X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 14 van de 14
  1. #1

    [Tivoli Gröna Lund] 2019 Chaos Pendle

    Gröna Lund opent in afwachting van zijn B&M nog even iets minder high profile. Er komt een kopietje van Schwarze Mamba uit Wiener Prater naar het park.

    Ik heb geen idee waar ze het ding nog gaan tussen proppen, maar het park kennende passen ze daar wel een mouw aan, al betwijfel ik of de oplossing dit keer op een ponton gebaseerd zal zijn.






    We hebben op onze site ook een artikeltje voor de liefhebber.
    Laatst gewijzigd door Pretparkfreak7; 29-08-18 om 15:40.

  2. #2

    Re: [Tivoli Gröna Lund] 2019 Chaos Pendle

    Wow, dan denk je: "Vorig jaar de engste valtoren van Europa en in 2020 een hangende B&M, dus effe rustig in between". Schitterend hoe haast elk jaar wel één of twee topattracties openen in Zweden.

    Linkje:

    Dit attractietype kende ik nog niet. Lijkt me wel een mindere capaciteit te hebben dan b.v. Uppswinget in Liseberg. Of kunnen ze ook 2 gondels bouwen zoals een booster?

    Vraag is bij Gröna meer dan elders inderdaad "Waar?". Ik hoop dat er geen attractie moet wijken. De neerwaartse FrittFall (FF) doet een beetje wat ook Ikaros doet, nl. vallen. Maar FF heeft twee varianten, die 'dubbele' attractie zie ik niet meteen verdwijnen en staat bovendien vrij centraal in het park. De launchtoren Katapulten is dan weer de enige attractie in het park waar je de hoogte inschiet. Maar omdat die ook nog deels fungeert als valtoren (zie http://board.pretparken.be/showthrea...os-14-aug-2017) en iets meer perifeer gelegen is in het park, zie ik nog eerder deze plaats ruimen voor de slang. Al is er wel veel ruimte nodig met die bewegende arm, dus deel ik de hoop: 'op een nieuw ponton'.

    @artikelschrijver: Ik liet me in een ander topic ook al vangen http://board.pretparken.be/showthrea...7931&styleid=2 Funtime = Austrian!
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 29-08-18 om 18:23.

  3. #3

    Re: [Tivoli Gröna Lund] 2019 Chaos Pendle

    De attractie zou maar tijdelijk zijn en bij de komst van de B&M verdwijnen omdat die dan in de weg zou staan.

    In Düsseldorf heb ik dit jaar zo'n attractie gedaan en vond dat geweldig, zeer goede keuze van het park. Dit type is veel leuker dan een standaard booster.

  4. #4

    Re: [Tivoli Gröna Lund] 2019 Chaos Pendle

    Nice! Zelf nog nooit zo een attractietype gedaan, maar hij ziet er wel fantastisch uit. Ik heb ernaast gestaan in Düsseldorf dit jaar, maar ben hem overgeslagen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Wow, dan denk je: "Vorig jaar de engste valtoren van Europa en in 2020 een hangende B&M, dus effe rustig in between". Schitterend hoe haast elk jaar wel één of twee topattracties openen in Zweden.
    Die B&M opent overigens niet in 2020, maar is uitgesteld naar 2021.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    De attractie zou maar tijdelijk zijn en bij de komst van de B&M verdwijnen omdat die dan in de weg zou staan.
    Wacht... wat? Dat is pas een vreemde keuze...
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  5. #5

    Re: [Tivoli Gröna Lund] 2019 Chaos Pendle

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    De attractie zou maar tijdelijk zijn en bij de komst van de B&M verdwijnen omdat die dan in de weg zou staan.

    In Düsseldorf heb ik dit jaar zo'n attractie gedaan en vond dat geweldig, zeer goede keuze van het park. Dit type is veel leuker dan een standaard booster.
    Zou deze dan later geen ander plekje krijgen in het park? Anders is het inderdaad zeer vreemd, tenzij het om een gehuurde gaat, die later de kermis op gaat.

  6. #6

    Re: [Tivoli Gröna Lund] 2019 Chaos Pendle

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Wow, dan denk je: "Vorig jaar de engste valtoren van Europa en in 2020 een hangende B&M, dus effe rustig in between". Schitterend hoe haast elk jaar wel één of twee topattracties openen in Zweden.
    Hoewel dit ongetwijfeld een leuke toevoeging kan zijn, kan ik een standaard kermisattractie met de beste wil geen topattractie noemen.

    Mocht ik in het park geraken terwijl deze nog operationeel is, zal ik hem zeker een keer doen. Ik vind de Eclipse op de kermis fantastisch, maar een gewone booster vond ik niets aan wegens het gebrek aan flippen/draaien van het bakje. Ik heb al vaker reacties gehoord dat deze versie wel echt beter is.

  7. #7

    Re: [Tivoli Gröna Lund] 2019 Chaos Pendle

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Hoewel dit ongetwijfeld een leuke toevoeging kan zijn, kan ik een standaard kermisattractie met de beste wil geen topattractie noemen.
    Nee? Een Huss Booster, Funtime Freefall, Breakdance Number One, ... Allemaal geen topattracties? Vind ik toch een straffe uitspraak, die rides vind ik in elk park een enorme meerwaarde.

  8. #8

    Re: [Tivoli Gröna Lund] 2019 Chaos Pendle

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Zou deze dan later geen ander plekje krijgen in het park? Anders is het inderdaad zeer vreemd, tenzij het om een gehuurde gaat, die later de kermis op gaat.
    De attractie blijft er effectief maar 1 seizoen staan.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  9. #9

    Re: [Tivoli Gröna Lund] 2019 Chaos Pendle

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Nee? Een Huss Booster, Funtime Freefall, Breakdance Number One, ... Allemaal geen topattracties? Vind ik toch een straffe uitspraak, die rides vind ik in elk park een enorme meerwaarde.
    Inderdaad.. Onmisbaar, net zoals alle ander infill-rides die een park moet hebben. Maar dat maakt zo geen top-attracties. Hooguit een topper in hun segment (Je kunt bijvoorbeeld "de beste breakdance" hebben).

    Maar de letterlijke betekenis van een Standaard attractie is dat deze Standaar (dus niet top).

    Nu kun je ook een standaard attractie prima opwaarderen tot iets speciaals. Het mooiste voorbeeld daarvan heb ik altijd Tomb Rider in Kings Island gevonden. Dán praat je inderdaad over een top-attractie.
    Zie je het verschil? Tussen dat ding en een gewone Top-Spin?? Dát is dus het verschil tussen een Top Attractie en een Standaard Attractie.

  10. #10

    Re: [Tivoli Gröna Lund] 2019 Chaos Pendle

    Misschien hebben we een andere definitie van topattractie, maar ik ben je totaal niet eens met je redenering. Een rit op een funtime freefall vind ik altijd top, dus die kermisattractie is wat mij betreft overal een topattractie.

    Zowat elke standaard breakdance op de kermis draait lekker hevig en zie ik ook als topattracties. Als er in een pretpark eentje zo stevig draait, zoals in Plohn, is dat voor mij ook een topper.

    Van je tweede alinea begrijp ik niets.

    En als totaalervaring noodzakelijk is om onder de top categorie te belanden zoals je voorbeeld, heeft menig thrillpark niet 1 topattractie.

  11. #11

    Re: [Tivoli Gröna Lund] 2019 Chaos Pendle

    Draaimolens en het gros van de zamperla-kindermolens vind ik doorgaans geen toppers. Iets als een Breakdance kan voor mij wel degelijk een topper zijn als je het een beetje brengt en de attractie een interessant programma geeft. Pop-expressen fixt dat voor mij bijvoorbeeld in dit park. De Rock-express of hoe die rappe rups daar ook heet schopt het dan weer niet tot topper.

    Een attractie die gewoon uit de catalogus wordt neergesmeten zonder enige aankleding oogt wat goedkoop, maar als het type potentieel heeft en het programma goed is, kan dat zeker in een park als Gröna Lund een topper worden. Het zou amper clashen met de omgeving.

    Uiteraard zijn attracties als Talocan en Tomb Raider impressionant, maar niet elk park moet zoiets op zo'n manier aankleden om het tot een topper te maken voor dat specifieke park.

  12. #12

    Re: [Tivoli Gröna Lund] 2019 Chaos Pendle

    De ride is inderdaad tijdelijk, maar zal 'normaal' wel blijven circuleren binnenin de parkengroep waar Gröna Lund deel van uitmaakt.

  13. #13

    Re: [Tivoli Gröna Lund] 2019 Chaos Pendle

    Er is inmiddels een openingsdatum bekend: 27 april gaat het beest van start.

    Inclusief niet al te fris ogende reclamespot:

  14. #14

    Re: [Tivoli Gröna Lund] 2019 Chaos Pendle

    Wat een mooie reclamespot!
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •