Space invader is gesloten vanwege een ongeval. Noah's ark al vóór de nieuwe prijsstelling van het park zodat ze de ruimte er onder als inkomszone konden gebruiken (ticketcontrole etc.). Circus Clown is volgens mij ook al langer weg, maar is in elk geval tesamen met een aantal andere zwaar verouderde kinderattracties verdwenen om plaats te maken voor nieuwe, modernere attracties. Lijkt me dus niet dat dit te maken had met het slecht draaien van het park.

Na het invoeren van het nieuwe systeem lijken de investeringen traag te zijn gegaan, maar daar kun je je op vergissen. Het invoeren van Nickland was zeker niet goedkoop. Niet alleen veel renovaties, maar ook diverse nieuwe attracties zijn toen toegevoegd. Dan is er nog de Wallace en Gromit Darkride en de vliegertjesmolen (air race). Nu hebben ze voor het eerst sinds vele jaren weer een nieuwe coaster gezet. Dat valt harder op dan al die andere nieuwigheden. Maar het park heeft natuurlijk al veel achtbanen en ik kan me goed voorstellen dat ze hun aanbod wat diverser willen maken.