Pagina 55 van 56 EersteEerste ... 5 45 51 52 53 54 55 56 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1,081 tot 1,100 van 1102

Onderwerp: Coaster-rariteiten kabinet

1. Standaard Re: Coaster-rariteiten kabinet

Dat is het volgens die uitleg nog steeds een illusie truc hé . Ze hebben voor zo een trucen altijd een backup in case of. De "onveilige situatie" zoals we die zien, is in de realiteit veel veiliger en gecontroleerd. De illusie van gevaar/onveiligheid is dus zeker mogelijk in dergelijke "ontsnappingstruien".

Vroeger kon je echt spreken van ontsnappingstrucen zonder illusie, maar puur naar de hedendaagse veiligheidsnormen is dergelijke truc nu meer een illusietruc dan een echte poging tot ontsnapping vermoed ik .
    Life is like a Rollercoaster...

2. Standaard Re: Coaster-rariteiten kabinet

Citaat Origineel gepost door Belgiumcoasterfreak Bekijk post
    Dat is het volgens die uitleg nog steeds een illusie truc hé . Ze hebben voor zo een trucen altijd een backup in case of. De "onveilige situatie" zoals we die zien, is in de realiteit veel veiliger en gecontroleerd. De illusie van gevaar/onveiligheid is dus zeker mogelijk in dergelijke "ontsnappingstruien".
    Nee daar ben ik niet mee akkoord. Bij een illusie truck is er nooit spraken van iets dat echt is, alleen een illusie waar ze de mensen doen in geloven. Bij de ontsnappingstruck is het echt (met veiligheidsmarge), maar mocht hij door de rails zijn gevallen of omhoog zijn getakeld met die kettingen, dan was de truck mislukt geweest.
    170 Europese nieuwe credits in 2015! Coaster-count maal 3. Europese Bobslee bingo.

3. Standaard Re: Coaster-rariteiten kabinet

Citaat Origineel gepost door Jonathan Bekijk post
    Nee daar ben ik niet mee akkoord. Bij een illusie truck is er nooit spraken van iets dat echt is, alleen een illusie waar ze de mensen doen in geloven. Bij de ontsnappingstruck is het echt (met veiligheidsmarge), maar mocht hij door de rails zijn gevallen of omhoog zijn getakeld met die kettingen, dan was de truck mislukt geweest.
    Een ontsnappingstruc is even nep als een illusie, sleuteltjes in de mond, valse sloten dat soort dingen...

4. Standaard Re: Coaster-rariteiten kabinet

Citaat Origineel gepost door bobby turbo Bekijk post
    Een ontsnappingstruc is even nep als een illusie, sleuteltjes in de mond, valse sloten dat soort dingen...
    Als het sleuteltje in de mond is, moeten ze nog steeds echt ontsnappen, (al is het dan natuurlijk veel gemakkelijker). Als er een vals slot zou zijn, dan is het een illusie truck en geen ontsnappingstruc meer, want dan hoef je niet meer te ontsnappen.
    170 Europese nieuwe credits in 2015! Coaster-count maal 3. Europese Bobslee bingo.

5. Standaard Re: Coaster-rariteiten kabinet

Citaat Origineel gepost door Jonathan Bekijk post
    Als het sleuteltje in de mond is, moeten ze nog steeds echt ontsnappen, (al is het dan natuurlijk veel gemakkelijker). Als er een vals slot zou zijn, dan is het een illusie truck en geen ontsnappingstruc meer, want dan hoef je niet meer te ontsnappen.
    Duuh, natuurlijk is dat een illusie....

6. Standaard Re: Coaster-rariteiten kabinet

Magie is fake Jonathan.
    CoasterCounter: 661 achtbanen in 162 pretparken

7. Standaard Re: Coaster-rariteiten kabinet

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    Magie is fake Jonathan.
    En de prijs voor beste bericht van deze dag gaat naaarrrrr

Prachtige discussie om te volgen hier zeg
    Je vois la vie en des biscuits.

8. Standaard Re: Coaster-rariteiten kabinet

Citaat Origineel gepost door bobby turbo Bekijk post
    Duuh, natuurlijk is dat een illusie....
    Je vind het zo "Duuh" maar in je vorig bericht zie je het verschil nog niet eens zodat ik het moet uitleggen

9. Standaard Re: Coaster-rariteiten kabinet

Volgens mij staat er Jonathan nog een schok te wachten over 6 december en de paashaas .

10. Standaard Re: Coaster-rariteiten kabinet

Het gaat er niet om of het gevaar echt is. Een illusietruck maakt per definitie gebruik van een optische illusie en dat is dan ook het hoofdingrediënt van zo een truc (geen bijzaak zoals een veiligheidsmarge), zoals de eindeloze trap, of de driehoek die enkel 90 graden knikken heeft.. Natuurlijk is er de illusie van gevaar, maar dat heeft een achtbaan ook en dat maakt een ritje nog geen goocheltruc.. een veiligheidsmarge moet er altijd zijn en in dit geval zie je dat ook duidelijk dus is eigenlijk die illusie van het gevaar er niet eens
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

Standaard Re: Coaster-rariteiten kabinet

Mag ik misschien vragen om terug ontopic te gaan, namelijk coaster rariteiten. Als jullie verder willen praten over illusies en goocheltrucs kunnen jullie een nieuw topic openen.
    Coastercount: 800 coasters (inclusief de snelste, hoogste, grootste daling en meeste inversies ter wereld )
    Proud member of Rollercoaster Friends & Pretparken.be.

12. Standaard Re: Coaster-rariteiten kabinet

Een Big Apple is geen rariteit (tenzij ie volzit met volwassenen ), maar deze is op zich wel bijzonder te noemen:

KLIK
    DIZNEE RULEZZZZZ!!! Schrijffouten onder voorbehoud!

13. Standaard Re: Coaster-rariteiten kabinet

Citaat Origineel gepost door T-Bô Bekijk post
    Een Big Apple is geen rariteit (tenzij ie volzit met volwassenen ), maar deze is op zich wel bijzonder te noemen:

KLIK
    dit moet toch te beste gethematiseerde Big Apple zijn :-)

14. Standaard Re: Coaster-rariteiten kabinet

heel mooi gethematiseerd :-)
    108 Coasters in 4 landen (B, D, NL, FR) en 18 parken

15. Standaard Re: Coaster-rariteiten kabinet

Zou dit heel stiekem het voorbeeld voor Taron geweest zijn? Je wordt wel helemaal ondergedompeld in een andere wereld hè... :-p
    '''''''

16. Standaard Re: Coaster-rariteiten kabinet

Het gebeurd niet meer zo vaak dat ik achtbanen tegenkom online waar ik nog grote ogen van openzet, maar dit is toch wel een prachtexemplaar . Nauwelijks een achtbaan, maar toch ook weer wel... Het zou nog wel iets zijn voor Boudewijnpark.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

17. Standaard Re: Coaster-rariteiten kabinet

Dat ze zelfs in de jaren '50 al leuke achtbanen hadden op de Duitse kermissen:

https://www.facebook.com/38533054515...1123825237860/

18. Standaard Re: Coaster-rariteiten kabinet

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    Dat ze zelfs in de jaren '50 al leuke achtbanen hadden op de Duitse kermissen:

https://www.facebook.com/38533054515...1123825237860/
    Cool!!!
    Live faster. Live harder. Live stronger.

19. Standaard Re: Coaster-rariteiten kabinet

Wow, een dubbele looping. Dus zó vernieuwend was de Python anno 1981 helemaal niet.
    Jag hatar Svenska trädkramare!

20. Standaard Re: Coaster-rariteiten kabinet

Citaat Origineel gepost door Earlyspencer Bekijk post
    Wow, een dubbele looping. Dus zó vernieuwend was de Python anno 1981 helemaal niet.
    Inderdaad, want Python was bij lange niet de eerste moderne coaster met een dubbele looping. Dat was Double Loop in Geauga Lake als ik me niet vergis. Ook Carolina Cyclone - een Arrow nagenoeg identiek aan Python - was een jaartje ouder.

In Europa kon je volgens mij al in 1979 een moderne achtbaan met dubbele looping vinden, maar dan moest je wel naar de Duitse kermis .
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

Bookmarks

Posting Regels