X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 13 van de 13
  1. #1

    [TR+VIDEO] De ultieme Walt Disney World vakantie / deel 1 / 2018

    Er is een plek welke als thuis voelt maar welke tegelijkertijd zo onbereikbaar is. Er is een plek welke tot de verbeelding spreekt zelfs wanneer je er al eens geweest bent. Er is een plek waar je een wereldreis kunt maken binnen één dag maar ook werelden kunt verkennen welke alleen bestaan in je fantasie. Er is een plek waar je kunt vliegen op een Banshee, waar je je vol kunt stoppen met de meest gekke snacks en waar je iedere avond meer vuurwerk ziet dan je netvlies kan verwerken. Er is een plek zoals Walt Disney World.

    Ik ben twee jaar terug voor het eerst in dit ‘pretparkmekka’ geweest en Bryan is al meerdere malen met zijn moeder Marjolein en broertje Collin naar Orlando afgezakt. Deze keer pakten we het echter anders aan: voor het eerst sliepen we ‘on property’ in het safarihotel ‘Animal Kingdom Lodge’ en lieten ons 5 dagen lang opslokken in de Disney bubbel. Voor het eerst hadden we een ‘Dining Plan’ waarmee je ‘gratis’ zelfs het meest luxe eten en de duurste cocktails kunt halen. Voor het eerst liepen we door het park zonder een portemonnee, entreekaartjes of een hotelkaart op zak en voor het eerst hoefden we nergens te vragen of iemand een foto van ons wilde maken: onze Magic Band nam al deze taken voor zijn rekening.

    Waar ik normaal altijd het report afsluit met een filmpje begin ik er nu mee. 5 dagen Walt Disney World met woorden beschrijven is onmogelijk. Ik heb al onze indrukken in 5 minuten bewegend beeld verwerkt waarin je alle hoogtepunten van de 4 themaparken ziet. WAARSCHUWING: als je na het kijken van deze video ook naar Orlando wilt ben ik juridisch niet aansprakelijk



    En dan nu terug naar het begin: once upon a time…

    Na een overstap in New York landen we op Orlando International Airport. Als we uit het vliegtuig stappen en lopen over enorme vlaktes van oerlelijke hysterisch drukke vloerbedekking weten we dat we in Amerika zijn. Waar we normaal de huurauto zouden pakken lopen we nu naar de Disney terminal, scannen onze Magic Band en stappen aan boord van de ‘Magical Express.’ “Maar Lars vergeten jullie nu niet je koffer op te halen?” - Nee joh, dat doet Disney voor ons! Magie noemen ze dat







    Na een ritje van 25 minuten terwijl het ene na het andere Disney World filmpje wordt afgespeeld (waardoor we overigens niet naar buiten kijken en uitzichten aan Universal en Seaworld volledig aan ons voorbij gaan, maar dat zal vast de bedoeling van Disney zijn geweest) komen we aan bij ons hotel: Animal Kingdom Lodge. We stappen de lobby in en onze monden vallen letterlijk open van verbazing: dit is imposant tot de max. De natuurlijke materialen, de authentieke objecten en meubels, de enorme dakconstructie en de prachtige doorkijk die je een blik geeft op de Savanne is van een ongekende grootsheid. We lopen de lobby door, zweven van de ronde trap af, zwiepen de glazen deur open en BAM staan oog in oog met een giraffe terwijl er links naast ons een kampvuur knettert en er subtiele Afrikaanse muziek klinkt. “Hier gaan we ons wel vermaken.”





    Na het verkennen van de kamer, uiteraard ook prachtig in thema en met uitzicht op de savanne, kunnen Bryan en ik het niet laten om nog even de bus te pakken naar EPCOT. Het is inmiddels 21 uur maar met de ‘Extra Magic Hours’ is het park voor Disney hotelgasten exclusief twee uur langer geopend. We krijgen kippenvel bij het zien van ‘de bol’, racen in onze zelf ontworpen auto in ‘Test Track’, gaan op tijdreis in ‘Spaceship Earth’ halen iets te eten in World Showcase en bezoeken de gloednieuwe darkride van twee zusjes uit Arendelle. Gevuld met magische gevoelens, energie om aan deze 3 weken plezier te gaan beginnen maar op het moment toch ook een lichte vermoeidheid van de reis slenteren we op ons gemak weer terug naar de Disney bus. Collin en Marjolein liggen al onder de wol en dus gooien we onze verschenen koffers onder het bed, leggen de Magic Bands op onze nachtkastjes en klikken de lampjes uit. “Morgen gaat het écht beginnen, morgen zijn we er écht. Weltrusten.”



    Dag 1: Magic Kingdom

    Of het nu in Parijs, Azie of Amerika is: een park binnenwandelen door een oud Amerikaanse straatje met aan het einde een charmant sprookjeskasteel blijft voor mij het mooiste gevoel ter wereld. Al is het in dit geval geen ‘straatje’ maar een flinke laan en geen ‘charmant sprookjeskasteel’ maar een massief bouwwerk. In Orlando dachten ze namelijk: bigger is better.







    Waar in Parijs de gebouwen pastelkleurig zijn, aangezien dit goed samen gaat met ons toch veelal grauwe klimaat en je een gevoel geeft van warmte, hebben de gevels in het Magic Kingdom felle kleuren welke je dan weer visueel het gevoel van verkoeling geven. Het park is opgezet om te imponeren én om enorme mensenmassa’s aan te kunnen. Het is dus niet intiem of sfeervol zoals de versies in Parijs of Anaheim, maar overtuigt zeker.









    We steken meteen recht door het kasteel en komen aan bij het meest vrolijke stuk van het park: New Fantasyland. Ik hoor je denken: wat is er dan ‘new’ aan? Nou toen Universal bezig was met Harry Potter moest Disney met een tegenantwoord komen. Het oh-zo-verouderde Fantasyland werd in 2012 op de schop gegooid met als resultaat een volledig nieuwe circus-area (is de Efteling al op inspiratie bezoek geweest?), een prachtige darkride van onze kleine vriendin Ariël (waarbij de Ursula animatronic toch écht de show steelt) en een heus Beauty and the Beast imperium. In deze laatste vindt je naast Gastons herberg een vernuftig uitgevoerde walktrough-show-achtige attractie waarbij je begint in het huisje van Belle om vervolgens op magische wijze in het kasteel uit te komen bij de prinses zelf. Wat volgt is een interactief schouwspel waarbij kinderen én volwassenen worden gevraagd om het verhaal uit te beelden. Bryan is een ridder en ik ben een schilderij. Als er iemand binnen komt lopen op het moment dat iedereen in volledige chaos door de ruimte huppelt en Belle me complimenteert dat ik een goed schilderij ben moet diegene toch denken dat ‘ie in een inrichting is belandt. Afijn, gelachen hebben we zeker.











    Het ‘Be Our Guest’ restaurant zal iedere pretparkliefhebber wel kennen: hier eet je namelijk in het kasteel van Belle en het Beest an dat is zo populair dat je maanden van tevoren een plekje moet bemachtigen. Als enorme fan had ik hier 2 jaar geleden al eens geluncht maar later deze week werd het tafel linnen opgelegd voor een chique diner. Ook deze keer is de omgeving prachtig (de balzaal is tot in detail nagebouwd, de verboden vleugel met de betoverende roos is subliem en de fluisterende ridder harnassen in de gang zijn erg geestig) maar meer dan dat is het eerlijk gezegd ook niet. Het is prima eten in een mooie omgeving maar ook niet meer dan dat. Oh ja, als toetje mag je wel nog het Beest ontmoeten (wat verder nergens anders ter wereld kan) dus dat laten we ons geen twee keer zeggen. We hebben bij andere restaurants meer genoten, maar daar hoor je meer over als we in EPCOT aanbeland zijn…













    Maar vergeet je nu niet de belangrijkste nieuwe attractie van New Fantasyland? Natuurlijk niet, maar het beste altijd voor het laatst toch? Seven Dwarfs Minetrain is zonder twijfel dé attractie van New Fantasyland en als we de wachttijden mogen geloven zelfs dé attractie van Magic Kingdom. Een wachtrij welke slingerend langs de bergen begint brengt je vervolgens binnen in het mijntreinstation. Een tirolermuziekje schalt langs de prachtige rotswanden en de dennebomen, welken hoe hoger ze op de berg staan steeds kleiner worden om het geheel hoger te laten lijken dan dat het daadwerkelijk is, brengen je in een heerlijke sfeer. Eenmaal binnen aangekomen in het huisje zijn er prachtige interactieve elementen verwerkt om het wachten te veraangenamen. Zo help je al lopend om diamanten te sorteren en krijg je na het draaien van tonnen vol met edelstenen de schimmen van de dwergen te zien. Maar we zijn hier natuurlijk niet voor niets, wij willen naar de mijn!







    Prachtig mijnwagens staan klaar welke na vertrek meteen een kleine drop maken en vervolgens omhoog getakeld worden. We glijden over een heerlijk slingerend parcours welke zich over de heuvels buigt waarbij de karren in de bochten van links en naar rechts slingeren. Uiteindelijk rijden we de mijn binnen waar de zeven dwergen aan het werk zijn. Edelstenen zover het oog rijken glinsteren ons tegenmoet en de animatronics zijn met hun geprojecteerde hoofden extreem realistisch, wauw! We zien de schaduwen van de dwergen met ons mee naar boven lopen en zakken vervolgens al slingerend de berg af. Eenmaal in de remmen aangekomen zien we rechts het huisje van de dwergen waar sneeuwwitje dansend achter de ramen staat, en nee dan bedoel ik geen Amsterdamse praktijken.



    De attractie is prachtig gethematiseerd, heeft een perfecte afwisseling van darkride en thrill, heeft een consistent thema en is bovenal té leuk om te doen. He ho, he ho, een goede attractie bouwen doe je zo! En oh ja, het is toch geniaal dat de onride foto er uitziet alsof er fotograaf met een spiegelreflex langs de kant heeft gestaan? En langs een fotohokje lopen hoeven we ook niet: door sensoren in de trein weet de Magic Band waar we hebben gezeten en staat de foto direct op onze telefoon, dat is nog eens luxe!

    Verder vindt je in ‘old’ Fantasyland uiteraard nog theekopjes, een Peter Pan darkride zoals we die ook in Parijs hebben, een aardige Winnie the Pooh darkride met een honingzoete nasmaak en een lelijke It’s a Small World. Oh en natuurlijk prinsessen! Waar je in Parijs 70 minuten moet wachten voor 1 koninklijke hoogheid ben je hier gewoonlijk na 15 minuten al aan de beurt en dan staan er niet 1 maar 2 dames op je te wachten. De eerst keer ontmoeten we Tiana en Rapunzel en in de avond brengen we nogmaals een bezoeken. Assepoester heeft er niet zo veel zin meer in maar daarna ontvangt Elana of Avelor ons met open armen. “Wie?” hoor ik je denken en dat dachten wij ook. Onze eerste vraag aan haar is: “who are you?” waarna ze ons een hand geeft en zich hilarisch voorstelt en uitlegt wie ze is. We beloven om in Nederland iedereen over haar te vertellen waarna ze om het muurtje kijkt en roept “Cinderella they are gonna make me famous in the Netherlands!” waarop Assepoester droog reageert met ‘well congratulations.’









    Tomorrowland is niet moeders mooiste maar is met de iconische en allereerste Space Mountain ter wereld (1975) zeker het bezoeken waard. De achtbaan is letterlijk een reis door het sterrenstelsel want behalve duisternis met overal lichtjes zie je verder niets. De achtbaan, vooral de rechter van de twee, is lang, doldwaas en lekker ‘out of control.’







    Buzz Lightyear kennen we (al hebben de geweertjes eens stuk minder bewegingsvrijheid helaas) en the carrousel of progress is uiteraard een klassieker. In dit ronddraaiende theater zie je hoe een gezin bestaand uit animatronics telkens in andere decennia terecht komt en hoe de technologische ontwikkeling met ze mee verandert. De attractie is door Walt himself bedacht en in premiere gegaan tijdens de wereldtentoonstelling van 1964 in New York, en die oorwurm van een soundtrack ‘there’s a great big beautiful tomorrow’ neuriën we vrolijk mee. De verassing van dit stukje park was echter ‘the People Mover’. Op papier lijkt het een suffe attractie: in een treintje met plaats voor 20 personen rijdt je over een track van 1672 meter lang met een maximum snelheid van 11 km/h. Een soort Monorail met een dak over de rails gecombineerd met een rondrit. Als we na een ruime 10 minuten uitstappen kan ik niet anders dan concluderen dat het een heerlijke ervaring was. Lekker rijden in de schaduw terwijl het ene na het andere iconische uitzicht aan je voorbij trekt waarbij je zelfs door de koepel van Space Mountain gaat: ik ben fan!







    Over fan zijn gesproken: Festival of Fantasy staat op het punt van beginnen (snap je… FAN-tasy…) en in het heerlijke zonnetje staan we swingend langs de kant klaar. Dit is een parade die een groots park verdient, en Magic Kingdom verdient een parade als deze. De muziek is catchy, de performers hebben energie ter overvloede en de wagens zijn bombastisch, lekker fel gekleurd en heerlijk groots van ontwerp. Het hoogtepunt van de parade, de enorme vuurspuwende draak, hebben we inmiddels ook in Parijs waardoor we er hier iets minder van onder de indruk zijn. Alsnog blijft het een indrukwekkende bonte stoet waar je me op ieder moment in de nacht (en dag) voor wakker mag maken.









    Splash Mountain zit helaas in zijn jaarlijkse onderhoud maar bij Pirates of the Caribean verwelkomt Jack Sparrow ons maar al te graag voor een ritje. Waar we in Parijs de mooiste versie hebben vind ik hier in Florida de scene waar je tussen de vechtende schepen doorvaart erg imposant, en laat dat nu net de scène zijn waar je in Parijs (helaas) snel doorheen knalt.

    “Yoho yoho” neuriënd stappen we verder richting Big Thunder Mountain waar we, omdat we het vragen, met zijn drieën naast elkaar mogen plaatsnemen. Wat normaal een tamme maar soepele rit is verandert in een groot hilarisch avontuur waarbij de knieschijven de nodige tikken te voortduren krijgen en de schouder-aan-schouder positie ervoor zorgt dat horizontale g-krachten zonder pardon de lachspieren aanslingeren. Ze noemen het niet voor niets “The Wildest Ride in the Wilderness”










  2. #2

    Re: [TR+VIDEO] De ultieme Walt Disney World vakantie / deel 1 / 2018

    Als je in Amerika bent en de kans krijgt om een glimp van Trump op te vangen, al is het als Animatronic, doen we dat natuurlijk maar al te graag. Voor de mensen die nog nooit van ‘The Hall of Presidents’ gehoord hebben: na een video introductie over de basis beginselen van Amerika onthullen zich 44 indrukwekkende audio animatronics, gemodelleerd naar de (oud) presidenten die allemaal worden aangekondigd en iets zeggen. Als er een president aan het woord is kijken de andere presidenten keurig in zijn richting met hier en daar een knikje, dat zijn details waar alleen Disney op let. De 25 minuten durende show vangt perfect de essentie van het Amerikaanse patriottisme, wat aan de ene manier tenenkrommend is maar aan de andere manier een bepaald sympathie voor het land oproept.





    Eenmaal buiten aangekomen staat er een groepje mensen te wachten waarna niet veel later een vrolijke jongeman in ‘oud-Amerikaans’ op en komische wijze wat vertelt over vrijheid. Opeens klappen de luiken van de gebouwen open en komen Kermit de Kikker, Miss Piggy en alle andere Muppets tevoorschijn om op hun manier het verhaal van de Amerikaanse historie te vertellen. Het is gescript chaotisch en door de zelfspot, de pijlsnelle humor en de goede liedjes is het werkelijk waar genieten. Een prachtig en ambachtelijk stukje ‘streetmosphere’ wat dit anders statische gebied van het park leven in blaast. Iets wat ook ‘ambachtelijk’ is en hier te krijgen is is zogenaamde Funnel Cake. Dit is een soort oliebollen beslag wat ze frituren in olie waarna de goudbruine slierten vervolgens door poedersuiker geslingerd worden en vervolgens worden bedekt onder een deken van slagroom (en nee geen zomerdeken maar een flink winterdekbed). Het geheel wordt afgetopt met aardbeien want het moet natuurlijk wel gezond blijven hé?









    Haunted Mansion is, mede door de nieuw toegevoegde effecten, een prachtige ride maar moet toch het onderspit delven met ‘onze’ Phanom Manor. Leuk weetje trouwens: waar in Parijs, Tokyo en Anaheim de liften écht een functie hebben en dus écht een lift zijn is de lift in Orlando alleen maar voor de show, je verplaatst je namelijk nog geen centimeter.





    Een band fleurt Mainstreet op terwijl de zon langzaam zachter wordt vinden we het tijd om naar Main Street Theater te gaan. Een echt theater zul je hier niet vinden maar achter de coulissen kun je hier iets meemaken wat op dit moment nergens ter wereld meer kan: je kunt praten met Mickey Mouse. ‘Ja dat kan in Parijs toch ook?’ hoor ik je denken. Maar nee, want hier praat Mickey ook écht terug! Het is magie die tot leven komt en het voelt niet alsof je een klein meisje in een pak knuffelt maar het voelt werkelijk waar of de enige echte Mickey voor ons staat. Als we aan het einde van het gesprek vragen of Mickey iets kan zeggen tegen de jarige thuis is ook dat geen enkel probleem. Dit blijft wauw wauw wauw!









    Onze magen beginnen te rommelen en dat komt goed uit want het is tijd voor onze reservering in ‘The Skippers Canteen’. De tourguides van de wereldberoemde ‘Jungle Cruise’ (je weet wel: die Disney attractie waarbij je in een bootje door een neppe jungle vaart met een gids die de ene naar de andere flauwe woordgrap op je af katapulteert) moeten natuurlijk ook eten en toevallig is hun kantine opengesteld voor ons gewone mensen. Als ik een foto maak van ons in de wachtruimte komen de skippers er uiteraard meteen bij en terwijl we richtig onze tafel worden gebracht zijn de befaamde woordgrapjes present. Wanneer we via een geheime boekenkast richting onze verborgen eetzaal lopen vertelt de skipper ‘we have books from all over the world, but this book is mine’ terwijl hij naar een boek wijst. We kijken naar het boek waarop de titel ‘mine’ staat en de eerste gniffel is binnen. ‘I have a table for you with a view on the great wall of China’ zegt ie wanneer we plaatsnemen, als we vervolgens over onze schouder kijken zien we een enorme muur vol met chinees servies. Als we de menukaart krijgen met op de achterkant geschreven ‘backside of the menu’ en de serveerster zegt ‘take your time! I will be back in 3 … years’ kun je ons wegdragen.







    Met gerechten die namen dragen als - ”Tastes like Chicken" Because it is! - Sustainable Fish: ”Not Piranha” - Lost and Found Soup - en - Baa Baa Berber Lamb Chops - is het moeilijk kiezen maar smaakt het eten vervolgens heerlijk. Alleen is mijn gerecht en dat van Marjolein aan de extreem pittige kant, jammer. De champagne van 16 dollar per glas die we met ons dining plan ‘gratis’ kunnen bestellen is echter een heerlijk blusmiddel.





    Waar je in het Magic Kingdom de dag afsluit met de nieuwste en wellicht meest sensationele vuurwerkshow ter wereld stellen we dat moment voor het report nog even uit. We verschijnselen… uhm shit dat doen ze in Harry Potter en dat is Universal … vliegen met behulp van elfenstof naar Hollywood. En ja ik weet dat dat een vlucht is van 3534 km. Maar zal ik je iets leukers vertellen: in Orlando is Hollywood slechts een 20 minuten durend ritje in een Disney bus weg: Disney’s Hollywood Studios here we come! Of eigenlijk: here we are!



    Dag 2: Hollywood Studios

    Hoera we zijn in de film! En dan bedoel ik niet dat Duitse filmpark. Al hebben ze daar momenteel wel meer attracties dan hier. Omdat ze momenteel zowel Toy Story Land, Star Wars Land (OMG WAT WORDT DAT EPISCH GROOT) en een enorme Mickey Mouse attractie uit de grond aan het stampen zijn blijft er namelijk bijster weinig over.

    Rock ’n Roller Coaster is een heerlijke rit die nét iets minder mooi is dan in Parijs en Midway Mania is een héérlijke shooter die het van zijn looks niet moet hebben maar qua FUN gehalte toch echt wel de leukste shooter ter wereld is. Dan blijft er nog 1 attractie over: Tower of Terror, en dat is in dit geval niet de enige, maar wel de echte én het origineel.





    Een prachtig uitgestrekte Sunset Boulevard leidt bezoekers richtig dit statige hotel welke gelegen is in een oase van groen, maar iets klopt hier niet. Waar de boulevard leeft en bruist lijkt het Hollywood Tower hotel zijn glans, en zijn gasten, verloren te hebben. Als we de tuinen van het hotel betreden, waar verschillende bordjes aangeven waar het zwembad, de golfbanen en de andere voorzieningen zijn is bij binnenkomst het leven weg. Een jas hangt over de receptie en er staan koffers van iemand die zich wilde inchecken, ergens op tafel staan glazen drank met een kaartspel en weer iets verder ligt een knuffel beer kindloos en alleen op de bank. De grimmige bellboys leiden ons een bibliotheek in waar we op een oude zwart-wit televisie zien hoe de bliksem insloeg in het hotel en de passagiers opeens oplosten in het niets. De liften zijn sindsdien buiten werking gesteld maar de service lift verwacht ons…







    De machinekamer van het hotel, welke aan alle kanten bruist en geluid maakt, toont aan dat het hotel niet volledig is uitgestorven: het gebouw zelf leeft nog. We stappen in de lift en gaan, zoals dat meestal met een lift is, omhoog. We stoppen bij een gang waar de verdwenen passagiers zich laten zien, zij het in een niet menselijke vorm, en vervolgen onze weg naar boven. De deuren gaan weer open en na enkele seconde begint onze lift vooruit (!) te rijden. We passeren verschillende onverklaarbare objecten waar we met een s-bocht omheen manoeuvreren waarna er een abstracte deur open gaat. En dan gebeurt het: de lift stort naar beneden en laat alle 21 inzittenden schreeuwen. Meermaals zakt de lift met luidt motorisch kabaal naar beneden waarbij de simpele heupgordel, gemaakt van autogordel, zorgt voor een enorme dosis airtime. Tijdens het vallen zien we verschillende effecten waarbij ik me dood, uhm, de vierde dimensie schrik van een soort van metalen pop. De lift komt tot stilstand, draait en halve slag om zijn as en de deuren schuiven open. Voor velen mensen is iets ongewoons beleven in een lift een complete nachtmerrie, maar hier is het een steengoede droom.







    Met ons Dining Plan krijgen we in dit park bij de ‘Hollywood Vine’ het meeste waar voor ons geld. Maar Lars, dat is toch een typisch Amerikaans ongezond en smoetsig buffet? - Ja dat is het zeker! - En daar betaald een gewone sterveling 75 Dollar voor? - Jazeker, wij betalen uiteraard met ons Dining Plan niets - Maar dat is toch way overpriced? - Niet als ik vertel dat Mickey en zijn vrienden langs de tafels komen én… (trommelgeroffel) je VIP plaatsen krijgt bij Fantasmic - Waar kan ik boeken? - Precies. We komen ’s avonds dus 10 minuutjes van tevoren aankakken en zitten op rij 2 op de middelste tribune van het Fantasmic Amphitheater welke bijna 10.000 mensen kan huisvesten.











    Fantasmic is, hoewel hier en daar een beetje traag en verouderd, een klassieker die je gezien moet hebben en zeker richting het einde 100% Disney spektakel geeft. Een half uurtje later worden we getrakteerd op het volgende spektakel: eerst een indrukwekkende projectie show op het Chinese Theatre en daarna spektakel nummer 3 van de avond: het Star Wars vuurwerk! Knallen kunnen ze wel en met een WOW gevoel gaan Collin en Marjolein naar huis. Bryan en ik kunnen het niet laten om nog wat ritjes Tower te doen waar het doorlopen is.









    Bij het volgende ritje wat we doen merken we dat er bijna niemand is wat ons op een idee brengt. We stappen een paar minuten voor sluiting voor de derde keer de rij in, wachten tot we het hek dicht horen gaan en lopen dan de verlaten lobby in. Als we alleen in de voorshow staan vraagt de medewerker of we de voorshow willen zien of dat we gewoon door willen lopen. “Actually we want to see it” zeggen we waarna ze met een diepe zucht wegloopt. Als we de voorshow uitkomen staan de ‘bellboys’ ons op te wachten en nemen we alleen (!) plaats in een lift. Wat volgt is een hilarische portie van ongemakkelijkheid want aangezien er nu niet 21 mensen gecontroleerd hoeven worden is de castmember meteen klaar. “You’re so fast” waarna ze ons na een staarwedstrijd de Twilight Zone instuurt. En ja, dit was de beste Tower of Terror rit ooit!





    We spoelen weer terug naar gisteren en staan in het pikkedonker voor het kasteel in het Magic Kingdom. De projectieshow, welke overigens hetzelfde als de (voormalige) eindshow in Tokyo Disney is, wordt hier als een tussendoortje vertoont waarna ‘Happily Ever After’ op het programma staat. In de maanden na aanloop voor de vakantie hebben we het liedje keer op keer geluisterd en is er van tevoren al bepaald dat dit ook het liedje zou gaan worden van ons vakantiefilmpje. De voor ons oh-zo-bekende tonen knallen uit de speakers en kippenvel ontwikkelt zich op onze armen, nu al. Langzaam maar zeker komt het kasteel tot leven waarna er een blik Disney films wordt opengetrokken waar je bang van wordt. Waar andere eindspektakels segmenten hebben van films worden hier Disney Medleys op je afgevuurd met iedere 10 seconde een nieuwe ‘ooh-ja!’ Wat ook maar blijft knallen is het grote vuurwerk, niet normaal hoe groots en oorverdovend dit is.







    Kleine kanttekening is wel dat omdat er zo veel vuurwerk is dat ik mijn aandacht op een gegeven moment verlies qua vuurwerk gebied. Waar we in Parijs projectieshows met vuurwerk hebben is het hier een vuurwerkspektakel met projecties, en als visueel ingesteld persoon ben ik stiekem iets meer fan van het eerste. Wanneer na 20 minuten de finale wordt gestart laat Disney zien waarom ze iedere show $33.000 kwijt zijn aan vuurwerk en waarom ze, na het Amerikaanse leger, wereldwijd de grootse inkoper zijn van buskruit. Grootser kan niet en wanneer er doorheen het vuurwerk ook nog een échte Tinkerbell vanuit het kasteel vliegt (al blijkt deze fysiek zware rol meestal door een man gespeeld te worden, oftewel Tinkerbill) kunnen we niets anders doen dan springen, schreeuwen en juichen. ‘Oh my god’ roepen de Amerikanen om ons heen en we kunnen alleen maar beamen: Disney laat met dit spektakel zien dat sprookjes écht bestaan.









    Het Magic Kingdom is het park met het hoogste bezoekersaantal ter wereld, 20,4 miljoen bezoekers stappen hier namelijk jaarlijks door de poorten, en dat is niet gek. Het park is compleet, al mist het nog een grote theatershow, is enorm van opzet en is alles wat je van een Disney park verwacht. Het is kleurrijk, afgewerkt tot in de puntjes, heeft de magische touch en ligt in de populairste toeristische bestemming van onze wereldbol: Walt Disney World. Het Magic Kingdom geeft de mensen wat ze willen: bombastisch Disney vermaak voor alle leeftijden en alle zintuigen.

    Disney World is een plek die zijn gelijke niet kent, en dan zijn we pas net begonnen! Hoewel de opzet zo gemaakt en fake is als het maar zijn kan, is Disney voor ons puur. Hier voel je dat je leeft en hier leef je omdat je het voelt. Hier komt magie tot leven en dat voelt magisch en meer dan goed

    “And so, our journey comes to an end. But yours continues on. Grab ahold of your dreams and make them come true. For you are the key to unlocking your own magic. Now go. Let your dreams guide you. Reach out and find your Happily Ever After.”

    Wordt vervolgd…

    Lars

  3. #3

    Re: [TR+VIDEO] De ultieme Walt Disney World vakantie / deel 1 / 2018

    dank je wel voor het leuk geschreven en erg uitgebreide TR !

  4. #4

    Re: [TR+VIDEO] De ultieme Walt Disney World vakantie / deel 1 / 2018

    Fantastische video! Heel leuk verslag, laat die volgende delen maar komen

  5. #5

    Re: [TR+VIDEO] De ultieme Walt Disney World vakantie / deel 1 / 2018

    Ik ben wel eens binnen geweest in animal Kingdom logde en indrukwekkend was het wel. Helaas vind ik de prijs minder, 1 nacht kost er 300/350 euro en dan heb je nog niks, enkel uw bed. En dan is dat nog het goedkoopste van het luxe-segment. Verder brengt dit wel herinneringen naar boven, dank u!

  6. #6

    Re: [TR+VIDEO] De ultieme Walt Disney World vakantie / deel 1 / 2018

    Leuke vertelstijl, aangenaam tekstritme en niet zelden bloedmooie foto's! TopTR! Ik kijk uit naar de volgende!
    Ik vraag me wel af uit wie of wat de groep waarmee je ging is samengesteld. Zijn de relaties familiaal?

  7. #7

    Re: [TR+VIDEO] De ultieme Walt Disney World vakantie / deel 1 / 2018

    Heel tof TR. Ook leuk om eens een TR te lezen van iemand die het deluxe diningplan heeft gekozen.

  8. #8

    Re: [TR+VIDEO] De ultieme Walt Disney World vakantie / deel 1 / 2018

    Leuk TR verslag

  9. #9

    Re: [TR+VIDEO] De ultieme Walt Disney World vakantie / deel 1 / 2018

    Als je dit ziet, heb je toch meteen zin om die portefeuille er tegen aan te gooien en te boeken... Super! En leuke foto's!
    Kijk al uit naar het vervolg!
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  10. #10

    Re: [TR+VIDEO] De ultieme Walt Disney World vakantie / deel 1 / 2018

    WAUW wat een super leuke reacties allemaal, bedankt en tof om te horen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Ik vraag me wel af uit wie of wat de groep waarmee je ging is samengesteld. Zijn de relaties familiaal?
    Ikzelf ben de jongen met bruin haar en was samen met Bryan (mijn vriend) zijn broertje Collin (die grote) en zijn moeder Marjolein op pad

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slimmerik Bekijk Berichten
    Ik ben wel eens binnen geweest in animal Kingdom logde en indrukwekkend was het wel. Helaas vind ik de prijs minder, 1 nacht kost er 300/350 euro en dan heb je nog niks, enkel uw bed. En dan is dat nog het goedkoopste van het luxe-segment. Verder brengt dit wel herinneringen naar boven, dank u!
    Dat valt als je de aanbiedingen in de gaten houdt wel mee Wij waren inderdaad 340 euro per nacht kwijt voor 4 personen in Animal Kingdom Lodge (en dat is dus een deluxe resort). Ieder jaar heeft de Engelse website van Disney World (je moet rechtsboven nog wel even op de engelse site de valuta veranderen naar ponden) een aanbieding waarbij je GRATIS Dining Plan krijgt, bij een moderate resort is dat een quick service plan en bij een deluxe resort een table service plan, je krijgt een Disney Giftcard van 100 dollar, gratis Photopass (ter waarde van 169 Dollar) en ook de MagicBands en luchthaven transfers met kofferservice zijn inbegrepen. Uiteraard is ook al het vervoer binnen het resort met de bussen, monorails en boten inclusief en in alle gevallen sneller dan de auto.

    85 euro per persoon per nacht voor een hotel als Animal Kingdom Lodge met uitzicht op de Savanne inclusief het meest luxe eten in de parken, Photopass en de andere extra's vind ik écht geen geld. Ik denk dat je nooit goedkoper uit zult komen al slaap je in een Motel 6

    Per nacht krijg je 2 snacks (in sommig gevallen net zo groot als maaltijden), 1 counter service inclusief (alcoholisch) drinken, 1 table service inclusief (alcoholisch) drinken en in je hotel een mok die je onbeperkt mag vullen met koffie, thee en frisdranken. Het is werkelijk waar een feestje om de parken op deze manier te ervaren, met enkel een fotocamera om je nek en een Magic Band om je arm en verder niets dus ik kan het iedereen aanraden!

  11. #11

    Re: [TR+VIDEO] De ultieme Walt Disney World vakantie / deel 1 / 2018

    dat zijn echt gouden tips, MOD: kunnen deze niet ergens op een sticky komen ?

  12. #12

    Re: [TR+VIDEO] De ultieme Walt Disney World vakantie / deel 1 / 2018

    Yeah thanks! En fijn dat je iets met de tips kunt

  13. #13

    Re: [TR+VIDEO] De ultieme Walt Disney World vakantie / deel 1 / 2018

    Net de tijd gehad om het uitgebreide TR te lezen. Wow, mooi begin. Jammer dat er nog geen vervolg is

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •