X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Resultaten 1 tot 9 van de 9
  1. #1

    Bobbejaanland laat bezoekers voortaan ook betalen per minuut dat ze aanwezig zijn

    Bezoekers van Bobbejaanland zijn voortaan niet meer verplicht om entree te betalen voor een ganse dag. Door gebruik te maken van een app, betaal je alleen voor de minuten die je in het pretpark aanwezig bent. Snel naar binnen voor een ritje op de achtbaan en dan terug naar huis? Het kan voor 0,12 euro per minuut.
    Dat komt neer op 7,20 euro per uur. Een dagticket voor Bobbejaanland kost aan de kassa 35,50 euro. Maar online zijn er ook goedkopere tickets beschikbaar, vanaf 23,90 euro. De app waarmee je per minuut kan betalen, heet Tapperuse. Ze is ook te gebruiken in kinderspeeltuinen, zwembaden en sauna’s. Bobbejaanland is ook een van de eerste deelnemers. De betaling gebeurt nadien via AfterPay. De app Tapperuse vraagt 75 cent transactiekosten per bezoek. Je betaalt in totaal nooit meer dan je voor de dagprijs zou betalen.

    Bron HLN

  2. #2

    Re: Bobbejaanland laat bezoekers voortaan ook betalen per minuut dat ze aanwezig zijn

    mmm, hopelijk wil je dan geen frietje eten of zo, wat daar laten ze je vrolijk 45 min voor in de rij staan, dus dat frietje kost je alvast 5,4 EUR + de belachelijk hoge prijs die je ze aanrekenen.
    Of je gaat in het park binnen, en daar zie je dan dat je gewenste attractie pas binnen twee uur open gaat....

    Daar gaat toch niemand interesse voor hebben ?

  3. #3

    Re: Bobbejaanland laat bezoekers voortaan ook betalen per minuut dat ze aanwezig zijn

    Op zich vind ik dit wel een leuk concept. Of het in Bobbejaanland werkt, en welke tarieven je moet hanteren om dit interessant te maken, dat is natuurlijk even zoeken voor alle partijen. Het project zit nog in z'n kinderschoenen, maar ik vind het zeker een leuk probeersel!

  4. #4

    Re: Bobbejaanland laat bezoekers voortaan ook betalen per minuut dat ze aanwezig zijn

    Onnozel concept! Die appe-tappe-dingens-bezoekers gaan al zeker niets te eten of te drinken kopen in het park, want tijdrovend. Dus bye extra inkomsten. Bij drukte betaal je dan ook nog eens om aan te schuiven i.p.v. om te rijden.

    Ook leuk als er plots storingen zijn: OK, da's voor niemand leuk, maar met die zandloper permanent in je hoofd en op je onmisbare Smartphone voel je je dan wel dubbel bekocht. En zelfs zonder storingen voel je je toch continu opgejaagd, niet?

    Waarom niet betaal-per attractie als optie laten naast een all-rides-optie, zie o.a. Scandinavië en Plopsa Coo? Dan krijg je mogelijk ook (gulle) grootouders mee in het park. En die zorgen dan niet voor langere wachtrijen, behalve misschien aan de toiletten ... Bij een plotse storing kan je mensen met een eenmalig ride-ticket dan nog compensatie bieden, terwijl de onnodige wachttijd van de tappers in mindering brengen me iets of wat complexer lijkt.

    Nog een argument waarom ik dit probeersel net in BJL vrij kansloos inschat: Hier betaal je mits voorafgaandelijke koekjesconsumptie nooit > 18 € voor een dag, en vaak nog een pak minder via online veilingen of via kennissen met abo. En inderdaad, net in dat park met z'n later-openen-vroeger-sluiten-beleid zou je bezoekers laten betalen per minuut aanwezigheid ... Of dit concept elders (musea, binnenspeeltuinen, stads-pretparken, ...) meer kans op succes heeft, betwijfel ik. Meestal bezoek je die zaken niet in je eentje. De ene wil nog dit of dat of moet gaan sch**ten, terwijl de andere om economische redenen snel naar de uitgang wil.

  5. #5

    Re: Bobbejaanland laat bezoekers voortaan ook betalen per minuut dat ze aanwezig zijn

    Ik heb er ook zeer weinig vertrouwen in. Wel vreemd dat dit nu pas een discussie wordt, terwijl ik er vorige week al over gelezen had.

    De app is nog in zijn kinderschoenen, maar toch zijn er nog partijen die het proberen. Naast Bobbejaanland doen verschillende kleinere dagattracties mee, waaronder The Amsterdam Dungeon (0,33 euro per minuut), Sea Life Scheveningen (0,19 euro per minuut), dierenpark Avifauna in Alphen aan den Rijn (0,09 euro per minuut), Comics Station in Antwerpen (0,12 euro per minuut) en het Duitse pretpark Wunderland Kalkar (0,13 euro per minuut).

    Ik zie er ook weinig voordeel van in, want je kan quasi altijd met korting naar één van bovenstaande gaan. Bovendien gaan meeste personen of gezinnen voor een volle dag naar een pretpark of dierentuin. Dan ga je niet na een uurtje al terug weg. En mensen die dan in de buurt wonen, hebben makkelijker een abonnement.

    Neen, ik zie dit niet lang bestaan.

  6. #6

    Re: Bobbejaanland laat bezoekers voortaan ook betalen per minuut dat ze aanwezig zijn

    ik vind het best een leuk ideetje: als je en keertje toevallig in de buurt bent van het park, doe je even sledgehammer en Typhoon. Met wat geluk ben je er met 5 euro vanaf.
    Of je komt binnen om 16u, en betaalt nog voor een uurtje.
    Ik zie dan wel een probleem in de parkingprijs, want die bedraagt 8 euro.

  7. #7

    Re: Bobbejaanland laat bezoekers voortaan ook betalen per minuut dat ze aanwezig zijn

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Ik heb er ook zeer weinig vertrouwen in. Wel vreemd dat dit nu pas een discussie wordt, terwijl ik er vorige week al over gelezen had.

    De app is nog in zijn kinderschoenen, maar toch zijn er nog partijen die het proberen. Naast Bobbejaanland doen verschillende kleinere dagattracties mee, waaronder The Amsterdam Dungeon (0,33 euro per minuut), Sea Life Scheveningen (0,19 euro per minuut), dierenpark Avifauna in Alphen aan den Rijn (0,09 euro per minuut), Comics Station in Antwerpen (0,12 euro per minuut) en het Duitse pretpark Wunderland Kalkar (0,13 euro per minuut).

    Ik zie er ook weinig voordeel van in, want je kan quasi altijd met korting naar één van bovenstaande gaan. Bovendien gaan meeste personen of gezinnen voor een volle dag naar een pretpark of dierentuin. Dan ga je niet na een uurtje al terug weg. En mensen die dan in de buurt wonen, hebben makkelijker een abonnement.

    Neen, ik zie dit niet lang bestaan.
    Amsterdam Dungeon is toch een hele rare. Zover ik weet duurt een tour daar altijd even lang??

  8. #8

    Re: Bobbejaanland laat bezoekers voortaan ook betalen per minuut dat ze aanwezig zijn

    Op zich vind ik het een leuk concept, maar ik zie het nut er gewoon niet van in

    Voor credithoeren kan dit een interessante formule zijn, voornamelijk bij kinder- of dierenparken met een achtbaan. Voor de rest zie ik totaal niet in waarvoor je die app zou gebruiken. "Toevallig in de buurt en een uurtje binnen springen" is echt niet iets wat mensen zomaar gaan doen.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  9. #9

    Re: Bobbejaanland laat bezoekers voortaan ook betalen per minuut dat ze aanwezig zijn

    Bovendien geef je als park ongewild het signaal dat je niet dagvullend bent. Onbegrijpelijk dat BJL hierin mee gaat. Nou ja, onbegrijpelijk ...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •