X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 23 van de 23
  1. #21

    Re: [2018] Daementia - House of Madness

    Al na 22u en er is nog helemaal niks op het forum gepost vandaag? Tijd om de stilte te doorbreken

    Oei, sorry dat ik je topic 'gestolen' heb, fkl8. Hopelijk voldeed mijn toppost wat aan wat jij in gedachten had. En ik kijk àltijd uit naar een nieuw nummer van Brakesection Het artikel van Daementia heb ik als eerste gelezen

    Ondertussen weer thuis van een bezoek aan de 'kliniek' met mijn broer. Ik ben geen gemakkelijke klant om te laten schrikken en vermoedde dat dat hier wel zou lukken, dus had ik hoge verwachtingen. Gezien het vandaag Halloween is en we vorig jaar op Halloween toch ook redelijk lang hebben moeten aanschuiven, hebben we geprobeerd zo vroeg mogelijk te gaan om nog op een redelijk uur thuis te zijn, maar ik was verrast dat er maar een 10-15tal mensen voor waren. Leuk dat we daardoor met twee binnenkonden, waardoor de scares goed tot hun recht zouden komen. Helemaal in het begin, beneden in de gang, was ik al redelijk geschrokken: dat beloofde al. Spijtig genoeg liep ik in het begin voorop en waren de meeste scares daar op de achterste persoon gericht. Er zaten wel een aantal echt geniale dingen in, maar ik heb ze als "toeschouwer" ervaren.

    Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

    Open spoilers

    ************ Spoilergedeelte ************

    Het stuk waar je een kamertje voorbijkwam met een persoon in een rolstoel die eerst gewoon wat geluidjes maakt maar verder niks doet, om dan vervolgens in een razend tempo achter je aan te rijden in de gang als je de kamer voorbij bent: schitterend gedaan. Wij dan zo snel mogelijk wegrennen om dan totaal onverwacht door een andere acteur die uit een donkere hoek komt gesprongen verrast te worden. Een heel sterk stuk! Mijn broer is hier erg van verschoten, en als ik de achterste persoon was geweest had ik dat ongetwijfeld ook gedaan.

    Het deel op de zolder met de knipperende lamp vond ik ook heel sterk. Een acteur die daar snel heen en weer liep leek door dat lichteffect wel te teleporteren. Dat gaf een beangstigend gevoel: hoewel je erop staat te kijken, kon die perfect plots achter je staan zonder dat je het zag. Helaas deed hij (bij ons toch) geen poging om mensen echt te doen schrikken.


    En ook helaas: tegen dat we daar waren, hadden we de groep voor ons ingehaald. Hiervoor waren we al op meerdere plaatsen tegengehouden door de acteurs omdat we naderden.

    Dit gedeelte bevat spoilers. Klik op onderstaande knop om het gedeelte open te klappen.

    Open spoilers

    ************ Spoilergedeelte ************

    Zo werden we in de keuken aangemaand om aan tafel te gaan zitten. Ik dacht dat het niet de bedoeling was dat ik dat echt deed, dus ik liep door, waarna de deur achter mij werd dichtgegooid en mijn broer dan toch maar alleen aan tafel gaan zitten is. Nu kwam ik waarschijnlijk heel saai over dat ik doorliep, ook weer jammer. De acteur checkte geregeld of ik nog op de trap stond en ik moest doorlopen tot ik uit het zicht was alvorens mijn broer de keuken uit mocht. Ik ben dan in de schommelstoel bovenaan de trap gaan zitten.


    Veel gerek dus, maar de groep achter ons kwam echter ook dichter dus moesten we op een gegeven moment wel doorlopen. We hebben op sommige plekken nog zelf beslist om even te staan wachten zodat de mensen voor ons wat konden doorschuiven, maar we bleven ze steeds inhalen zodat we helaas vanaf de zolder alle scares steeds hoorden aankomen. Toen de groep achter ons vervolgens ons inhaalde, hebben we maar gewoon aangesloten en ze gevolgd tot buiten.

    ---

    Ik wou een leuk verslag schrijven, het spijt me vreselijk voor al dat werk als het wat negatief overkomt. Want ik blijf het echt fantastisch vinden wat hier wordt neergezet, en dat het evenement elk jaar zoveel groeit. Ik herinner mij dat ik vorig jaar ook al niet 100% positief was, toen was de beste scare (naar mijn mening) voor ons verraden omdat de acteur in de (normaal pikdonkere) kast waar je door moest met zijn zaklamp aan naar het plafond aan het kijken was. En we kwamen toen forumgebruiker fkl8 tegen in de andere richting die van die kast weer naar buiten ging, blijkbaar een probleem met de buis van de rookmachine die naar beneden viel of zo. Jammer maar kan gebeuren natuurlijk. Maar de boosdoener deze keer was de groep voor ons die zo traag was, waardoor we constant opgehouden werden en de spanning op die manier steeds weg was. Het was voor ons dan eigenlijk vanaf de keuken gewoon kamer per kamer bezoeken en dan steeds weer wachten. (en 't is niet wij die te snel deden, gezien de groep achter ons er ook al was). Spijtig, maar ook niks aan te doen.

    Desalniettemin ben ik blij dat ik geweest ben en gezien mijn broer toch een aantal keer geschrokken is vond ik het absoluut geslaagd. Ik heb het nu vooral over het schrik-effect gehad maar de decors waren toch ook sterk! Het pand was in vergelijking met vorig jaar niet alleen groter, maar ook veel ruimer. Niet ideaal voor een spookhuis, waar smalle gangetjes en lage plafonds eigenlijk het beste zijn, maar dit was hier absoluut geen probleem. Een dikke pluim dus voor alle medewerkers / vrijwilligers, voor de bouw en voor het acteren. Ik hoop dat er snel een nieuwe locatie voor volgend jaar gevonden wordt. Het zal weer een uitdaging worden om zo'n groot pand als dit te overtreffen! Tot volgend jaar?

  2. #22

    Re: [2018] Daementia - House of Madness

    Ben gisteren ook geweest, rond 20h30, toen was er net pauze. Hebben even gewacht, maar er was bij ons wel veel volk. Wij mochten met ons groepje van 6 binnen. Geen andere groep ingehaald, niet ingehaald geweest door groep achter ons, ideaal dus. Werden ook tijdig tegengehouden door acteurs.
    Top huis met goede scares en acteurs, veel spookhuizen in de parken hier kunnen er van leren.
    Kortom, topwerk! Ons zien ze volgend jaar zeker terug!!

  3. #23

    Re: [2018] Daementia - House of Madness

    Rickie97, zoals ik het lees heb je pech gehad door een tragere groep voor je. De meeste scares waren inderdaad gericht op de 2de of 3de persoon, meestal gaat diegene die het minste schrik heeft voorop en de meeste schrik in het midden
    De “gek” in de rolstoel was Sam Clauw himself, 1 van de organisatoren. Dat je soms mij, of andere niet-acteurs kan toegekomen is jammer genoeg omdat we geen plaats hebben voor een backstage zoals de parken. We proberen het wel maar in een huis is het niet zo makkelijk natuurlijk.
    Maar alvast bedankt voor je bezoek en je opmerkingen. We nemen het allemaal mee naar de volgende editie.
    Coastercount: 958 coasters.
    Proud staffmember of RollercoasterFriends & Brakesection Magazine

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •