Privacy Statement (GDPR)

Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 33 van de 33

Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    rikkie... Misschien weet je dit niet maar Python is wel uniek namelijk het was de eerste overkop van europa dacht ik... Veel unieker dan dat kan toch niet?
    Dat betekend dat ze ooit uniek was, nu totaal niet meer....
    Laatst gewijzigd door bobby turbo; 09-10-18 om 18:09.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Dat betekend dat ze ooit uniek was, niet totaal niet meer....
    Ja ok je hebt gelijk

op Wiki vond ik hier niets over klopt mijn info?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Ja ok je hebt gelijk

op Wiki vond ik hier niets over klopt mijn info?
    Over volledig Europa ga ik me niet uitspreken, maar Tornado in Walibi Belgium was er al twee jaar eerder en ging je ook in overdekop.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Over volledig Europa ga ik me niet uitspreken, maar Tornado in Walibi Belgium was er al twee jaar eerder en ging je ook in overdekop.
    Ik zal mij vergist hebben met iets anders dan. Sorry

Tussen de regels lezen we: de family launch coaster is op de lange baan geschoven.

Ik ben blij dat ze voor capaciteit kiezen: een dubbele powered coaster kan op dat vlak volgens mij zelfs een omnimover kloppen, zeker als ze het ding maar één rondje laten doen.

Langs de andere kant vind ik de keuze voor een powered coaster an zich wel jammer: dat staat ongeveer in elk park. Ik betwijfel dan ook dat dit een nieuwe parktopper gaat worden waarmee de efteling zich kan onderscheiden van andere parken. De bob scoorde zoals eerder gezegd een pak beter op pak van uniciteit en bijgevolg ook herhalingswaarde.

Het gebeurde lang geleden, toen de Twin Towers nog overeind stonden, we cash in Belgische Frank betaalden, de wereld exact nul Facebookaccounts telde en Pretparken.be nét wel of nét niet opgericht was. Maar ik zal nooit vergeten hoe ik nietsvermoedend omhoog getakeld werd om enkele momenten later naar beneden te vliegen, me uit alle macht aan de beugel vastklampend in de overtuiging dat mijn verblijf op Planeet Aarde beperkt zou blijven tot 13 jaar en iets meer dan vijf maanden ... om na een twintigtal seconden te beseffen dat ik het eigenlijk wel leuk vond Die dag werd de wereld één achtbaanfan rijker. Eeuwige hulde aan de Bobslee.

Toch heb ik er geen probleem mee dat hij over ongeveer een jaar weggaat. Als alles wat ik erover gelezen heb klopt, dan is dit de enige logische oplossing. Ik ben benieuwd naar Max & Moritz en vind het een goede zaak dat de Efteling opnieuw iets voor beginners heeft gekozen, zoals de Bob voor mij was. Dan hoop ik wel dat Max & Moritz geen echte kiddie wordt, maar 'spannend' genoeg zal zijn om een volwaardige eerste ervaring te geven. (Dus niet zoals het rupsbaantje op Leuven Kermis dat ik om die reden weiger mee te tellen in mijn creditlijst.)

P.S. Ik denk dat vanuit Eftelingstandpunt de Python toch iconischer is dan de Bob. Python is hun beroemdste achtbaan en volgens mij jarenlang ook de ultieme durversattractie van de Efteling geweest. Na die schoolreis kreeg ik van minstens twee personen een verbaasd bewonderende reactie omdat ik in de Python had gezeten. Niet omdat ik in de Bobslee had gezeten
    Laatst gewijzigd door Azmidiske; 13-10-18 om 12:42.
    Once you sit back, you never go back.

Ik vind het vooral spijtig dat er nu een lengtelimiet komt bij alle achtbanen én dat deze op 1m vastgesteld is. Kinderen tot 3 jaar mogen zo dus (meestal) niet meer op een achtbaan in Efteling, wat nu dus wel nog kan. En vooral omdat deze baan echt wel op kinderen gericht zal zijn.
    Anderzijds wel logisch dat ze de Bob vervangen, al hoop ik eigenlijk wel op een mooiere afwerking van de binnenkant van het station. Nu heeft het veel weg van de binnenkant van een skistation uit de jaren 80, lees lelijk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Ik vind het vooral spijtig dat er nu een lengtelimiet komt bij alle achtbanen én dat deze op 1m vastgesteld is.
    Ik besef dat ik makkelijk praten heb omdat ik zelf als kind heel groot was voor mijn leeftijd, maar toch even een vraag voor de wat meer ervaren mensen op dit forum: zijn er veel fabrikanten die achtbanen leveren met een lengtelimiet lager dan 1 meter, als je echte kleuterbaantjes niet meetelt?
    Once you sit back, you never go back.

Okidoki in Bobbejaanland heeft een minimumlengte van 0,95 meter.

rollerskater Plopsa = 90 cm, Draak = 96 cm. En ik denk de meeste keverbanen vanaf 90cm.
    Er zijn dus legio banen voor de kids < 1 m. En op die leeftijd groeien ze tot 15cm op een jaar, dus wat vandaag niet mag, kan meestal wel in het volgend seizoen

Het zou raar zijn als de Draak een lagere minimale lengte heeft dan Max & Moritz, van (vermoedelijk) hetzelfde type en (zeker) dezelfde fabrikant. Efteling gaat dat altijd dat stukje verder om de minimale lengte lager te leggen.
    Mit Liebe Gemacht!
    Ontdek het nieuwste park in onze gids: Kolmården!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Het zou raar zijn als de Draak een lagere minimale lengte heeft dan Max & Moritz, van (vermoedelijk) hetzelfde type en (zeker) dezelfde fabrikant. Efteling gaat dat altijd dat stukje verder om de minimale lengte lager te leggen.
    Tja, ander design van trein eventueel? Het staat echt wel letterlijk in het persbericht (vanaf 1m)...

Volgens mij is dit bewust gedaan, want kinderen tot en met 3 jaar mogen gratis het park binnen. Door je lengtelimiet op 1m te leggen vallen veel 3-jarigen af. (Maattabel kindjes: 98cm=3jaar) Ook de omschrijving dat het doelpubliek 4 tot 10 jaar is past perfect in die gedachtengang. Investeringen terug verdienen, daar is het hem enkel en alleen om te doen... Ok, verzin een mooi persbericht en leg de focus op een (volle pot betalende) familieattractie, maar dat is hier toch wel even mislukt mijn inziens.

ik zie die padavloek niet op de schets zouden ze die me 'verniewen' zo ja kan de baan wel iets hebben anders zit je toch tegen dat lelijk gebouw te kijken. de bob had dit probleem niet door de vorm van de baan.

Forum Rechten