X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 15 van de 19 EersteEerste ... 51314151617 ... LaatsteLaatste
Resultaten 281 tot 300 van de 374
  1. #281

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Vandaag staat er opeens een hoogwerker in China Town. Uiteraard zorgt dat direct voor gespreksstof en de geruchten dat de Geister Rikscha aan zijn laatste dagen bezig is.. het kan echter ook zo zijn dat deze alvast klaar staat om de daken schoon te maken, onderhoud te plegen, of om iets groots voor de Wintertraum op te zetten.

    Edit: Het is voor snoeiwerkzaamheden
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 25-10-19 om 13:56.

  2. #282

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Vandaag staat er opeens een hoogwerker in China Town. Uiteraard zorgt dat direct voor gespreksstof en de geruchten dat de Geister Rikscha aan zijn laatste dagen bezig is.. het kan echter ook zo zijn dat deze alvast klaar staat om de daken schoon te maken, onderhoud te plegen, of om iets groots voor de Wintertraum op te zetten.

    Edit: Het is voor snoeiwerkzaamheden
    denk dat er na wintertraum niks weg gaat. Ze willen nu op rookburgh focussen.

    Een ander dingetje:

    We zijn nu 2 maanden verder en de problemen bij crazy bats zijn nog steeds niet opgelost.
    De capiciteit is nog steeds zo slecht als 2 maanden geleden. er zijn nog steeds onwijs veel kapotte VR brillen. De wachtrij komt er iedere week slechter en slechter uit te zien. Ook is het probleem met de vr brillen die op de neus drukken nog steeds niet verholpen.

    Snap niet waarom dit zo lang duurt. Steken ze er geen moeite in omdat het na dit seizoen toch al weg gaat? Of weten ze niet hoe ze het moeten oplossen?

  3. #283

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
    denk dat er na wintertraum niks weg gaat. Ze willen nu op rookburgh focussen.

    Een ander dingetje:

    We zijn nu 2 maanden verder en de problemen bij crazy bats zijn nog steeds niet opgelost.
    De capiciteit is nog steeds zo slecht als 2 maanden geleden. er zijn nog steeds onwijs veel kapotte VR brillen. De wachtrij komt er iedere week slechter en slechter uit te zien. Ook is het probleem met de vr brillen die op de neus drukken nog steeds niet verholpen.

    Snap niet waarom dit zo lang duurt. Steken ze er geen moeite in omdat het na dit seizoen toch al weg gaat? Of weten ze niet hoe ze het moeten oplossen?
    Het siezoen is over een week afgelopen. Dan zullen ze wel een grote beurt voor Crazy Bats voorzien om een en ander op te lossen, lijkt me weinig nut te hebben de attractie nu daarvoor te sluiten. Het viel me gisteren inderdaad wel op dat de wachtrijen voor de attractie enorm lang waren.

    De brillen zelf zullen echt niet een nieuw design krijgen. Zelf ook volstrekt geen last gehad van drukken op de neus. Ieder persoon is natuurlijk ook weer anders gebouwd, kun je nooit volledig rekening mee houden lijkt me.

    Meestal beginnen ze wel met de sloop van een oude attractie in het seizoen voordat de nieuwe open gaat. Ik zou het echter ook niet erg vinden als ze een jaartje over slaan en zich focussen op andere dingen. Zoals bijvoorbeeld de issues bij CB die je noemt, maar ook om de nieuwe ingang van RQ eens open te krijgen (die staat er inmiddels ook al 2 seizoenen ongebruikt bij). Universal heeft de rotsen van Afrika opgeknapt, maar er zijn nog steeds delen waar rotsen gewoon zijn weg gelaten (en nog delen die nieuwe rotsen moeten krijgen). Bij Talocan steken twee ijzeren pinnen uit de ogen van de afgod boven de ingang van de kelder, geen idee wat ze ermee van plan zijn, maar is ook al even zo. Zo lijken er nog wel wat projectjes binnen het park te zijn die wat aandacht mogen krijgen.

  4. #284

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Het siezoen is over een week afgelopen. Dan zullen ze wel een grote beurt voor Crazy Bats voorzien om een en ander op te lossen, lijkt me weinig nut te hebben de attractie nu daarvoor te sluiten. Het viel me gisteren inderdaad wel op dat de wachtrijen voor de attractie enorm lang waren.

    De brillen zelf zullen echt niet een nieuw design krijgen. Zelf ook volstrekt geen last gehad van drukken op de neus. Ieder persoon is natuurlijk ook weer anders gebouwd, kun je nooit volledig rekening mee houden lijkt me.
    als je zegt dat het de beste VR coaster ter wereld is. moet je het ook goed bijhouden. je kan ook dingen oplossen zonder de attractie te sluiten. Zoals de kapotte VR brillen.

    Over de druk op de neus. Ik lees onwijs veel reacties dat mensen blauwe plekken op de neus krijgen vanwege het gewicht van de VR bril. Ook moeten heel veel mensen de VR bril constant vasthouden omdat ze anders verschuiven.

    Het klopt inderdaad dat ze meestal een attractie sluiten voordat het nieuwe gebied geopend is. Maar ik denk dat dat bij rookburgh anders is. Ze willen eerst zeker weten dat ze het dit seizoen af krijgen.

  5. #285

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    leuk nieuwtje: gister is de soundtrack van de temple of the night hawk op de een of andere manier geleaked op een site uit slovenia. inmiddels staat hij ook op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=g9JVJW4aYgg

    update: inmiddels helaas verwijderd door een auteursrechtclaim van phantasialand.
    Laatst gewijzigd door _robin_; 30-10-19 om 19:42.

  6. #286

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Phantasialand was er snel bij.

    Toevallig iemand die het filmpje al om heeft gezet in MP3?

  7. #287

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Phantasialand was er snel bij.

    Toevallig iemand die het filmpje al om heeft gezet in MP3?
    https://www.youtube.com/watch?v=MQP3...ature=youtu.be staat nu weer online. alleen met een andere naam. haha

  8. #288

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Ik wil het toch nog even kwijt. Ik vind het echt belachelijk dat de problemen die 4 maanden geleden begonnen zijn nog steeds niet zijn opgelost. De capiciteit is een hel. Rond de 400/500 mensen per uur. Ze rijden nog steeds maar met 2 treinen waarvan 2/3 karretjes niet gebruikt worden. dus eigenlijk rijden ze maar met 1 trein. Er zijn niet veel VR brillen meer over omdat er heel veel kapot zijn gegaan en de transport band nog steeds niet gerepareerd is. De wachtrij ziet er inmiddels ook vervallen uit. In de buiten en binnen wachtrij komen op sommige plekken de kleuren van de temple terug en in de binnen wachtrij worden er heel veel dingen gesloopt. Sorry. Maar waar is die off-season dan voor? Het park is letterlijk een maand dicht geweest en er is niks veranderd? Het wordt tijd dat PHL stopt met deze onzin. Van een 1600 mensen per uur capiciteit naar een 500 mensen per uur capiciteit is al niet te accepteren. Thematisering in de hal was een veel beter keuze geweest...
    Laatst gewijzigd door _robin_; 15-12-19 om 16:41.

  9. #289

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    In amper één maand off-season kun je relatief weinig doen, het is vooral nét genoeg om het park klaar te stomen voor de wintertraum. De meeste veranderingen gebeuren in de langere off-season periode na de Wintertraum.

    Dat de oude verf er langzamerhand doorheen begint te komen is erg spijtig, maar helaas ook geen verrassing. Van begin af aan is er vaak genoeg gezegd dat de ombouw relatief goedkoop is gedaan en dat blijkt hiermee helaas wel weer. Ik verwacht helaas ook niet dat ze het probleem met de verf en vandalisme gaan aanpakken. Of althans: toch niet voor de start van komend zomerseizoen.

    Wat er qua capaciteit mis is, kunnen we alleen maar raden. Ik zou niet verwachten dat het herstel van een loopband heel lastig is, maar wellicht wordt deze niet herstelt omdat het in de praktijk geen nut blijkt te hebben. Immers, als er steeds veel tijd in zit dat de treinen kunnen vertrekken, is er tijd genoeg om de headsets zelf even naar achteren te brengen. Misschien doet de band het wel en staat die gewoon af.

    Voor de Fabrikant van het VR systeem is dit ongetwijfeld ook niet bepaald een pretje. Van diverse fabrikanten al gehoord dat PHL heel erg kritisch is. Het nadeel van een prototype blijft toch dat het storingsgevoelig is. Je zag dat ook veel bij de Winja's, Maus, Chiapas, Taron en ongetwijfeld straks ook bij FLY. Zo wordt PHL wel een beetje een storingspark natuurlijk. Uiteindelijk zal het wel goed gaan lopen, maar hoe lang gaat dat duren. Kijk daar de problemen met Chiapas, die gaan toch al de nodige jaartjes mee. De kinderziektes bij Taron leken dan weer vrij snel opgelost (al was daar relatief weinig nieuw aan natuurlijk)..

    Voor Maus zijn er bepaalde printplaten die heel snel kapot gaan. PHL heeft er een aardige stapel van op voorraad liggen en verwisselt ze steeds. Dat gaat snel. ETF pikt de kapotte platen op, herstelt ze en brengt ze weer terug. Tenminste.. dat was in de beginperiode zo. Het zou me sterk verbazen als het nu nog zo werkt. Ik neem aan dat ETF inmiddels printplaten heeft die het Euvel niet meer hebben.

    Zo zullen ze ongetwijfeld ook wel op zoek zijn naar een oplossing voor Crazy Bats. Kan even duren, maar hopelijk komt het snel.

  10. #290

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Ik heb Crazy Bats vorige week voor het eerst uitgeprobeerd, en ondanks ik het een zeer geslaagde upgrade vond (dat was nu eens de enige coaster waar ik altijd al van zij: VR that thing) viel het Vandalisme en de lage capaciteit meteen op. Ook de wachtrij begint hier en daar al redelijk wat sporen van vandalisme te tonen wat het geheel niet meer zo nieuw doet ogen dan het toch wel is.

    Wat de brillen betreft: deze werden van elke trein bij het binnenrijden/uitstappen snel opgepikt door de ride ops, snel geveegd met een doekje en opnieuw uitgedeeld, keer op keer. Spijtig dat Phantasialand het geheel niet wat eleganter en met meer capaciteit kon presenteren ... Een leuke, tijdelijke overlay dan maar?
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  11. #291

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Tijdelijk? Ongetwijfeld! Voor mij geeft het aan dat dit complex niet de eerstvolgende sloopkogel zal krijgen, maar ik denk dat de uitwerking wel duidelijk aangeeft dat het ook geen attractie is die 25 jaar mee moet gaan.

    Wel benieuwd wat het volgende project wordt. Als PHL te werk gaat zoals ze de laatste projecten gedaan hebben, zou direct aan het begin van seizoen 2020 er al iets verdwenen, of op zijn minst gesloten moeten zijn. Al zou ik het zeker niet erg vinden als ze een jaartje rust nemen om diverse andere zaken (waaronder Crazy Bats) aan te pakken.

  12. #292

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Ik heb Crazy Bats vorige week voor het eerst uitgeprobeerd, en ondanks ik het een zeer geslaagde upgrade vond (dat was nu eens de enige coaster waar ik altijd al van zij: VR that thing)?
    Niet mee eens. Deze coaster heeft echte thematisering in de hal nodig. Zoals vogel rok heeft. En ik weet dat het lastiger is. Maar er zijn bepaalde plekken in de hal waar je theming op kan zetten. Het is een donkere achtbaan en die zijn gemaakt voor thematisering. Niet voor VR....

  13. #293

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
    Niet mee eens. Deze coaster heeft echte thematisering in de hal nodig. Zoals vogel rok heeft. En ik weet dat het lastiger is. Maar er zijn bepaalde plekken in de hal waar je theming op kan zetten. Het is een donkere achtbaan en die zijn gemaakt voor thematisering. Niet voor VR....
    Vogel Rok? Grapje zeker?

    En neer, er zijn niet direct plaatsen in de hal waar je nog theming kunt zetten. Dat kan de constructie niet aan. Hele lichte dingen kunnen er wel in staan, maar die voldoen qua materiaal niet meer aan de moderne eisen (TüV) of zijn zo duur dat je voor dat geld ook een nieuwe achtbaan kunt plaatsen inclusief theming.

  14. #294

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Grote themaobjecten zijn ook niet nodig, maar een beetje strategisch geplaatste lichten moet toch mogelijk zijn?

  15. #295

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Grote themaobjecten zijn ook niet nodig, maar een beetje strategisch geplaatste lichten moet toch mogelijk zijn?
    Dat is inderdaad zeker mogelijk. In het verleden zijn er ook al effecten met lasers geweest. Maar of de baan daar veel beter van wordt is voor discussie vatbaar. De makkelijkste optie is natuurlijk er een achtbaan van te maken waarbij je door een disco ofzo heen rijdt, maar dat past van geen kant in het themagebied. Crazy Bats is al op zijn zachts gezegd dubieus.

  16. #296

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten

    En neer, er zijn niet direct plaatsen in de hal waar je nog theming kunt zetten. Dat kan de constructie niet aan. Hele lichte dingen kunnen er wel in staan, maar die voldoen qua materiaal niet meer aan de moderne eisen (TüV) of zijn zo duur dat je voor dat geld ook een nieuwe achtbaan kunt plaatsen inclusief theming.
    die zijn er wel. je kan ze niet op de platen zetten. maar wel op de balken die door de hal heen lopen. de ondersteuningen van de achtbaan etc. met een paar lasers, wat jungle planten, flitsende lichten en de 3d effect van de vogel had het al veel beter kunnen zijn. In ieder geval beter dan dat het nu is...

  17. #297

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
    die zijn er wel. je kan ze niet op de platen zetten. maar wel op de balken die door de hal heen lopen. de ondersteuningen van de achtbaan etc. met een paar lasers, wat jungle planten, flitsende lichten en de 3d effect van de vogel had het al veel beter kunnen zijn. In ieder geval beter dan dat het nu is...
    Ik denk dat met de ontsnappingsroutes en wat theming van de Hollywood tour die hier aan hangt er weinig over blijft. Bedenk dat die 'balken' waarvan je spreekt vooral het gewicht van de achtbaan al moeten dragen. Inclusief rijdende treinen die enkele tonnen wegen.. Een projector van een paar kilo kan nog wel, maar als je er al planten op wilt zetten zit je vrij snel al over het maximum heen.

    Ter illustratie deze foto (die kan ik niet hier plaatsen dus je moet even klikken - als de link niet werkt, moet je eerst even hier klikken en dan nog eens proberen):
    https://onride.de/onride-upic67785@640

    In eerste instantie valt wat draadwerk op. Dit waren vroeger rotsblokken/kometen waar je doorheen vloog. De theming is er echter af gehaald vanwege brandveiligheid.

    Veel opvallender is het blauwe ding ernaast. Dit is de cylinder die de helicopter van de Hollywood Tour op en neer laat bewegen. Je ziet dat vanuit de cylinder een constructi loopt die min of meer de vorm heeft van een piramide. Zo wordt het gewicht verdeeld over 2 stalen dragers die je langs de bodem ziet. Deze zijn aangelegd speciaal voor die helicopter. De cilinder tilt overigens niet het volledige gewicht van die helicopter.

    De rest van de hal ziet er eerder zo uit:


    Je ziet dat er niet bepaald veel balken zijn die iets kunnen dragen. Je zou wat planten in een T-Vorm kunnen zetten op dat T-Stuk vooraan, maar dat gaat er eerder belachelijk uit zien. Verder op de achtergrond zie je wel nog kleinere balken van het 'grid' waar de baan op staat, maar als je goed kijkt zie je dat daar ook al een hoop leidingen overheen lopen en nog verder naar achteren zie je een pad om bij de nooduitgang (rechts) uit te komen. De meeste balken die je noemt lopen voor een groot deel onder de track. Binnen de track zelf blijft er weinig ruimte over om iets mee te doen. Daarom dat bij het Space Center vrijwel alle theming aan het plafond hing, maar dan krijg je weer zo'n dak als hoe het station er uit zag vóór crazy bats.

    Goed. Natuurlijk is dat alles wat wél kan beter dan niets. Maar dan komt de commerciele overweging: Die theming zou uiteindelijk meer gaan kosten dan de ombouw naar Crazy bats en er zou geen kip op af komen. De gaten in het dak dicht maken zodat de baan écht volledig donker zou worden zou waarschijnlijk een veel beter effect hebben, maar ook dat zou de wachtrij van de baan niet vullen. Crazy Bats doet dit wel. Ook op de momenten toen de attractie nog op capaciteit kon draaien stond de wachtrij volledig vol. Dat had met geen enkele andere upgrade gelukt.

    Persoonlijk heb ik ook een droombeeld in mijn hoofd waarbij je door een jungle met watervallen en grotten raast.. maar dat beeld is enkel realistisch als de baan gewoon op de grond zou staan.

  18. #298

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Zowat het Revolution-syndroom hier . Iedereen heeft prachtige ideeën, maar de realiteit leert ons dat quasi elke bouwkundige ingreep te moeilijk is door trillingen, draaglast of het prijskaartje.

    Ik heb indoor coasters altijd al gekend als coasters met een identiteitscrisis. De enige achtbaan in het donker die ik helemaal kloppen vindt is Space Mountain. Revolution, TOTNH en Vogelrok missen voor mij allemaal iets. Revolution en TOTNH liggen er thematisch niet goed bij, Crazy Bats staat niet op punt, Vogelrok en Huracan mist voor mij de intensiteit. Ook zijn de meeste indoorachtbanen allemaal zo kort (behalve TOTNH dan). Een indoor coaster draait bij mij veeleer over sfeer dan om veel theming. Rioolrat lijkt me bv. thematisch helemaal te kloppen met de realiteit en de ritbeleving.

    Ook de vroegere Eurosat vond ik altijd zo tweestrijdig, de sfeer is er wel aanwezig, maar daar is de baan wel zo ruw, nu ja, nu lijkt dit te zijn verholpen, ik moet dringend nog eens naar Europa-Park :-)

  19. #299

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Maar dan komt de commerciele overweging: Die theming zou uiteindelijk meer gaan kosten dan de ombouw naar Crazy bats en er zou geen kip op af komen. ... Crazy Bats doet dit wel. Ook op de momenten toen de attractie nog op capaciteit kon draaien stond de wachtrij volledig vol. Dat had met geen enkele andere upgrade gelukt.

    Persoonlijk heb ik ook een droombeeld in mijn hoofd waarbij je door een jungle met watervallen en grotten raast..
    Wat het financiële aspect betreft: onderschat de blijvende meerkost niet van het legertje extra personeel.

    Een upgrade zonder VR had - mits enig niveau - ook wel voor extra gegadigden gezorgd, denk ik. Dankzij je technische uitleg en de link naar de 'belichte binnenkant-foto's' is het nu wel duidelijk: de draagkracht, de evacuatieroutes, de brandveiligheid en zelfs de aanpalende attractie leggen serieuze beperkingen op. Bovendien vind ik conventionele ornamenten zoals bij Cancan en (vroeger?) bij Space Mountain wat goedkoop ogen.

    Je wil er geen disco... elk z'n mening natuurlijk, maar ik wil er geen jungle-thema! Het is immers een BINNENcoaster. Jungles evoceer je toch beter in open lucht met echte planten, zoals o.a. bij die hangende B&M in Thorpe. Outer space is natuurlijk ook buiten, maar wegens de permanente duisternis aldaar (wat wetenschappelijk onjuist is) past dit i.m.o. wel bij een binnencoaster.

    Een disco puur sang zou idd kunnen vloeken, maar een up-to-date klank- en lichtspel van groot formaat had toch mogelijk / wenselijk geweest. Het thema laat ik in het midden. De laatste decennia is op dat gebied toch een enorme vooruitgang geboekt aan mogelijkheden. Dat houdt ook in dat relatief kleine en lichte apparatuur tegenwoordig veel kan produceren. Ik had graag de 2.0-versie ervaren van de ooit revolutionaire Revolution, de finale van Huracan en datgene waar Vogelrok te schaars in is. Als zelfs de Grotten van Han en Aqualand Köln met audiovisuele snufjes uitpakken, dan toch ook PHL dat als geen ander weet creatief om te gaan met ruimte-schaarste.

    Gisteren nog 2 keer ge-Batst. De wachtrij was beperkt van het eerste tourniquet tot aan de routende operator, dus geen dubbel aantal wachtenden voor de (levensgevaarlijke want onbestaande) poortjes in het station => 25 minuten wachttijd. Er reden 2 treinen met d'office het eerste en laatste wagentje leeg. Soms zat daar een enkeling, ik vermoed voor iemand die mag bissen als de bril niet functioneerde in de voorgaande rit. En het was soms Mount-Mara-lang wachten tussen het plaatsnemen in de coaster en het uiteindelijke vertrek. Waarom worden de wachtenden niet ge-entertaind in de voorshow-ruimte met vitrine? Een bats-voorfilmpje met instructies had toch gekund? Nu treedt er soms nog een extra vorm vanvertraging op door onwetenden die hun sjaal of tas op de disfunctionele transportband leggen, waarna de operator hen JeDD- en Python-gewijs moet terechtwijzen.

    En ook al gebeurt er onride heel wat op animatief gebied, zodra je even het hoofd draait, houdt het beeld op. Bats in z'n huidige vorm (incl. aankleding en capaciteit) is PHL-onwaardig, maar wel boeiender dan de kale en donkere rit van voorheen.
    Laatst gewijzigd door Earlyspencer; 18-12-19 om 10:53.

  20. #300

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jak Bekijk Berichten
    Ik heb indoor coasters altijd al gekend als coasters met een identiteitscrisis. De enige achtbaan in het donker die ik helemaal kloppen vindt is Space Mountain...ik moet dringend nog eens naar Europa-Park :-)
    Op indoor-coaster-gebied moet je mss dringender naar Cinecittà World. Inferno is in positieve zin de duistere shit! En iets dichterbij heb je nog altijd Van Helsing in MPG.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •