X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 10 van de 10
  1. #1

    [Walt Disney World] Alle parken in 1 dag?!

    In Parijs kan je perfect de twee parken op één dag, zeker als je enkel de highlights doet. Zelfs in Disneyland Anaheim is het enigszins mogelijk om ze te combineren indien er lange openingsuren zijn en met de MaxPass. Maar om de vier van Walt Disney World in 1 dag te doen, dat vind ik straf! Ik las er hier over.

    Samengevat ging het zo:
    * Disney's Hollywood Studios: Slinky Dog Dash 2x, Tower of Terror en Rock 'n' Rollercoaster 2x
    * EPCOT: Test Track, Mission Space, Spaceship Earth, Living Seas
    * Magic Kingdom: Seven Dwarfs Mine Train, Barnstormer, Big Thunder Mountain, Space Mountain 2x, Pirates, Park Trein
    * Animal Kingdom: Expedition Everest 2x, Primeval Whirl, Dinosaur, Na'vi River Journey, Flight of Passage

    Transport tussen de parken: boot, monorail en bussen

    Ik ben er nog nooit geweest, maar ik weet zeker dat ik het zo niet zou willen doen. Het lijkt me wel cool voor mensen die een Florida reis plannen en die dat zouden kunnen verwezenlijken. Ze hadden duidelijk wat geluk doordat ze uitzonderlijk Fastpass+ hadden. Maar op twee dagen zou je zonder dat het kunnen verwezenlijken volgens mij. Zou jij dit doen of kies je liever voor de uitgebreide vakantie?
    Laatst gewijzigd door GriffonofNemesis; 17-09-18 om 05:30.
    Go down like Hyperion, launch like a Taron, fly like a Fenix and challenge your Nemesis

  2. #2

    Re: [Walt Disney World] Alle parken in 1 dag?!

    Naja.. als je 3 attracties doen "een park doen" noemt dan kan ik me voorstellen dat het prima haalbaar is. Maar als je bij EPCOT al geen Frozen ever after gedaan hebt en bij Magic Kingdom geen Splash Mountain en Haunted Mansion en bij Animal Kingdom al geen Safari vind ik niet dat je kunt zeggen dat je de parken echt gedaan hebt.

  3. #3

    Re: [Walt Disney World] Alle parken in 1 dag?!

    Liever alles op z'n gemak toch, het blijft ook vakantie en daarin wil ik niet rushen of stressen.

  4. #4

    Re: [Walt Disney World] Alle parken in 1 dag?!

    Dan ga ik liever een dag naar Fun Spot . Eén dag voor elk park lijkt me al krap...

  5. #5

    Re: [Walt Disney World] Alle parken in 1 dag?!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Dan ga ik liever een dag naar Fun Spot . Eén dag voor elk park lijkt me al krap...
    Dit dus. 4 zo'n grote parken op 1 dag is echt niet genietbaar. Ik sta er soms al van te kijken als sommigen Bagatelle met Dennlys of een ander Frans park combineren op 1 dag. Als ik een park bezoek wil ik dat volledig bezoeken en niet alleen de coasters meepikken maar ook de wildwaterbanen, darkrides en wat thrillrides als daar speciale dingen tussenstaan. Bovenstaande in de openingspost neigt meer naar aanstellerij vind ik.

  6. #6

    Re: [Walt Disney World] Alle parken in 1 dag?!

    Alle 4 de parken in één dag bezoeken lijkt me meer iets dat je doet voor de gimmick dan voor de beleving. Het is tof om een keer te proberen, en al helemaal leuk als het zo goed lukt als hierboven beschreven, maar ik denk dat iedereen toch wel inziet dat het niet de ideale manier is om Disney World te bezoeken. Zoals hierboven al gezegd: één dag per park is al krap voor sommigen. Zelf heb ik het bij mijn bezoek zo gedaan, en vond ik het eigenlijk wel voldoende om van alle 4 de parken het gevoel te hebben dat ik ze écht wel bezocht heb.

    In Anaheim vind ik het anders. Daar liggen de parken om te beginnen op een steenworp van elkaar, en bovendien zijn het er 'maar' 2. Bij mijn eerste bezoek ben ik er 2 dagen geweest, maar nadien heb ik de parken daar 2x op één dag bezocht. Ideaal is dat natuurlijk niet, maar als het om welke reden dan ook zo beter in je reisplannen past, vind ik het zeker wel haalbaar om te doen, zonder het gevoel te hebben dat je moet rushen

  7. #7

    Re: [Walt Disney World] Alle parken in 1 dag?!

    Op onze eerste dag waren wij al 2u kwijt om de monorail naar een ander park te nemen. Lijkt mij ook niet echt ontspannend als je de parken aan zo'n tempo doet. Waar is de magie dan nog?

  8. #8

    Re: [Walt Disney World] Alle parken in 1 dag?!

    Als je voor Disney World maar één dag hebt, dan moet je gewoon het park kiezen dat je voorkeur geniet.
    Alle parken zijn dagvullend, er is dus geen reden om als een gek van het ene park naar het andere te gaan op één dag.

    Daarenboven moet je van toegangspoort tot toegangspoort gemiddeld een uur in tijd rekenen (parkeertrammetjes, bussen, tassencontroles, ticketcontroles, verplaatsingen...). Je bent dus sowieso al drie uur van je parkdag kwijt aan het 'hoppen' van het ene park naar het andere. Om het wat in perspectief te brengen: De afstand van het Magic Kingdom tot aan Animal Kingdom is 12km! En hoe fantastisch ik Fastpass+ ook vind, voor mensen die op één dag alle toppers in meerdere parken willen doen kan het zorgen voor een beperking (of een zege als je je Fastpassen pas gebruikt voor je 2e of 3e park).

    Ik zou zeggen: Walt Disney World is al vermoeiend genoeg. Hou het op één park per dag. Of nog beter, maak er een deftige vakantie van en ga een week. Hierdoor kan je genieten van halve dagen park + halve dagen ontspanning (zwembaden, aquaparken, dineren, bars, minigolf, fiets huren, Disney Springs,...).
    En als je toch hopt is één hop per dag wel voldoende .

  9. #9

    Re: [Walt Disney World] Alle parken in 1 dag?!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T-Bô Bekijk Berichten
    En als je toch hopt is één hop per dag wel voldoende .
    En als je dan toch hopt, kan je altijd een stopje maken op Disney's Boardwalk. Naar't schijnt is daar een goed biercafé...

  10. #10

    Re: [Walt Disney World] Alle parken in 1 dag?!

    Ik heb Disney World al eens in 1 dag gedaan. Tis te zeggen, dan moet je wel de dingen kiezen die je écht wil doen. De dag maakte deel uit van een grotere reis door Florida, dus 4 dagen pretparken (1 dag Disney World, 2 dagen Universal Orlando, 1 dag Busch gardens Tampa) was dus genoeg pretpark fun voor die reis.

    Wat hebben we die dag gedaan:
    - Animal Kingdom: Mount Everest & Kali River Rapids
    - Magic Kingdom: Splash Mountain, Big Thunder Mountain, Haunted Mansion, The Little Mermaid, Space Mountain & heel het park doorlopen.
    - Epcot: Soarin', Test Track, Mission To Mars, dinner in één van de restaurants

    Oké, het is niet heel Disney World, maar toch een mooie dag! En als onderdeel van een rondreis in Florida is dat toch niet slecht. Je kunt niet altijd de tijd hebben om 3-4 dagen enkel voor te houden voor enkel Disney World.

    *Dit was in 2013, dus een aantal attracties zoals Dwarf Mine Train, Avatar, Frozen, ... waren er toen nog niet.
    Laatst gewijzigd door zilli; 25-09-18 om 22:23.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •