X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 19 van de 19 EersteEerste ... 9171819
Resultaten 361 tot 374 van de 374
  1. #361

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ojoh Bekijk Berichten
    Hoogstwaarschijnlijk problemen door warmte. Die installaties hebben het ook zwaar te verduren in deze bakkende temperaturen. En heel veel elektronica is gevoelig aan hoge temperaturen. Denk bvb. aan een gsm die in de zon ligt die gaat ook in veiligheidsmodus gaan.
    Goed mogelijk: gisteren constant in actie gezien.
    't Was er toen een pak frisser met veeeel regen: iets waar Cobra en Pulsar blijkbaar wel beter tegen kunnen. Weerwolf iets minder want die bleef verschillende keren in het station.
    Laatst gewijzigd door Polletje; 27-07-19 om 23:43.

  2. #362

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Nog een extraatje dit seizoen: Walibi organiseert naast de nocturnes van 3 en 10 augustus twee extra nocturnes op 24 en 30 augustus. Deze laatste twee dagen blijft Walibi tot 22u00 open.

    Naam:     B014D9D0-2A45-4586-B09E-86DE84CC5F2A.jpeg
Bekeken:  1807
Groote:   64,0 KB

    Bron: Walibi Belgium

  3. #363

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Volgens mij echt wel te wijten aan de warmte. Los van het falen door oververhitting van elektronica zijn er nog andere zaken zoals bvb uitzetting van materialen. Lijkt misschien ver gezocht maar als door deze "minimale" uitzettingen een sensor uit positie komt, zal de attractie keer op keer in storing / veiligheid komen.

    Oke die zijn daar op voorzien hoor ik hier al velen denken. Vergeet niet afgelopen dagen zijn de algemene hitterecords gesneuveld. Je kan marge pakken op berekeningen, maar deze is niet overdreven. Ten tijde van de bouw van cobra (in volle zon trouwens (dacht ik toch)) waren dagen met 30+ ?C lang niet zo veel voorkomend als nu.

  4. #364

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Gisteren ben ik nog eens naar wailibi geweest na meer dan 10 jaar.
    Wat moet ik zeggen dat daar heel veel veranderd wat ik vroeger echt een verouderd park vond is nu beetje bij beetje een modern park aan het worden.
    De nieuwe zones zien er echt heel mooi uit en echt heel mooi uitgewerkt dit is hoe het moet in de huidige tijd want mensen willen graag een beleving.
    De zone van tiki waka is voor mij de mooiste zone van het park dit is echt van een hoog niveau.
    De zone dat rond India draaid vind ik heel sfeervol, popcorn revange is echt wel een leuke meerwaarde in die zone.
    Maar dan heb je de zones die nog niet zijn aangepakt en daar zie je dan weer de afgeleefde wachtrijen enzo, maar ben er zeker van dat dit goedkomt.

    Gisteren waren er wel heel wat storingen zoals pulsar,challange of toetanchamon,spyke underground,dalton terror.

    Het moet gezegd worden na maar dan 10 jaar heb ik toch een hele leuke dag gehad in walibi en ben ik benieuwd naar de toekomst.

  5. #365

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Ben vorige week ook nog eens naar Waver afgezakt. Niets dan positief over de laatste toevoegingen aan het park (Tiki Waka, Pulsar en Pop corn Revenge en Fun Pilot). Geen storingen en het park lag er zeer proper bij.

    De enige minpunten waren voor mij Calamity Mine en Weerwolf. Vooral bij deze laatste lijkt het alsof je tijdens de rit aangevallen en verscheurt wordt door een weerwolf! Met voorsprong de slechtste woodie ooit! Hiertegen lijken Bandit en Coaster Express een soepele baan! Na de rit waren de blauwe plekken bij ons allen niet op 2 handen te tellen! Walibi, a.u.b. kijk naar de collega's in Holland en geef dit onding de remake die het nodig heeft!

    Ook was ik aangenaam verrast dat zo goed als iedere parkmedewerker Nederlands praat of toch op zijn minst de moeite doet om het te spreken.

  6. #366

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Met de weerwolf had ik ook het gevoel van deze mag toch echt eens onderhanden genomen worden, als ik uitstapte had ik gewoon hoofdpijn en toen dacht ik dat is de eerste attractie die mij dat gegeven heeft.

  7. #367

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Nou, ik ben in de paasvakantie geweest en toen vond ik hem bet meevallen. Wel licht schokkerig ja, maar ik had er heel veel plezier in. Ik hoop dan ook ten zeerste dat die NIET dezelfde behandeling krijgt als zijn, weliswaar mindere, broertje. Een retracking van bepaalde delen zou wel mogen ja. Maar desnoods zet RMC er maar een nieuwe naast, zoals Zadra. Een maand later heb ik Bandit gedaan en deze is vele malen slechter als Weerwolf

  8. #368

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Zaterdag ook mijn jaarlijks bezoekje gebracht aan Wavre. Tegen de namiddag de parking opgereden en was verbaast hoe vol deze stond. Tijdens de Halloween-periode was ik dit gewoon, maar in de zomer r is het toch weer even geleden dat ik dit zelf nog heb meegemaakt! Desondanks heeft Walibi weer bewezen wat een capaciteits monster ze zijn geworden de laatste jaren. Ondanks de drukte bleven de meeste wachtrijen nog binnen de perken. Er werd zelfs door sommige operatoren gelopen om de trein op maximum snelheid te kunnen dispatchen (top crew ook bij Psyke en Weerwolf!). Ik waande mijzelf precies in EP in sommige gevallen qua doorstroom. Er waren inderdaad wel het en der wat storingen, maar belangen na niet zoveel als in het Hollandse broertje (wat ik enkele weken prior dit bezoekje heb mogen onder ondervinden). Ze waren ook vaak zo snel opgelost dat ik ze eigenlijk quasi nooit opmerkte.

    Enige storing dat echt wel opviel was bij Pulsar, waar er hierdoor een boot is afgegooid. En dan is het echt dramatisch qua doorstroom als je een half volle speed pass wachtrij hebt per boot. Via de single riders line zat ik er na een vijftal boten in, maar de gewone queue was met een wopping 70 minuten de langste die ik die dag zag. En dan moet je weten dat de achtrij 'maar' gevuld was tot aan het raampje waar je naar de splash zone kan kijken...

    De weerwolf vond ik persoonlijk al iets beter rijden dan vorig jaar, maar nog steeds niet fantastisch. Zeker omdat ik express de zitjes aan de wielkassen heb vermeden en ik ook in het midden van de trein heb plaatsgenomen. Zelf opteer ik ook het liefst door een retrack van de hand van GCI met de introductie van Millinenium Flyers, net zoals Ghostrider in KBF heeft gekregen. Al zie ik RMC op termijn ook wel op de proppen komen. Zeker gezien het toch al een geruime tijd geleden is dat dat Weerwolf de nodige Tlc gekregen heeft... Bewuste keuze van het park?

    Popcorn Revenge vond ik overigens een erg toffe attractie. Misschien wat kort, maar ik vond het vooral fijn dat elke rit net dat ietsje anders was. Enkel jammer dat de wapens het niet altijd naar behoren deden en dat mensen het opsplitssyteem niet begrijpen, tot frustratie van de plaatselijke operator. Karma world zelf vond ik een verbetering, enkel sneu dat radja wat aan zijn lot is overgelaten en dat het paleis nu wat ongelukkig in Fun World staat te staan.

    Trouwens, nog even terug naar Exotic World: hoe populair is dit gebied wel niet? Van het meest verlaten stukje park in Belgi?, naar een van de grootste public pleasers op dit moment! Echt nog nooit zoveel volk achteraan het park geweten. Het is ook al lang geleden dat ik steeds een volle wachtrij CoT moest trotseren, wat overigens nog meeviel om in te staan (in tijden van Six Flags was dit echt rampzalig). Met de komst van de nieuwe megacoatser in datzelfde gebied heb ik de indruk dat de populariteit van het gebied alleen maar gaat vergroten! Top dit!

    Goed bezig Walibi, oprecht benieuwd naar de verdere ontwikkelingen!

  9. #369

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Ik was er zaterdag ook voor de eerste zomernocturne dit jaar. In tegenstelling tot Halloween ga ik dan vaker wat later naar een park, omdat ik het op een zomerdag sneller gezien heb dan met Halloween als er ook spookhuizen te bezoeken zijn. Dat was hier dus ook het geval: wij zijn er rond 14u aangekomen, en het viel mij ook op dat de parking goed vol stond!

    Eenmaal binnen in het park gingen we onze Quick Pass ophalen (van ons bezoekje aan de Quick in het voorjaar), en begonnen we aan onze zomerdag vol pret! Toegegeven, de wachttijden waren hoog op het eerste zicht, maar persoonlijk vond ik ook dat er heel vlot werd doorgewerkt. Ik zag ook operators lopen in de stations om zo de attractie te laten vertrekken en aan de volgende dispatching te beginnen. Chapeau!

    Jammer genoeg had het park ook te maken met heel wat storingen, want CoT en Cobra heb ik weten uit liggen, net als Pulsar die de hele dag met 1 boot reed. Hier bleven de wachttijden hoog, terwijl die op de meeste attracties in de namiddag goed zakten.

    Intussen was het ook geleden van de openingsdag dat ik Karma World met eigen ogen zag, en er zijn nog heel wat leuke details toegevoegd. Hiermee zet het park echt een mooie toon voor de toekomst, waarbij ik vind dat de theming sterker is uitgewerkt dan in Plopsaland. Dusja, voor mij is Walibi Belgium h?t themapark van Belgi?. Wel een minpuntje voor Karma World: als de nacht valt, is het jammer dat de Indische straatverlichting niet werkt.

    Dit bezoek was tevens mijn kennismaking met Fun World, en dan vooral Fun Pilot. Zeer leuk baantje dat ik toch best spannend vind voor kleine kinderen. Die kleine kinderen vonden het anders wel heel leuk! Verder ziet de zone er goed uit, maar Exotic World en Karma World vind ik beter uitgewerkt. Het aangepaste pad waarbij je nu door de themazone loopt is zeker een plus, maar dan merk je dat vooral de toiletten, het horecapunt en de nieuwe achtbaan het meeste geld gekregen hebben. Het oude Walibi Playland heeft vooral een laagje verf gekregen, en oogt zo wel fris, maar vind ik wat vloeken met de rest van Fun World. En hier was ik echt teleurgesteld wanneer de duisternis viel, want buiten de verlichting in het station van Fun Pilot en de lampionnen aan Fun O Clock was het er echt donker. Het Paleis van de Geest werd zo opeens een spookhuis, want hier stond je echt in het donker. Hopelijk worden hier nog verder details (en lampionnen) in de toekomst toegevoegd! Oja, wel nog een belangrijk pluspunt: de subtiele link naar Exotic Wordl en Karma World in de wachtrij van Fun Pilot is wel een voltreffer

    Exotic World ziet er ook nog steeds heel fris uit, en ook hier zijn er nog details toegevoegd, zoals aan de bruggen. De SRL loopt ook vlot bij Tiki Waka, en zie ik ook graag bij andere attracties verschijnen.

    De werken in Lucky Luke City zijn ook aan de gang, waarbij er achter de schermen al gewerkt wordt aan de bouw van een nieuw gebouw naast het grote restaurant, alsook het intussen gerenoveerde terras en horecapunt naast GRA. Zeer leuke toevoeging, ook al is het grotendeels in sponsoring met Coca-Cola, ik vind het er subtiel ogen. Misschien kan Plopsa ook eens kijken hoe subtiele sponsoring ook mooi kan zijn?

    Ik hoop wel dat GRA bij de opfrissing van het Far West gebied niet vergeten wordt, want die ziet er echt niet meer uit...

    Wanneer de avond viel, werd het al snel rustiger in het park, waardoor de wachtrijen ook snel naar beneden gingen. Onze Quick Pass hebben we uiteindelijk wel 'uitgebuit', maar was eigenlijk niet nodig geweest. Vorig jaar konden we nog eens zeuren met de knipjes, maar tegenwoordig wordt elke vorm van Quick Pass / Speedy Pass / 4x Pass gecontroleerd met een scanner. Handig en snel voor de operators! Wij hebben hem uiteindelijk gespendeerd aan Pulsar (na 2x SRL), Tiki Waka (na 2x SRL) en Popcorn Revenge (3e ronde, na 2x gewoon wachten, toen de wachttijd op 20 min. stond, maar irl < 5min. bedroeg)

    Grootste minpunt van de hele nocturne vond ik... het gebrek aan sfeer, spektakel, show, animatie. Waar andere parken groots uitpakken met extra (straat)entertainment (Efteling, Toverland, PDP...), zomershows (BBJ, PDP, Bellewaerde...) of challenges (Walibi Holland), was er hier niets van te zien. Het park opende om 10u en sloot om 23u, zonder meer. Geen vuurwerk, geen lasershow, geen extra's. Enkel was er een strand waar een DJ (?) muziek speelde naast de Werewolf, maar ik vermoed dat dit strand er de hele zomer blijft liggen. Neen, op dat vlak kan Walibi wel nog iets meer doen, me dunkt! Zeker wanneer er maar 2 nocturnes zijn, zorg dan dat ze er boenk op zijn aub.

    Mogelijks dat de 2 nocturnes rond Fortnite wel nog iets meer te bieden hebben? Je kan in elk geval in de shops niet rond Fortnite heen. In tegenstelling tot de gewone merchandising, die meer en meer wordt buiten gekeken. De snoepwinkel in Lucky Luke City had namelijk nu ook plaats gemaakt voor een Walibi Outlet Store, waar vooral eigen merchandising aan dumpingprijzen verkocht werd.

    Last but not least... Werewolf... Sommige vinden die ruw, maar ik merk vooral een verschil tussen de rode en de groene trein. De groene trein is een marteltuig, de rode rijdt best soepel. Misschien een tip voor een volgend bezoekje?

  10. #370

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Welke attracties hebben een single riders line?

  11. #371

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schumacher305 Bekijk Berichten
    Welke attracties hebben een single riders line?
    Voorlopig enkel Tiki Waka en Pulsar.
    Challenge of Tutanchamon, Popcorn Revenge hebben wel een voorsorteersysteem en bij zo goed als alle grote achtbanen worden zitplekjes goed opgevuld. Naar mijn mening is een doorgedreven single riders systeem ook niet nodig.

    De enige attractie die me daarvoor momenteel geschikt lijkt is Buzzsaw of de Breakdance van het park. Bij de andere attracties zou het de reguliere rij onnodig ophouden vermoed ik.

  12. #372

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Gisteren kon iedereen een glimps opvangen van de nieuwe uniformen van het personeel. Zoals te zien op de foto blijft rood aanwezig op de jassen. De vernieuwde polo's en fleecetruien van het personeel worden marineblauw.
    Volgend jaar zou het nieuwe uniform officieel in gebruik genomen.

    Naam:     CE686623-6780-4387-ADFE-2236BAF70811.jpeg
Bekeken:  1012
Groote:   439,3 KB

    Bron foto: Ameworld

  13. #373

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Ze deden mij op het eerste zicht denken aan die van Walibi Holland

  14. #374

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Walibi heeft blijkbaar een prijs gewonnen voor popcorn revenge: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191121_04727815
    Ik heb het artikel niet supernauwkeurig gelezen, dus ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele fouten erin
    Once you sit back, you never go back.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •