Ik had online de wachttijden in de gaten gehouden en het viel me op dat het bij Bats soms dubbel zo lang wachten was als bij Taron of Quest. Mijn gedachte was: mooi, zo wordt Klugheim wat ontlast. Maar blijkbaar ligt er dus een defect aan de oorzaak.

En hoewel ik best positief was na twee ritjes op Bats begin juli, verbaast dit slechte nieuws me after all niet. De decoratie in de wachtrij is weinig hufter-proof en oogt vrij goedkoop. Als je dan ook nog eens extra lang moet wachten in de traag vorderende rij ... is dat nog geen enkele reden om de vandaal uit te hangen, maar het verhoogt wel het 'risico'.

Jammer ook van dat clean-and-transport-systeem. Ik had de indruk dat PHL hiermee de zwakke plek van andere parken met gratis VR wist te ontwijken (hoge capaciteit en hygiëne).

Ik veronderstel dat ze maar met twee treinen rijden omwille van het beperkt aantal werkende en gereinigde brillen. Is het dan een optie om bij grote drukte treinen zonder VR te laten rijden? Dat krijg je moeilijk verkocht, zeker als je geen aparte wachtrij hebt waar het minder lang wachten is voor een ritje zonder VR. Het alternatief is > 120 minuten wachten. VR-tragend is VR altijd, VR-rijkend is het soms.