X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 15 van de 15
  1. #1

    Het vertel-je-dromen topic

    Ignace gaf de aanzet in een ander topic, en mij leek het ook wel leuk om deze nog eens boven te halen: vertel hier al je leuke, bizarre, enge, bijzondere dromen. Over pretparken of over andere dingen.

    Gisterennacht droomde ik dat mijn vader en ik naar Bobbejaanland gingen, maar om één of andere reden liep er vanalles mis waardoor we het park niet binnen geraakten. Uiteindelijk duurde het uren voordat we voorbij de toegangspoort waren. Vreemd genoeg was Bobbejaanland in mijn droom een grote overdekte hal maar in dromen lijken zelfs de meest absurde dingen plots heel logisch.

    Een tijdje terug had ik een droom die nog maffer was. Samen met een paar andere mensen bezocht ik de Eiffeltoren in Parijs. De gids wilde ons een geheim laten zien. Hij nam ons mee naar een bepaalde verdieping van de Eiffeltoren, stuurde ons door een deur ... en ineens stonden we in de Lombaardenstraat in Leuven. Diezelfde deur bleek daar de voordeur van een woonhuis te zijn

    De straat in kwestie bestaat echt (kijk maar op Google Maps) al blijft het mij een compleet raadsel hoe deze in rechtstreekse verbinding kan staan met de Eiffeltoren. Maar het zou wel een goedkope manier zijn om naar DLRP te gaan natuurlijk ...

    Welke dromen hebben jullie zoal?
    Once you sit back, you never go back.

  2. #2

    Re: Het vertel-je-dromen topic

    als het al over pretparken gaat, is het vooral overtuigd zijn dat er een bepaalde attractie staat, en je deze niet kan vinden. Voorbeeldje van the fear of missing out ?

  3. #3

    Re: Het vertel-je-dromen topic

    Ik heb vannacht nog gedroomd dat mijn kelder in brand stond vanwege een kortsluiting, en ik maar blussen. Toen ik ineens in het midden van het vuur zat schoot ik wakker en bleef ik dat ook een halfuur, ervan overtuigd dat het echt ging gebeuren.

    Uiteindelijk toch terug in slaap gevallen want zo ben ik wel.

  4. #4

    Re: Het vertel-je-dromen topic

    Gekke droom, er was een oorlog tussen 2 steden. Om te ontsnappen uit de stad die aangevallen werd moesten we in zo een kinder pedalo attractie (zoals in EP) instappen, en vervolgens naar een andere stad roeien. Der was echt zo een plastieken verbinding track zoals bij dit type attractie tussen verschillende dorpen/steden, met splistingen enzo. We werden daarin dan ook nog eens achtervolgt. Echt bizar eigenlijk. Geen idee waar ik het van haal .
    I have to tell you, every day is a roller coaster.

  5. #5

    Re: Het vertel-je-dromen topic

    Vannacht droomde ik over de Bobsleebaan in de Efteling. Het was nogal een rare droom, maar ik herinner me wel dat mijn karretje technische problemen had en dat de mensen in het wagentje achter mij opeens met wrakstukken in hun armen kwamen aangelopen ... de restanten van hun karretje waar ze letterlijk doorheen gezakt waren omdat ze allemaal samen te veel wogen.

    Ironisch genoeg lees ik nog geen 24 uur later én in wakkere toestand dat de Bob inderdaad gesloopt zal worden.
    Once you sit back, you never go back.

  6. #6

    Re: Het vertel-je-dromen topic

    Zo heel vaak droom ik niet over pretparken, maar vannacht was het weer prijs

    Ik droomde dat Vogel Rok grootschalig gerenoveerd was. Maar wat een bizarre renovatie! De eerste helft van de track hadden ze helemaal afgebroken en was vervangen door een lange gang waar je gewoon te voet doorheen moest wandelen. Toen we eindelijk in het station kwamen en instapten, duwde één van de operatoren mijn hoofd naar beneden. Bleek dat de uitgang waarlangs de trein het station verliet te laag was voor iemand van mijn lengte. Tijdens de rit vormde dit gelukkig geen probleem meer. Maar ja, die rit was dus de helft korter geworden, geen muziek meer en ook de slangenkop was verdwenen ...

    Blij om wakker te worden en vast te stellen dat het slechts een droom was
    Once you sit back, you never go back.

  7. #7

    Re: Het vertel-je-dromen topic

    Vannacht gedroomd dat ik met dezelfde vriendengroep waarmee ik in juni naar Amerika ben geweest terug naar Carowinds ben geweest. Alleen, waar ik in mijn droom overtuigd was dat het Carowinds was leek het park niet op Carowinds.

    Van Fury bv. geen sprake maar er stond wel een rode Intamin hyper en een paarse B&M floorless a la Scream. Naast de Cobra roll waren er opgaande gedraaide B&M tracks geplaatst als thematisatie. Alsof het in rct ontworpen was.

    Er was ook een stand-up coaster maar het had enkel heupbeugels! Geen over de schouder beugels, wat ik toch maar onveilig vond en besloot de achtbaan niet te doen...

    En ik herinner me ook het park te verlaten waarbij iedereen het er over eens was dat Carowinds een pak beter was dan vorige keer

  8. #8

    Re: Het vertel-je-dromen topic

    Ik heb vannacht veel gedroomd, maar het enige wat ik me nog goed kan herinneren was dat ik het forum bekeek en het niet vreemd vond dat er in het topic over Tivoli Gardens bouwfoto's vond van hoe Rutschebanen een RMC-treatment kreeg. Ik herriner me nog dat ik het vaag jammer vond dat zo'n stukje geschiedenis zo behandeld werd, maar dat ik ook vond dat op een RMC door die berg heen razen wel heel gaaf moest zijn.

    Toen werd ik wakker en dacht ik 'WTF'...

  9. #9

    Re: Het vertel-je-dromen topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    ... dacht ik 'WTF'...
    Dat heb ik wel meer als ik dit topic lees

  10. #10

    Re: Het vertel-je-dromen topic

    Vandaag had ik een dagje vrij op het werk (echt waar). Vannacht droomde ik dat mijn verlofdag was ingetrokken ... maar dat bleek gelukkig niet het geval te zijn toen ik wakker werd
    Once you sit back, you never go back.

  11. #11

    Re: Het vertel-je-dromen topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Vandaag had ik een dagje vrij op het werk (echt waar). Vannacht droomde ik dat mijn verlofdag was ingetrokken ... maar dat bleek gelukkig niet het geval te zijn toen ik wakker werd
    Heb jij geluk. Ik had het omgekeerde. (Wel vrij, geen droom, wel verlof ingetrokken...)

  12. #12

    Re: Het vertel-je-dromen topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace
    ...dacht ik 'WTF'...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Dat heb ik wel meer als ik dit topic lees
    Om jullie op je wenken te bedienen: Toen ik nog in het middelbaar zat, droomde ik ooit dat tijdens de speeltijd alle leerlingen van onze school tegelijkertijd moesten plassen, waardoor er aan alle toiletruimtes enorme monsterfiles ontstonden. Deze droom is ruim 10 jaar oud maar zal ik nooit kunnen vergeten
    Once you sit back, you never go back.

  13. #13

    Re: Het vertel-je-dromen topic

    Mijn excuses voor de dubbelpost, maar deze moet ik gewoon delen:

    Vannacht droomde ik over Cobra in Walibi Belgium. Ze waren hem aan het herschilderen en dus was hij gesloten ... maar Walibi was zo klantvriendelijk geweest om er (tijdelijk) een tweede identiek exemplaar van deze achtbaan naast te zetten! Helaas hadden ze ook de wachtrij veranderd, ik vermoed ter gelegenheid van Halloween. In de wachtrij moest je namelijk allerlei hindernissen overwinnen. Het waren er veel te veel - zeker meer dan dertig - en ze waren ook gewoon niet leuk om te doen. Eén hindernis was het passeren van een ruimte met op de vloer insecten die heel erg jeukten als ze op je huid kwamen. De rest ben ik vergeten, maar het waren allemaal van die 'pesterige' dingen die zelfs naar Halloweennormen eigenlijk overdreven waren. En er kwam ook gewoon geen einde aan! Uiteindelijk was ik het beu, liet ik de Cobra voor wat het was en heb ik uit woede zelfs nog een deel van die wachtrij kapotgeslagen.

    Toen werd ik wakker en dacht ik 'WTF' ... ik heb het effectief gedroomd want in wakkere toestand zou ik dit nooit kunnen verzinnen
    Once you sit back, you never go back.

  14. #14

    Re: Het vertel-je-dromen topic

    Vannacht droomde ik over Olympia Looping. Een operator zei in vlekkeloos Nederlands tegen mij dat hij een manier wist om die rare beugels minder irritant te laten aanvoelen. Maar helaas, tijdens de rit werden mijn schouders nog steeds geplet Het rare is dat er in mijn pretparkgerelateerde dromen soms ook forumleden voorkomen die ik in het echt nauwelijks of niet ken!
    Once you sit back, you never go back.

  15. #15

    Re: Het vertel-je-dromen topic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EarlRichard Bekijk Berichten
    Hallo

    Wat als ik elke dag varkens film, veel varkens?
    Er zijn verschillende scenario's mogelijk.

    Gesteld dat je dat graag doet: proficiat. Blijven filmen! Waarom zou je stoppen als het je gelukkig maakt?

    Gesteld dat je het niet graag doet:

    -Als je het uit vrije wil doet, maar het toch niet graag doet, lijkt de oplossing me vanzelfsprekend: hou daar mee op. Ga wat leuks doen. Wandel eens, er zijn veel mensen die daar op dit moment expertise in vergaren, vast wel iemand met een goeie tip.

    -Ook als het iets is dat om een of andere mysterieuze reden deel uitmaakt van een job die je doet om geld te verdienen en te leven enzo zou ik overwegen te stoppen. Er lijken mij voldoende vactures voor functies waar varkens filmen geen vereiste is.

    -Als het iets is dat je dwangmatig tegen je zing doet zitten we natuurlijk weer in een ander verhaal. Dan word je naar varkens filmen gezogen met dezelfde dwingendheid als alles op deze aardkloot naar beneden valt zodra er voldoende afstand is tot het aardoppervlak en middelen om die afstand in stand te houden te kort schieten.
    Aan zwaartekracht is weinig te doen. Gelukkig ligt de zaak anders wanneer je tegen je zin dwangmatig homevideo's maakt van zeugen , biggen en beren. Voor dwangneurose bestaan er namelijk wél oplossingen! Je kan in therapie!
    Er is geen garantie dat therapie werkt, maar! Gelukkig zijn er een ziljoen varianten van therapie: Als de ene niet aanslaat kan je aan de slag met de andere en dat kan je zo goed als eindeloos blijven doen. Het enige risico is dat je uiteindelijk je fixatie op varkens filmen inruilt voor een fixatie op therapie en al zijn derivaten. Soms kost het ook wel een duit of twee.

    Ik hoop dat ik je daar mee van dienst kon zijn. Uiteraard mag je deze lawine aan woorden met een korrel zout nemen. Ook welkom op het forum denk ik. Als je ook wat zinnige meningen hebt over pretparken zou het zonde dat je gelijk je bullen en biezen nam. Dus laat mijn gebrabbel je niet afschrikken.
    Als je geen zinnige meningen hebt over pretparken, maar ze toch verkondigd:zal ik ze met vuur bestrijden. Tenzij ik dat niet doe.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •