X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 378

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Volgens mij wisselt het behoorlijk. In sommige parken ligt niemand er wakker van, in andere parken staan er lange rijen voor een VR attractie.

    Alton towers is er inderdaad mee gestopt, maar toch stond je lang in de rij voor VR, terwijl je zonder VR zo kon instappen. Wellicht dat er nog andere redenen mee hebben gespeeld (einde lease contract van de headsets, onderhoudskosten, etc. etc.).

    Het lijkt me in PHL ook vooral een overgangsoplossing te zijn. Laten we eerlijk zijn: De temple nu afbreken heeft weinig nut. Met de opening van Rookburgh cre?er je al een behoorlijk drukke hoek aan die kant. Dan wil je niet nog een 2e drukke hoek er vrijwel direct naast hebben. Je wilt juist dat het volk zich beter verspreid. Dus ook op dat vlak is sloop van de Geister Rikscha of Silverado Theatre en een splinternieuwe attractie op die plek een logische keuze. Daarnaast zal er nog steeds een vervanging voor het Fantissima Theater moeten komen.

    Ik vind de keuze wel logisch. Maar zoals Phantasisch al aan geeft, struikel ook ik over het volstrekt ongepaste IP waar voor gekozen is. Had een eigen iets laten maken dat goed in het gebied past, en ik zou er veel meer vertrouwen in hebben dan nu.

    Uiteraard ga ik Crazy Bats proberen als deze open is en ik weer in het park ben. Ik kan me voorstellen dat de attractie op zich best goed is. Mack heeft al ervaring met VR rides en is daar best goed in en PHL kennende willen ze het nog beter hebben dan wat "normaal" is voor de leverancier (al weet ik niet of dat voor een oplossing als deze nog van toepassing is). Maar het is het vloeken met de rest van de omgeving wat het een beetje een "Jammer-project" maakt.


    Edit: De reden trouwens dat ik hierboven toch weer het Silverado Theater noem, is omdat me is opgevallen dat ze voor dit seizoen aardig gesnoeid hebben in het aantal artiesten dat verbonden is aan de show. Het is ook een van de langst lopende shows in de geschiedenis van het park en heeft in die tijd slechts ??n keer enkele kleine wijzigingen gehad. (waar andere shows doorgaans toch grotere wijzigingen kennen op jongere leeftijd). Dat wil natuurlijk niet meteen zeggen dat het Silverado Theater gesloopt wordt. Maar het duidt er wellicht op dat de show - na vele jaren - aan populariteit begint te verliezen en het park daarom ook op cast bezuinigd. Uiteindelijk is er natuurlijk de vraag of het zich loont om een volledig nieuwe show op te zetten, wellicht dat ze nog even vooruit kunnen met wat grotere wijzigingen in de show? Nobody knows (zoals altijd). Maar ik blijf erbij dat een theater dat zowel parkshow als Fantissima kan bevatten geen slechte zet zou zijn voor het park.
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 21-05-19 om 09:06.

  2. #2

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Volgens mij wisselt het behoorlijk. In sommige parken ligt niemand er wakker van, in andere parken staan er lange rijen voor een VR attractie.

    Alton towers is er inderdaad mee gestopt, maar toch stond je lang in de rij voor VR, terwijl je zonder VR zo kon instappen. Wellicht dat er nog andere redenen mee hebben gespeeld (einde lease contract van de headsets, onderhoudskosten, etc. etc.).
    Sowieso zal er wel meer meespelen bij Alton Towers, maar ik heb nog niemand echt uitermate positief weten zijn over een attractie die VR heeft gekregen. Het VR is quasi nooit een meerwaarde gebleken, ook niet voor parken. Zeggen dat het negatief is klopt volgens mij ook niet, uiteindelijk is het een nieuwere versie van een bestaande attractie, alleen lijkt het mij in de meeste gevallen een snelle en goedkope manier om iets als 'nieuw' aan te kondigen.

    Het lijkt me in PHL ook vooral een overgangsoplossing te zijn. Laten we eerlijk zijn: De temple nu afbreken heeft weinig nut. Met de opening van Rookburgh cre?er je al een behoorlijk drukke hoek aan die kant. Dan wil je niet nog een 2e drukke hoek er vrijwel direct naast hebben. Je wilt juist dat het volk zich beter verspreid. Dus ook op dat vlak is sloop van de Geister Rikscha of Silverado Theatre en een splinternieuwe attractie op die plek een logische keuze. Daarnaast zal er nog steeds een vervanging voor het Fantissima Theater moeten komen.

    Ik vind de keuze wel logisch. Maar zoals Phantasisch al aan geeft, struikel ook ik over het volstrekt ongepaste IP waar voor gekozen is. Had een eigen iets laten maken dat goed in het gebied past, en ik zou er veel meer vertrouwen in hebben dan nu.
    Daar vrees ik dus voor, dat ze dit gebied gewoon nog niet onder handen kunnen pakken door vergunningen/burenkwesties. Niet zozeer door de opening van Rookburgh, want dan zouden ze perfect TotNH kunnen behouden, ze gaan deze investering en de baan zo lang dicht houden niet doen voor 3 jaar. Dus ik vermoed dat er vooral op lange termijn geen goede vooruitzichten zijn op parkuitbreiding. En hierdoor hebben ze dan maar beslist om met de best mogelijke middelen de boel op te smukken om zo toch nog pakweg 10 jaar verder te kunnen. Dit is dan geen PHL niveau, maar dat kan dat gebouw gewoonweg niet aan, zowel technisch als architecturaal.

    Uiteraard ga ik Crazy Bats proberen als deze open is en ik weer in het park ben. Ik kan me voorstellen dat de attractie op zich best goed is. Mack heeft al ervaring met VR rides en is daar best goed in en PHL kennende willen ze het nog beter hebben dan wat "normaal" is voor de leverancier (al weet ik niet of dat voor een oplossing als deze nog van toepassing is). Maar het is het vloeken met de rest van de omgeving wat het een beetje een "Jammer-project" maakt.
    Het grote probleem vind ik dat de VR je helemaal in een andere wereld dropt, waar je hard in terecht komt en hard terug uitgaat (bril op en bril af). En dat stoort me elke keer weer ?n is iets wat mijn beleving serieus teniet doet. En laat dat laatste nu net zijn waar PHL sterk in is, beleving. Dus zal dit, voor mij, altijd een 'jammerproject' zijn.

    Edit: De reden trouwens dat ik hierboven toch weer het Silverado Theater noem, is omdat me is opgevallen dat ze voor dit seizoen aardig gesnoeid hebben in het aantal artiesten dat verbonden is aan de show. Het is ook een van de langst lopende shows in de geschiedenis van het park en heeft in die tijd slechts ??n keer enkele kleine wijzigingen gehad. (waar andere shows doorgaans toch grotere wijzigingen kennen op jongere leeftijd). Dat wil natuurlijk niet meteen zeggen dat het Silverado Theater gesloopt wordt. Maar het duidt er wellicht op dat de show - na vele jaren - aan populariteit begint te verliezen en het park daarom ook op cast bezuinigd. Uiteindelijk is er natuurlijk de vraag of het zich loont om een volledig nieuwe show op te zetten, wellicht dat ze nog even vooruit kunnen met wat grotere wijzigingen in de show? Nobody knows (zoals altijd). Maar ik blijf erbij dat een theater dat zowel parkshow als Fantissima kan bevatten geen slechte zet zou zijn voor het park.
    Nu Rookburgh ook een hotel krijgt lijkt het me duidelijk dat ze een eventueel nieuw theater buiten het huidige park gaan bouwen en dit theatergebouw gaan gebruiken als extra ruimte voor DiA of een western themagebied met Colorado in als eyecatcher. Maar dat zie ik dus pas komen na China ?n als ze goedkeuring tot uitbreiding hebben gekregen...


    EDIT
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Laat dit de voorbeeldige houding zijn die iedereen zou moeten hebben. Wacht tot je zelf een ritje gemaakt hebt. Phantasialand gaat altijd een stapje verder dus ik geef ze nog alle vertrouwen dat Crazy Bats een toppertje wordt onder de VR-coasters.
    Tja, misschien wel onder de VR-achtbanen, maar daar draait het bij mij ook totaal niet om. Het feit dat ze deze baan zo onder handen nemen is voor mij een teken dat we nog lang met die lelijke loods opgescheept zitten. En dat stoort mij aan dit project, ook al kan PHL er waarschijnlijk weinig aan doen.
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 21-05-19 om 11:19.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •