Weergeven resultaten 1 tot 9 van 9

Onderwerp: Dodelijk ongeval topspin in China

1. Standaard Dodelijk ongeval topspin in China

Drama in het Chinese Chaochua Park: meisje van 13 valt uit topspin.
    HLN (en andere media) laten zelfs een filmpje zien: informatief of op sensatie belust?
    http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...pretpark.dhtml
    Hopelijk controleert de Chinese overheid voortaan hun machines even grondig dan dat ze hun bevolking controleren.
    Jag hatar Svenska trädkramare!

2. Standaard Re: Dodelijk ongeval topspin in China

Dit is toch echt wel een zeer pijnlijk voorval. Toen ik het zag passeren op Facebook, dacht ik eerst dat het een hoax was. Jammer genoeg blijkbaar niet.

Ik heb het filmpje trouwens ook niet bekeken, en vind het absoluut walgelijk dat dat massaal wel gebeurt. Sowieso heb ik nooit het concept van ramptoerisme begrepen, maar wat mij betreft is dit toch wel de meest afschuwelijke vorm ...
    Hotelovernachting Hassloch: €40. Inkom Holiday Park: €23. De first drop van Expedition GeForce backseat: onbetaalbaar!

3. Standaard Re: Dodelijk ongeval topspin in China

Citaat Origineel gepost door siroccofreakske Bekijk post
    Dit is toch echt wel een zeer pijnlijk voorval. Toen ik het zag passeren op Facebook, dacht ik eerst dat het een hoax was. Jammer genoeg blijkbaar niet.

Ik heb het filmpje trouwens ook niet bekeken, en vind het absoluut walgelijk dat dat massaal wel gebeurt. Sowieso heb ik nooit het concept van ramptoerisme begrepen, maar wat mij betreft is dit toch wel de meest afschuwelijke vorm ...
    Dan raad ik u aan van niet naar de commentaar te kijken... (één zegt zelf "het ergste aan dit filmje is dat ze nogaltijd niet deftig met de camera kunnen werken op hun gsm") Ik dacht ervan op te reageren maar ik heb het niet gedaan... Idioten

Ik vind zoeen dingen erg om op facebook zoeen dingen te vinden...
    2015: EP, Elteling(maybe) Mirabilandiara land, Gardaland, Movieland park, BJL...

4. Standaard Re: Dodelijk ongeval topspin in China

Citaat Origineel gepost door Earlyspencer Bekijk post
    Drama in het Chinese Chaochua Park: meisje van 13 valt uit topspin.
    HLN (en andere media) laten zelfs een filmpje zien: informatief of op sensatie belust?
    http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...pretpark.dhtml
    Hopelijk controleert de Chinese overheid voortaan hun machines even grondig dan dat ze hun bevolking controleren.
    Eerst en vooral, ongevallen met attracties gebeuren overal (kermis Mol en Kortrijk, Smiler, New Texas Giant). Dus begin weer niet van 'het is weer in China'.

Ten tweede ( en dit geldt ook voor de Trump bashers), zouden we is niet beter kijken in onze eigen achtertuin ipv altijd onze ongevraagde mening te spuien over andere landen hoe slecht het daar wel niet is? Ik denk dat we in dit apenland genoeg problemen hebben om op te lossen, nee? Onze vrijheid is er ook 1 van op papier, en is laatste jaren al serieus ingeperkt en dit zal alleen nog maar verergeren. Binnenkort moeten we hier ook vragen of we naar de wc mogen. Maar niemand die zich hier iets van aantrekt, zolang anderen hun problemen maar meer benadrukt worden dan de onze (dankzij media en de goedgelovige, volgzame burger).

Als laatste, waarom zou dit filmpje ons moeten choqueren? We zien nauwelijks iets om te beginnen. Verder zien we iedere dag niets anders op het nieuws dan geweld, oorlog en leed, maar dit is dan wel ok? Leer aanvaarden dat mensen dagelijks gevoellozer worden voor zo'n gebeurtenissen door alles wat zich rondom ons afspeeld. Iedereen heeft zijn eigen problemen om zich druk te maken over deze dingen en we zijn gewoon met teveel op deze bol.
    Atlantic Cup 2016 winners !

5. Standaard Re: Dodelijk ongeval topspin in China

Inderdaad al veel schokerendere filmpjes dan dit gezien. Bizar is wel dat de attractie gewoon door lijkt te gaan.

In elk geval zijn dit soort ongevallen wel de reden dat bij ons (of toch in diverse landen in Europa) tegenwoordig een drievoudige beveiliging verplicht is. (bij veel attracties naderhand toegevoegd in de vorm van een riempje).
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

6. Standaard Re: Dodelijk ongeval topspin in China

Citaat Origineel gepost door zottewoef Bekijk post
    Eerst en vooral, ongevallen met attracties gebeuren overal (kermis Mol en Kortrijk, Smiler, New Texas Giant). Dus begin weer niet van 'het is weer in China'.... ( en dit geldt ook voor de Trump bashers) ...Als laatste, waarom zou dit filmpje ons moeten choqueren?
    Wat t.f. heeft de Am. president hier mee te maken? Het lijkt alsof pp.be wordt gehackt door (verzuurd) rechts en/of de Russen.

Je vergeet trouwens dichter bij huis en even dodelijk Inferno in Terra Mitica 2014.

Niet het filmpje is aanstootgevend, wel het feit dat dit zo toegankelijk wordt gemaakt. Ik hoef geen onthoofdingsfilmpjes te zien om het te geloven en gruwelijk te vinden.

Met je laatste zin ben ik wel 100% eens. We zijn idd met te veel, al zie ik - opnieuw - het verband niet met de tragedie. Tenzij je 'de overschot' stuk voor stuk uit een top-spin wil gooien. Dan is dit een menslievender oplossing, dunkt me: https://nl.wikipedia.org/wiki/Euthanasia_Coaster
    Laatst aangepast door Earlyspencer : 07-02-2017 om 13:33 Reden: Beetje Chinese zelfcensuur
    Jag hatar Svenska trädkramare!

7. Standaard Re: Dodelijk ongeval topspin in China

Citaat Origineel gepost door Earlyspencer Bekijk post
    Wat t.f. heeft de Am. president hier mee te maken? Het lijkt alsof pp.be wordt gehackt door (verzuurd) rechts en/of de Russen.

Je vergeet trouwens dichter bij huis en even dodelijk Inferno in Terra Mitica 2014.

Niet het filmpje is aanstootgevend, wel het feit dat dit zo toegankelijk wordt gemaakt. Ik hoef geen onthoofdingsfilmpjes te zien om het te geloven en gruwelijk te vinden.

Met je laatste zin ben ik wel 100% eens. We zijn idd met te veel, al zie ik - opnieuw - het verband niet met de tragedie. Tenzij je 'de overschot' stuk voor stuk uit een top-spin wil gooien. Dan is dit een menslievender oplossing, dunkt me: https://nl.wikipedia.org/wiki/Euthanasia_Coaster
    Ik heb er Trump bashen bijgehaald omdat dit de laatste weken blijkbaar de meest geliefde sport is van 'democratisch' links, terwijl deze mensen beter eerst in eigen boezem zouden kijken en de problemen in eigen land/Europa onder de loep zouden nemen. Zoals ik al zei, op politiek vlak zijn we geen haar beter dan landen als de VS, China of Rusland. Dit heeft niets te maken met 'eigen volk eerst' of verzuurd zijn, maar ik ben wel voorstander van eerst mijn eigen huishouden (België en de EU) op orde te zetten vooraleer ik me eventueel/ongevraagd met iemand anders zijn huishouden bemoei.

En ja, Terra Mitica is ook een tragisch gebeuren geweest, niet vergeten, heb gewoon een paar voorbeelden aangehaald die me direct te binnen schoten . Maar dit is een mooi voorbeeld van hoe mensen denken (en ik ge mezelf als voorbeeld nemen). Dit tragisch ongeluk gebeurd en raakt internationaal bekend. De attractie wordt niet afgebroken, maar er wordt wel extra veiligheid ingebouwd (de beugel). De attractie was 2 of 3 dagen opnieuw open wanneer ik er in augustus 2015 een bezoek breng. En om eerlijk te zijn, voor mij was dit een attractie zoals een andere en het kon me echt niet schelen dat er iemand in gestorven was. Het leven gaat gewoon door, hoe erg het ook is voor die familie en vrienden.

Wat betreft het filmpje, er staat bijgeschreven wat er te zien is en dan zou je moeten weten dat het als schokkend kan ervaren worden. Dus het staat je vrij om te kijken of niet. Dat het op 'sociale' media en nieuwssites te vinden is, vind ik op zich niet erg. Als je wil vind je op 5-10 minuten de 'mooiste' (sarcastisch bedoeld) IS video's ook op het web en die zijn een pak erger, geloof me. Die zouden overal op het web moeten verwijderd worden. Maar sensatie verkoopt nu eenmaal en daar is het in het kapitalistisch westen nu eenmaal om te doen, de poen!

Als antwoord op je laatste paragraaf: doordat we met teveel zijn en er zoveel echt dringende problemen in de wereld zijn (oorlog, klimaat, met uitsterven bedreigde diersoorten,...), raken mensen meer en meer gevoelloos door filmpjes als dit of gebeurtenissen waarbij mensen zwaargewond of dood geraken. Het is een fait divers, we beseffen dat het erg is, maar goed, het is een ongeluk met 'maar' 1 dode, zoals er zoveel zijn, elke dag. En waarbij we dit dus snel klasseren als een simpel ' sensationeel nieuwsfeitje' en we volgende week alweer vergeten zijn. Spijtig genoeg wordt het mensDOM (meestal door ons eigen toedoen) en de maatschappij waarin we leven sociaal afgestompt en minder empatisch (waarbij 'sociale' media een grote rol spelen). Maar goed, dit laatste is dan weer een andere discussie.
    Wat betreft 'het overschot', dit zal zichzelf in de toekomst wel opruimen o.a. door (on)natuurlijke selectie via bijvoorbeeld een ziekte (...hoe zou het trouwens zijn met Ebola?...(nadenkertje))

Trouwens die Euthanasie coaster lijkt me wel wat, althans met een anti-G pak!
    Atlantic Cup 2016 winners !

8. Standaard Re: Dodelijk ongeval topspin in China

Die laatste alinea kon ik het niet meer mee eens zijn.

Vergeet echter ook niet de omgekeerde wereld van de Celebrities. Hoe mensen bewust dom worden gehouden want OMG een familielid van een bekend iemend heeft kanker en daar heeft bekend persoon X het toch zoooooo moeilijk mee. - Ook hier weer: Natuurlijk is dat vervelend voor bekend persoon X, maar dagelijks sterven er massa's mensen aan kanker waar geen haan naar kraait.

En dat mensen steeds apathischer worden voor ellende toont zich mooi bij zelfmoordpogingen. Zo staan ze in Amerika rustig onder aan een flatgebouw massaal "Jump, Jump, Jump" te roepen als iemand op de vensterbank zit. Of neem de vluchteling die recentelijk in Venetië verdronken is (ook zelfmoord) terwijl toeschouwers hem dingen toeriepen als "ga terug naar je eigen land" etc.

De mensen die in actie komen zijn heel selectief. Waarbij Trump inderdaad een prachtig voorbeeld is hoe de media een boodschap kan verdraaien en het publiek naar zijn hand kan zetten.. Maar laten we hier geen politieke discussie starten, daar zijn andere fora voor.

Voor China is de vraag wat er gaat gebeuren. Ik verwacht inderdaad niet dat (weer) één dode veel teweeg brengt in dat land. Het lijkt er op dat er een drievoudige beveiliging op de topspin zit (zoals tegenwoordig ook bij ons verplicht) al zou ik er niet van staan te kijken als er geen vergrendeling op de beugel of de arm zou zitten en er in de praktijk slechts een tweevoudige of zelfs enkelvoudige beveiliging op zit.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

9. Standaard Re: Dodelijk ongeval topspin in China

Het lijkt hier wel HLN, waar bij ieder artikel na max. 4 reacties het ook altijd de schuld van de N-VA is.
    Ik heb het filmpje niet bekeken, maar het is duidelijk dat het hier niet om een Huss draait, niks aan de hand dus voor ons .
    CoasterCounter: 654 achtbanen in 161 pretparken

Bookmarks

Posting Regels