X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 4 van de 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 150
  1. #61

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Heel letterlijk kun je het inderdaad over elk park wel zeggen. Maar bij de Efteling is dat gevoelsmatig ongeveer 50/50 terwijl dat bij ander parken die in het top segment spelen toch eerder 90/10 of 80/20 is.

  2. #62

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Goh als je een park beoordeelt op zijn niveau vind ik dat er toch wat verschillen zijn in knulligheid. Kemels als het bagagesysteem bij Baron zie je toch in geen enkel ander park uit de top tien van Europese parken?
    Ik neem nooit een rugzak mee, dus daar kan ik niet echt over oordelen om eerlijk te zijn. Maar is het systeem niet hetzelfde als bij Krake in Heide Park of mis ik dan iets?

  3. #63

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Ik neem nooit een rugzak mee, dus daar kan ik niet echt over oordelen om eerlijk te zijn. Maar is het systeem niet hetzelfde als bij Krake in Heide Park of mis ik dan iets?
    Dat is het nu inderdaad: maar ze hadden oorspronkelijk bakken in het station voorzien en moesten achteraf gaan knutselen om dat op te lossen.

  4. #64

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz



    Eerst supports zijn aangekomen. Ook liggen er al een stuk blauwe en een stuk groene track klaar.

  5. #65

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Efteling onthulde nieuwe concepten. Ik ben aangenaam verrast door het trein design! Ik ben minder enthousiast over het verhoudingsgewijs nogal statig aangelegde wachtplein.
    Naam:     Efteling_Max&Moritz_2019_12_19 13.jpg
Bekeken:  985
Groote:   2,50 MB
    Naam:     Efteling_Max&Moritz_2019_12_19 12.jpg
Bekeken:  1088
Groote:   1,90 MB
    Naam:     Efteling_Max&Moritz_2019_12_19 6.png
Bekeken:  790
Groote:   1,70 MB

    Meer foto's in het artikel

  6. #66

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Daar gaan we weer: opnieuw een lelijk veehok als wachtrij, gaan ze het daar dan nooit leren? Verder ben ik over dit geheel compleet onenthousiast. Het thema is in mijn ogen afschuwelijk en zwaar on-eftelings, de kleuren zijn ook iets die ik helemaal niet in het park zie passen en 2 korte Mack Powered coasters? Really? That’s the best you could do?

    Hoewel ik zelf absoluut geen Bob fan was is dit alsnog een absoluut onwaardige vervanger in mijn ogen.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  7. #67

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Ik vind het achtbaan-type nog steeds het meest teleurstellend. De BOB was thrill, met een spannende rit voor zowel de jongere als oudere bezoekers. Een powered coaster daarentegen is enkel leuk voor de kleinste doelgroep.

    Dat hokjes wachten is iets waar ik me ook aan stoor. Daar waar andere parken er proberen van af te stappen, heb je de Efteling die er steeds meer blijft bouwen.

    Waarom kunnen zij geen mooi kronkelend paadje leggen tussen de bomen en theming?

    Bart de Boer kreeg destijds alle sh*t over zich heen met de bouw van De Vliegende Hollander. Terwijl dit wel één van de meest geliefde attracties is met veruit de mooiste wachtrij van het park.

    Bij Symbolica en Baron 1898 was het zo eenvoudig geweest om eenzelfde niveau van wachtrij neer te zetten... Echt een gemiste kans naar mijn mening. Efteling is gewoonweg te commercieel bezig de laatste tijd en besparen op de verkeerde dingen.

  8. #68

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Er verschijnen steeds meer details tijdens de bouw van de nieuwe achtbaan Max & Moritz. Ook staan de eerste supports al.


  9. #69

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Ik vind het achtbaan-type nog steeds het meest teleurstellend. De BOB was thrill, met een spannende rit voor zowel de jongere als oudere bezoekers. Een powered coaster daarentegen is enkel leuk voor de kleinste doelgroep.

    Dat hokjes wachten is iets waar ik me ook aan stoor. Daar waar andere parken er proberen van af te stappen, heb je de Efteling die er steeds meer blijft bouwen.

    Waarom kunnen zij geen mooi kronkelend paadje leggen tussen de bomen en theming?

    Bart de Boer kreeg destijds alle sh*t over zich heen met de bouw van De Vliegende Hollander. Terwijl dit wel één van de meest geliefde attracties is met veruit de mooiste wachtrij van het park.

    Bij Symbolica en Baron 1898 was het zo eenvoudig geweest om eenzelfde niveau van wachtrij neer te zetten... Echt een gemiste kans naar mijn mening. Efteling is gewoonweg te commercieel bezig de laatste tijd en besparen op de verkeerde dingen.
    Om nog maar te zwijgen van andere klassiekers van een eerder tijdperk zoals Droomvlucht, Fata Morgana, Carnaval Festival, Piraña, ... die ook een horror wachtrij hebben die de helft van de “magie” al teniet doen. Moesten ze die gedrochten kunnen vervangen door ietwat immersive wachtrijen die reeds de toon van de attractie zetten zou dat al die attracties meteen een pak meerwaarde extra geven.

    Het ergste van al is dat zowat elke attractie van de Efteling zeer eenvoudig overvloedig te thematiseren valt, daar er met zowat alle themas veel te doen valt, in de plaats krijgen we telkens veehok na veehok voorgeschoteld, één van de reden dat ik me soms zo stoor aan het over-bejubel die het park meekrijgt en het overdreven opheerlijken van het park: it’s pretty, but far from perfect. Ik vind het zelfs de arrogantie voorbij dat velen hen durven gelijkstellen aan Phantasialand, Europa-Park of andere ECHTE Europese toppers.

    Max & Moritz is in dit geval een nog vreemdere eend in de bijt. Opnieuw (2) korte banen, simpele wachtrij, weinig soeps en ditmaal met een thema die ik persoonlijk echt niet mooi vind voor de Efteling. Uiteraard is het wachten op het eindresultaat, maar momenteel ziet het er allesbehalve veelbelovend uit ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  10. #70

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Vogel Rok hebben ze nog aangepast om het wat minder veehok achtig te maken. Bij J&D heb je ook nergens een veehok. Bij Baron valt het nog wel mee. Echt zig-zaggen is het daar ook niet, al was er meer uit te halen.

    De overige concepten vallen me nog wel mee. Ze geven me wel een Eftelings gevoel, de poppetjes zelf zien er best Eftelings uit (bijna Laafs). Maar de uitwerking vind ik tot dusver nog véél te vierkant. Past niet bij de efteling én niet bij het thema dat ze gekozen hebben. Zelfs in Duitsland zijn die huizen schever dan wat ze hier aan het doen zijn. Jammer dit.

  11. #71

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Bart de Boer kreeg destijds alle sh*t over zich heen met de bouw van De Vliegende Hollander.
    Je moet iets anders bedoelen. Ik geloof dat Bart de Boer er pas na de Vliegende Hollander was... Andere directeur of andere attractie?

  12. #72

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Het ergste van al is dat zowat elke attractie van de Efteling zeer eenvoudig overvloedig te thematiseren valt, daar er met zowat alle themas veel te doen valt, in de plaats krijgen we telkens veehok na veehok voorgeschoteld, één van de reden dat ik me soms zo stoor aan het over-bejubel die het park meekrijgt en het overdreven opheerlijken van het park: it’s pretty, but far from perfect. Ik vind het zelfs de arrogantie voorbij dat velen hen durven gelijkstellen aan Phantasialand, Europa-Park of andere ECHTE Europese toppers.
    Ik ben het 100% eens. Efteling speelt toch echt wel een categorie lager dan de door jou genoemde parken.

    De wachtrijen zijn gewoon ondermaats voor een themapark dat in de top 5 van Europa staat. Het had inderdaad qua wachtrijen anders, beter en in sommige gevallen zelfs gemakkelijk gekunt.

    Neem bijvoorbeeld Symbolica: een mooie traphal (niet heel immersive maar toch) waar je meestal zo doorloopt tot aan de opsplitsing in het vertrekstation. Dan hadden ze evengoed de buitenmuren 1 meter opgeschoven en rond de darkride-ruimte zelf de wachtrij indoor rond gelegd. Dan had je een mooie wachtrij in het kasteel en werd die trappenhal beter benut.

    Of gewoon de wachtrij buiten kronkelend tussen datgene wat de Efteling kenmerkt: natuur. Ik wandel liever kronkelend tussen bomen, langs struiken en bloemen dan op dezelfde 12 vierkante meter heen en weer te lopen. Ik denk overigens dat een kronkelend pad zelfs goedkoper had geweest dan die 2 golfplaten daken op palen die er nu staan. En het wachten was veel aangenamer geweest!

    Baron 1898 hetzelfde verhaal. Men had er nog 2 kleinere gebouwen naast kunnen plakken op de plaats van de huidige wachtrij. En de eerste voorshow - ongeacht dat ze alle 3 goed zijn - had de enige voorshow moeten zijn. In een 'mijngebouw' zijn er zeker nog wel ruimtes (en gangen) die ze hadden kunnen gebruiken voor de wachtrij in te leggen.

    Twee grote gemiste kansen bij de laatste nieuwigheden en met M&M gaan ze nu dezelfde richting uit... Echt jammer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Je moet iets anders bedoelen. Ik geloof dat Bart de Boer er pas na de Vliegende Hollander was... Andere directeur of andere attractie?
    Hmm... Andere directeur dan. Hoewel Bart de Boer ook veel commentaar kreeg. Hoe dan ook, de huidige directie is het noorden kwijt...

  13. #73

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Ik ben het 100% eens. Efteling speelt toch echt wel een categorie lager dan de door jou genoemde parken.
    Ik ben het 100% oneens. Er wordt hier gefocust op één aspect om te bepalen dat Efteling niet bij de Europese top zou horen. Omdat enkel de wachtrijen niet goed zijn. Dat vindt ik een beetje flauw. Om te beginnen zijn heus niet alle wachtrijen slecht. En om verder te gaan: er zijn ook meerdere aspecten dan enkel wachtrijen...

    Dat is hetzelfde als zeggen: Europa Park is geen toppark, want ze hebben geen enkele goede darkride. Vrij gemakkelijk om op één aspect een park als niet-toppark af te rekenen.

    Wat betreft de wachtrijen van Baron en Symbolica: die vind ik op zich helemaal niet slecht eigenlijk. Het zijn allebei kronkelende paden met een paar 'hokken'. Vaak zijn die hokken niet eens open, maar als het regent, vind ik ze wel handig. Niet elke wachtrij in een park kan het niveau hebben van De Vliegende Hollander.

  14. #74

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Ik ben het 100% oneens. Er wordt hier gefocust op één aspect om te bepalen dat Efteling niet bij de Europese top zou horen. Omdat enkel de wachtrijen niet goed zijn. Dat vindt ik een beetje flauw. Om te beginnen zijn heus niet alle wachtrijen slecht. En om verder te gaan: er zijn ook meerdere aspecten dan enkel wachtrijen...

    Dat is hetzelfde als zeggen: Europa Park is geen toppark, want ze hebben geen enkele goede darkride. Vrij gemakkelijk om op één aspect een park als niet-toppark af te rekenen.

    Wat betreft de wachtrijen van Baron en Symbolica: die vind ik op zich helemaal niet slecht eigenlijk. Het zijn allebei kronkelende paden met een paar 'hokken'. Vaak zijn die hokken niet eens open, maar als het regent, vind ik ze wel handig. Niet elke wachtrij in een park kan het niveau hebben van De Vliegende Hollander.
    Er zijn heus meerdere aspecten die ik erbij neem als ik het over het “niet behoren tot de Europese Top”.

    - Capaciteit is altijd al een issue geweest bij de Efteling. Waar Phantasialand, die het met een pak minder bezoekers/jaar doet praktisch keer voor keer kiest voor attracties met zeer hoge capaciteit blijft de Efteling steken op een “normale” capaciteit. Baron kon makkelijk een appart in/uitstap station gekregen hebben, of een dubbel laadstation, om nog maar te zwijgen over de knullige bagage verwerking.

    - Operations zijn niet barslecht, maar ik heb al meermaals op drukke dagen verwonderd zitten kijken naar het soms net niet slakkentempo waarbij sommige attracties bediend werden.

    - Horeca is ook geen uitblinker. Een park met zo’n oppervlakte met zo weinig restaurants is ook niet bepaald “top”. Er zijn wel genoeg kraampjes enzo, maar een echt gevarieerd aanbod aan lunch restaurants heeft de Efteling nu toch ook niet, en als ze die hebben behoort de kwaliteit ook niet tot die “top”.

    Ik wil de Efteling helemaal niet afbreken, ik vind het nu ook geen slecht park, maar als ik het bezoek is het enkel op een dag waarvan ik zeker ben dat het rustig is en met zeer lage verwachtingen. Ik geniet zeer zeker van hun klassiekers, maar om nu te zeggen dat ik naar het park toe reis met de kinderlijke adrenaline van “we gaan zoveel toppers kunnen doen en zo smakelijk eten enz...” zit er zeker niet in.

    Nogmaals: het over-opheerlijken van het park die bepaalde mensen als een lieve lust doen werkt bij mij zeer enerverend en averechts. De Efteling heeft een dusdanig hardnekkige fanclub waar geen enkel slecht woord over het park getolereerd wordt dat ik telkens in het park nog meer op de “mindere puntjes” ga letten.

    Efteling is een mooi uitgestrekt groen park met enkele leuke nostalgische attracties en een mooi sprookjesbos, maar daar houd het voor mij dan ook op.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  15. #75

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Om daar nog aan toe te voegen zou ik ook stellen dat het aanbod in de Efteling niet compleet is. Er missen nog enkele Thrill Rides (non-Achtbaan) maar tegelijkertijd missen ze in het achtbaan-segment juist nog een kinderachtbaan. Dat laatste pakken ze nu wel aan met M&M en voor thrills ligt al heel lang een lummels-attractie in het archief die maar niet wil komen. Dus ik denk wel dat ze hun zwaktepunten kennen en er iets mee willen doen. Dat zie je ook op vlak van operations/capaciteit met het toevoegen van SRL's en de Pas voor de Python.

    maar tegelijkertijd komen ze dus niet op het idee om ook een uitstapstation bij de Baron of J&D te maken.

    Ooit komen ze er wel, maar ze schijnen er moeite te hebben met leren.

  16. #76

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door siroccofreakske Bekijk Berichten
    Ik ben het 100% oneens. Er wordt hier gefocust op één aspect om te bepalen dat Efteling niet bij de Europese top zou horen. Omdat enkel de wachtrijen niet goed zijn. Dat vindt ik een beetje flauw. Om te beginnen zijn heus niet alle wachtrijen slecht. En om verder te gaan: er zijn ook meerdere aspecten dan enkel wachtrijen...

    Dat is hetzelfde als zeggen: Europa Park is geen toppark, want ze hebben geen enkele goede darkride. Vrij gemakkelijk om op één aspect een park als niet-toppark af te rekenen.

    Wat betreft de wachtrijen van Baron en Symbolica: die vind ik op zich helemaal niet slecht eigenlijk. Het zijn allebei kronkelende paden met een paar 'hokken'. Vaak zijn die hokken niet eens open, maar als het regent, vind ik ze wel handig. Niet elke wachtrij in een park kan het niveau hebben van De Vliegende Hollander.
    Ik zou nu gezegd hebben dat ik nog wel een heel lijstje kan aanhalen waarom Efteling een categorie lager speelt maar Etwien & Coasterfrenzy zijn me voor geweest.



    Nog een puntje dat ik aan het lijstje kan toevoegen: parkshows.

    Zelfs daar waar Phantasialand een miniparkje is vergeleken met Efteling, heeft de Efteling maar 1 grote parkshow. Phantasialand pakt uit met 3 grote shows.

    Maar qua omvang/park grootte, doelpubliek, bezoekersaantallen etc. zet ik Efteling (ongeveer) gelijk met Europa-Park (doen ze zelf ook).

    Daar waar Europa-Park wel inziet dat voor verblijfsgasten er activiteiten te doen moet zijn 's avonds, slaagt de Efteling er niet in om een aanbod te voorzien voor hun verblijfsgasten. De Efteling prijst zich als resort dus dan verwacht ik wel enkele mogelijke nevenactiviteiten. Qua showaanbod wil ik zelfs de vergelijking niet maken. Wel vind ik het jammer dat Efteling niet meer inzet op shows want ze hebben we leuke thema's waar ze iets mooi mee kunnen neerzetten.

    Maar goed, de Efteling leert niet bij in geen enkel aspect. Ze zijn enkel bezig met cijfertjes: zo weinig mogelijk investeren en zoveel mogelijk eruit halen. Oké, dat is een logische bedrijfsvisie maar die kan je ook uitvoeren met liefde voor je park en nieuwe ontwikkelingen.

    Bij de laatste nieuwe ontwikkelingen vind ik die liefde voor wat ze bouwen niet terug. Ze zouden beter terug door hun Eftelingse bril kijken. Tot die tijd speelt Efteling een categorie lager.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 26-12-19 om 12:08.

  17. #77

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Nouja.. Je kunt genoeg over de Efteling zeggen.. maar of ze daardoor écht een categorie lager spelen?

    Ik ben zelf het perfecte park nog niet tegen gekomen. EP wordt hier vaak genoemd, maar die hebben nog minder een compleet aanbod dan de efteling en scoren qua theming toch wel zwaar ondermaats. De meeste Universal en Disney parken hebben dan weer heel erg weinig attracties (kwantiteit), zeker voor de prijzen die ze vragen en ook bij hun is de theming/sfeer niet altijd even overtuigend.

    Sommige parken spelen op bepaalde vlakken op top-niveau, maar op andere vlakken weer niet. Hetzelfde geldt voor de Efteling. Er zijn zeker parken die gemiddeld genomen het beter doen dan de Efteling, maar de parken die het slechter doen zijn er vele malen meer. Binnen de Benelux ga je alvast geen beter park vinden. TVL is hard op weg, maar komt er nog lang niet. Ga je verder binnen Europa kijken kom je ook daar enkel parken tegen die grofweg op hetzelfde niveau zitten.

  18. #78

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Capaciteit is inderdaad niet top in de Efteling, maar ook verre van slecht. Bovendien vind ik ook wel dat je hier het feit dat de Efteling 365 dagen per jaar geopend is wel als pluspunt mag zien. Het volk is hierdoor verdeeld over meerdere dagen, wat maakt dat de wachtrijen in het park ook niet zo vaak overdreven lang zijn. Ook hebben de meeste grote achtbanen tegenwoordig een single rider rij. Ze doen dus zeker wel hun best, vind ik.

    Operations lopen naar mijn gevoel altijd vlot in de Efteling. Zoiets is natuurlijk ook altijd een beetje persoonlijk en kan van moment tot moment afhangen, maar ik heb het nog nooit als minpunt aanzien. Wat ik wel een pluspunt vind, is dat het personeel altijd bijzonder vriendelijk is. Naar mijn gevoel is er geen enkel park in de wereld waar het personeel vriendelijker is dan in de Efteling. De voornaamste reden lijkt mij dat de meeste mensen die er werken, oprecht 'trots' lijken te zijn dat ze in de Efteling werken, iets wat bij weinig andere parken het geval is.

    Qua aanbod vind ik de Efteling ook niet echt minder dan andere grote parken. Akkoord, ze hebben weinig thrill rides, maar dat vind ik persoonlijk ook niet nodig in het park. Al begrijp ik dat dat voor sommige mensen wel als gemis kan aanvoelen. Maar zonder naar attractietypes te kijken, denk ik dat de Efteling dankzij hun achtbaanaanbod toch zeker elke doelgroep bedient. Van het kleinste kind tot de grootste thrillseekers.

    De Efteling heeft inderdaad niet bijzonder veel shows, maar ze hebben er wel degelijk (minimum) 2 en niet 1. Ravelijn en Aquanura zijn wel degelijk 2 grote parkshows. Of je ze goed vind of niet, is misschien een ander verhaal. Daarboven hebben ze nog de betalende theatershow Caro, die toch best goede recensies krijgt. Zelf heb ik die laatste nog niet gezien. En hoewel het niet echt een show is in de klassieke zin van het woord, vind ik dat je het Sprookjesbos ook wel kan aanzien als een vorm van show.

    Wat betreft entertainment voor gasten die verblijven: zij kunnen voor € 7,50 (ipv € 25) Caro zien. Als je dat doet, om 18u30, ben je ten vroegste om 20u00 in je hotel of in Bosrijk. Ga dan nog even tafelen en je avond is gevuld, lijkt me. Verder kan ik me niet echt uitspreken over de accomodatie van de Efteling, omdat ik zelf enkel één keer in Bosrijk geslapen heb. Dat vond ik wel top, maar we hebben er geen gebruik hoeven te maken van het aangeboden entertainment...

    Tot slot de horeca. Dat deze slecht zou zijn, daar ben ik het helemaal niet mee eens (en ik ben nogal een foodie ). Ze hebben inderdaad weinig tafelbedieningsrestaurants. De reden hiervoor is dat Nederlanders hier niet echt voor open staan en dat wil ik wel aannemen als reden. Het aanbod dat er is, vind ik persoonlijk wel heel goed. Zowel Het Wapen Van Ravelijn als Polles Keuken vind ik écht top, zowel qua eten als qua prijs als qua beleving. Daarnaast heb je ook bijzonder veel punten in het park waar je goedkoop en lekker kan snacken. De broodjes bal zijn heerlijk, een portie kibbeling is altijd lekker en wat is er leuker dan een kroket uit de muur halen als je in Nederland bent? De lunch in het Wapen van Ravelijn heb ik onlangs voor het eerst geprobeerd en die beviel me ook 100%. Voor mij zijn er weinig parken waar ik zo goed gevuld buiten kom als in de Efteling voor zo weinig geld. Dat het niet hoogstaand of fancy is, klopt. Maar dat wil niet zeggen dat het meteen niet goed is, vind ik.

  19. #79

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Capaciteit zou ik eerder erg gemiddeld noemen. Soms gaat het inderdaad vooruit, maar soms vraag ik me ook af waar het personeel mee bezig is.

    Zo heb ik al groupers een behoorlijk groot deel van een rij zien afzoeken naar een on-even groepje om zo 3+3 bij elkaar te zetten, in plaats van Single Riders te gebruiken wat weer zorgde voor een vertraagde dispatch.

    Nog een voorbeeld van afgelopen bezoek:
    Grouper bij de python vult eerst voorste helft, dan achterste helft. Op zich wel zo slim, want dan hoeven mensen niet achter elkaar door om helemaal voorin of achterin te komen. Echter bij het vullen wordt volstrekt niet gekeken naar Single Riders. Pas als de rijen helemaal vol zijn loopt de grouper naar binnen (om alsnog achter de mensen door te moeten) om te kijken waar lege plekken zijn en zet daar dan vervolgens de single riders bij. Dit zorgde meerdere malen voor vertraagde instap, omdat je heel gemakkelijk een lege plek over het hoofd ziet. Twee keer moesten zelfs de beugels terug heropend worden omdat de single rider te laat naar zijn rij gestuurd werd.

    En zo blijf ik toch constant tegen hele goede dingen aanlopen die ze meteen weer verprutsen (in dit voorbeeld: Single Rider/slechte training voor groupers).

    Personeel is de laatste jaren inderdaad verbeterd, maar desalniettemin kom ik nog geregeld personeel tegen dat ronduit onbeschoft is. Wederom mijn laatste bezoek nemend: Afblaffers bij de Baron. Overigens zal geen enkel Europees park het ooit kunnen winnen van de gemiddelde vriendelijkheid van de parken in Japan, en zelfs US bevalt me doorgaans beter (uitgezonderd pakweg de helft van de Six Flags parken, waar het personeel vaak wel onbeschoft is), met als absolute uitschieters parken als Dollywood en SDC.

    Bovenstaande post is werkelijk de eerste keer in mijn leven dat ik iemand het F&B aanbod van de Efteling goedkoop hoor noemen. Meestal als de Efteling er op FB iets over vraagt, regent het klachten dat de prijzen véél te hoog zijn. Wellicht is dit omdat de prijzen in België doorgaans nóg belachelijker zijn, maar voor Nederlandse normen en al zeker internationaal gezien (met name Richting Duitsland) is de Efteling hiermee veel te duur. Neem de aziatische stand bij de Pagode. De prijzen hier komen aardig in de buurt van tafelbediening in Duitsland. Maar de porties zijn kleiner en je mag het uit een kartonnen bakje eten. Plekken om te zitten zijn er vooral bij minder weer (bijvoorbeeld in de Winter, maar ook bij regen) gewoon véél te weinig. Daarvoor heb je geen tafelbediening nodig.

    Ik noemde al eerder dat de Efteling steeds het 50/50 lijkt te doen.. en daar blijf ik bij. Voor elke positieve ervaring die ik in de Efteling heb, staat er ook steeds weer iets tegenover dat gewoon not-done is in een park van het niveau Efteling. Ik moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat het niveau wel iets meer naar het positieve lijkt te neigen. Er wordt in elk geval aan gewerkt, maar dat gaat nog verdomd traag. Ik denk wel dat de Efteling er ooit wel komt. Het invoeren van SRL is al een grote stap, nu nog leren ze fatsoenlijk te gebruiken. Dat ze dingen kunnen leren van andere parken schijnt de Efteling volstrekt onbekend te zijn en dat bewijzen ze helaas weer keer op keer opnieuw. En dat is denk ik ook wel de belangrijkste reden waarom ze op niveau zo traag groeien.

    Overigens: Dat er voor elk postitief iets ook iets negatiefs staat wil niet zeggen dat ik me in de Efteling niet amuseer. Ik ben vaak genoeg in het park geweest dat ik er niet wakker van lig als ik slechte operations tegen kom. Of dat het me stoort dat men bij J&D pas in de middag de trackwalk begint die eigenlijk vóór opening hoort te gebeuren, etc. etc. Dus het is zeker geen 50/50 in mijn persoonlijke ervaring. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet zie hoe het beter kan en ik merk dat dit bij anderen wél storend is.

  20. #80

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    het over-opheerlijken van het park die bepaalde mensen als een lieve lust doen werkt bij mij zeer enerverend en averechts
    Hoewel ik zelf geen probleem heb met de Efteling, ga ik 100 procent akkoord met deze stelling. Zelf ben ik om persoonlijke redenen echt geen fan van Phantasialand en inderdaad: het gedrag van sommige (niet alle) fanboys heeft mijn relatie met dat park nog verder verzuurd Het is één van de redenen waarom ik doelbewust geen nieuwsberichten lees over PHL.

    Ik lees hier ook een soort 'vraag' om meer shows in de Efteling. Hoewel ik zelf geen echte showbezoeker ben in een pretpark, denk ik dat de Efteling hier inderdaad meer mee zou kunnen/moeten doen. Uit sprookjes/volksverhalen kunnen ze genoeg inspiratie halen en het past denk ik ook wel bij hun doelgroep.

    Ontopic: de tekeningen hierboven vind ik er eigenlijk wel goed uitzien. Ik vertrouw er nog steeds op dat de Efteling hier wel iets moois van kan maken. Het veehok als wachtrij is inderdaad jammer maar voor mij geen echt groot struikelpunt, ik reken een attractie zelden af op zijn wachtrij. Hoewel een kinderachtbaan mij niet zo veel boeit, vind ik dit wel passen binnen de doelgroep van de Efteling en heb ik er dus geen enkel probleem mee dat ze hiervoor gekozen hebben.

    Al blijf ik stiekem hopen/dromen dat de Efteling ooit hetzelfde zal doen als in 1981 ... is daar een realistische kans op volgens jullie?

    In het artikel staat dat ze blijkbaar nieuwe bomen willen planten die al redelijk groot zijn. daar wil ik in de toekomst wel foto's van zien, benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken en wat het uiteindelijke resultaat gaat zijn.
    Once you sit back, you never go back.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •