X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 6 van de 6
  1. #1

    [TR] Meli Park Expo Plopsaland De Panne, 9/9/2018

    Meli Park, in handen van honingproducent Meli en de familie Florizoone, opende de deuren in 1935 en werd in 1999 opgekocht door Studio 100. Het bedrijf van Gert Verhulst toverde het pretpark een jaar later om tot Plopsaland.
    Nu, achttien jaar later, bracht Plopsaland Meli Park voor even terug op 1, 2, 8 en 9 september. Tijdens die zogenaamde ‘Meli Park Revival Weekends’ konden de bezoekers genieten van een stevige portie nostalgie.

    ‘Het wordt een zoemende rollercoaster van nostalgie die de bezoeker meeneemt naar de wereld van de bijen, het vrolijke deuntje van Apirama, De papegaaienshow, en de splash…’, klonk het op de website van Plopsaland.
    En ja, mn interesse was gewekt en dus bracht ik er op 9 september een namiddagje door, uitgerekend op Open monumentendag, om mij eens te laten onderdompelen in de sfeer van het voormalige Meli Park.

    Bij aankomst aan de inkom van het park niks te bespeuren. Oei, wat zal dat geven …
    Eens binnen en op wandel richting kiosk hoorde ik de deuntjes van het vroegere Meli Park door de boksen klinken: super. Aan de kiosk zelf een grote banner met Meli Bij en het logo. Naast de kiosk 'de Meli Orangerie' met proevertjes van honingproducent Meli waar je natuurlijk ook de producten kon kopen. We zijn tenslotte in Meli Park, euh Plopsaland, of course. De klas bij het verkeerspark was omgetoverd tot een expositieruimte. Het was eventjes wachten om binnen te mogen. De Meli Expo zat mooi in elkaar met foto's, affiches, filmfragmenten, … en de aanwezigheid van "hier papier - Holle Bolle Gijs" en de vrolijke bijtjes van 'Apirama'.
    De herinneringen kwamen terug, maar toegegeven: 't zat ver hoor.
    Op naar de attracties die er nog staan uit die vorige eeuw: De Piratenboot, Viktors Race (ik gebruik de huidige namen), De Boomstammetjes, … Aangekomen op het kasteelplein kwam echter de ontgoocheling: De Boomstammetjes (die het beroemdste restant uit de tijd van Meli zijn), waren gesloten wegens defect. Net op zo'n dag en met zo'n mooi weer …
    Dan maar eventjes een ritje op De Draak. Ondanks de drukte ging alles heel vlot en was ik op tijd terug beneden om de papegaaienshow mee te pikken.
    Dat maakte veel goed en het jonge publiekje, die Meli Park nooit heeft gekend, wist het eveneens te appreciëren.

    De dag afsluiten gebeurde, in het heden, met een ritje op Heidi The Ride. Ondanks een drukke wachtrij toch maar een kwartiertje aanschuiven. Heidi is weliswaar een kleine houten achtbaan maar een verdomd leuke. Die vliegt precies alsmaar beter en beter door zn parcour.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen         
    Laatst gewijzigd door Polletje; 10-09-18 om 09:02.

  2. #2

    Re: [TR] Meli Park Expo Plopsaland De Panne, 9/9/2018

    Bedankt voor je verslag! Dit was één van de weinige pretparkevenementen dat me echt aansprak, maar helaas ben ik er niet geraakt. Hoewel het me nogal minimalistisch lijkt, vind ik het wel verdomd knap van Plopsa dat ze hiermee uitpakken en zo respect voor hun geschiedenis tonen.

  3. #3

    Re: [TR] Meli Park Expo Plopsaland De Panne, 9/9/2018

    Na een dag had je de 2 liedjes (Apirama liedje en van de fakir denk ik) wel gehad
    Wel een beetje raar dat je bijna overal in het park het Apirama liedje hoorde en in het Bos van Plop dan weer niet.
    Verder was het ook leuk dat er her en der wat foto's verspreid stonden van hoe het er vroeger was.
    Je kon er ook een boekje kopen "Er was eens...Meli Park" met heel wat fotomateriaal.

  4. #4

    Re: [TR] Meli Park Expo Plopsaland De Panne, 9/9/2018

    Uit die borden met de geschiedenis van Meli Park, is daar niet nog wat info te halen over hun achtbaangeschiedenis? Die van Meli is best vaag (Marienkaferbahn zou eerst enkele jaren in Meli op de Heizel gedraaid hebben bvb). En over die Jumbo 5 en Racing is ook niet veel geweten.

  5. #5

    Re: [TR] Meli Park Expo Plopsaland De Panne, 9/9/2018

    Zelf ben ik er ook geweest op 01/09 en hebben we er ons wel geamuseerd, maar we hadden er precies nog meer nostalgie verwacht. In elk geval wel positief dat Plopsa dit realiseerde!

    De Meli Expo was nu een kleine variant van de expo uit 2016 in het stadhuis van De Panne. Het boekje 'Er was eens... Meli Park' was daar ook te koop. Ik heb het toen ook gekocht Leuk voor de foto's, maar jammer dat er minder tekst in stond.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Uit die borden met de geschiedenis van Meli Park, is daar niet nog wat info te halen over hun achtbaangeschiedenis? Die van Meli is best vaag (Marienkaferbahn zou eerst enkele jaren in Meli op de Heizel gedraaid hebben bvb). En over die Jumbo 5 en Racing is ook niet veel geweten.
    Zowel in de Expo als in de Orangerie was er wat van de geschiedenis van de Meli te vinden, maar ik dacht weinig over de achtbanen. Ik zou mijn foto's even moeten doorzoeken om te zien of ik er nog wat van kan terugvinden.

  6. #6

    Re: [TR] Meli Park Expo Plopsaland De Panne, 9/9/2018

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Uit die borden met de geschiedenis van Meli Park, is daar niet nog wat info te halen over hun achtbaangeschiedenis?
    Op de borden in de expo weinig tot niks over hun achtbaangeschiedenis gezien.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •