Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
Het ergste van al is dat zowat elke attractie van de Efteling zeer eenvoudig overvloedig te thematiseren valt, daar er met zowat alle themas veel te doen valt, in de plaats krijgen we telkens veehok na veehok voorgeschoteld, één van de reden dat ik me soms zo stoor aan het over-bejubel die het park meekrijgt en het overdreven opheerlijken van het park: it’s pretty, but far from perfect. Ik vind het zelfs de arrogantie voorbij dat velen hen durven gelijkstellen aan Phantasialand, Europa-Park of andere ECHTE Europese toppers.
Ik ben het 100% eens. Efteling speelt toch echt wel een categorie lager dan de door jou genoemde parken.

De wachtrijen zijn gewoon ondermaats voor een themapark dat in de top 5 van Europa staat. Het had inderdaad qua wachtrijen anders, beter en in sommige gevallen zelfs gemakkelijk gekunt.

Neem bijvoorbeeld Symbolica: een mooie traphal (niet heel immersive maar toch) waar je meestal zo doorloopt tot aan de opsplitsing in het vertrekstation. Dan hadden ze evengoed de buitenmuren 1 meter opgeschoven en rond de darkride-ruimte zelf de wachtrij indoor rond gelegd. Dan had je een mooie wachtrij in het kasteel en werd die trappenhal beter benut.

Of gewoon de wachtrij buiten kronkelend tussen datgene wat de Efteling kenmerkt: natuur. Ik wandel liever kronkelend tussen bomen, langs struiken en bloemen dan op dezelfde 12 vierkante meter heen en weer te lopen. Ik denk overigens dat een kronkelend pad zelfs goedkoper had geweest dan die 2 golfplaten daken op palen die er nu staan. En het wachten was veel aangenamer geweest!

Baron 1898 hetzelfde verhaal. Men had er nog 2 kleinere gebouwen naast kunnen plakken op de plaats van de huidige wachtrij. En de eerste voorshow - ongeacht dat ze alle 3 goed zijn - had de enige voorshow moeten zijn. In een 'mijngebouw' zijn er zeker nog wel ruimtes (en gangen) die ze hadden kunnen gebruiken voor de wachtrij in te leggen.

Twee grote gemiste kansen bij de laatste nieuwigheden en met M&M gaan ze nu dezelfde richting uit... Echt jammer.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
Je moet iets anders bedoelen. Ik geloof dat Bart de Boer er pas na de Vliegende Hollander was... Andere directeur of andere attractie?
Hmm... Andere directeur dan. Hoewel Bart de Boer ook veel commentaar kreeg. Hoe dan ook, de huidige directie is het noorden kwijt...