X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 8 van de 8
  1. #1

    [Mini-TR] Bakken - 2 aug. 2018

    https://www.youtube.com/watch?v=gRdfX7ut8gw Een zelfopgelegde traditie wil dat ik elke first-visit in een TR giet. En het oudste nog operationele pretpark ter wereld mag hierop toch geen uitzondering vormen. Minder traditioneel voor mijn doen is last-minute beslissen om een pretpark te bezoeken, i.h.b. eentje buiten onze eh ... traditionele actieradius BE-NL-NRW.

    We hadden na een ochtendlijk bezoek aan https://cirkusmuseet.dk/en/ en voor de ferrytrip naar Oslo nog enkele uren te overbruggen in de Deense hoofdstad. Omdat de halve snelwegring er op een weekdag vlotter te berijden is dan de 3/4-ring rond Antwerpen op een autoloze zondag, reden we nog voor openingstijd de verrassend al halfvolle parking op. De gratis entree was een extra motivator, zeker in gezelschap van de mater familias die sinds enkele jaren aan attractie-moeheid lijdt.



    Maar voor niks gaat de zon op. Ik had al gecalculeerd we voor eenmalige ritten met z'n drieën op de drie meest in het oog springende attracties, iets voordeliger af zouden zijn met 2 Humørkorten à 199 DK /stuk. We skipten de ook al verrassend lange kassa-wachtrij op de parking en kochten onze kaartjes lekker snel aan een loket vlakbij de park-ingang.



    Zien we er niet een beetje miscast uit?

    De openingstijd is met 12:00 wel rijkelijk laat naar mijn mening. Zelfs in het land van de siësta verkeren de parken volgens onze ervaringen dan al een poosje in opererende modus. Uitwendig zag ons eerste target er beloftevol uit ...



    ... maar pas om 12:10 begon een rokende operator de karretjes van Tornado te testen: één voor één, dus het tweede startte pas wanneer het eerste lege karretje terug was aangekomen. Begrijp a.j.b. mijn toen nog groter ongeduld dan anders, we konden niet veel meer dan maar een uurtje doorbrengen in het park.



    Die duimen kunnen beter neerwaarts gekeerd worden. Ooit werd hier de poll gehouden "B&M of Intamin". Eerstgenoemde stelt haast nooit teleur maar is bijna even zelden echt verrassend. Terwijl de concurrent zowel positief als negatief uit de hoek kan komen. Tornado is zo'n negatief voorbeeld: bij de start ging m'n arm bijna uit de kom, inwendig was er geen theming en de rit was kermisachtig snel gedaan. Dat laatste maakte me gelijktijdig opgelucht en teleurgesteld ...



    ... en gehersenschud!

    Vlakbij ligt de absolute topper van het park, maar de enige beweging die we zagen, bestond uit mensen die de wachtrij onverrichter zake verlieten. Ik had geen tijd om onderstaand bord te lezen en interpreteerde dit als een worst-zaak-scenario. Behalve tijd ontbrak het me trouwens ook aan een plan-B.



    Gelieve zelf te vertalen, kun = slechts, kører = rijden, et = één, tog = trein en ventetid = wachttijd. Merk op dat wijvetid hier taalkundig een logischer woord zou zijn, maar dan krijg je misschien hesj-tek-mie-toew op je dak.

    Ervaren forumleden kunnen al raden welke geplande attractie we aansluitend bereden: Ulven. Ik heb geen idee wat een wolf met een mijntrein van doen heeft. En evenmin waarom dezelfde soms positieve / soms negatieve Zwitserse constructeur zich destijds aan een standaard-coastertje gewaagd heeft. Opnieuw themaloos en kort maar gelukkig niet pijnlijk. Klein pluspuntje dat hier minimaal wordt gebruik gemaakt van de topografie, al deed de parknaam meer vermoeden (bakken = helling).



    Nieuw spreekwoord: een kindergezicht zegt meer dan twee kinderduimen.

    To ride or not to ride, dat was al wel vaker dit jaar de kwestie. Op goed geluk sloten we aan in de wachtrij van Rutschebanen. En jawel, we konden hier het restant van onze humeurkaarten consumeren, waardoor ons humør begon te swingen! Maar we konden gedrieën voor gezamenlijk ca. 18 € niet kiezen waar te zitten. Of dit wel het geval is met twee treinen in bedrijf weet ik niet, maar gelijkaardige voorvallen in Düsseldorf verklaren ten dele waarom ik nooit een devote kermis-aanbidder zal worden.



    Je vraagt je af waarom mijn niet zo enthousiaste kop niet achter een tekstband zit.



    Zijn de glimlach & duim van de kinderen zijn hier wel op hun plaats? Er zit helaas weinig vaart in het te vaak remmende oudje, iets waar z'n dubbel zo oude naam- en stadsgenoot geen last van heeft. De rit duurt wel lekker lang en woodies doen me niet meteen aan kermissen denken (tegenvoorbeelden in reacties zijn welkom). Ergens las ik dat je op deze coaster tunnelgewijs door tussen de benen van een vrouw sjeest. Die vrouwonvriendelijke leukigheid was ik bij rit-aanvang vergeten, waardoor ik alsnog aangenaam verrast werd. En eindelijk heb ik een half excuus om hier eens mijn favoriete vloekwoord 'Foef!' te typen. Al was vloeken op Rutschebanen zeker niet nodig.

    Missie geslaagd en met nog één credit op één van onze kaarten, konden we niks meer berijden. Wel hadden we nog tijd om eens het hele park door te lopen.





    In juli vieren ze er een hele maand Jul (= Kerst). In alle onbescheidenheid: zelfs ik heb al betere woordspelingen bedacht. De kerstdecoratie blijft er ook na juli blijkbaar nog aanwezig.



    Een credit-hoe... eh ...-hunter ben ik niet, zeker niet als het me extra geld kost. Dus geen wild muizeke voor ons. Exclusief de parkingkosten waren we voor het beetje rijdend vertier zo'n € 55 kwijt. Hoezo een gratis park? #wat-ben-ik-toch-een-krent-die-alleen-de-waarde-van-geld-kent

    Daarom restte ons enkel nog wat meer foto(on)genieke (on)gein:





    Wat ik op deze veredelde kermis / dit stadspark buiten de stad nog het meeste heb gemist, is historiciteit. Geen imposante inkom en behalve enkele schaarse infoborden met foto's uit de oude doos niemendal verwijzing naar de ongetwijfeld zeer rijke geschiedenis van deze site. Zelfs in het circusmuseum 20 km verderop was hiervoor meer aandacht. Laat me ajb weten indien ik er naast heb gekeken.

    Ik besef dat Dyrehavsbakken - waar waren de dieren? - met ons blitzbezoek geen eerlijke kans heeft gekregen. Met een all-ride-bandje aanwezig van de parkopening tot de sluiting om middernacht, zou een heel andere beleving zijn. En er met gelijkgezinde landgenoten terloops de Rode Duivels hun meest legendarische match ooit zien winnen en hiermee in het thuisland het nationale nieuws halen, moet zelfs voor pretpark-veelvraten en voetbal-leken haast onvergetelijk zijn. Nog een mijmering: misschien bezoek je het in alle opzichten grootsere Tivoli beter na dan voor Bakken.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 18-08-18 om 21:18.

  2. #2

    Re: [Mini-TR] Bakken - 2 aug. 2018

    je laatste paragraaf klopt volledig: zelf zijn we er geweest op een sfeervolle zondagmiddag, mèt all-ride bandje.
    Op Tornado na (ik dacht dat martelen verboden was) hebben we er een heel leuke namiddag beleefd. Niet omwille van de attracties, maar omwille van de relaxte sfeer die er hing.
    Misschien is de conclusie dat 'gauw-gauw' een pretpark doen nooit een geweldige ervaring oplevert?

  3. #3

    Re: [Mini-TR] Bakken - 2 aug. 2018

    Wacht... heb jij wel dezelfde Tornado gedaan als ik? Ik was net enorme fan van die baan, dat was de ster van het park voor mij! Oké, soepel was hij niet en hij was extreem intens, maar dat maakte hem net geniaal. Ik heb daar met plezier tal van ritjes op gemaakt.

    Ik kan me inderdaad inbeelden dat je een totaal ander beeld krijgt van Bakken wanneer je er maar een uurtje bent. Ik ben er de klok rond geweest (ik denk zelfs ietsjes langer) en had ook een polsbandje. Het was heerlijk warm en totaal niet druk, dus ik denk dat ik nog nooit zoveel attracties in één dag gedaan heb als toen. De kermissfeer klopt inderdaad wel, maar het is dan toch (één van?) de meest gezellige kermis(sen) die ik al deed.

    Goed om te zien dat Rutschebanen terug open is, amper twee weken voor je bezoek gebeurde daar nog een klein ongelukje.

    Verder ben ik niet eens zeker of ik Tivoli Gardens in alle opzichten beter vind dan Bakken. Tivoli Gardens is wel duidelijk het betere park, maar heeft niet meer dan mijn verwachten ingelost, terwijl Bakken die gemakkelijk overtroffen heeft. Mijn dag in Bakken was verder ook veel meer memorabel dan die in Tivoli.

    Bedankt voor het TR!
    Laatst gewijzigd door Nathan G; 18-08-18 om 18:59.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  4. #4

    Re: [Mini-TR] Bakken - 2 aug. 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Wacht... heb jij wel dezelfde Tornado gedaan als ik? Ik was net enorme fan van die baan, dat was de ster van het park voor mij! Oké, soepel was hij niet en hij was extreem intens, maar dat maakte hem net geniaal. Ik heb daar met plezier tal van ritjes op gemaakt.
    Bij mezelf viel het nog mee, maar de 3 dochters en de echtgenote (die nog grotere coasterfans zijn dan ikzelf) stonden nèt niet te huilen bij het buitenkomen. Geen idee wat de oorzaak hiervan was, ik vermoed dat je lichaamslengte er misschien mee te maken kan hebben? Zij tussen 1m40 en 1m65 groot, ik zo'n 1m85?

    Zelf vond ik Bakken ook sfeervoller dan Tivoli, maar Tivoli hebben wij dan weer maar met een kort bezoekje vereerd, dus die kan ik niet eerlijk beoordelen.

    En inderdaad, bedankt voor het TR!

  5. #5

    Re: [Mini-TR] Bakken - 2 aug. 2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Wacht... heb jij wel dezelfde Tornado gedaan als ik? Ik was net enorme fan van die baan, dat was de ster van het park voor mij! Oké, soepel was hij niet en hij was extreem intens, maar dat maakte hem net geniaal. Ik heb daar met plezier tal van ritjes op gemaakt.
    Ik vond Tornado ook geweldig, gelukkig ben ik dus niet de enige.

    Leuk om eens een TR van Bakken te zien, ik hoop er volgend jaar nog eens te geraken. Kermismolen Extreme vond ik ook geweldig, maar zonder all-in-polsbandje kan ik goed begrijpen dat je je vooral op de coasters hebt gericht.

  6. #6

    Re: [Mini-TR] Bakken - 2 aug. 2018

    ik heb ook een totaal andere ervaring gehad bij het park eerder dit jaar! (Voor de geintresseerden, mijn tr kan je hier vinden:
    http://themeparkfreaks.eu/sfeerversl...-13-juli-2018/ )

    Ik vond tornado ook pijnlijk aan de schouders, maar bijlange na niet onaangenaam! De topper van het park. Ik ga wel volledig mee in de beoordeling van de woodie... kumbakbrol...

  7. #7

    Re: [Mini-TR] Bakken - 2 aug. 2018

    graag gelezen, maar niet verleid tot een bezoekje...

  8. #8

    Re: [Mini-TR] Bakken - 2 aug. 2018

    Ik ben er in mei geweest met m'n 2m lengte. Tornado was inderdaad ferm verschieten, maar ik herinner het me niet als vreselijk. Ik had meer schrik om me pijn te doen tijdens de rit dan dat ze effectief pijn deed

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •