X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: [TR] Toshimaen

  1. #1

    [TR] Toshimaen

    31/05/2018: Tokyo Dome City
    01/06/2018: Sea Paradise
    01/06/2018: Yokohama Cosmoworld
    01/06/2018: Tokyo Joypolis
    02/06/2018: Tobu Zoo Park
    02/06/2018: Hanayashiki
    03/06/2018: Yomiuriland
    04/06/2018: Nagashima Spa Land
    05/06/2018: Parque Espana
    05/06/2018: Sea Train Land
    06/06/2018: Lagunasia
    06/06/2018: Higashiyama Zoo
    07/06/2018: Universal Studios Japan
    08/06/2018: Misaki Park
    08/06/2018: Universal Studios Japan
    09/06/2018: Himeji Central Park
    09/06/2018: Hirakata Park
    10/06/2018: Ikoma Skyland
    11/06/2018: Fuji-Q Highland
    12/06/2018: Tokyo Disneyland
    13/06/2018: Tokyo DisneySea
    14/06/2018: Tokyo Disneyland
    14/06/2018: Tokyo DisneySea
    15/06/2018: Toshimaen
    16/06/2018: Fuji-Q Highland

    Vijftien juli was de minste dag van de trip. Ja, nog minder dan de dag waarop ik enkel naar gesloten achtbanen kon kijken in Fuji-Q. Disney lag achter de rug, Sammy was naar huis vertrokken, en een stressgevoel kwam bij me op elke keer als ik bedacht dat het heel goed mogelijk was dat ik naar huis moest vertrekken zonder die legendarische coasters aan Mount Fuji te kunnen doen. Bovendien was het triestig weer. Met zo'n gemoedsstemming voor het eerst naar een pretpark gaan is natuurlijk nooit goed, maar ik heb geprobeerd het beste ervan te maken: op naar [B]Toshimaen[B]!



    Toshimaen was het grootste park van Tokyo dat ik nog niet bezocht had. Het is eigendom van - hoe kan het ook anders - de Seibu group, een spoorwegmaatschapij. Zij baten ook Sea Paradise uit. De ingang zag er proper en gezellig uit.





    Helaas bleef dat gezellige beperkt tot de ingang. Het park zag eruit alsof het zijn beste tijd jaren geleden al had: wat overblijft zijn een paar attracties op de daken van winkels en restaurants, maar zonder de charme die dat in Hirakata Park wel veroorzaakt. Natuurlijk, het is grijs weer en ik ben niet in een fantastische stemming. Het park voelde die dag in ieder geval aan als een ghettoversie van de andere Japanse parken.





    Ik vermoede dat ik vandaag misschien mijn zevenhonderdste achtbaan zou doen, maar was eerlijk gezegd de tel kwijt en ik had ook geen 3G of dergelijke voorzien voor in Japan. Ik dacht wel dat het niet de eerste coaster zou zijn die ik deed, dus ging ik maar eerst in de kiddie. Mini Cyclone Was niet erg speciaal, maar het leek wel één van de recentste attracties van het park. Ondertussen toch ook al negen jaar oud dus...



    Ik haastte me doorheen het park, want er werd wel degelijk regen voorspeld. De volgende achtbaan die ik tegenkwam was de Cyclone, een grote Jetcoaster uit 1965. De achtbaan heeft geen steile drops, maar wist me toch te overtuigen met een geweldige airtimeheuvel op het einde van het parcours, net voor je een zeer lange en pikdonkere tunnel in raast. Toffe coaster en voor achtbaanfans eigenlijk de voornaamste reden om het park niet links te laten liggen. Gelukkig voor mij bleek Cyclone achteraf dus mijn zevenhonderste coaster te zijn en ik ben er best blij mee!







    De minst interessante coaster van het park lag dichtbij de ingang op een dak. Blauer Enzian is zoals de naam doet vermoeden een standaard Mack kermis-powered. Ook hier werd ik op een soloritje getrakteerd door de toch wel heel vriendelijke operator.





    En dan was er nog Corkscrew, die vandaag gesloten was vanwege onderhoud. Jammer omdat ik grote fan ben van Arrow, maar ook niet zo'n ramp omdat ik krak dezelfde baan een week eerder in Nagashima Spa Land gedaan heb. Ik neem het park dit niet kwalijk, wat ik ze wel kwalijk neem is dat tegen ik de drie coasters gedaan heb, meer dan de helft van het park sluit omdat het begint te regenen. Zucht...





    Omdat ik toch tenminste mijn polsbandje eruit wilde krijgen deed ik nog wat random attracties die wel open waren, zoals het spiegeldoolhof en een treinrit met dieren erlangs. Ik vermoed dat die dieren in het donker een China Lights-achtig schouwspel vormen, maar overdag zie je er natuurlijk niets van.



    Midden in het park, op het dak van een lunapark, zie je duidelijk waar jaren geleden de Shuttle Loop stond die het park helaas verkocht heeft. Normaalgezien hadden we deze baan ondertussen al kunnen doen in Rotterdam, maar ik vrees dat we hem niet meer gaan terugzien.



    Het doorloopspookhuis slaag ik over omdat ik er de ballen niet voor heb om er alleen in te gaan, maar een echte darkride kan ik nooit laten liggen.Mystery Zone slaagde in zijn opzet: er bewoog weinig, maar net die kalmte maakte dat de rit een heel creepy sfeertje had. In het begin waren alle poppen - typisch Japan - kleine meisjes, wat toch deed denken aan bekende films zoals the Ring of the Grudge... Net toen ik begon te hopen dat er niet meer van die freaky kleine meisjes meer zouden passeren kwamen er poppen zonder gezicht en dat was totaal geen verbetering. Al bij al: blij dat ik hem gedaan heb, nog blijer dat ik eruit was.





    Soms zie je in verre streken een hint naar je thuisland. In Japan was dat de wafelhuis-keten 'Manneken' en de souvenierwinkel van Toshimaen. Huh?


    's werelds kleinste Condor?



    Ik at iets in het park, wachtte even af of de regen zou ophouden en bekeek op het parkplan of ik niets gemist had. Daar zag ik plots een groot vliegend tapijt op staan, vlakbij de ingang. Ondanks dat ik wist dat deze toch niet open zou zijn, besloot ik eens een kijkje te nemen. Ik kwam op de locatie van het vliegend tapijt enkel onderstaande pseudocredit tegen. Toen ik vergeleek met de parkplannen die in het park ophingen, bleek dat ze aan de ingang plannetjes van vorig jaar uitdeelden.



    Met een niet bepaald overtuigd gevoel verliet ik Toshimaen. Het park heeft een goede ligging, maar hinkt zwaar achterop in gezelligheid en attracties tegenover andere Japanse parken. Ik denk niet dat het heel goed gaat met het park. Dat ze grote attracties verwijderen zonder er nieuwe te plaatsen is natuurlijk nooit een goed teken... De rest van de dag bezocht ik de Tokio Tower als een echte toerist.
    In ieder geval: bedankt voor het lezen! Het laatste TR van de reeks neemt je mee naar Fuji-Q, poging 2...

  2. #2

    Re: [TR] Toshimaen

    In veel TR's van parken die ik niet kende, had ik het gevoel dat ze wel enigszins charmant of onverwacht leuk waren. Dat is hier niet het geval. Behoorlijk triestig TR, eigenlijk!

    Bedankt voor het posten, Ignace!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •