Geen idee. Ik ben niet specifiek thuis in afbeeldingen van draken. Ik kan je wel vertellen dat het geen Fresco is. Een Fresco wordt niet op hout gemaakt (verf in nat gips ofzo).

Daarnaast is natuurlijk de vraag of de schilder er specifiek bij stil gestaan heeft om zoiets op een land te baseren, of gewoon iets getekend heeft wat hij ergens heeft opgepikt.

Wat ik weet is dat PHL zelf een reportage gemaakt heeft over een grote opknapbeurt van hotel/Hotelrestaurant waarin ze uit leggen dat de invloeden uit Tibet, Thailand, Japan, China,... overal doorheen Azië eigenlijk vandaan komen.

Eerder werd in dit topic (of soortgelijk topic op een ander forum, niet zeker) al een link gelegd tussen Tibet en bepaalde vlaggetjes die in China zijn opgehangen. De betreffende vlaggetjes kom je echter ook tegen in Nepal en zie je geregeld langs komen in films die zich afspelen in de Himalaya en veel voor komen in de omgeving van Khatmandu (Nepal). Gezien dat tegen de grens van Tibet aan ligt en dergelijke gebruiken niet bepaald grensgebonden zijn, kom je ze uiteraard ook in Tibet tegen. Maar het wil dus zeker niet zeggen dat die vlaggetjes een hint naar Tibet zijn.

Wat het zeker niet makkelijker maakt is dat Tibet een onderdeel van China is. Dus enig typisch gebruik van die regio kan op internet naar gerefereerd worden als zowel Chinees als Tibetaans. Dat maakt het lastig om er duidelijke informatie over te vinden.

Wat betreft de draken is het enige wat ik heel duidelijk kan vinden (op diverse bronnen) dat er een soort slang is (naga) die echt heel typisch uit tibet komt. Vaak als half mens wordt afgebeeld en en andere aziatische culturen vebastaard is naar een draak. Gezien de draak op de tekening pootjes heeft, weten we zeker dat het geen Naga is.. maar in Tibet hadden ze wel degelijk ook draken met pootjes.

Dat de Draak in de Wolken zit kan inderdaad op Tibet wijzen, maar ook die wolken kom je in genoeg andere culturen tegen (wederom vooral in het Nepalees).

In het algemeen schijnt voor veel dingen te gelden dat Nepal en Tibet aardig gelijk aan elkaar zijn qua Buddistische cultuur.

Anyways: Ik zou het best cool vinden als ze Colorado weten om te bouwen tot een Himalaya-achtbaan waarbij het huidige China Town een dorp wordt aan de voet van de berg. Echter zit er geen hoogteverschil in deze twee delen en gaan er ongetwijfeld weer mensen zeuren dat het afgekeken is van Disney (alsof die de eerste waren met dat thema )