X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 19 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 374
  1. #1

    [Walibi Belgium] 2019 - Karma World + Fun World

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alterface.com
    Partner ETF Ride Systems will be presenting the Erratic® Ride on its booth, reveiling the latest
    developments during a reception on 25 September at 11am.
    Gaan wij meer te zien krijgen over de gondels deze maand? Let's hope so!

  2. #2

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Gaan wij meer te zien krijgen over de gondels deze maand? Let's hope so!
    Naam:     F82C1715-251F-44CE-BFF3-757D36C28901.png
Bekeken:  12774
Groote:   1,42 MB

    Zoiets als dit bijvoorbeeld? Op de EAS in Amsterdam heeft Jean-Christophe Parent zojuist de gondels van de Popcorn Revenge onthuld!

    Bron: Parkerlebnis op Instagram

  3. #3

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ondanks ik *stiekem* gehoopt had op iets 'orginelere' bakjes (kijkend naar de 1 op 1 gelijkenissen met CoT), Is deze qua design en vormgeving zeker oké! Is de theming vooraan een officiële bevestiging dat de Darkride effectief 'Popcorn Party' gaat heten? Op zich geen slechte naam, spreekt tot de verbeelding uiteraard .

  4. #4

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Dubbelpost:



    Ziet er nog best tof uit moet ik zeggen! Vooral screenbased, wat met de oppervlakte te verwachten was, maar daarom wel anders genoeg dan CoT om in eenzelfde park te staan. Ben benieuwd! Theming ziet er alvast zeer goed uit!

  5. #5

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumcoasterfreak Bekijk Berichten
    Is de theming vooraan een officiële bevestiging dat de Darkride effectief 'Popcorn Party' gaat heten? Op zich geen slechte naam, spreekt tot de verbeelding uiteraard .

    Ik hoop echt van niet, wat heeft dat nu met India te maken?! Bollywood ok, maar ik betwijfel of popcorn daar zo ingeburgerd is als bij ons.

  6. #6

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Ik hoop echt van niet, wat heeft dat nu met India te maken?! Bollywood ok, maar ik betwijfel of popcorn daar zo ingeburgerd is als bij ons.
    Na het zien van de video wordt het op het einde effectief bevestigd dat de Popcorn Party IP dus effectief in WB zal gebruikt worden. De vraag is dan natuurlijk of zij er een andere ride-naam aan gaan geven uiteraard. Heb er niet zozeer problemen mee. Tis niet dat ze in de Polynesische gebieden op deze aardbol racen met zeepkistkarten met maskers op. Denk niet dat je moet verwachten dat Walibi hun themagebieden zo realistisch wil aanpakken hoor. Vind persoonlijk dat cartooneske karakter nog best luchtig genoeg voor in een pretpark.

  7. #7

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ondanks dat het een schermgebaseerde attractie zal worden ben ik er in deze vorm nog redelijk enthousiast over. Er lijkt voldoende zorg te worden besteed aan de aankleding buiten de schermen zelf en ook het idee voor de overgangen tussen de schermen is leuk uitgewerkt. Bovendien kan er door op deze manier te werken zeer spaarzaam worden omgesprongen met de benodigde ruimte voor de attractie. Ik hou van slim pretparkdesign.

    Qua naamgeving zou ik 'Popcorn Party' inderdaad wat goedkoop vinden. 'Revenge of the Corn' zie ik daarentegen wel zitten: dat maakt het net dat tikkeltje minder oppervlakkig. Wat mij betreft kan het zonder problemen in een bollywoodzone werken. Het belangrijkste is gewoon dat er met een deftig horeca-punt en twee publiekstrekkers eindelijk een rede is om wat langer in die zone van het park te verblijven. Zolang het er aan de buitenzijde een beetje aantrekkelijke visuele samenhang is, mogen ze wat mij betreft binnenshuis doen wat ze willen.

  8. #8

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ziet er knap uit, ook al betreft het best een standaard karretje. Ik heb er alvast vertrouwen in!

  9. #9

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Als je de karretjes ziet zou je denken dat de naam Revenge Of The Corn wordt

  10. #10

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Nieuwe darkride ziet er wel goed uit voor Walibi.

    Is er eigenlijk nog nieuws over de nieuwe rollercoaster?

  11. #11

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zilli Bekijk Berichten
    Nieuwe darkride ziet er wel goed uit voor Walibi.

    Is er eigenlijk nog nieuws over de nieuwe rollercoaster?
    De kiddie of de mega Nee alle gekheid op een sokje geen nieuws meer.

  12. #12

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phadd-F Bekijk Berichten
    Ik hoop echt van niet, wat heeft dat nu met India te maken?! Bollywood ok, maar ik betwijfel of popcorn daar zo ingeburgerd is als bij ons.
    Tikka Masala Party of Kip Curry Party klinkt niet zo goed waarschijnlijk . Zou overigens nogal een bende worden als ze dat daar in de cinema's eten.
    Laatst gewijzigd door jefke88; 26-09-18 om 11:02.

  13. #13

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Ik weet het, je mag pas een oordeel vellen eens je de attractie deed, maar is dit nu zo geweldig en uniek?
    Ik zie een passieve Maus au Chocolat/Toy Story Mania variant. Je gaat van scène naar scène (weliswaar via een centraal deel) waar je een spelletje zult spelen. Ik ben zeer blij dat Walibi durft investeren in een darkride, maar op basis van de video's ben ik niet bepaald enthousiast. Benieuwd ben ik wel! Vooral naar uitwerking en verhaal toe.

  14. #14

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Eerlijk gezegd loop ik ook helemaal niet warm voor deze dark-ride. Het is ook de enige keuze in deze hele heropwaardering van Walibi die ik niet begrijp.

    Heel deze Ali Baba zone vind ik er prachtig uitzien en eindelijk krijgt deze zone een volwaardige uitstraling in plaats van de vergane glorie die ze nu is. En dan komt Walibi Belgium af met een schreeuwerige dark-ride in een Arabisch getinte zone met in de hoofdrol...popcorn. Ergens snap ik de opzet van de hele dark-ride wel hoor en het concept ook wel, maar hoeft dat nu écht met popcorn? Popcorn? Een dark-ride rond popcorn. Ongetwijfeld dan nog eens luide, kinderachtig cartooneske popcorn. Ik blijf het een gemiste kans vinden. Het idee rond de dark-ride is okay en vernieuwend, maar het thema vind ik zo'n typische Walibi keuze, zoals ze destijds ook hebben gedaan met de keuze van een 4D-cinema met een hyperactieve spons in de hoofdrol.

    Gaat dit een populaire attractie worden? Waarschijnlijk wel. Ligt die mooi in de doelgroep van Walibi Belgium? Waarschijnlijk wel. Gaat die attractie een herhalingswaarde hebben? Waarschijnlijk niet. Ga ik hem doen? Waarschijnlijk wel, maar dan waarschijnlijk ook maar één keer.

  15. #15

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Misschien kan 'Challenge of the Corn' nog? Ik ga dus mee in wat sommigen hierboven sceptisch beweren. Wal. heeft al een interactieve darkride van top-kwaliteit. De nieuwe is met bril en schermen, dat kan m.i. moeilijk beter zijn. De vergelijking met Maus, toch ook al 7 jaar oud, zal gauw gemaakt worden, ook door niet-pretpark-nerds. En de niet-virtuele thematisatie in de wachtrij en tussen de schermen van Maus lijkt me nog moeilijker te overtreffen.

    Ik hoop dat Wal.Bel. - in negatieve zin - zich niet spiegelt aan Energylandia: daar hebben ze ook van bepaalde attractietypes meerdere varianten in huis. Wal.Bel. is i.m.o. daarom beter gebaat bij een niet-interactieve donkervaart en wat ik al eerder beweerde: semi-interactieve oldtimers à la Bagatelle, Fort Fun en vele andere.

    Positief: De karretjes met zitting in cinema-stijl lijken me erg origineel. En een nieuwe attractie zonder dat een andere actieve attractie moet wijken, is nog positiever. Jammer dat ze de rechten van de geniale Jim Henson niet hebben: https://www.youtube.com/watch?v=B7UmUX68KtE

  16. #16

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Challenge of Tutankhamon heeft vaak de hoogste wachttijd van het park. Nu is de capaciteit van die attractie wel een redelijk drama, maar populair is CoT wel. Ik denk wel dat ze er goed aan gedaan hebben deze attractie uit te kiezen. Een binnenattractie is zeker mooi meegenomen voor het park, en met de beperkte ruimte die ze hebben en hetzelfde budget weet ik niet of er veel meer in gezeten zou hebben.

  17. #17

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Challenge of Tutankhamon heeft vaak de hoogste wachttijd van het park. Nu is de capaciteit van die attractie wel een redelijk drama, maar populair is CoT wel. Ik denk wel dat ze er goed aan gedaan hebben deze attractie uit te kiezen. Een binnenattractie is zeker mooi meegenomen voor het park, en met de beperkte ruimte die ze hebben en hetzelfde budget weet ik niet of er veel meer in gezeten zou hebben.
    Ik vraag mij eigenlijk vooral af of die attractie niet populair lijkt door de lange wachttijden. Want eerlijk gezegd, als ik in Walibi Belgium ben, met eender wie, dan is CoT één van de attracties die iedereen vaak liever links laat liggen. µ

    Ik ben trouwens benieuwd wanneer we opnieuw bouwwerven gaan opmerken in het park. Want dat zijn er toch heel wat: de hele Cobra-zone, het nieuwe Italiaanse restaurant, de kinderachtbaan,...toch iets waar men niet te lang mee moet wachten, denk ik dan.

  18. #18

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    Ik vraag mij eigenlijk vooral af of die attractie niet populair lijkt door de lange wachttijden. Want eerlijk gezegd, als ik in Walibi Belgium ben, met eender wie, dan is CoT één van de attracties die iedereen vaak liever links laat liggen.
    Ik vind Challenge persoonlijk steeds een must-do in dat park. Maus au chocolat slaag ik dan weer met plezier over. Als de attractie niet populair was, zou ze toch op rustige dagen bijna wachtrijloos/ verlaten moeten zijn. Meestal hoor ik het omgekeerde.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K-ToF Bekijk Berichten
    Ik ben trouwens benieuwd wanneer we opnieuw bouwwerven gaan opmerken in het park. Want dat zijn er toch heel wat: de hele Cobra-zone, het nieuwe Italiaanse restaurant, de kinderachtbaan,...toch iets waar men niet te lang mee moet wachten, denk ik dan.
    Vergis je niet: het enige dat er zichtbaar gaat veranderen in de cobrahoek is dat restaurant aan de waterkant: voor de rest krijgen dingen hoofdzakelijk eens een nieuwe verflaag. Dat Walibi een restaurant later in het seizoen opengooit staat wat mij betreft al in de sterren geschreven.

    Verder vind ik het ook nogal wiedes dat ze pas na de Halloweenperiode hun pizza-restaurant platgooien: op hun drukste dagen kunnen ze die horecacapaciteit gewoonweg niet missen.

  19. #19

    Re: [Walibi Belgium] Walibi is klaar voor zijn metamorfose!

    Hierbij hebben we bij Pretparken.be een uitgebreid artikel geschreven over de voorstelling van de Erratic Dark Ride van ETF Ride Systems en Alterface, en NOMAD van Alterface (inclusief meer foto's en video): https://bit.ly/2IlOb2P





    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  20. #20

    Re: [Walibi Belgium] 2019 - Erratic Dark Ride (Bollywood)

    Ik ben toch ook benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken. Ali Baba Land was een themazone waar alles nogal krap op elkaar stond. Vooral met de komst van de Cobra. Benieuwd hoe ze alles gaan themen, maar met Tiki Waka en zijn themazone, komt dat wel in orde denk ik...

    En dan gingen ze de kinderzone ook nog aanpakken. Ze gingen het pad helemaal verleggen tot in deze zone, om deze zone meer bij het park te betrekken. Benieuwd hoe dit gaat aflopen. Gaan op die manier hollende kinderen en 'passanten' elkaar niet voor de voeten lopen? Er moet wel plaats gemaakt worden voor de kinderachtbaan, maar ik zou het ook wel spijtig vinden, moest deze zone doorsneden worden door een pad met een hoge bezoekersstroom (zoals de Kermiszone in PDP). Op die manier kunnen ouders niet op hun gemak op een terras zitten terwijl dochterliegf zich uitleeft in de kinderzone. Iets wat wel werkt in Mayaland en de Plopzone (PDP) of Kinderland en de kinderzone (BJB), wat fysisch redelijk afgescheiden is van de 'grote' paden van het park.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •