonden om in te stappen.

Maar heel goed nieuws is dat inderdaad. Toen begin dit jaar op het scherm boven de ingang 'single rider' verscheen had ik toch al goede hoop.
    Ah. Dat dat de reden was heb ik precies ergens gemist dan.

9. Standaard Re: [Phantasialand] 2017

Misschien een beetje off-topic, maar ik vind Chiapas geen attractie voor een single-rider. Als ik het me goed herinner, kan je met 5 in één bootje. Stel dat je een gezin van vier bent, en er wordt nog een single rider bij gestopt, heeft dit als gevolg dat je bv geen herinneringsfoto gaat kopen, en het toch een beetje een andere ervaring wordt?
    Bovendien is een boomstammetje meestal al niet echt luxueus uitgevoerd, zodat je toch vrij krap op elkaar zit in dat geval?
    In achtbanen genre Black Mamba of Taron vind ik een single rider uiteraard wel een prima oplossing.

10. Standaard Re: [Phantasialand] 2017

Citaat Origineel gepost door wimvg Bekijk post
    Misschien een beetje off-topic, maar ik vind Chiapas geen attractie voor een single-rider. Als ik het me goed herinner, kan je met 5 in één bootje. Stel dat je een gezin van vier bent, en er wordt nog een single rider bij gestopt, heeft dit als gevolg dat je bv geen herinneringsfoto gaat kopen, en het toch een beetje een andere ervaring wordt?
    Bovendien is een boomstammetje meestal al niet echt luxueus uitgevoerd, zodat je toch vrij krap op elkaar zit in dat geval?
    In achtbanen genre Black Mamba of Taron vind ik een single rider uiteraard wel een prima oplossing.
    Bij Chiapas is dat tweede toch geen argument? Elke passagier heeft zijn eigen zitje in het bootje, je kan echt niet tussen de benen van een ander kruipen .

Elke attractie is geschikt voor een single Riders lijn (Behalve de Vleermuis of een rodelbaan natuurlijk ). Het is een win-win situatie, de gewone wachtrij word hier korter door, en de mensen die het niet erg vinden alleen te gaan worden ook een heel stuk vooruit geholpen.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

Bookmarks

Posting Regels