X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 65

Onderwerp: [Efteling] 2019

  1. #21

    Re: [Efteling] 2019

    100% afschermen doen ze niet (foto vanop de parking genomen, met de stoomtrein heb je een nog beter zicht op de werkzaamheden)


  2. #22

    Re: [Efteling] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door waterrat Bekijk Berichten
    als ik voor de middag de zone van joris en de draak en de aktraktie de baron zou willen doen.als ik in die buurt iets goedkoop wil eten(bijvoorbeeld een belegd broodje of een spaghetti).is restaurant station de oost dan een goede keuze?of hebben jullie andere suggesties?
    Ja hoor, in Station De Oost heb je een breed gamma. Vooral de pita vind ik er zeker een aanrader!

  3. #23

    Re: [Efteling] 2019

    Nieuwe geruchten spreken over iets waar velen al lang op hopen... een grote renovatie van PandaDroom naar... Fabula!

    Een nieuwe naam, een nieuwe look en een nieuwe film, die sprookjesachtiger zou worden. De nieuwe productie gaat over de onverwachte vriendschap tussen een beer en een eekhoorn: een verdrietige beer wordt door zijn soortgenoten met de nek aangekeken. Als hij ten einde raad is, komt hij een eekhoorn tegen. Die helpt hem met behulp van slimmigheden om alsnog in de smaak te vallen bij de andere beren.

    In de film wordt niet gesproken, wat ook het internationale karakter voor de Efteling weer ten goede komt.

    Het nieuwe logo van de attractie toont een pootafdruk van een beer, waarin de staart van een eekhoorn is verwerkt. Fabula is trouwens het Latijnse woord voor verhaal.

    Meer info zou binnenkort vrijgegeven worden.

  4. #24

    Re: [Efteling] 2019

    Het internationale karakter van de Efteling ?????

    Jammer nieuws dit, ik denk dat iedereen wel liever had gezien dat de attractie plaats had gemaakt voor iets anders. Een hoop bomen ofzo.

  5. #25

    Re: [Efteling] 2019

    Dat 'streven naar een internationaal karakter' geeft me vaak een wrang gevoel bij de wereld vol wonderen. Ik heb er niets op tegen dat het park een meertalig publiek wil bedienen. Maar wat mij betreft moeten attractienamen daarom niet koste wat kost in zoveel mogelijk talen uitspreekbaar zijn.

    De transformatie van 'Hartenhof' naar 'Symbolica' vond ik bijvoorbeeld een verarming. 'Symbolica' klinkt veel meer generisch dan dat eerste, ook al is er een planeet met die naam in het achtergrondverhaal van Pardoes. Dat soort truukjes halen ze steeds vaker uit de kast en naar mijn aanvoelen verliest het park daar zijn authenticiteit wat aan. Om dezelfde reden was ik bijvoorbeeld niet zo enthousiast over die twee ordinaire powered coasters: Dat attractietype vinden we al in véél andere parken terug.

  6. #26

    Re: [Efteling] 2019



    Een nieuwe update van de nieuwe Oude Tuffers. De baan ligt en er zijn al twee scenes te zien!




    De Zes Zwanen in het Sprookjesbos. Het gebouw begint steeds meer vorm te krijgen, en de tuin van het landhuis van de stiefmoeder van Assepoester is weer te betreden.

  7. #27

    Re: [Efteling] 2019

    Raveleijn is weer te zien!

    Er zijn een paar dingen verbeterd. Er is een nieuwe stunt met Joost en de Wachters, en Olaf en de wachters komen voortaan met rook naar beneden. Ook zijn een aantal gevechten veranderd, er worden nu ook bijlen gebruikt.


  8. #28

    Re: [Efteling] 2019

    Een nieuwe update bij het grote onderhoud van de Oude Tuffers. De nieuwe voertuigen rijden, er is muziek te horen en de oude Oude Tuffer die voortaan onder de kippen zit lijkt een andere positie te hebben dan voorheen.





    Ook bij de Zes Zwanen valt er genoeg te zien: De muren komen steeds hoger, de vormen van het gebouw zijn al duidelijk te zien!


  9. #29

    Re: [Efteling] 2019

    Op Paasmaandag naar de Efteling geweest. Ondanks mijn tweedaags bezoek in begin februari kon ik het niet laten om samen met mijn mede-acteurs van de toneelvereniging mee te gaan. Een klein verslagje:

    + Ondanks de drukte (waarschijnlijk door het ongelooflijke zomerweer) bleven de wachttijden beperkt. Het langste schoof je aan bij de Piranha en De Vliegende Hollander - 40 & 30 min. - en Droomvlucht - 40 min. -. Bij andere topattracties moesten we max. 15 minuten wachten. Bij de iets ruigere attracties bedroeg de wachttijd ongeveer 15 minuten (Python, Baron, Vogel Rok). Waarschijnlijk te verklaren door de weinige interesses van de ganse familie. Er werd overal goed doorgewerkt.
    Bij De Oude Tufferbaan stond er wel steeds een lange rij. Waarschijnlijk te verklaren door de heropening.

    + Eerste keer Raveleijn gezien. Wow. Impressionante arena en decors. Ook de stunts mogen er best wel zijn. Het is gewoon ook het compleetplaatje dat klopt. Ik besef dat er enkele zaken niet zo helemaal goed zit, maar voor een pretparkshow kan dit wel tellen. De paardenshow in Europa-Park vond ik dan minder impressionant.
    Wil het nu dat we met onze theatergroep daar zaten. Op enkele zaken hadden we (naar goede gewoonte) toch kritiek:
    * De poort van Raveleijn IN de arena was beter enkele meters naar achteren gezet, maar dat ging technisch misschien niet. Dit zou de gevechtscènes ten goede komen. En hebben de paarden meer plaats.
    * Doordat ze de gevechtscènes misschien net iets te veel doen, merkten we op dat de zwaardgevechten nogal ver van de gezichten plaatsvonden. Hoe verder dat gebeurd, hoe ongeloofwaardiger het wordt.
    * Doordat we acteurs waren die aan het kijken waren, vonden we de maskers maar niets. Dat verbergt de mimiek en maakt het een stuk minder expressief.
    * De humor zit meer dan goed!
    * Technisch leek alles min of meer goed te werken, op enkele kleine zaken na. Blijkbaar moet er rook uit het plafond komen wanneer de zwarte ridders uit de nok komen, dat was er wel niet. Ook het geluid stond soms niet goed afgesteld.
    * Wij als acteurs, horen liefst live stemmen, maar hier viel de play back nog mee.

    + Attracties lagen er goed bij. Werkelijk alles lag er goed bij. Top. Enkel bij Fata Morgana leek er een poort niet open te willen gaan.

    + Ook een attractie die ik voor het eerste deed: Piranha, alhoewel... Toen ik 8 jaar was deed ik hem ooit met mijn tante. Omdat ik Efteling vaak in de wintermaanden bezocht, was die dus steevast dicht.
    Toffe wildwaterbaan, zeker één van de betere. Al gaat mijn voorkeur wel nog naar Radja River. Maar wat een saaie wachtrij hier!

    + De horeca is best wel ok.

    - Wel was ik verschoten hoeveel zigzag wachtrijen er zijn. In februari moest ik die niet trotseren, maar deze keer wel. Vooral dan de wachtrij aan Piranha en Droomvlucht zijn toch wel kuitenbijters.

    - Het is moeilijk om écht schepijs te vinden via een uitgiftepunt. Sommige horecapunten stonden ook nog precies in wintermodus met warme wafels, hartige snacks, ... Je kon overal wel waterijs, Sluch, ... vinden, maar dat vind ik nu echt geen kwalitatief ijs.
    Wel zijn er twee ijspunten aan Het Witte Paard en Symbolica, zo van die slush puppie als van de mc do...

    - Ik heb het niet voor het Carnaval Festivalplein. Het ziet er zo on-Eftelings uit. Er is ook weinig sfeer naar mijn gevoel, de gevels zijn er platter en de thematische elementen die er aanwezig zijn, zijn nu niet echt wow. Hoe komt het eigenlijk dat dit plein ook zo'n thematische warboel is?

  10. #30

    Re: [Efteling] 2019

    Schepijs naast de smulpaap op het Pieckplein

    Andere locaties weet ik uit mijn hoofd ook niet. Slush is momenteel enorm populair, dus logisch dat daar veel op wordt ingezet.

  11. #31

    Re: [Efteling] 2019

    De wachtrij van Piranha werd dacht ik afgelopen winter vernieuwd. Niet veel verbeterd dus?

    De rook bij Ravelijn wanneer de ridders naar beneden komen heb ik denk ik nog nooit gezien. Moet die er dan zijn?

    Qua ijs van de McDo, bedoel je de swirl's. Deze zijn toch wel mijn toppers, die je ook in onze buurlanden kan vinden, maar helaas niet bij ons Zeker eens proberen!

  12. #32

    Re: [Efteling] 2019

    Dit jaar investeert Efteling maar liefst 25,8 miljoen euro in het park. Dit bedrag is meer dan Baron 1898 indertijd en is verdeeld over een aantal projecten, waarvan sommige intussen (bijna) voltooid zijn. Een kort overzicht:

    - De Oude Tufferbaan (voorjaar 2019): vernieuwing van de attractie - 1,8 milj. euro
    - Carnaval Festival (voorjaar 2019): vernieuwing van de attractie - 3 milj. euro
    - De Zes Zwanen (najaar 2019): 30e sprookje met mini-attractie - 2,5 milj. euro
    - Fabula (najaar 2019): vernieuwde versie van PandaDroom - 3,5 milj. euro
    - Max & Moritz (voorjaar 2020): start van de bouw van de nieuwe achtbaan - 15 milj. euro

    Akkoord, Max & Mortiz is vooral voor 2020, maar daarnaast zijn er ook nog enkele andere investeringen die men doorvoert zoals de aanpassingen in het Huis van de Vijf Zintuigen of de nieuwe Boshoeves in Bosrijk.

    Gek genoeg heeft niemand hier nog iets geschreven over ??n van de doornen in ons oog in het park... PandaDroom! Wie die nog wilt bezoeken, zal zich moeten haasten. Op donderdag 3 november kan je de attractie voor de allerlaatste keer bezoeken. Daarna sluit deze voor een aantal weken en wordt deze grondig aangepast naar... Fabula!



    Fabula bestaat uit een nieuwe 4D-film, nieuwe horeca en een nieuwe shop.

    Nieuwe film
    De samenwerking met het WNF loopt dit jaar vervroegd af - eerder was deze nog verlengd tot eind 2020 - waardoor ze weer wat meer vrijheid krijgen om deze vreemde eend wat aan te passen naar hun eigen identiteit. We krijgen dus een nieuw verhaal, met een mooie boodschap die beter binnen het DNA van Efteling past. Het thema natuur wordt dus nog behouden, maar het wordt wat luchtiger, vrolijker en speelser. Aardman Animation, bij het grote publiek bekend van o.a. Chicken Run en Wallace & Gromit, staat in voor de productie van de nieuwe film. De 4D-effectn blijven behouden, maar de film zelf zal iets korter duren.

    Het verhaal van Fabula
    Tijdens de voor- en hoofdshow (beide 8 min.), maak je kennis met een jonge beer en een dappere eekhoorn. Het botert niet goed tussen de knorrige beer en de andere dieren, waarop Klaas Vaak besluit de beer een paar levenslessen bij te brengen. Tijdens een avontuurlijke droom bezoeken de beer en de eekhoorn leefwerelden van andere dieren en leren zich aan te passen. Dat zorgt voor wonderlijke, hilarische, spannende en ontroerende momenten. Over een film van Klaas Vaak wordt al langer gesproken. Deze is tevens de mascotte van het Bosrijk.

    Nieuwe horeca
    Het restaurant wordt in deze periode ook vernieuwd, met nieuwe menukaart en meer zitplaatsen binnen ?n buiten. Op de nieuwe menukaart staan verse vlees-, vis- en veganistische gerechten. Deze zullen allen passen binnen een wereldse keuken.


    Nieuwe shop
    Ook de souvenirwinkel krijgt een upgrade. Wellicht zullen een aantal souvenirs vervangen worden door de nieuwe mascottes.


    Speeltuin
    De bestaande speeltuin op het einde van de attractie zou wel behouden blijven. Of deze een upgrade krijgt, is nog niet bekend. Ook wat er met de look van de loods zal gebeuren - het grootste pijnpunt aan de hele attractie - is niet bekend. In september starten namelijk de werken aan de naastgelegen Max & Moritz, wat d? kans zou kunnen zijn om de loods volledig in te pakken.

  13. #33

    Re: [Efteling] 2019

    Afgelopen weekend werd het 30e sprookje in het Sprookjesbos geopend: De Zes Zwanen!



    Voor het eerst werd een klassiek sprookje gecombineerd met een mini-attractie, waardoor je De Zes Zwanen op 2 verschillende manieren kunt beleven: al wandelend of al varend.

    Wie kiest voor varend, stapt in één van de zes zwanen, die een lengte hebben van ongeveer 3m. Al varend kom je dus nog dichter in het verhaal te staan. Deze extra dimensie zorgt voor een unieke beleving voor jong en oud.



    Wie het sprookje wandelend bezoekt, krijgt het verhaal te horen en stapt zo het kasteel binnen om kennis te maken met Elisa.



    De echte verwondering vindt binnen plaats, wanneer je Elisa ontmoet. Door hun jaloerse stiefmoeder zijn haar zes broers veranderd in zwanen. Elisa kan deze betovering verbreken door zes jaar niet te spreken of te lachen. Bovendien moet zij zes hemden breien van bosasters. Binnenin het slot wordt Elisa omringd door 606 twinkelende asters – 101 asters per broer – die extra oplichten wanneer de zwanen voorbij komen. Buiten rondom het verborgen slot staan nog eens duizenden asters, die een belangrijke rol spelen in het sprookje.

    Naast de opening van dit nieuwe sprookje, koos Efteling ervoor om een nieuwe wisseltentoonstelling op te zetten in het Efteling Museum. Deze nieuwe expo is gewijd aan het Sprookjesbos en haar 30 sprookjes.

    Tenslotte verscheen ook een nieuw Efteling sprookjesboek: En ze leven nog lang en gelukkig, waarin je ook het volledige sprookje kan lezen. Dit boek is nu verkrijgbaar in de souvenirwinkels van het park.

  14. #34

    Re: [Efteling] 2019

    Heeft er iemand het sprookje al gaan bekijken? Het lijkt verdacht statisch voor het bedrag dat ze ertegenaan hebben gegooid.

  15. #35

    Re: [Efteling] 2019

    Ja, wij waren er als abonnee al vorige week bij. Ik voorspel enorme wachttijden voor het rondvaren (1 rondje, max 2 pers. en natuurlijk maar 6 zwanen). De zwanen worden per drie gedispatched.

    Het vertel-deel is ultra-kort. Wie niet vaart of voor/na de vaart nog eens gaat kijken, staat eigenlijk naast de grot en er niet in.

    Maar zoals quasi alle nieuwigheden in de Efteling: betoverend mooi van buiten en prima passend in de omgeving, alsof het er al altijd heeft gestaan.

  16. #36

    Re: [Efteling] 2019

    En hierbij een onride:


  17. #37

    Re: [Efteling] 2019

    Voor de liefhebbers van waterattracties tijdens de Winter Efteling:

    De Vliegende Hollander sluit deze winter later dan voorgaande jaren. Je kunt tot en met 5 januari 2020, dus óók nog tijdens de kerstvakantie, een ritje maken in de spectaculaire waterachtbaan. Van 6 januari tot en met eind februari 2020 is de attractie gesloten voor gebruikelijk onderhoud.

    Ook de Piraña blijft dit jaar iets langer open: tot en met 1 december kun je er nog kletsnat in worden! De wildwaterbaan gaat op 2 december 2019 dicht voor onderhoud en opent weer op 28 maart 2020.

  18. #38

    Re: [Efteling] 2019

    vorige maandag ben ik er nog geweest: De Vliegende Hollander heel de dag stil wegens technische storingen.
    Pirana 0 minuten wachtrij wegens veel te koud.

  19. #39

    Re: [Efteling] 2019

    Op woe 09/10 nog maar eens geëfetelingd, en DVH had opnieuw GEEN storing. Het kan toeval zijn, maar ik heb 'em dit jaar eigenlijk opvallend weinig gestoord geweten, zeker vanaf +/- mei. De twee zorgen-kinderen van het park waren dit jaar veeleer de niet zo verbluffend vernieuwde Tufferbaan en veel erger: JeDD. Die was meermaals in het hoogseizoen en dus buiten een geplande onderhoudsperiode out of order.

    Ik mag hopen dat DVH nu definitief van z'n veelvuldige storingen is verlost. Het langer openhouden in het najaar - zelfs deels in de winter - versterkt die verwachting.

  20. #40

    Re: [Efteling] 2019

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Earlyspencer Bekijk Berichten
    Het kan toeval zijn, maar ...
    Toeval. Op Eftelstats is ie samen met de tufferbaan nog steeds koning van de storing.

    Naam:     vliegende hollander storingen.png
Bekeken:  757
Groote:   56,8 KB

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •