X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 150
  1. #21

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    rikkie... Misschien weet je dit niet maar Python is wel uniek namelijk het was de eerste overkop van europa dacht ik... Veel unieker dan dat kan toch niet?
    Dat betekend dat ze ooit uniek was, nu totaal niet meer....
    Laatst gewijzigd door bobby turbo; 09-10-18 om 17:09.

  2. #22

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Dat betekend dat ze ooit uniek was, niet totaal niet meer....
    Ja ok je hebt gelijk

    op Wiki vond ik hier niets over klopt mijn info?

  3. #23

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeuske83 Bekijk Berichten
    Ja ok je hebt gelijk

    op Wiki vond ik hier niets over klopt mijn info?
    Over volledig Europa ga ik me niet uitspreken, maar Tornado in Walibi Belgium was er al twee jaar eerder en ging je ook in overdekop.

  4. #24

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bobby turbo Bekijk Berichten
    Over volledig Europa ga ik me niet uitspreken, maar Tornado in Walibi Belgium was er al twee jaar eerder en ging je ook in overdekop.
    Ik zal mij vergist hebben met iets anders dan. Sorry

  5. #25

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Tussen de regels lezen we: de family launch coaster is op de lange baan geschoven.

    Ik ben blij dat ze voor capaciteit kiezen: een dubbele powered coaster kan op dat vlak volgens mij zelfs een omnimover kloppen, zeker als ze het ding maar één rondje laten doen.

    Langs de andere kant vind ik de keuze voor een powered coaster an zich wel jammer: dat staat ongeveer in elk park. Ik betwijfel dan ook dat dit een nieuwe parktopper gaat worden waarmee de efteling zich kan onderscheiden van andere parken. De bob scoorde zoals eerder gezegd een pak beter op pak van uniciteit en bijgevolg ook herhalingswaarde.

  6. #26

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Het gebeurde lang geleden, toen de Twin Towers nog overeind stonden, we cash in Belgische Frank betaalden, de wereld exact nul Facebookaccounts telde en Pretparken.be nét wel of nét niet opgericht was. Maar ik zal nooit vergeten hoe ik nietsvermoedend omhoog getakeld werd om enkele momenten later naar beneden te vliegen, me uit alle macht aan de beugel vastklampend in de overtuiging dat mijn verblijf op Planeet Aarde beperkt zou blijven tot 13 jaar en iets meer dan vijf maanden ... om na een twintigtal seconden te beseffen dat ik het eigenlijk wel leuk vond Die dag werd de wereld één achtbaanfan rijker. Eeuwige hulde aan de Bobslee.

    Toch heb ik er geen probleem mee dat hij over ongeveer een jaar weggaat. Als alles wat ik erover gelezen heb klopt, dan is dit de enige logische oplossing. Ik ben benieuwd naar Max & Moritz en vind het een goede zaak dat de Efteling opnieuw iets voor beginners heeft gekozen, zoals de Bob voor mij was. Dan hoop ik wel dat Max & Moritz geen echte kiddie wordt, maar 'spannend' genoeg zal zijn om een volwaardige eerste ervaring te geven. (Dus niet zoals het rupsbaantje op Leuven Kermis dat ik om die reden weiger mee te tellen in mijn creditlijst.)

    P.S. Ik denk dat vanuit Eftelingstandpunt de Python toch iconischer is dan de Bob. Python is hun beroemdste achtbaan en volgens mij jarenlang ook de ultieme durversattractie van de Efteling geweest. Na die schoolreis kreeg ik van minstens twee personen een verbaasd bewonderende reactie omdat ik in de Python had gezeten. Niet omdat ik in de Bobslee had gezeten
    Laatst gewijzigd door Azmidiske; 13-10-18 om 11:42.
    Once you sit back, you never go back.

  7. #27

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Ik vind het vooral spijtig dat er nu een lengtelimiet komt bij alle achtbanen én dat deze op 1m vastgesteld is. Kinderen tot 3 jaar mogen zo dus (meestal) niet meer op een achtbaan in Efteling, wat nu dus wel nog kan. En vooral omdat deze baan echt wel op kinderen gericht zal zijn.
    Anderzijds wel logisch dat ze de Bob vervangen, al hoop ik eigenlijk wel op een mooiere afwerking van de binnenkant van het station. Nu heeft het veel weg van de binnenkant van een skistation uit de jaren 80, lees lelijk

  8. #28

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michielsken Bekijk Berichten
    Ik vind het vooral spijtig dat er nu een lengtelimiet komt bij alle achtbanen én dat deze op 1m vastgesteld is.
    Ik besef dat ik makkelijk praten heb omdat ik zelf als kind heel groot was voor mijn leeftijd, maar toch even een vraag voor de wat meer ervaren mensen op dit forum: zijn er veel fabrikanten die achtbanen leveren met een lengtelimiet lager dan 1 meter, als je echte kleuterbaantjes niet meetelt?
    Once you sit back, you never go back.

  9. #29

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Okidoki in Bobbejaanland heeft een minimumlengte van 0,95 meter.

  10. #30

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    rollerskater Plopsa = 90 cm, Draak = 96 cm. En ik denk de meeste keverbanen vanaf 90cm.
    Er zijn dus legio banen voor de kids < 1 m. En op die leeftijd groeien ze tot 15cm op een jaar, dus wat vandaag niet mag, kan meestal wel in het volgend seizoen

  11. #31

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Het zou raar zijn als de Draak een lagere minimale lengte heeft dan Max & Moritz, van (vermoedelijk) hetzelfde type en (zeker) dezelfde fabrikant. Efteling gaat dat altijd dat stukje verder om de minimale lengte lager te leggen.

  12. #32

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Het zou raar zijn als de Draak een lagere minimale lengte heeft dan Max & Moritz, van (vermoedelijk) hetzelfde type en (zeker) dezelfde fabrikant. Efteling gaat dat altijd dat stukje verder om de minimale lengte lager te leggen.
    Tja, ander design van trein eventueel? Het staat echt wel letterlijk in het persbericht (vanaf 1m)...

    Volgens mij is dit bewust gedaan, want kinderen tot en met 3 jaar mogen gratis het park binnen. Door je lengtelimiet op 1m te leggen vallen veel 3-jarigen af. (Maattabel kindjes: 98cm=3jaar) Ook de omschrijving dat het doelpubliek 4 tot 10 jaar is past perfect in die gedachtengang. Investeringen terug verdienen, daar is het hem enkel en alleen om te doen... Ok, verzin een mooi persbericht en leg de focus op een (volle pot betalende) familieattractie, maar dat is hier toch wel even mislukt mijn inziens.

  13. #33

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    ik zie die padavloek niet op de schets zouden ze die me 'verniewen' zo ja kan de baan wel iets hebben anders zit je toch tegen dat lelijk gebouw te kijken. de bob had dit probleem niet door de vorm van de baan.

  14. #34

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    De offici?le bouwplannen werden intussen ingediend en zijn ook de eerste voorbereidende werken gestart.

    Het stationsgebouw van de Bob blijft behouden, maar wordt wel wat uitgebreid en krijgt extra torens. Het station zal namelijk gebruikt worden voor beide treinen, dus wordt het een dubbel station. Elke trein zal 19 x 2 plaatsen hebben, dus 38 mensen kunnen per trein mee, ofwel 76 per rit! Elke trein vertrekt een andere kant op.

    Verder kunnen we op de bouwplannen zien dat het ritverloop nog niet bekend is, want de stippellijn is heel basic. De wachtrij wordt ook langer en breder.

    Na de rit wandelen bezoekers via een hellingbaan in het midden van het station naar beneden richting uitgang.









    Bron

  15. #35

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Zonet werd in de nieuwsbrief van het park aangekondigd dat de Bob zijn laatste rondjes zal rijden op 1 september.

  16. #36

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Niet specifiek omtrent Max & Moritz, maar wel voor 2020. Vanaf februari hanteert de Efteling 4 categorieën in dagen en toegangsprijzen. Hierdoor variëren de prijzen tussen 36 euro (incl. 2 euro online korting) en 45 euro (aan de kassa). Voornaamste doel is om de drukte meer te spreiden over verschillende dagen.

    Een overzicht van de prijzen kan je hier vinden:


    De nieuwe kalender wordt binnenkort geplaatst. Van tevoren wordt dus bepaald wanneer een dag als ‘rustigst’ of als ‘druk’ wordt beschouwd. Dit kan op de dag zelf niet meer veranderen, ook niet als veel mensen besluiten op een rustige dag te gaan.

  17. #37

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Van tevoren wordt dus bepaald wanneer een dag als ‘rustigst’ of als ‘druk’ wordt beschouwd. Dit kan op de dag zelf niet meer veranderen, ook niet als veel mensen besluiten op een rustige dag te gaan.
    Ik denk dat Efteling wel een redelijke prognose kan maken van wat rustige en drukke dagen zullen zijn in het seizoen. Ik geloof dat als ze dan toch met variabele entreeprijzen gaan werken ze beter gelijk voor kaartjes met datum zouden kiezen en de prijzen continu aanpasbaar maken.

    Zou het verschil in prijs tussen de tickets voldoende zijn om mensen te overtuigen hun plannen aan te passen?

  18. #38

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten

    Zou het verschil in prijs tussen de tickets voldoende zijn om mensen te overtuigen hun plannen aan te passen?
    Als ze de kans hebben: Absoluut.. maar ze zullen er zeker niet een dag vrij voor nemen om bijvoorbeeld door de week te kunnen gaan.

    Om een idee te geven:

    Een product dat €20,- kost raak je veel moeilijker kwijt dan een product dat €19,99 kost.. zelfs als die prijs aan de kassa afgerond wordt en je tóch die €20,- betaald.

  19. #39

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz



    (sorry voor het tweede gebruik van dit filmpje)

    Wat je amper twee dagen op voorhand kan voorspellen, en steeds onder groot voorbehoud, is het weer. Ik was op de laatste vrijdag van juli in Efteling. Het was toen de laatste en minst erge van drie pokke-warme dagen. Ik veronderstel dat die dag van tevoren als druk stond aangegeven. Het was ontzettend kalm: +/- 37 rides gedaan, daarenboven nog wat gesprookjes-bost en 3 versies van Aquanura gezien.

    Wat je ook niet ruim van tevoren kan voorspellen zijn storingen. Op de laatste maandag van aug. lag JedD er heel de dag uit en opende de palliatieve Bob pas rond de middag, ondanks droog weer. Dan is het geheid drukker bij andere attracties en dus ook drukker dan voorspeld. De "Nieuwe" Tuffer heeft dit jaar - ook na de heropening - meer niet gereden dan wel.

    Schoolreizen kunnen het ook verrekt druk maken op weekdagen. Al denk ik dat het park dit wel goed kan inschatten. Dat wordt immers van tevoren geboekt, en zelfs bij slecht weer gaat het door.

    Als ze echt de weekends buiten de vakanties minder druk willen hebben: bedrijf-events (eigenlijk goedkope uitjes voor personeelsleden en hun gezin) dan maar niet meer houden in de weekends. Abo's komen er op die dagen trouwens niet in, fijn om met je trouwste klanten zo om te gaan. Of ze iets moeten aanpassen met hun AH-korting? Die zijn dus niet geldig - ik herhaal: niet geldig - van +/- eind okt. tot en met eind maart. Die hele periode is - de Kerstdagen niet meegerekend - de kalmste, zelfs als de waterattracties dan in onderhoud zijn.

    Het voorgestelde prijsverschil is nu niet van die orde dat ouders kinderen tot spijbelen gaan aanzetten, zoals je wel ziet op luchthavens nog voor de aanvang van een schoolvakantie. Toch vind ik het wel een beetje dubbel oneerlijk: minder betalen voor meer rides. Eerlijker zou misschien zijn om hun prijzen neerwaarts aan te passen bij geplande sluitingen wegens refurb. Maar het eerlijkst en meest overzichtelijk is gewoon: 1 prijs.

    En wat ik tussen de regels lees: misschien is de Efteling niet winstgevend op heel wat weekdagen, zeker in nov., jan., feb. en maa. Ik ben natuurlijk dubbel blij dat het park 365 open houdt. Daar heb ik als "buitenlander" al van kunnen profiteren (11 november, b.v.). En zonder die weekdagen zou het op weekends nog drukker zijn.

    Mooi dat de Efteling dat lange wachten des weekends au sérieux neemt, veel andere parken zien enkel de euro-tekens. Nu nog hopen dat ze een oplossing zien in het volgende: maak van capaciteit een top-prioriteit, zeker bij nieuwe attracties. Hier hebben ze toch wel wat kansen laten liggen, meen ik. Baron 100 m langer had misschien de kans verhoogt op een 4e wagentje. Een aparte instap- en uitstap-plaats had ook de dispatching versneld. Al is Baron nu nog een attractie waar ontzettend hard wordt doorgewerkt en waar het wagentje na de rit vaak moet stilstaan voor het opnieuw kan binnen rijden. Die interactieve rommel van Symbolica en het onnozel foto-moment zouden ze niet overwogen - laat staan uitgevoerd - hebben in geval van grotere karren, van b.v. 2 x 4. De fast-tickets voor Python kwamen in de praktijk neer op het tijdelijk tegenhouden van onwetenden. Dat verhoogt de capaciteit niet, maar verlaagt de wachttijd voor ervaren smart-asses als u en ik. Het licht van single-riders hebben ze dit jaar wel gezien. Al is de impact misschien iets geringer in een über-familie-park. Ik bedoel dat thrill-zoekers eerder geneigd zijn tot een singeltje dan een vader met z'n kinderen.

  20. #40

    Re: [Efteling] 2020: Dubbele achtbaan Max & Moritz

    Weer blijft inderdaad een factor. Desalniettemin kent ook het weer een gemiddelde dat een invloed heeft op de gemiddelde drukte. Wat dat betreft heeft de Efteling genoeg jaren ervaring om een aardig gemiddelde te achterhalen.

    Het gaat hier om de drukte in het park, niet per attractie. Storingen hebben geen invloed op aantal mensen in je park, goed de rijen worden wat langer, maar één attractie de er uit ligt (en zelfs 2) gaan niet een dergelijk groot effect hebben dat het voor de rest van de attracties direct de drukte een hele categorie zou moeten verschuiven (als je al uit zou gaan van drukte in de attracties).

    Schoolreizen hoeven zelfs niet geboekt te worden om te weten wanneer het schoolreisjes-seizoen is. Menig pretparkfan kan je de periodes vertellen voor hun favo park.

    Bedrijfsevenementen zijn tweeledig. In de écht rustige periodes benaderd de Efteling zelf bedrijven om te komen. In de drukke periodes is dat uiteraard minder, maar als een bedrijf wilt komen op een zomeravond en daar een passend bedrag voor neer legt, zou de Efteling wel heel stom zijn als ze het niet zouden aannemen.

    Een prijsverlaging bij gesloten attracties zou ik op zich ook wel zien zitten, maar dan trekt dat - ondanks de gesloten attracties - toch weer meer volk. Dat is niet altijd wenselijk. Ik kan me echter wel voorstellen dat dit in het nieuwe prijsbeleid mee speelt. Het zou me niets verbazen als je in de bezoekersstatistieken kunt zien dat er een kleine dip is wanneer hun top attractie gesloten is voor aangekondigd onderhoud. Of dat verschil groot genoeg is om qua prijs in een andere categorie te komen, blijft natuurlijk gissen.

    Qua capaciteitsverhogende maatregelen ben ik het roerend met je eens. Echter hebben ze in SRL toch al een stuk langer. De python is een experiment dat eigenlijk alleen kan werken als het met meerdere attracties wordt gedaan, maar er tegelijk ook genoeg is om de wachttijd mee op te vullen. Dat laatste heeft de Efteling momenteel eigenlijk nog te weinig, en zal voor een gewoon pretpark ook altijd lastig blijven (in een waterpark kan het bijvoorbeeld wél goed werken dankzij groot golfslagbad en/of lazy river). Ik waardeer het echter dat de Efteling het in elk geval probeert en ik hoop dat ze een weg vinden het ook goed uit te voeren, zonder dat het uit loopt op het volstrekt zinloze systeem in Parijs.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •