X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 3 van de 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 150
  1. #41

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Het gaat hier om de drukte in het park, niet per attractie. Storingen hebben geen invloed op aantal mensen in je park, goed de rijen worden wat langer, maar één attractie de er uit ligt (en zelfs 2) gaan niet een dergelijk groot effect hebben dat het voor de rest van de attracties direct de drukte een hele categorie zou moeten verschuiven (als je al uit zou gaan van drukte in de attracties).
    Nou, nou. De Efteling komt zelf met dit voorstel tot prijs-differentiatie omdat - naar eigen zeggen - het welbevinden van weekenders aanzienlijk lager ligt dan bij weekdag-bezoekers. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het gejammer komt door langer te moeten wachten en daaruit volgend minder rides te kunnen scoren. Misschien hebben bezoekers door het lange wachten grote delen van het park niet kunnen bezoeken. Efteling is veel meer dan Disney of EP een dag-bestemming. Ik beschik niet over cijfers, maar ik vermoed dat verblijvers er zwaar in de minderheid zijn. Dus die dag-bezoekers willen zo veel mogelijk - eigenlijk alles - uit hun dagje halen.

    Of er nu veel volk rondloopt in het park zal volgens mij weinig invloed hebben op het welbevinden. Ter illustratie: op pokke-drukke dagen is het vaak nog altijd aangenaam toeven in het Sprookjesbos, met dank aan de uitgestrektheid en de kronkelpaden aldaar. Natuurlijk is er wel een rechtlijnig verband tussen "rondlopende" drukte in het park en drukte bij de populaire attracties.

    Wat storingen betreft, ik heb het vooral over attracties in en nabij Ruigrijk. De Stor ... sorry Vliegende Hollander heeft dit jaar tot nu toe niet zo veel storingen gekend. Mooi maar uitzonderlijk, zou ik zeggen. Voor mij is dit een attractie die ik 's ochtends moet doen als-ie tenminste rijdt, in de wetenschap dat je'm vaak 's morgens niet kan doen of dat de storing later wel volgt. JedD heeft geen al te goed zomerseizoen gehad (gesloten bij m'n laatste 2 bezoeken en volgens online info was dat wel vaker). Wijlen Bob was weersgevoelig en Python had in het voorjaar problemen met één trein. Die attracties liggen dicht bij elkaar en veel thrill is er verder niet te vinden in het park. Je krijgt er dus wel zeer snel een toename van drukte bij wachtrij 1 als attractie 2 (tijdelijk) buiten bedrijf is. Lees: "Hollander dicht, dan doen we nu na de rooie even de blauwe op de woodie". Het voordeel van 365 dagen open genereert ook een nadeel: voorzien en onvoorzien onderhoud gebeurt steeds met bezoekers eromheen.

  2. #42

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Intussen wordt er al volop gewerkt op de werf. De bouwbedrijven zijn niet zo discreet zoals bij PHL het geval is...

    Wie wilt zien hoe het geheel eruit komt te zien, kan hier een kijkje nemen.

    Wie liever de huidige stand wilt zien, met daarop de huidige funderingen, kan dan weer hier terecht.

  3. #43

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Een nieuwe bouwupdate van Max en Moritz.



  4. #44

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Ook Eftelingsestraat heeft wat foto's:

    Naam:     EISzrYFXUAAhQ00.jpg
Bekeken:  1525
Groote:   232,0 KB

    Naam:     EISzwyUW4AARb0k.jpg
Bekeken:  1464
Groote:   203,2 KB

    Op basis hiervan vind ik het een hele stijlbreuk met wat er voordien stond. Het neigt zo zelfs wat richting de stijl van de Baron.

  5. #45

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Baron zie ik er vooralsnog niet in. Wel een aantal typisch zwitzerse elementen.

    Dat het een stijlbreuk is met wat het voorheen was zie ik als iets positiefs. De buitenkant van de bob was nog wel OK (maar ook niet meer dan OK), maar voor de rest was het gewoon een kale loods. Dat zal nu in elk geval een heel stuk beter worden. Ik hoop dat ze ook on-ride nog wat qua theming gaan doen.

  6. #46

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Leuk om een project te volgen dat snel vorderd.

    Het enige wat mij steeds opvalt in elke nieuwe video is de groene Fabula loods. Moest dit in Phantasialand staan, dan gooien ze er rotsen tegenaan.

    Wat zou de Efteling hiermee doen? Ik geloof niet dat ze die ongethemed zullen laten nu het een openener geheel zal zijn. Alhoewel...

  7. #47

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Leuk om een project te volgen dat snel vorderd.

    Het enige wat mij steeds opvalt in elke nieuwe video is de groene Fabula loods. Moest dit in Phantasialand staan, dan gooien ze er rotsen tegenaan.

    Wat zou de Efteling hiermee doen? Ik geloof niet dat ze die ongethemed zullen laten nu het een openener geheel zal zijn. Alhoewel...
    De zijkant van Symbolica heeft ook nooit rotsen gekregen. In theorie wordt die kant door bomen en struiken verstopt. Een fout die de Efteling helaas wel vaker maakt, want dat verstoppen door groen werkt enkel in de zomer. De rest van het jaar kijk je er dwars doorheen en zie je gewoon die groene loods staan. Tot dusver heb ik niet veel redenen om aan te nemen dat ze inmiddels beter hebben geleerd. In dit geval zal het er echter ook sterk van af gaan hangen in hoeverre M&M dichtbij de betreffende wand komt. Als de baan er op 2m langs gaat, zullen ze het toch écht moeten themen. Blijft de baan er op 6m of meer van af, ga je de loods wel nog zien, maar zal de Efteling er niets aan doen.

  8. #48

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    De zijkant van Symbolica heeft ook nooit rotsen gekregen. In theorie wordt die kant door bomen en struiken verstopt. Een fout die de Efteling helaas wel vaker maakt, want dat verstoppen door groen werkt enkel in de zomer. De rest van het jaar kijk je er dwars doorheen en zie je gewoon die groene loods staan. Tot dusver heb ik niet veel redenen om aan te nemen dat ze inmiddels beter hebben geleerd(...).
    Laat ik net daarom mijn hart niet in de Efteling verloren hebben . Ze maken nogal veel van die fouten tegenwoordig. Kortom: weg eigenheid. Wat ik wel verloren heb is mijn positivisme omtrent het park, ben nog steeds opzoek.

    Ik gok misschien toch op een aardeheuvel met wat struiken ervoor maar waardoor je toch nog een deel van de loods ziet. Geen 9+ ervaring dus, haha.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 06-11-19 om 21:13.

  9. #49

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Ik vermoed dat het wel goed zal komen hoor. Iedereen heeft lang genoeg zijn negativisme geuit tegenover de loods, dus dit is nu wel dé kans om het aan te pakken!

  10. 07-11-19, 18:34


  11. #50

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Ik vermoed dat het wel goed zal komen hoor. Iedereen heeft lang genoeg zijn negativisme geuit tegenover de loods, dus dit is nu wel dé kans om het aan te pakken!
    Ik hoop van harte dat je gelijk hebt!

  12. #51

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    De Efteling doet inderdaad erg wisselvallige dingen. Sommige dingen zijn fantastisch, andere dingen vind ik dan weer meer in een B-Park horen. De loods van het station zal ongetwijfeld erg mooi worden, maar ook ik ben nog wat sceptisch over Pandadroom/Fabula. De constructie namelijk bij voorbaat al niet geschikt om bepaalde fouten (die er nu in zitten) uit te kunnen halen. De buitenwand is niet stevig genoeg om er rotsen aan te hangen, maar dat kan prima opgelost worden door er een constructie vóór te zetten. De binnenkant is een ander verhaal. De ondersteuning voor het dak is zo gemaakt dat deze altijd in de weg staat, ongeacht hoe je de voorshow-ruimte inricht en dat is eigenlijk behoorlijk slecht. Daarnaast is de binnenkant nu enorm slecht gethemed (wederom: Constructie kan geen gewicht hebben) dus persoonlijk zie ik eigenlijk het liefste dat ze de gehele pre-show ruimte slopen en er een nieuw gebouw voor zetten dant van binnen én buiten goed gethemed kan worden en geen palen in het midden van de zaal heeft staan.

  13. #52

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Weer een nieuwe bouwupdate:


  14. #53

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    In 2020 opent Max & Moritz, maar wie het verhaal nu al wilt leren kennen kan terecht in de Winter Efteling, waar een entertainmentact in het teken van dit verhaal staat. Locatie hiervan is op het Steenbokplein.

    Dit jaar was trouwens wel de laatste editie van het Negen Pleinen Festival... Volgend jaar kiest men voor een andere aanpak, waarbij het park bijna de hele zomer geopend zal zijn tot 22u, op een paar dagen na. Hoe de verdere invulling eruit zal zien, is nog niet bekend, maar bedoeling is vooral om het volk in de zomer meer te spreiden. Op veel NPF-dagen was het namelijk te druk, en met deze nieuwe zomeropening hoopt men voor iedereen een soortgelijke ervaring te kunnen bieden.

  15. #54

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Die ruimere openingstijden heeft de efteling ook wel echt nodig. En laten we eerlijk zijn: Het NPF was gezellig, maar de acts waren van zeer bedenkelijk niveau. Ik denk dat dit wel echt een stap in de goede richting is.

  16. #55

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Het stationsgebouw van de nieuwe achtbaan Max & Moritz in de Efteling komt langzaam uit de steigers.


  17. #56

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Gisteren zelf het station gaan bekijken en om eerlijk te zijn: Ik ben niet bepaald overtuigd.

    De details die je op de foto's filmpjes ziet zijn leuk, maar het gebouw in zijn geheel is veel te vierkant en veel te strak. Zelfs de originele Duitse gebouwtjes waar het op gebaseerd zijn, zijn LANG niet zo strak en rechthoekig als dit gebouw. Enige sporen van de typische Anton Pieck-stijl zijn volstrekt niet meer terug te vinden, terwijl er toch aardig wat raakvlak zit in zijn werken en de Duitse bouwstijl die men hier probeert na te doen.

    Zonde.

    De omgeving zelf is zo enorm kaal geworden dat het gewoon desorienterend is geworden. Waar men op andere plaatsen moeite doet om tussen de bomen te werken en er nog zo veel mogelijk te laten staan, lijkt het er op dat ze dat hier zelfs niet eens geprobeerd hebben. Geen idee of dat bij dit project ook daadwerkelijk kon, maar van het Bos - wat de Efteling toch altijd zijn speciale karakter gegeven heeft - is inmiddels bijna niets meer over.

  18. #57

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Zou het kunnen dat ze wat bomen moesten kappen om bouwtechnisch te kunnen werken aan de nieuwe dubbel-attractie? In een later stadium worden er dan bomen bij geplant. Iets gelijkaardigs maar van een lagere esthetische orde zie je nu bij Fury in BJL. Sommige bezoekers klagen er over de kaalheid, maar de natuur heeft wel haar tijd nodig.

    Efteling ligt in een natuurgebied. Ik zou dan denken: voor elke gerooide boom moeten ze bij wet een andere boom neerpoten. Dat kan natuurlijk ook elders in het park gedaan worden, maar daarmee los je de kaalheid niet op. Dus opnieuw: even geduld aub.

    Ik vraag me af hoe het er op gebied van bomen destijds aan toe ging bij coasters die het echt van forestiale near misses moeten hebben: Thirteen, Rita, de fam. minetrain in Fårup, wijlen Superwirbel, ...

  19. #58

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Ik denk ook dat deze situatie maar tijdelijk is, en dat de bomen weer aangeplant gaan worden. Uiteindelijk moet alles wel op een korte periode afgebroken, gebouwd en verbouwd worden, en dan kan ik me voorstellen dat ze voor de makkelijkste oplossing kiezen.

  20. #59

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    De Efteling doet inderdaad erg wisselvallige dingen. Sommige dingen zijn fantastisch, andere dingen vind ik dan weer meer in een B-Park horen.
    Volgens mij is dat iets wat je over quasi eender welk park in de wereld kan zeggen. Het hangt er maar van af welke bril je opzet als je in het park komt.

  21. #60

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Volgens mij is dat iets wat je over quasi eender welk park in de wereld kan zeggen. Het hangt er maar van af welke bril je opzet als je in het park komt.
    Goh als je een park beoordeelt op zijn niveau vind ik dat er toch wat verschillen zijn in knulligheid. Kemels als het bagagesysteem bij Baron zie je toch in geen enkel ander park uit de top tien van Europese parken?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •