Ik schreef het al eerder op ons forum: gisteren was mijn allereerste keer Halloween in een pretpark en ik had nog nooit in mijn leven een echt volwassen spookhuis bezocht. Maar ik ben van mening dat je alles minstens 1 keer geprobeerd moet hebben om te weten of je het leuk vind of niet ...

Black Rose werd dus mijn spookhuisontmaagding. En ja, ik was er tevreden over! Tijdens de preview 's middags kreeg ook ik handboeien om, maar niet zo strak dat het echt eng of onaangenaam werd. Af en toe gebruikten de acteurs die handboeien om mij vooruit te trekken wanneer ik niet snel genoeg wandelde naar hun zin. Stiekem vond ik dat wel praktisch: in het donker zag ik niet altijd goed hoe ik moest lopen en dat probleem was bij deze dus opgelost Ook mijn groep heeft Black Rose 's avonds opnieuw gedaan en ook wij werden er bij ons tweede bezoek nogal snel doorheen gejaagd zonder handboeien. Ik denk dat de de lange wachtrij moesten wegwerken voor sluitingstijd, maar vond het - net als Simon - toch een beetje jammer. Alhoewel ... de eerste keer had ik tot mijn spijt de SM-kamer niet gezien en bij mijn tweede bezoek stond de meesteres in de deuropening. Ik heb geprobeerd om binnen te kijken, ben daar helaas niet in geslaagd omdat we nogal vooruit gejaagd werden ... maar moest iemand me eergisteren verteld hebben dat ik tijdens mijn leven ooit van een SM-meesteres zweepslagen op mijn billen zou krijgen dan had ik dit nooit geloofd Die zweepslagen waren hard genoeg om voelbaar te zijn maar niet zo hard dat het echt veel pijn deed. Perfect dus voor een spookhuis met vijf skulls!

Ik ben dus tevreden over mijn spookhuisontmaagding en vond Black Rose het beste spookhuis van allemaal. Want ja, de andere huizen hebben we dankzij onze RIP-pass ook kunnen doen. De tweede plaats gaat naar Bloc H. Respect voor de acteur op de elektrische stoel want die rol leek me heel vermoeiend. Ook memorabel waren de scène in Lumberjack waar je met twee rondrennende acteurs en stroboscopisch licht in een kleine ruimte zit, en de ruimte in Quarantaine waar je dankzij speciale lichteffecten gewoon NIKS meer zag. Normaal gezien haat ik het om blind te moeten lopen, maar Walibi zorgt er wel voor dat er geen echte ongelukken kunnen gebeuren.

Dat brengt me meteen bij mijn meest opvallende conclusie. In die spookhuizen zijn er dingen gebeurd die ik in normale omstandigheden echt absoluut niet kan verdragen. Ongevraagd aangeraakt worden door vreemden, onbeleefd afgeblaft worden, vooruit getrokken worden ... Doe dat buiten het grondgebied van Walibi Belgium en ik haat het. Maar gisterenavond kon ik erom lachen, ik wist dat het een onderdeel van het spel was. Dus is Halloween iets voor mij? Vooraf twijfelde ik een beetje, maar het antwoord is: Ja!

Nog een paar aanvullingen:

Over Panic House 4D heb ik een gemengde opinie. Het scenario van de film vond ik eigenlijk wel goed, maar de beeldkwaliteit viel me nogal tegen en dat haalt de ervaring inderdaad een heel stuk naar beneden. Ligt het aan de bril of aan de film zelf? Geen idee, maar nu was het vermoeiend voor de ogen en inderdaad geen tweede bezoek waard.

Vampire heeft de eer om de eerste coaster ooit te zijn waar ik frontseat echt leuk vond. Tot nu toe had ik deze nog nooit vooraan gedaan omdat ik front bij vrijwel alle achtbanen één van de slechtst mogelijk plaatsen vind en ik die zitplaats zelfs probeer te mijden. Ik was verbaasd om te merken dat het bij Vampire inderdaad een meerwaarde was!

(Tussen haakjes, wanneer zullen pretparken naast een aparte wachtrij voor frontseat - die ik dus zo goed als nooit wil - eindelijk eens een aparte wachtrij voor backseat voorzien? Dit zou de beste uitvinding in jaren zijn maar geen enkel park doet het )

Tot slot: Weerwolf in het donker vond ik fantastisch. De baan zal waarschijnlijk ook wel beter ingereden zijn dan 's middags, maar het parcours is ook gewoon leuker in het donker. En in een achtbaantrein omhoog getrokken worden, achterover leunen en de sterren boven je zien, dat vond ik een bijzondere ervaring