Pagina 56 van 56 EersteEerste ... 6 46 52 53 54 55 56
Weergeven resultaten 1,101 tot 1,102 van 1102

Onderwerp: Coaster-rariteiten kabinet

1. Standaard Re: Coaster-rariteiten kabinet

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Inderdaad, want Python was bij lange niet de eerste moderne coaster met een dubbele looping. Dat was Double Loop in Geauga Lake als ik me niet vergis. Ook Carolina Cyclone - een Arrow nagenoeg identiek aan Python - was een jaartje ouder.

In Europa kon je volgens mij al in 1979 een moderne achtbaan met dubbele looping vinden, maar dan moest je wel naar de Duitse kermis .
    Klopt. Barth had in 1979 al de Doppel-looping, vergelijkbaar met Teststrecke van nu. Die baan zou nu in Pakistan zitten.
    CoasterCounter: 661 achtbanen in 162 pretparken

2. Standaard Re: Coaster-rariteiten kabinet

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Inderdaad, want Python was bij lange niet de eerste moderne coaster met een dubbele looping. Dat was Double Loop in Geauga Lake als ik me niet vergis. Ook Carolina Cyclone - een Arrow nagenoeg identiek aan Python - was een jaartje ouder.

In Europa kon je volgens mij al in 1979 een moderne achtbaan met dubbele looping vinden, maar dan moest je wel naar de Duitse kermis .
    En tegen 1981 was er ook al Loch Ness Monster, met 2 interlocking loops. Spijtig trouwens dat er niet meer banen zijn met interlocking loops, het oogt wel imposant vind ik.

Wat wel opvalt aan die Duitse kermisbaan: de g-krachten. De mensen buigen hun hoofd allemaal, puur door de inwerking van de g-krachten. Als je dan ziet hoe de looping van Revolution in SFMM genomen wordt dan kan je toch niet anders dan op bedevaart naar Behlingen (rustplaats van dhr. A. Schwarzkopf) gaan?
    Always look at the bright side of life!

Bookmarks

Posting Regels