X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 14 van de 19 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Resultaten 261 tot 280 van de 374
  1. #261

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Afgelopen November heeft Walibi nog wel bevestigd dat ze volgend jaar de western zone zouden aanpakken, en dat de ingang inderdaad minstens een jaar was opgeschoven. Het is natuurlijk perfect mogelijk dat ze daar nog op teruggekomen zijn, maar het zou me een rare zet lijken om geen nieuwe attractie te openen. Ik denk eerder dat we volgend jaar die nieuwe gerstlauer sky fly gaan zien en de nieuw mack twist and splash, als tussenjaar voordat in 2021 de echte klapper eraan komt.
    Ik heb er zelf overigens niks op tegen dat die zone rond pulsar en de flashback zou aangepakt worden, aangezien vooral de flashback dringend wat aandacht nodig heeft. Maar als je het masterplan bekijkt snap ik het ook wel dat ze dat eerder richting het einde hebben geschoven.
    - Memento Mori -

  2. #262

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Ze zitten niet stil in Waver! Impressionant hoe ze daar blijven doorwerken!

    Naam:     A7336413-D51D-44E4-8500-C0F9F93CFA31.jpeg
Bekeken:  1885
Groote:   150,4 KB

    Naam:     0499093C-637E-4F63-AAEF-44D29D09B86C.jpeg
Bekeken:  1236
Groote:   125,3 KB

    Naam:     E2EC0185-8A8B-4867-8E05-E360FA94123F.jpeg
Bekeken:  1399
Groote:   169,5 KB

    Bron: Park Fun Explorer

  3. #263

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Wat gaat er in Shiva's Truck verkocht worden, is dat al geweten?

  4. #264

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Wow, dat is alweer een hele verandering met nog geen week geleden!

    Shiva's Truck verkocht vooral wat dranken en ijsjes, maar ik heb de kaart niet in detail bekeken vorige week.

  5. #265

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Hahaha, die rij barkrukken in de vorm van brommerkes ... origineel en leuk gevonden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yelle8
    Het is een tent gebleven, weliswaar volledig vernieuwd -> het zeil is beige/bruin met op de flapjes cobra's afgebeeld, het stalen frame binnenin is vergelijkbaar met de kleur van de trein. Geen foto's van genomen.
    Hoera, de trommelvliezen van de operators zijn gered! Nu word ik toch wel benieuwd naar het eindresultaat. Wie binnenkort naar Walibi gaat met een fototoestel, weet wat hem/haar te doen staat

    Trouwens, de eerste foto die Yelle gemaakt heeft van Fun Pilot ... met wat fantasie lijken Fun Pilot en Pulsar één geheel te vormen, dankzij de gelijkaardige kleur van beide tracks en de hoek waaronder de foto gemaakt is
    De nieuwe achtergrond van het vliegend tapijt vind ik best wel mooi!

    Mij leek het ook logischer dat ze de zone rond Psyké/Flashback pas op het einde van hun masterplan zouden aanpakken. Pulsar is een recente attractie en de renovatie van Psyké is ook niet superlang geleden. Waarom zou dit dan zo 'dringend' zijn? Nu ja, zolang ze die hypercoaster van 2021 niet uitstellen is het allemaal goed voor mij.

    Ik vraag me wel af wat er op langere termijn met Psyké gaat gebeuren. Deze is nog steeds mijn nummer één favoriete baan van alle coasters die ik ooit bereden heb. Dus ik hoop dat Walibi goed zorg zal dragen voor deze baan, zodat ze nog lang blijft bestaan! Anderzijds is ze (voor zover ik weet) de enige grote attractie van het park die volledig in een Music-Battle-thema zit. Dus misschien zal Psyké op termijn ook een nieuw thema krijgen om in de rest van de omgeving te blijven passen?
    Once you sit back, you never go back.

  6. #266

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azmidiske Bekijk Berichten
    Hahaha, die rij barkrukken in de vorm van brommerkes ... origineel en leuk gevonden



    Hoera, de trommelvliezen van de operators zijn gered! Nu word ik toch wel benieuwd naar het eindresultaat. Wie binnenkort naar Walibi gaat met een fototoestel, weet wat hem/haar te doen staat
    Een foto in het station genomen, tijdens mijn bezoek afgelopen zondag:



    De overige foto's vinden jullie hier:

    https://www.facebook.com/22872455129...26054538223808

  7. #267

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Ben vandaag weer even gaan kijken en ik neem een deel van mijn eerdere commentaren over CoT terug. De Attractie ligt er nu al een stuk beter bij dan het geval was toen ik hem deed op de openingsdag en de vuureffecten werkten. Toch zijn er nog steeds een paar defecten hier en daar die nog eens opgelost moeten worden. De single-rider line bij tiki waka is een verademing voor fans. Ik heb hem vandaag 3 keer gedaan waarbij ik in totaal nog geen 10 minuten voor gewacht heb, en iedere keer een rij van 55 minuten heb overgeslagen.
    Het paleis van de geest ligt er nog steeds even slecht bij, en dan vooral aan de binnenkant. De hoofdshow startte met een gekraak alsof er een tesla-effect werd geactiveerd, en liep daarna niet synchroon met de beweging van de trommel. Omdat de medewerkster het gewicht niet goed verdeelde stond de schommel ook scheef en vielen er een paar effecten weg.

    Verder wil ik Walibi wel een enorm compliment geven voor hoe professioneel ze om zijn gegaan met de enorme drukte vandaag. Er zijn halloween dagen die rustiger zijn dan dat het vandaag was, met bijna overal meer dan 40 minuten wachttijd. Ze hebben het sluitingsuur met een uur verlengd, en de inzet van het personeel was fantastisch. Op meerdere plaatsen stond extra personeel en groupers die ik erg kon appreciëren. Steeds meer personeelsleden zijn ook gewoon een stuk vriendelijker. Hiermee zijn ze in Waver enorm goede stappen aan het zetten.
    - Memento Mori -

  8. #268

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waliboy Bekijk Berichten
    Een foto in het station genomen, tijdens mijn bezoek afgelopen zondag:



    De overige foto's vinden jullie hier:

    https://www.facebook.com/22872455129...26054538223808
    Is die houten wand aan de zijkant van Cobra ook niet nieuw? Wat zit daar achter?
    Heb de ruimte tussen Cobra en de muur van Aqualibi altijd al raar gevonden. Precies dat daar ooit iets moest gezet worden, maar dat nooit is gebeurd.

  9. #269

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Oh wat hou ik toch van Walibi. Dit is niet zomaar even wachten tot na pasen om dan in de weekdagen verder te werken, dit is gewoon continue doordoen. Zalig hoe het nu al geëvolueerd is op minder dan een week tijd! Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar heel het gebeuren wanneer het donker is. Hoe alles gaat uitgelicht zijn ed. Alleen jammer dat er van een deftige zomernocturne niet veel sprake is hoewel ze stilaan toch echt wel in de buurt komen van een zomers sfeerpark!

    Over de verschuiving van het masterplan. Ik denk dat als je even goed kijkt je nu door het park wandelt langs links als volgt: nieuw - nieuw - oud - nieuw - heel de oude rechterkant. In 2021 komt er nog een heel "nieuw" stuk bij voor de oude rechterkant. volgens het officiële plan zou je lopen: nieuw - nieuw - oud - nieuw - nieuw - oud, als je de "farwest" en "haven" verplaats loop je via een heel vernieuwde linkerkant tot een vernieuwde achterkant + nieuwe zone om dan jaar na jaar in nieuwe stukken terug naar de ingang te komen. Wat mij persoonlijk iets logischer lijkt in volgorde. Oke aan Pulsar gaan ze niet veel werk hebben, maar FB en een stuk Psyke hebben wel wat opknapwerk nodig. FB staat er als 1 van de oude rotten in het park het ene jaar goed het andere jaar slecht bij, maar de gehele attractie kan een zware opkikker gebruiken. En Psyke die gaat dan weer nood hebben aan hertheming. Nog leuker zou ik het vinden als ze de havenzone en farwest zone samen zouden verbouwen, maar of dat dat komend jaar gaat gebeuren weet ik niet.

    Achter die houten schutting van Cobra weet ik niet wat er zit maar aan die blauwe inham iets verder stond vroeger een podium en een waterpartij. Maar dat is van voor Six Flags als ik mij niet vergis.

    Een vraag waar ik nu opkom en eigenlijk altijd vergeet, een keer je bij Psyke in de laatste buis komt en de trein richting station gaat, dan kletst die zo altijd. Is dit express en / of wat is dat juist? Das nu eens iets waar ik kop nog staart aan krijg en ik vind het persoonlijk licht storend.
    Laatst gewijzigd door ojoh; 12-04-19 om 15:26.

  10. #270

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ojoh Bekijk Berichten
    Een vraag waar ik nu opkom en eigenlijk altijd vergeet, een keer je bij Psyke in de laatste buis komt en de trein richting station gaat, dan kletst die zo altijd. Is dit express en / of wat is dat juist? Das nu eens iets waar ik kop nog staart aan krijg en ik vind het persoonlijk licht storend.
    Oftewel bedoel je dat geluid? Dat zijn de remmen die in/uit schakelen. Indien de dat gebonk bedoeld, dat is het rijden over de transport wielen in het station .
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  11. #271

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ojoh Bekijk Berichten
    Een vraag waar ik nu opkom en eigenlijk altijd vergeet, een keer je bij Psyke in de laatste buis komt en de trein richting station gaat, dan kletst die zo altijd. Is dit express en / of wat is dat juist? Das nu eens iets waar ik kop nog staart aan krijg en ik vind het persoonlijk licht storend.
    Ik vroeg mij dat ook altijd af en het is op dit forum dat ik ooit het antwoord eens gelezen heb denk ik. Zoals etwien zegt zijn dat de transportwielen, er zit blijkbaar speling op de onderste wielen van de trein waardoor als je over die banden rijdt de trein lichtjes omhoog wordt geduwd en dan weer neerknalt op de track.

    De banden lager zetten is hier geen oplossing denk ik want je moet natuurlijk genoeg wrijving hebben om de trein vooruit te kunnen duwen. Maar kunnen ze hier eigenlijk niks aan doen door die speling te verkleinen of is dat geen optie?

  12. #272

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Dat zijn de remmen die in/uit schakelen.
    Ik ben er behoorlijk zeker van dat Psyké enkel permanente magneten heeft?!
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  13. #273

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Die aandrijfwielen in het station gaan naar beneden na de lancering en je ziet ze ook weer naar boven komen als je aan de poortjes staat en de trein terug het station komt binnengereden. Als je achteruit gaat, is er dus geen contact tussen die wielen en de trein.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  14. #274

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yelle8 Bekijk Berichten
    Ik ben er behoorlijk zeker van dat Psyké enkel permanente magneten heeft?!
    Ja, maar deze permanente magneten kunnen ook bewegen (zie Goliath/EGF (maar dan op een andere manier), waardoor er ook duidelijk een geluid geproduceerd wordt.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  15. #275

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Karma World was zo'n zone waar ik het meest naar uitkeek. En door de concept-arts te zien had ik stiekem wel wat verwachtingen gekregen. Zeer gevaarlijk, voor iemand die het park nu toch al een jaar of 17-18 volgt.

    Maar één ding is zeker: wat...een...metamorfose van de oude Ali Baba zone. Net zoals bij Exotic World hebben ze in Waver enorm hard hun best gedaan om heel het plaatje te doen kloppen. Een perfect weergegeven sfeer met zeer veel oog voor detail en afwerking. En dan zijn ze klaarblijkelijk nog niet helemaal klaar. Als je dit lijstje superlatieven ongeveer 10 jaar gelezen had, zou je nooit gedacht hebben dat het over Walibi ging.

    Grappig detail bij die poster aan de toegangszuil van Karma World: Biwali City...Biwali had één van de mogelijke namen voor het park geweest in 1975!

    Top gewerkt, Walibi!

  16. #276

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Vandaag brachten we opnieuw een bezoek aan Walibi Belgium om de veranderingen in de nieuwe zone Karma World t.o.v. vorige week te aanschouwen.

    Het baart ons wel zorgen dat de theming niet altijd van een hoog niveau blijkt te zijn (afblakende theming). De bestickering van het horecabusje "Shiva's Truck" komt op sommige plekken reeds los en er zijn veel plaatsen waar deze stickers niet egaal / recht werden aangebracht.

    In deze fotoreeks ook een aantal vergelijken "vorige week vs deze week":

    https://www.facebook.com/pg/themepar...29930307836231

    Alvast enkele foto's van vandaag:











    Dit en meer: https://www.facebook.com/pg/themeparkmagic1/

  17. #277

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Auwch, dit is wel pijnlijk om te zien. Hopelijk doen ze hier nog iets aan, want het zou echt jammer zijn als deze prachtige zone er over een week al weer helemaal vervallen uit ziet.

  18. #278

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Dit is echt wel niet goed te praten. Waarschijnlijk te haastig werk of gewoon te lage kwaliteit van gebruikte materialen, maar het is nog zo nieuw dat dit heel waarschijnlijk ook snel zal verholpen worden. Als Walibi zijnde zou ik eisen dat het bedrijf in kwestie deze zaken asap komt herstellen/verbeteren. Die sticker is snel gebeurd, dat is denk ik niet zo heel erg. Dat geveltje baart me meer zorgen, hopelijk is dit geen voorbode voor de rest van het gebied.
    Enig pluspunt: Mocht dit toch zo afgebladderd worden, dan heeft Walibi zijn huiswerk wel heel perfect gemaakt, dit gebied is een authentieke recreatie van een hedendaags India

  19. #279

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Ik ging er eigenlijk gewoon van uit dat dat afbladder-effect gewoon de bedoeling was: wat lager heb je even goed muren waar de bezetting zogezegd is afgebrokkeld...

  20. #280

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Bedankt voor de foto's!

    Ik denk toch niet dat het 'afbladder-effect' bewust is, maar alle vertrouwen erin dat Walibi dit snel zal herstellen. Hoe dan ook, dikke duim voor Karma World: knap werk, Walibi!!
    Laatst gewijzigd door Melipark; 15-04-19 om 10:00.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •