X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 20 van de 378

Hybride Weergave

Vorig Bericht Vorig Bericht   Volgend Bericht Volgend Bericht
  1. #1

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joran Bekijk Berichten
    (Voor de eerste keer ook Jump! gezien, was wel onder de indruk.)
    Ik viel net bijna in slaap. Nu is zo'n show ook niet mijn ding (ik verwachtte dit eigenlijk helemaal niet in een park als Phantasialand), waren we er op een dag van 35 graden in juli en waren we vrij vroeg opgestaan na de dag ervoor een stappenteller-record gezet te hebben in Movie Park en alweer een hele voormiddag van attractie naar attractie gelopen waren. (Maar ik wil geen excuses zoeken. En het waren zachte zetels )

    Voor de volledigheid: de schaatsshow vond ik al beter, al is het ook niet helemaal mijn ding maar ik kan er nog iets Phantasialand in zien. De animatie in Afrika: echt leuk! Zo'n dingen moeten ze meer doen! En ook de acrobatieshow in China vond ik prachtig.

    Ik heb hier nog niet gereageerd maar heb de discussie wel meegevolgd - ik heb geen flauw idee wat er gesloopt zal worden. Het kan allemaal, ik ben benieuwd. Toen bekend was dat er een sloopaanvraag was ingediend was dit theater het laatste waar ik aan dacht, maar als ik erover nadenk vind ik dit wel de grootste kanshebber. Een groot argument pro is dat er een soort dode hoek achter het gebouw is waar je weinig mee kan aanvangen, terwijl aan de voorkant het pad onder de tribune gepropt is. Iets wat ons toch opgevallen was als je ziet hoe zuinig ze op hun ruimte in de nieuwe zones zijn. Dat de show die er gegeven wordt, niet echt in het park past (naar mijn mening toch) is dan weer een argument pro: hoewel het wel een meerwaarde is om zo'n theater van die omvang te hebben, weten ze precies toch niet echt wat ermee gedaan. (tenzij dit echt als een prachtige show wordt gezien door andere mensen dan mijzelf, dan heb ik niks gezegd. )

    Temple of the Night Hawk en Hollywood Tour, tja. Echt passen in het park doen ze niet meer en de buitenkant van het gebouw al helemaal niet. Maar voor een park dat zo graag met wereldrecords pronkt, zie ik ze Temple toch niet meteen wegdoen. Plus, het is zo geen op elkaar gepropte ruimte. Heeft PHL op die plek wel genoeg uitdaging om iets nieuws te zetten na de vorige uitbreidingen?

    Geister kan ook, maar gezien die meer weggestopt zit denk ik dat ze hier nog even mee wachten tot de meer opvallende dingen gedaan zijn.

  2. #2

    Re: toekomst van de temple of the night hawk/hollywood tour.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Ik kan je volgen, maar dan creëer je toch een ongelooflijk groot verschil tussen beide parken (ook al is het ene niet echt park) Eenerzijds een heel druk park, anderzijds een grote oase van rust, zeker ook omdat er net geen echte attracties zullen zijn. Ok, er is nog het waterpark, maar zelfs daarvoor is er veel minder drukte op de paden rondom. Ook de hotels en de arena genereren niet de massa's mensen gedurende de dag. Hierdoor is het contrast nog groter met het themapark, zowel qua bebouwing als hoeveelheid mensen, wat toch moeilijk is voor de beleving overal even hoogstaand te houden...

    Het zou ook kunnen dat PHL natuurlijk alles op en bij elkaar zet en de rest van het gebied ongemoeid laat, maar waarom zouden ze dit dan kopen?
    Ik begrijp je opmerking zeker.

    Bedenk echter wel dat dit gedeelte in een heel aparte hoek ligt en op de oorspronkelijke plannen niet bedoelt was voor uitbreiding park, maar voor resort. En juist voor een resort zou je wel rust willen hebben.

    Mocht het toch bij het park komen, dan ligt het dichtbij de vijver. En laat nu net dat gedeelte al groen en rustig zijn. Dus dan kan het daar prima op aan sluiten via een tunnel onder de weg door.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickie97 Bekijk Berichten
    (ik verwachtte dit eigenlijk helemaal niet in een park als Phantasialand)
    Phantasialand is nogthans altijd een park geweest waar showmanship hoog in het vaandel staat. Van begin af aan zijn er veel shows geweest. Het Wintergarten Theater in Alt Berlin was dan ook gebaseerd op het wintergarten in Berlijn, met wisselende variete shows. Pas voor SIEBEn is de zaal volledig aangepast naar het decor dat past bij het verlaten kasteel waar Sieben zich afspeelde.

    Dat shows zo belangrijk zijn voor het park is natuurlijk niet gek. De vrouw van de eigenaar is zelf een showmens en doet veel aan de choreografie en set up van de shows.

    Ik begrijp trouwens best dat die shows niet je ding zijn. Desondanks kun je niet ontkennen dat het niveau - voor een parkshow - behoorlijk is. De ijs show mag zich gerust meten met Holiday on Ice (ook al is de show korter). Jump bevat een concept dat je tot dan toe enkel nog bij Cirque du Soleil zag (al hebben inmiddels enkele andere parken het ook over genomen). Maar ik denk dat je pas écht ziet hoe PHL met shows om gaat, als je een keer Fantissima bezocht hebt.

    Nu snap ik best dat een ijs-show gek lijkt in Mexico, zeker als die show een meer USA thema heeft. Maar het hele idee van shows is om je even uit de wereld te halen. Als je in antwerpen naar Holiday on Ice gaat, dan is het thema van de show ook niet Antwerpen zelf - Andersom draait diezelfde Holiday on Ice show overal ter wereld: Ook in Mexico. Zelf al vaker op vakantie geweest en daar naar grote shows gaan kijken. Daarvoor hoef je zeker niet naar New York, Hollywood of London te gaan.

    Jump, Musarteum en Ice Collage zijn de grote producties van Phantasialand. De andere shows zijn allemaal opvulling om het thema gebied tot leven te wekken. Inderdaad: Afrikaanse dansers in Africa. Chinese acrobaten in China, Trollen in Wuze Town binnen, een ballonkunstenaar in Wuze Town buiten. En dan nog alle draken en natuurlijk de losse figuren die door het park lopen. Zoals politieman, edele lieden, pannenlapper en kwajongens in Berlijn.

    Bij de opening van Klugheim waren ook daar vele figuren die door het gebied liepen. Helaas zie je die nu volstrekt niet meer. Erg jammer, want het voegde aardig wat toe tot het verhaal van het dorp.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •