X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 88
  1. #61

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    De weg die onder het park doorloopt schijnt al eigendom van het park te zijn. Mag echter niet gesloten worden omdat het een doorgaande weg betreft die tot in het dorp loopt.
    Woops, juist. Daar had ik even niet meer aan gedacht. Maar wordt die door de dorpsbewoners überhaupt gebruikt?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Je zou met een bouwkundig kunstje wel over de weg heen kunnen bouwen en alleen die bovenverdieping doen die je voor stelt. Dan verlies je een groen rand rondom Afrika, en je blijft met een bijzonder kleine ruimte voor een attractie (zeker darkride) zitten. Zoek maar eens een plattegrond van Maus au Chocolat op. Zelfs die projecties nemen nog aardig wat ruimte in beslag.
    Het gebouw bekleden met rockwork. Rotsen zijn toch hun handelsmerk. Een rots meer of minder...

    Bijkomend voordeel is dat de achterzijde van de mainstreet niet meer zichtbaar is vanuit hotel Matamba.

    Hoe dan ook is een infill-attractie wel een must in DiA. Hoe, waar, wat... Dat is aan Phantasialand!

  2. #62

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Woops, juist. Daar had ik even niet meer aan gedacht. Maar wordt die door de dorpsbewoners überhaupt gebruikt?
    Maakt niets uit, je kan niet zomaar een weg afschaffen als gemeente, daar is een hele procedure voor nodig en sowieso dat de buurtbewoners protest aantekenen mocht dit plan ooit op tafel komen.


    Meer on-topic.
    Ik denk niet dat ze dit zomerseizoen nog gaan beginnen met sloopwerken. Als ze er aan beginnen denk ik eerder in november of zelfs na het winterseizoen. Ik hoop zelfs dat ze eerst de rare punten in het park aanpakken en dan pas gaan slopen.

    Zo is de ingang van RQ nog altijd in China, wat onlogisch is. Maar het zorgt er wel voor dat de ingang van MC ook in het Mystery gebied hoort. Als ze de ingang van RQ gaan aanpassen, dan zijn ze logischerwijze ook wel half verplicht om die van MC aan te passen, want dan ligt die helemaal verloren.

    Ik vermoed trouwens ook nog dat PHL graag het 'probleem' ingangen wil aanpakken. Onlangs heb ik nog eens geluisterd naar de OiP met Erik Damman en daaruit blijkt toch dat ze zich ook wel realiseren dat de huidige ingangen verre van ideaal zijn. Maar de meesten weten natuurlijk ook dat PHL niet echt de meest ideale ligging heeft (weg, buren, riviertje, parking die niet van hen is, 'natuur'gebied aan de overkant, etc.)
    Laatst gewijzigd door Michielsken; 24-03-19 om 20:18.

  3. #63

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Voordeel van de ingangen zoals ze nu zijn: ze kosten vrijwel geen ruimte. De huisjes voor kassa's etc. staan op het parkeerterrein en zijn verplaatsbaar. Daardoor nemen ze geen ruimte in beslag die ook voor attracties gebruikt had kunnen worden. Wil je een mooie ingang maken, ga je dat toch echt op eigen terrein moeten doen.

  4. #64

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    De nieuwe River Quest ingang laat inderdaad wel lang op zich wachten maar ik denk dat deze ten laatste volgend jaar in gebruik genomen zal worden. Omdat ik ervan uitga dat volgend jaar de ombouw van Geister Rikscha van start gaat.

    Wat je zegt over de ingang van Mystery Castle, daar ben ik het volledig mee eens. Ergens had ik gehoopt dat de nieuwe ingang van River Quest een doorgang zou zijn voor zowel River Quest als voor Mystery Castle maar dat is niet het geval want er staat enkel River Quest gedrukt in de theming. En dat vind ik wel jammer want zo had men er kunnen voor zorgen dat ook Mystery Castle in Klugheim kwam te liggen.

    _____________________________________

    Hoe praktisch de huidige ingangen ook mogen zijn, esthetisch is het helemaal geen mooi zicht en ik begrijp dat het park een volwaardige hoofdingang zou willen realiseren.

    Het moet inderdaad op eigen terrein gebeuren.We weten allemaal waar nog het enige grote stuk grond vrij is waar dit zou kunnen gebeuren namelijk naast Klugheim's plantenmuur en achter de Kaiserplatz.

    Ik blijf dit ook de meest logische keuze vinden want dit stuk is hun eigendom. De Kaizerplatz is toch wel het centrale punt van het park en van hieruit kunnen bezoekers zich verspreiden naar alle kanten. Zo goed als alle parkeerplaatsen liggen aan deze zijde van het park.

    Ik ben zeker dat dit in hun ideeënboek staat om dit te realiseren maar zoals wij allemaal weten is zijn er enkele struikelblokken zoals dat de parkeerplaatsen niet van hun zijn en dat de mensen die met een busmaatschappij komen niet van de bus parkeerplaats over de China parking heen mogen wandelen. Maar ook de weg (waar we nog onlangs over discussieerde) die langs de parking loopt naar het dorp...
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 25-03-19 om 09:49.

  5. #65

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Ik vond het al heel raar dat die nieuwe RQ ingang afgelopen jaar nog niet geopend was. Het wordt dit jaar toch wel stil aan tijd.

    Die van Mystery Castle stoort me niet, maar ik begrijp het punt wel. Op zich zouden ze die slinger die tot aan de trap loopt weg kunnen halen. Dan blijf je in elk geval binnen het Mystery Thema en kunnen ze het gebied rondom de huidige ingang chinees maken met een mooie overgang naar Mystery toe.

  6. #66

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Mystery castel zou van mij ook wel een nieuwe ingang mogen hebben nu zit die daar een beetje verstopt.

  7. #67

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Op zich zouden ze die slinger die tot aan de trap loopt weg kunnen halen. Dan blijf je in elk geval binnen het Mystery Thema en kunnen ze het gebied rondom de huidige ingang chinees maken met een mooie overgang naar Mystery toe.
    Dat zou ook al een verbetering zijn.

    Ze kunnen ook gek doen en in de toekomst er een heel indoor gedeelte neerzetten dat aansluit op River Quest en Mystery Castle, want nu is het een dode hoek. Het zou dan levendig worden en de plaats wordt optimaal benut. Dat ze nog iets gaan doen met de plaats daar, ben ik van overtuigd, zeker als ze tegen dat al de rest volgebouwd is, nog steeds geen toestemming krijgen om uit te breiden.

  8. #68

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Bij mijn laatste bezoek dacht ik aan het feit dat de eerste lifthill van Chiapas eigenlijk niet mooi afgewerkt is.

    Wat ik me dan afvraag: zou dit bewust gedaan zijn? Hielden ze hier rekening met een ombouw van Colorado Adventure? Die renovatie komt naar mijn gevoel dichtbij nu.

    Ik liet even mijn verbeelding zijn gang en toen dacht ik: hoe cool zou het zijn dat Colorado Adventure volledig een indoor achtbaan wordt in een rotsgebergte? Als men de baan een retrack geeft en eventueel het station wat verlegd dan kan Colorado nadeloos aansluiten op het Mexico gedeelte aan de andere zijde van de muur bij Chiapas.

    Die grote toren - op de brug over de ingang van Chiapas - kan dienen als ingang. Op die manier ligt de ingang in het huidige Mexico gedeelte. Dan heb je de ingang van Chiapas & Colorado Adventure op korte afstand naast elkaar.

    Colorado Adventure is dan een indoor achtbaan achter de grote Chiapas muur, wat dan een rotsgebergte is waar die inzit. Koppel er een leuk Mexicaans thema en voila, Colorado Adventure is geen buitenbeentje meer dat buiten het gebied ligt waar die thuishoort.

    De uitgang komt te liggen aan restaurant Tacana, bovenop de brug die Berlin verbindt met het huidige Colorado Adventure plein en de doorgang naar Klugheim. De uitgang is dan waar nu die doorgang is tussen de eetstandjes (+ Silbermine hal & loods 1 van het indoor stuk van Colorado Adventure).

    De doorgang naar Klugheim zou de enige doorgang worden op die brug. Verder door in Klugheim kan de deur tussen Klugheim & China Town opengesteld worden.

    Rekening houdend met dat het Silverado Theater anders vormgegeven wordt wanneer die een ombouw krijgt, en rekeninghoudend met dat Colorado Adventure dan een indoor coaster zou zijn, kan er onder/achter Colorado Adventure door een gang/pad gemaakt worden in Afrikaans thema.

    Zo vormt er zich een mooie aansluiting tussen Afrika en het dan gerenoveerde China Town waarbij het pad achter het Silverado Theater de nieuwe doorgang is. Met het Afrikaans thema komt dit ook de uitstulping van hotel Matamba ten goede.

    Tikal wordt geïntegreerd in Afrika.
    Dan is op deze manier:
    - De huidige China Town mainstreet verdwenen
    - Pad achter huidige Silverado Theater wordt gebruikt
    - CA hoort écht bij Mexico
    - Silverado theater is aangepakt
    - Achterste deel hotel Matamba kijkt uit op Afrikaans thema
    -Tikal zorgt ervoor dat Afrika 2 attracties heeft

    Even geschetst:
    Blauwe lijn = nieuwe ingang + wachtrij Colorado Adventure
    Groene lijn = nieuwe doorgang - in Afrikaans thema - tussen Afrika en China Town (langs het nieuwe Silverado theater: exterieur in Afrikaans thema natuurlijk)

    Gele lijn = muur van hal van Colorado Adventure (die nu indoor is) gethemed aan weerszijde elks in hun thema Mexico/Afrika

    Witte lijn/pijl = uitgang Colorado Adventure
    Rode lijnen = geen doorgang meer van bestaande paden
    Paarse lijnen = zijn de nieuwe routes naar China Town. Eentje via Klugheim waar die deur zit naar China Town. De andere sluit aan op het nieuwe Afrika deel langsheen het nieuwe Silverado theater.

    Dit is mijn verbeelding die sprak bij mijn laatste bezoek. Hoe cool zou dit zijn? En best realistisch vind ik persoonlijk. Natuurlijk niet allemaal in 1 2 3...maar toch is dit haalbaar en alle pijnpunten in dit deel van het park zijn weg.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen    
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 17-01-20 om 13:14.

  9. #69

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Het klinkt inderdaad niet gek. Zeker als ze het Silverado Theater slopen en vervangen door een modern theater dat overdag voor parkshows en 's avonds voor Fantissima gebruikt kan worden, kun je een aardig groot Afrika Gedeelte creëren.

    Je voorstel haalt de Chinese Straat echter niet weg, maar maakt deze doodlopend. Echter valt dat makkelijk op te lossen als je de Zilvermijn hal en de huidige Geister Rikscha met elkaar koppelt. Je creëert dan één groot indoor gedeelte, waar je omheen kunt lopen.

    Je voorstel zoals het nu ligt legt wel de infrastructuur van het park redelijk lam. Je hebt die grote brug van Berlijn, die eindigt op de uitgang van Silverado. Het volk kan door een klein steegje naar links richting Klugheim of een nog smaller steegje rechts terug Mexico in. Ik denk dat het verstandig is om dit pad door te trekken onder het station van Colorado door tot aan de Afrikaanse straat. Zo kun je toch nog de uitgang van Colorado er op aan laten sluiten en spreid je het volk beter. De tunnel zou je van binnen prima kunnen themen om een overgang te vormen van Mexico naar Afrika.

    Colorado volledig indoor zetten zou wel zonde zijn en hoe je het went of of keert: De attractie zal in een dubbel-thema uitgewerkt moeten worden. Tikal staat namelijk midden tussen de tracks van Colorado in. Zelfs al plaats je colorado volledig indoor, blijft je hier met een ietwat raar stukje zitten. Eventueel blijf je Tikal alsnog bij Mexico trekken en doe je de in- en uitgang via de tunnel, waar ook de uitgang van Colorado ligt.

    Op zich kun je het prima houden bij PHL-Bruine rotsen en wat palmen, die dan zowel Mexico als Afrika kunnen zijn, maar ik denk dat het park wel wat meer wilt dan dat. Volgens mij zou het mogelijk moeten zijn om het wel goed aan elkaar te laten sluiten, maar het wordt een uitdaging.

  10. #70

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Dat Afrika nog een uitbreiding krijgt zou ik toejuichen. Ik blijf het zonde vinden dat dat gebied slechts bestaat uit één attractie.

    Het idee van een toegang tot colorado via de brug heeft zijn charme. Maar ik geloof nooit dat het park zo'n enorme ruimte enkel zou gebruiken als aanloop naar een coaster uit het vorige millennium. Daar de coaster inmiddels al twee extra geluidsmuren heeft zie ik ze ook niet de moeite doen om hem helemaal indoor te maken. Bovendien ontneemt dat plan ook elk zicht op de coaster langs de gewone wandelpaden.

    De doodlopende chinasteeg vervangen door het parkrandpad langs de colorado-wachtrij zie ik wel gebeuren, maar dat zal met een restyling ervan gepaard moeten gaan. Op deze manier ziet het er echt véél te simpel en kortweg lelijk uit in vergelijking met andere delen van het park.

  11. #71

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Je voorstel haalt de Chinese Straat echter niet weg, maar maakt deze doodlopend. Echter valt dat makkelijk op te lossen als je de Zilvermijn hal en de huidige Geister Rikscha met elkaar koppelt. Je creëert dan één groot indoor gedeelte, waar je omheen kunt lopen.
    Ik had de aanpassing van China Town blijkbaar enkel in gedachte neergeschreven, haha. Zoals je het beschrijft zou inderdaad een goede optie zijn.

    Ik zou het entreegebouw van Geister Rikscha compleet slopen, de wachtrij en ingang van zijn opvolger in de Zilvermijn hal leggen (als ze die ooit zouden gebruiken voor parkuitbreiding) of mee ondergronds om bovengronds plaats te maken om bijvoorbeeld meer zitgelegenheid te creëren (wat er de dag van vandaag veel te weinig is).

    Op de plaats van het huidige Geister Rikscha gebouw kan dan een vervanging komen voor de mainstreet maar dan liever niet in 1 recht lang pad. Als je dan langs achterdoor Colorado Adventure komt via dat pad dat dan de nieuwe doorgang is, kom je schuin het plein op met links en rechts kraampjes, in de verte daarachter de nieuwe ingang van de darkride, je ziet Fen Ju Palace in het midden en rechts tussendoor de kraampjes zie je het restaurant, de shop, het hotel... Dat zou ik althans veel sfeervoller vinden om binnen te wandelen in China Town.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik denk dat het verstandig is om dit pad door te trekken onder het station van Colorado door tot aan de Afrikaanse straat. Zo kun je toch nog de uitgang van Colorado er op aan laten sluiten en spreid je het volk beter. De tunnel zou je van binnen prima kunnen themen om een overgang te vormen van Mexico naar Afrika.
    Indeed daad, dit zou beter zijn.

    QUOTE=coasterfrenzy;26744]Colorado volledig indoor zetten zou wel zonde zijn en hoe je het went of of keert: De attractie zal in een dubbel-thema uitgewerkt moeten worden. Tikal staat namelijk midden tussen de tracks van Colorado in. Zelfs al plaats je colorado volledig indoor, blijft je hier met een ietwat raar stukje zitten. Eventueel blijf je Tikal alsnog bij Mexico trekken en doe je de in- en uitgang via de tunnel, waar ook de uitgang van Colorado ligt.[/QUOTE]

    Tikal naar rechts verplaatsen, indien het Silverado theater zijn moderne opvolger wat kleiner of anders vormgegeven zou worden.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    Het idee van een toegang tot colorado via de brug heeft zijn charme. Maar ik geloof nooit dat het park zo'n enorme ruimte enkel zou gebruiken als aanloop naar een coaster uit het vorige millennium. Daar de coaster inmiddels al twee extra geluidsmuren heeft zie ik ze ook niet de moeite doen om hem helemaal indoor te maken. Bovendien ontneemt dat plan ook elk zicht op de coaster langs de gewone wandelpaden.
    Colorado Adventure begint wat jaartjes op de teller te krijgen en is op sommige stukken best een loco loco treintje dat je door elkaar schut. Ik denk maar aan die veel te overbanked turn vlak voor lifthill 3... Ik val gewoon los omver. Ik vind dat best grappig en kan er mee lachen maar ik hoor redelijk wat mensen pijn-geluiden maken die het niet zo leuk vinden. Het is een mijntrein dus die hoort lekker te bibberen en beven alsof die ontspoort maar ik denk dat niet iedereen daar zo over denkt. En om nog maar te zwijgen over de slechte... uhm ik bedoel 'minder confortabele' zitjes.

    Een complete retrack met wat aanpassingen (die overbanked turn, laatste bocht voor de breaks en dergelijke) zou leuk zijn en zo kan de vernieuwde Colorado weer tientallen jaren mee.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretparkfreak7 Bekijk Berichten
    De doodlopende chinasteeg vervangen door het parkrandpad langs de colorado-wachtrij zie ik wel gebeuren, maar dat zal met een restyling ervan gepaard moeten gaan. Op deze manier ziet het er echt véél te simpel en kortweg lelijk uit in vergelijking met andere delen van het park.
    Inderdaad, dit komt er waarschijnlijk wel, sooner or later... Maar ik denk sneller dan we mogen verwachten.

  12. #72

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Die zwaar gebankte bocht voor de derde lifthill zit er overigens met een reden.. de trein past namelijk anders simpelweg niet onder de track erboven door en de bocht is te krap om een nog diepere duik te nemen. Dat weten maakt het element voor mij gewoon nóg grappiger en ik waardeer dit soort creativiteit van Vekoma wel

  13. #73

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Die zwaar gebankte bocht voor de derde lifthill zit er overigens met een reden.. de trein past namelijk anders simpelweg niet onder de track erboven door en de bocht is te krap om een nog diepere duik te nemen. Dat weten maakt het element voor mij gewoon nóg grappiger en ik waardeer dit soort creativiteit van Vekoma wel
    Dit wist ik niet... Maar dit is dus een Rollercoaster Tycoon creatie? Wow!

  14. #74

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Ik mocht willen dat ik dergelijke flexibiliteit hat in RCT

  15. #75

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Bij mijn laatste bezoek dacht ik aan het feit dat de eerste lifthill van Chiapas eigenlijk niet mooi afgewerkt is.

    Wat ik me dan afvraag: zou dit bewust gedaan zijn? Hielden ze hier rekening met een ombouw van Colorado Adventure? Die renovatie komt naar mijn gevoel dichtbij nu.

    Ik liet even mijn verbeelding zijn gang en toen dacht ik: hoe cool zou het zijn dat Colorado Adventure volledig een indoor achtbaan wordt in een rotsgebergte? Als men de baan een retrack geeft en eventueel het station wat verlegd dan kan Colorado nadeloos aansluiten op het Mexico gedeelte aan de andere zijde van de muur bij Chiapas.

    Die grote toren - op de brug over de ingang van Chiapas - kan dienen als ingang. Op die manier ligt de ingang in het huidige Mexico gedeelte. Dan heb je de ingang van Chiapas & Colorado Adventure op korte afstand naast elkaar.

    Colorado Adventure is dan een indoor achtbaan achter de grote Chiapas muur, wat dan een rotsgebergte is waar die inzit. Koppel er een leuk Mexicaans thema en voila, Colorado Adventure is geen buitenbeentje meer dat buiten het gebied ligt waar die thuishoort.

    De uitgang komt te liggen aan restaurant Tacana, bovenop de brug die Berlin verbindt met het huidige Colorado Adventure plein en de doorgang naar Klugheim. De uitgang is dan waar nu die doorgang is tussen de eetstandjes (+ Silbermine hal & loods 1 van het indoor stuk van Colorado Adventure).

    De doorgang naar Klugheim zou de enige doorgang worden op die brug. Verder door in Klugheim kan de deur tussen Klugheim & China Town opengesteld worden.

    Rekening houdend met dat het Silverado Theater anders vormgegeven wordt wanneer die een ombouw krijgt, en rekeninghoudend met dat Colorado Adventure dan een indoor coaster zou zijn, kan er onder/achter Colorado Adventure door een gang/pad gemaakt worden in Afrikaans thema.

    Zo vormt er zich een mooie aansluiting tussen Afrika en het dan gerenoveerde China Town waarbij het pad achter het Silverado Theater de nieuwe doorgang is. Met het Afrikaans thema komt dit ook de uitstulping van hotel Matamba ten goede.

    Tikal wordt geïntegreerd in Afrika.
    Dan is op deze manier:
    - De huidige China Town mainstreet verdwenen
    - Pad achter huidige Silverado Theater wordt gebruikt
    - CA hoort écht bij Mexico
    - Silverado theater is aangepakt
    - Achterste deel hotel Matamba kijkt uit op Afrikaans thema
    -Tikal zorgt ervoor dat Afrika 2 attracties heeft

    Even geschetst:
    Blauwe lijn = nieuwe ingang + wachtrij Colorado Adventure
    Groene lijn = nieuwe doorgang - in Afrikaans thema - tussen Afrika en China Town (langs het nieuwe Silverado theater: exterieur in Afrikaans thema natuurlijk)

    Gele lijn = muur van hal van Colorado Adventure (die nu indoor is) gethemed aan weerszijde elks in hun thema Mexico/Afrika

    Witte lijn/pijl = uitgang Colorado Adventure
    Rode lijnen = geen doorgang meer van bestaande paden
    Paarse lijnen = zijn de nieuwe routes naar China Town. Eentje via Klugheim waar die deur zit naar China Town. De andere sluit aan op het nieuwe Afrika deel langsheen het nieuwe Silverado theater.

    Dit is mijn verbeelding die sprak bij mijn laatste bezoek. Hoe cool zou dit zijn? En best realistisch vind ik persoonlijk. Natuurlijk niet allemaal in 1 2 3...maar toch is dit haalbaar en alle pijnpunten in dit deel van het park zijn weg.
    Colorado Adventure helemaal overkappen is onrealistisch en heel vreemd. Een mijntrein is gemaakt om outdoor te zijn. Een grote houten achtbaan bouw je toch ook niet indoor?

    Het gedeelte waar de 2 lifthills staan is inderdaad niet het meest mooie plek van Phantasialand, het herstellen van die waterval zou al wat helpen. Chiapas ziet er daar wat raar uit maar veel meer had je daar ook niet mee kunnen doen. Een overdekking had vanuit Colorado Adventure nog vreemder uit gezien dat het nu is. En die interactie tussen Chiapas en Colorado Adventure heeft nog wel iets, het had nog slechter gekund.

    Colorado Adventure is fantastisch zoals hij nu is, vanwege de afwisseling van indoor en outdoor stukken.
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  16. #76

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Ik mocht willen dat ik dergelijke flexibiliteit hat in RCT
    Planet Coaster dan?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Colorado Adventure helemaal overkappen is onrealistisch en heel vreemd. Een mijntrein is gemaakt om outdoor te zijn. Een grote houten achtbaan bouw je toch ook niet indoor?(...).
    Wat je aanhaalt vind ik net het rare aan het concept 'mijntrein'. Een mijn is bij 'mijn' ( ) weten ondergronds, in het donker. Die steenkolenmijn wagentjes rijden voornamelijk door de kilometers lange ondergrondse tunnels tot ze de openlucht bereiken waar ze een klein stukje daglicht zien.

    Dus voor mij zou het logischer zijn als een mijntrein bijna volledig indoor is.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Colorado Adventure is fantastisch zoals hij nu is, vanwege de afwisseling van indoor en outdoor stukken.
    Colorado Adventure is ongetwijfeld een toffe baan. Desondanks past die qua uitstraling niet meer in het Phantasialand van vandaag...

  17. #77

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Op zich hoef je Colorado ook niet indoor te zetten om het te laten werken. Als je enkel de twee lifthills achterin indoor doet, zodat deze door een tunnel gaan en Chiapas door een aparte tunnel (allemaal mooi gethemed natuurlijk) kun je een prachtige attractie hebben. En op zich zou je Colorado dan gewoon bij Africa kunnen betrekken waarbij je nu door een diamantmijn gaat, of met een spooktrein over de savanne rijdt ofzo. Maar dan moeten ze de naam veranderen en die naam heeft natuurlijk wel een bepaalde waarde. Iedereen kent die baan als "colorado"<iets>. Maar thematisch komt het park zo wel beter bij elkaar. Het Afrikaanse hotel kijkt al gedeeltelijk al uit op de baan, verander het Silverado Theater in Baobab theater (in de theming zit al een grote boom verwerkt) en je bent een aardig eind.

  18. #78

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten
    Wat je aanhaalt vind ik net het rare aan het concept 'mijntrein'. Een mijn is bij 'mijn' ( ) weten ondergronds, in het donker. Die steenkolenmijn wagentjes rijden voornamelijk door de kilometers lange ondergrondse tunnels tot ze de openlucht bereiken waar ze een klein stukje daglicht zien.
    Dus Big Thunder Mountain zou beter tot zijn recht komen als je gebouw rond dat hele eiland gaat zetten...?
    CoasterCounter: 1.290 coasters in 313 pretparken

  19. #79

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coasterfrenzy Bekijk Berichten
    Op zich hoef je Colorado ook niet indoor te zetten om het te laten werken. Als je enkel de twee lifthills achterin indoor doet, zodat deze door een tunnel gaan en Chiapas door een aparte tunnel (allemaal mooi gethemed natuurlijk) kun je een prachtige attractie hebben. En op zich zou je Colorado dan gewoon bij Africa kunnen betrekken waarbij je nu door een diamantmijn gaat, of met een spooktrein over de savanne rijdt ofzo. Maar dan moeten ze de naam veranderen en die naam heeft natuurlijk wel een bepaalde waarde. Iedereen kent die baan als "colorado"<iets>. Maar thematisch komt het park zo wel beter bij elkaar. Het Afrikaanse hotel kijkt al gedeeltelijk al uit op de baan, verander het Silverado Theater in Baobab theater (in de theming zit al een grote boom verwerkt) en je bent een aardig eind.
    Dit kan ook natuurlijk! Dit idee vind ik ook goed. Zo kunnen ze inderdaad de themagebieden mooi scheiden en heeft 'Colorado' Adventure een nieuwe thuis in Afrika. Even gegoogelt naar een mogelijk nieuwe naam voor de baan.

    Gewoon "goudmijn Afrika" getypt en ik kwam dit tegen:

    "Cullinan vind je op ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Johannesburg, iets verder in het noord-oosten van Zuid-Afrika. Het is een klein stadje dat voornamelijk bekend is vanwege de gigantische diamantmijn die je er vindt."

    "Cullinan" klinkt wel goed. Chiapas is ook vernoemd naar het gelijkaardige dorpje in Mexico dus waarom zouden ze met Colorado Adventure niet eenvoudigweg hetzelfde kunnen doen?

    Ik zie de reclame al voor mij...

    NEU im Phantasialand:
    Cullinan DIE Achterbahn


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jefke88 Bekijk Berichten
    Dus Big Thunder Mountain zou beter tot zijn recht komen als je gebouw rond dat hele eiland gaat zetten...?
    Big Thunder Mountain is een ander verhaal. De baan is van onder tot boven ingepakt, je ziet haast geen steunpalen meer, enkel het spoor doorheen de berg.
    En de eerste - grootste - lifthill en de laatste afdaling is door een lange tunnel.

    Als ze Colorado Adventure helemaal in een berg inbouwen zoals BTM hoor je me niet klagen. Mag voor mij ook. Hoewel ik mijn standpunt van de logica (of net niet) van een mijntrein behoud.
    Laatst gewijzigd door Phantasiastisch; 21-01-20 om 20:19.

  20. #80

    Re: [Phantasialand] 2019: sloop China?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phantasiastisch Bekijk Berichten

    Big Thunder Mountain is een ander verhaal. De baan is van onder tot boven ingepakt, je ziet haast geen steunpalen meer, enkel het spoor doorheen de berg.
    En de eerste - grootste - lifthill en de laatste afdaling is door een lange tunnel.

    Als ze Colorado Adventure helemaal in een berg inbouwen zoals BTM hoor je me niet klagen. Mag voor mij ook. Hoewel ik mijn standpunt van de logica (of net niet) van een mijntrein behoud.
    Even hier op inhakend: BTM is eigenlijk een indoor baan die maar af-en-toe buiten komt. Ik geloof dat ergens tussen de 80 en de 90% van het spoor overdekt is.. Dus ja: een Indoor Mine Train kan wel degelijk.. en die kleine outdoor stukjes hoef je zeker niet te missen als het goed van binnen wordt afgewerkt (denk aan die powered mine train van Plohn bijvoorbeeld).
    Laatst gewijzigd door coasterfrenzy; 22-01-20 om 11:20.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •