X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 88
  1. #21

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    ik zie ze nog dieper gaan daar om de atractie op zijn diepste punt gelijk te laten komen met taron.
    Als ze dat doen zouden ze ruimte hebben voor 2 grote attracties. Eentje die zich volledig in het "ondergrondse" deel van de GR bevindt en een tweede die de bovengrondse hal van de GR en de restanten van de Silvermijn in beslag neemt (inclusief het pad er tussenin).

  2. #22

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Of het trapje uit mexico naar Berlijn of het trapje door Chiapas naar Afrika of het gangetje achter Talocan door. Phantasialand heeft niet zo veel schrik van smalle doorgangen.
    De trap tussen Deep in Africa & Berlin is wel zeer breed hoor. De gang achter Talocan, je zegt het zelf, áchter Talocan. Daar komt 90% van de bezoekers niet, net hetzelfde over de trap door Chiapas.

    Het feit is dat de doorgang Klugheim - China Town waar we het over hebben, wel een vervangend hoofdpad zou worden ter vervanging van de Chinese mainstreet.

    De bezoekersaantallen die via deze toegang moeten, zijn wellicht veel groter dan de aantallen die de door jou vernoemde doorgangen nemen.

  3. #23

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    De trap tussen Deep in Africa & Berlin is wel zeer breed hoor. De gang achter Talocan, je zegt het zelf, áchter Talocan. Daar komt 90% van de bezoekers niet, net hetzelfde over de trap door Chiapas.

    Het feit is dat de doorgang Klugheim - China Town waar we het over hebben, wel een vervangend hoofdpad zou worden ter vervanging van de Chinese mainstreet.

    De bezoekersaantallen die via deze toegang moeten, zijn wellicht veel groter dan de aantallen die de door jou vernoemde doorgangen nemen.
    Ik denk dat de hoofddoorgang achter colorado langs blijft en dit eerder een doorsteek wordt.

    Trouwens: Jouw vergelijk met het trapje tussen Rutmor's en de Toiletten klopt ook niet. Daar kun je niet met 2 man langs elkaar. In de doorgang naar China kun je makkelijk met 3, misschien zelfs wel met 4 tegelijk doorheen. Deze doorgang is niet smaller dan de brug over de 2e launch van taron heen en dat is wel degelijk een hoofdpad.

  4. #24

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Deze doorgang is niet smaller dan de brug over de 2e launch van taron heen en dat is wel degelijk een hoofdpad.
    Ahja....

  5. #25

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    cslkenny. een vriend van mij heeft tegen mij gezegd dat hij denkt dat de geister gesloopt wordt. dit zij hij vandaag tegen mij: last December German site FreizeitparkCheck.de claimed that they had been told by a 'reliable source' that the next project would be China Town. It and the hotel would be renovated and restyled to be more Tibetan, and Geister Rikscha would be removed and the underground rooms reused for a new ride.

    Then this year back in March Hotel Ling Bao did have its restaurants and lobby refurbished with a new Tibetan theme/style. I did some research and all the symbols in the decorations are from Tibetan Buddhism - such as the Endless Knot.
    Then in the park they hung up Himalayan Prayer Flags (common in Tibet) over the China street.

    Now this Wintertraum the new China decorations.
    These new dragons are from Tibetan mythology Plus with the Temple music and Fantissima's new stuff makes it seem unlikely to be demolished. Who knows they might unfortunately surprise us and my theory is wrong. ... but the China rumours are starting to fit together making me think there must be some truth.

    heel interessant allemaal...

  6. #26

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _robin_ Bekijk Berichten
    cslkenny. een vriend van mij heeft tegen mij gezegd dat hij denkt dat de geister gesloopt wordt. dit zij hij vandaag tegen mij: last December German site FreizeitparkCheck.de claimed that they had been told by a 'reliable source' that the next project would be China Town. It and the hotel would be renovated and restyled to be more Tibetan, and Geister Rikscha would be removed and the underground rooms reused for a new ride.

    Then this year back in March Hotel Ling Bao did have its restaurants and lobby refurbished with a new Tibetan theme/style. I did some research and all the symbols in the decorations are from Tibetan Buddhism - such as the Endless Knot.
    Then in the park they hung up Himalayan Prayer Flags (common in Tibet) over the China street.

    Now this Wintertraum the new China decorations.
    These new dragons are from Tibetan mythology Plus with the Temple music and Fantissima's new stuff makes it seem unlikely to be demolished. Who knows they might unfortunately surprise us and my theory is wrong. ... but the China rumours are starting to fit together making me think there must be some truth.

    heel interessant allemaal...
    Tja, rumours...
    Je vois la vie en des biscuits.

  7. #27

    Re: [Phantasialand] 201? - Rookburgh

    er zouden harde geluiden te horen zijn geweest in de silbermine hal. ook de doorkijk gleuven die voorheen aanwezig waren aan de kant van klugheim zouden zijn afgesloten met doeken. Ook is het toevallig dat de nieuwe lichtsculpturen van deze wintertraum exact aansluiten op het nieuwe subthema wat er zou komen namelijk "tibetan" style. In maart heeft het hotel ook al een kleine renovatie gehad en daar zijn ook tibetan style dingen toegevoegd. Ben heel benieuwd wat er op 20-01-2019 gezegd gaat worden.

  8. #28

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China

    Dat van die tibetaanse dingen in het Hotel heb ik al diverse keren gehoord. maar is erg ver te zoeken. Het hotel bevat dingen uit elke hoek van Azië.. ja, daar zit inderdaad tibetaans bij.. en als je persé dat wil zien, zie je misschien alleen dat.. maar in realiteit zijn er ook dingen toegevoegd uit onder andere Thailand, China en Japan.

    Ik denk echter wel dat er een goede kern zit in de geruchten. Ze passen het hotel en China Town wellicht nu al lichtjes aan op wat er in de toekomst moet gaan komen. En dat dit dan inderdaad geen China Town meer zal zijn, maar - in plaats van tibetaans - een meer algemeen Aziatisch gebied, waar invloeden uit diverse landen terug te zien zijn.

  9. #29

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China

    Ik hoop dat ik me vergis maar die hal is toch niet groot genoeg voor een attractie?

    een drop tower hebben ze al.
    ik zie niet echt een andere flat ride in die ruimte passen.

    Of zouden ze daar hun dark ride platsen met verticaal element dat je boven de kraampjes zit?

  10. #30

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door traveler Bekijk Berichten
    Ik hoop dat ik me vergis maar die hal is toch niet groot genoeg voor een attractie?

    een drop tower hebben ze al.
    ik zie niet echt een andere flat ride in die ruimte passen.

    Of zouden ze daar hun dark ride platsen met verticaal element dat je boven de kraampjes zit?
    De zilvermijn Hal is niet heel groot nee. Je kunt er een enorm kleine darkride in leggen of enkele kiddy-rides.

    Daarom dat ik denk dat ze deze hal gaan samenvoegen met de hal van de Geister Rikscha. Die waar de wachtrij en het station zich in bevindt. Tesamen krijg je een aardig grote hal waar wel een goede darkride in past. Sterker nog: Met het ondergrondse gedeelte erbij zou je er zelfs 2 grote attracties in kwijt kunnen.

    Natuurlijk loopt er nu nog een weg tussen beide hallen door. Maar de infrastructuur is aanwezig zodat die weg kan wegvallen. Vooral het pad achter Colorado langs is groot genoeg, moet enkel aan beide kanten wat zichtbaarder gemaakt worden (zowel aan de kant van China als aan de kant van Silverado ligt het pad enigszins verstopt).

  11. #31

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China

    Die fresco op die muur is toch eerder Tibetaans, of ben ik mis? ..
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  12. #32

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etwien Bekijk Berichten
    Die fresco op die muur is toch eerder Tibetaans, of ben ik mis? ..
    Je zult iets specifieker moeten zijn. Er zijn nogal wat muren in PHL

  13. #33

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Deurtje? Ik denk dat je aardig onderschat hoe groot die poort daar is. Hier een foto van de openstaande poort:


    Er zijn hoofdwegen in het park die net zo breed zijn
    @Coasterfrenzy: deze muur.
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  14. #34

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China

    Geen idee. Ik ben niet specifiek thuis in afbeeldingen van draken. Ik kan je wel vertellen dat het geen Fresco is. Een Fresco wordt niet op hout gemaakt (verf in nat gips ofzo).

    Daarnaast is natuurlijk de vraag of de schilder er specifiek bij stil gestaan heeft om zoiets op een land te baseren, of gewoon iets getekend heeft wat hij ergens heeft opgepikt.

    Wat ik weet is dat PHL zelf een reportage gemaakt heeft over een grote opknapbeurt van hotel/Hotelrestaurant waarin ze uit leggen dat de invloeden uit Tibet, Thailand, Japan, China,... overal doorheen Azië eigenlijk vandaan komen.

    Eerder werd in dit topic (of soortgelijk topic op een ander forum, niet zeker) al een link gelegd tussen Tibet en bepaalde vlaggetjes die in China zijn opgehangen. De betreffende vlaggetjes kom je echter ook tegen in Nepal en zie je geregeld langs komen in films die zich afspelen in de Himalaya en veel voor komen in de omgeving van Khatmandu (Nepal). Gezien dat tegen de grens van Tibet aan ligt en dergelijke gebruiken niet bepaald grensgebonden zijn, kom je ze uiteraard ook in Tibet tegen. Maar het wil dus zeker niet zeggen dat die vlaggetjes een hint naar Tibet zijn.

    Wat het zeker niet makkelijker maakt is dat Tibet een onderdeel van China is. Dus enig typisch gebruik van die regio kan op internet naar gerefereerd worden als zowel Chinees als Tibetaans. Dat maakt het lastig om er duidelijke informatie over te vinden.

    Wat betreft de draken is het enige wat ik heel duidelijk kan vinden (op diverse bronnen) dat er een soort slang is (naga) die echt heel typisch uit tibet komt. Vaak als half mens wordt afgebeeld en en andere aziatische culturen vebastaard is naar een draak. Gezien de draak op de tekening pootjes heeft, weten we zeker dat het geen Naga is.. maar in Tibet hadden ze wel degelijk ook draken met pootjes.

    Dat de Draak in de Wolken zit kan inderdaad op Tibet wijzen, maar ook die wolken kom je in genoeg andere culturen tegen (wederom vooral in het Nepalees).

    In het algemeen schijnt voor veel dingen te gelden dat Nepal en Tibet aardig gelijk aan elkaar zijn qua Buddistische cultuur.

    Anyways: Ik zou het best cool vinden als ze Colorado weten om te bouwen tot een Himalaya-achtbaan waarbij het huidige China Town een dorp wordt aan de voet van de berg. Echter zit er geen hoogteverschil in deze twee delen en gaan er ongetwijfeld weer mensen zeuren dat het afgekeken is van Disney (alsof die de eerste waren met dat thema )

  15. #35

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China

    Gezien Jump net vernieuwd blijkt lijkt het minder waarschijnlijk dat de sloopvergunning die Phantasialand heeft gekregen het silverado-theater omhelst. Ook bij Temple of the Nighthawk lopen de fantissima-voorstellingen nog door tijdens het volgende seizoen én is er tot hiertoe geen vervangend theater in aanbouw.

    Volgens mij zijn er dan bitter weinig andere plaatsen waar het park nog de bijl in kan zetten dan china. De opening van die bouwput zou ook verklaren waarom River quest al twee seizoenen met een half afgewerkte alternatieve ingang zit.

    De enige alternatieven die ik nog kan verzinnen zijn een herwerking van het rotswerk en de hallen van colorado adventure of een (weinig waarschijnlijke ) afbraak van de arena de fiësta: die staat er per slot van rekening ook al een hele poos langer dan de gemiddelde attractie in Brühl. Zie ik nu nog andere gedateerde gebouwen over het hoofd?

  16. #36

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China

    Goh, ik denk het niet. Tenzij ze weer onverwachts een gebouw slopen zoals destijds in de Berlin mainstreet voor de nieuwe Rookburgh ingang.

    Arena de Fiësta is in prima staat, ik denk niet dat ze daar iets aan zullen veranderen in de nabije toekomst. Hooguit nieuwe banken, want de huidige zijn echt marteltuigen voor de rug.

    China Town is nog de enige kanshebber, volgens mij.

    Ben heel benieuwd to see what's going...

  17. #37

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China

    Als je het zo leest is inderdaad China wel een grote kanshebber, al vind ik dit toch ergens spijtig! Oké, er zijn praktisch geen attracties aanwezig en diegene die er staan zijn onder het niveau dat PHL tegenwoordig aanhoudt. Maar toch is dit een van de mooiere gedeeltes als je het mij vraagt. Plaats is de grootste schaarste daar maar er zijn toch wel echt andere delen die naar mijn mening vlugger een make-over verdienen...

  18. #38

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China

    Ik vind het best opmerkelijk dat veel Phantasialand-fans China Town zo prachtig vinden. Het podium van de Chinese zomershow ziet er amateuristisch gebouwd uit, de meet & great van draak Wang vind ik ook maar weggestopt in een hoekje en Fen Ju Palace ligt meer in Klugheim dan in China Town zelf en de (mislukte) mainstreet met slechts aan één zijde Chinese gebouwen...

    Kortom, het meest achterstallige, ongestructureerde en minst gedetailleerde themagebied dat er momenteel is.

    Hopelijk kloppen de vermoedens van afbraak want ik kan niet wachten tot Geister Rikscha en de "mainstreet" tegen de vlakte gaan én Fen Ju Palace een serieuze renovatie krijgt.

    Maar dat is mijn mening dan weer natuurlijk.

  19. #39

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China

    Ik heb het eigenlijk ook niet zo voor China in Phantasialand: de zone komt me altijd extreem generiek over, er is niet één gebouw/geveltje dat ik me goed voor de geest kan halen. Het is niet bepaald een zone waar ik door verwonderd word. Dat in schril contrast met de andere zones van het park.

    Dat gezegd zijnde hoop ik eigenlijk - allicht als enige - op het voortbestaan van Geister Rikscha. Die madhouse mogen ze wat mij betreft meteen afbreken, maar de darkride heeft nog zijn charmes.

  20. #40

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China

    China lijkt mij de meest logische volgende stap, alleen ben ik niet overtuigd dat ze het Chinese themagebied volledig Chinees of aziatisch gaan behouden. Er zijn mogelijkheden om het gebied te splitsen (kant Ling Bao blijft Chinees, met eventueel extra attractie / kant shops + deel zilvermijn, Geister Riksja en Feng Ju kan perfect iets anders worden. Voordeel hierbij is dat ze de ingang van Colorado Adventure richting Silverado theater kunnen leggen. Zo kunnen ze die op termijn laten inpassen in een echt themagebied ipv Mexico momenteel.

    Nuja, we zien wel, maar het lijkt er toch op dat China onherkenbaar zal worden. Sowieso sluit ik me aan bij Ignace zijn opmerking, het gebied mist de grandeur die elders wel aanwezig is.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •