X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 65

Onderwerp: [Efteling] 2019

  1. #1

    [Efteling] 2019

    Gisteren stemde de gemeente het ambitieuze uitbreidingsplan unaniem goed, en vandaag kwam naar buiten dat volgend najaar een nieuw sprookje in het Sprookjesbos opent! Efteling opent dan Grimm’s ‘De zes Zwanen’, met ook een nieuwe kinderattractie.



    Eind oktober 2018 starten de werkzaamheden in het Sprookjesbos, tussen de grot van Sneeuwwitje en het huis van Assepoester. Zo'n jaar later opent hier De zes Zwanen in een slot in het bos, met er omheen een slotgracht. Hierin varen zes zwanen straks hun rondjes. Bezoekers kunnen het slot in wandelen om een scène uit het sprookje te bekijken. Uniek is dat de kleinste bezoekers straks ook met één van de sierlijke zwanen kunnen meevaren rond én door het slot, om deze scène uit het sprookje te zien.

    Het sprookje 'De zes Zwanen' in het kort
    Zes koningszonen worden door hun jaloerse stiefmoeder veranderd in zwanen. Hun kleine zusje moet een onmogelijke opdracht uitvoeren om die betovering te verbreken en haar broers terug te krijgen. Ze moet zes hemden van bosastertjes voor hen naaien en mag zes jaar niet spreken of lachen. Natuurlijk loopt ook dit sprookje goed af en leven ze uiteindelijk nog lang en gelukkig.

    Bron

  2. #2

    Re: [Efteling] 2019

    Ik vind het een fijne keuze van sprookje: het verhaal spreekt mij duizend maal meer aan dan dat van pinokkio, de nieuwe kleren of assepoester. Het ziet er op het eerste zicht ook heel idyllisch uit.

    Qua schaal gaat het wel verder in de tendens om altijd naar groter en meer te gaan. Ik vind het toch behoorlijk groot overkomen. Als er zes van die zwanenbootjes moeten kunnen rondvaren heb je al een redelijke vijver nodig. Ik weet niet of ik échte 'attracties' in het sprookjesbos zou kunnen appreciëren. Tenzij we natuurlijk niet echt iets attractiewaardig moeten verwachten en het eerder om van die peuterbootjes gaat, waar je als volwassene zelfs met de beste wil van de wereld niet ingeraakt. Ergens zou het de Efteling wat mij betreft ook sieren als ze nog eens een sprookje met de bescheidenheid en kleinschaligheid van pakweg die rode schoentjes zouden plaatsen. Dat geeft meer reden om door het bos te dwalen in plaats van achtereenvolgens verschillende walkthroughs af te werken.

  3. #3

    Re: [Efteling] 2019

    als ik het goed begrijp worden het idd kiddie-bootjes. Ik vind het wel vreemd om hier een attractie te hebben, maar het lijkt me wel iets héél kleins te worden.

    Ik denk trouwens wel dat die hoek in het sprookjesbos zo véél te druk gaat worden. De Herberg, kasteel van Sneeuwwitje en grot van Sneeuwwitje staan al te kort op elkaar gepropt. Daar hoeft dit eigenlijk niet nog bij.

  4. #4

    Re: [Efteling] 2019

    leuk idee, en het zal er weer prachtig uitzien, maar een attractie met zes bootjes....Dat worden wachttijden die symbolica zullen overstijgen.

  5. #5

    Re: [Efteling] 2019

    Ik zie het probleem niet. De boottocht gaat zo kort zijn dat de bootjes elkaar heel snel opvolgen vermoed ik. Misschien is het zelfs helemaal geen echt boot vaart maar een molen zoals de Eendenmolen.

  6. #6

    Re: [Efteling] 2019

    Ja, volgens mij lijkt het ook een molentje te zijn
    6 bootjes à 2 of 4 kinderen elk = max 24 kinderen per ronde.4 min voor in- en uitstappen, 3 min draaien = 8 beurten / h; dus max 192 personen per uur voor een attractie in de Efteling, in het sprookjesbos vol kinderen....


    Zo'n megamindy fietsen en consoorten, hebben een capaciteit van ca 100 personen/h; daar is het toch ook altijd lang aanschuiven ?

  7. #7

    Re: [Efteling] 2019

    Als het een molen word, denk ik dat die zo traag gaat draaien dat die niet hoeft te stoppen voor in en uitstappen. Je doet dan ook maar 1 rondje. Een beetje zoals de draaischijf van gondoletta.

  8. #8

    Re: [Efteling] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knessel Bekijk Berichten
    Ja, volgens mij lijkt het ook een molentje te zijn
    6 bootjes à 2 of 4 kinderen elk = max 24 kinderen per ronde.4 min voor in- en uitstappen, 3 min draaien = 8 beurten / h; dus max 192 personen per uur voor een attractie in de Efteling, in het sprookjesbos vol kinderen....


    Zo'n megamindy fietsen en consoorten, hebben een capaciteit van ca 100 personen/h; daar is het toch ook altijd lang aanschuiven ?
    De Vliegende fietsen hebben volgens de bouwer een capaciteit van 240 tot 400 pers/h

  9. #9

    Re: [Efteling] 2019

    dan moet die bouwer eens een keertje gaan aanschuiven
    400/h = 6,66 personen per minuut. Dan zou een rondje, inclusief in en uitstappen minder dan 2 minuten mogen duren. In denk dat in de praktijk zelfs geen 200 personen/uur worden gehaald.

  10. #10

    Re: [Efteling] 2019

    Volgend jaar stijgt de ticketprijs van de Efteling naar 40 euro doorheen het jaar en 42 euro in de zomer. Online zijn er wel nog goedkopere tickets verkrijgbaar.

    Reden van de prijsstijging is vooral de btw-verhoging van 6 naar 9 %, maar daarnaast ook inflatie. Wie de Winter Efteling wilt bezoeken gaat dus beter nog dit jaar

  11. #11

    Re: [Efteling] 2019

    Misschien wat off topic.. maar het is wel echt te onnozel voor woorden dat ze die BTW-stijging doorzetten. De Hollanders schijnen toch elke keer weer te vergeten dat de rest van het land voor het overgrote deel grensgebied is. Dus van de ene kant gaan landgenoten vooral meer naar het buitenland en van de andere kant komen buitenlanders minder naar ons land toe.

    Voor de Efteling zal dat ongetwijfeld ook gaan spelen. Belgen zullen eerder een dagje Walibi kiezen. De Nederlanders ten Oosten van de Efteling zullen eerder een dagje Movie Park doen. Wellicht zelfs ook PHL, dat qua entree duurder is, maar wat je snel terug verdient hebt met de lagere prijs voor parking, horeca en al zeker met de vele kortingen op de normale prijs.

  12. #12

    Re: [Efteling] 2019

    volgens mij gaan ze daardoor bijna niemand minder zien hoor. In mijn idee speelt de Efteling toch wel in een klasse hoger dan de meeste parken in de Benelux en de directe omgeving. Dagkaart Phantasialand is 47,50 EUR; en ook al krijg je er in sommige maanden een terugkeerticket bij, dat weegt niet op voor de meeste gezinnen die één parkbezoek per jaar doen.
    Kijk eens naar het succes van het Bosrijk en Loonse Land; zo'n verblijf stijgt elk jaar in prijs en toch heb ik de indruk dat de bezettingsgraad daar nogsteeds hoog is. Voor de Efteling heb je weinig (fikse) kortingsacties, laat staan voor de verblijven. Het is een merk dat zichzelf verkoopt, ook al stijgt de prijs jaar na jaar verder.

  13. #13

    Re: [Efteling] 2019

    Het is niet alleen een gratis ticket. Bij PHL kun je 90% van de tijd voor minder dan 40 euro naar binnen, als je even weet waar te zoeken

    Het is wel waar dat de Efteling een klasse hoger speelt dan de meeste andere parken. Maar ik vraag me af of een leek daar echt bij stil staat.

  14. #14

    Re: [Efteling] 2019

    Efteling teert volgens mij voor 50% van de bezoekers puur op nostalgie. In geen enkel ander park hoor ik zoveel vergelijkingen met vroeger (al dan niet correct maar soit, dat is een andere discussie)
    Als je puur naar het park kijkt zonder alle nostalgische gevoelens is het park voor mij niet het Europese toppark dat velen ervan maken, ook 'gewone' bezoekers gezien de bezoekersaantallen...

  15. #15

    Re: [Efteling] 2019

    Dit is de huidige situatie bij de Zes Zwanen. Er wordt al gegraven!



  16. #16

    Re: [Efteling] 2019

    Op de website van De Efteling is meer informatie verschenen omtrent de bouw van het 30ste sprookje: "De zes zwanen".

    Interessant weetje:

    “Zowel kinderen als volwassenen kunnen een vaartocht maken"





    Dit en meer: https://www.efteling.com/nl/blog/bac...kje-zes-zwanen

  17. #17

    Re: [Efteling] 2019

    Bouw De Zes Zwanen - 29/12/2018:





    Bron: https://twitter.com/cindy_ve

  18. #18

    Re: [Efteling] 2019

    Ondertussen heeft de Efteling al meer bekend gemaakt over de grote update van D'oude Tuffer. Het sturen met het wagentje is jammer genoeg verleden tijd, maar er komt een interactieve claxon in de plaats, waarmee je onderweg allerlei dieren kunt activeren. Animatronics uiteraard . Voorts worden de iconische wagentjes vervangen door andere auto's en Pick-ups. Meer info.



    Jammer dat je niet meer kunt sturen, dat was net een belangrijk onderdeel van de attractie en je komt het steeds minder vaak tegen. Desondanks ben ik heel tevreden met de vernieuwingen: onderweg gebeurde er geen bal, en de capaciteit was niet wat het moest zijn. Beide punten worden aangepakt, en dat zal er zeker en vast voor zorgen dat ik de attractie in de toekomst vaker zal doen.

  19. #19

    Re: [Efteling] 2019

    als ik voor de middag de zone van joris en de draak en de aktraktie de baron zou willen doen.als ik in die buurt iets goedkoop wil eten(bijvoorbeeld een belegd broodje of een spaghetti).is restaurant station de oost dan een goede keuze?of hebben jullie andere suggesties?

  20. #20

    Re: [Efteling] 2019

    Station De Oost:
    Turkse Pizza, broodjes of frituur; je hebt daar een ruime keuze en je kan meestal binnen zitten...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •