X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22
  1. #1

    [Schloss Dankern] 2018 - Tube coaster

    Het Duitse speelpark ‘Ferienzentrum Schloss Dankern’ opent in 2017 voor het eerst een achtbaan. Daarvoor klopte het park aan bij de Zwitserse attractiebouwer ABC Rides. In tegenstelling tot andere attractie- en/of achtbaanbouwers heeft ABC Rides maar één achtbaan in de catalogus: de Tube Coaster.


    De Tube Coaster is een kleiner type achtbaan met treintjes die slechts twee wagentjes hebben. In elk van die wagentjes is telkens plaats voor twee volwassenen of 3 kinderen. De baan in Ferienzentrum Schloss Dankern wordt 17 meter hoog, 350 meter lang, gaat maximaal 50km/u en krijg een middeleeuws thema.

    Een gelijkaardige achtbaan (en model) staat in Billybirds.



    Enkele concept-arts:



    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  2. #2

    Re: [Schloss Dankern] 2017 - Tube coaster

    De bouw is ondertussen al ver gevorderd. Ook werd duidelijk dat ze het kleurenschema van de achtbaan hebben aangepast i.v.m. de concept arts.









    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  3. #3

    Re: [Schloss Dankern] 2017 - Tube coaster


  4. #4

    Re: [Schloss Dankern] 2017 - Tube coaster

    Op basis van dit tempo, snap ik waarom deze achtbaan pas aan het einde van het seizoen zal openen. Wel respect voor het niveau van thema:






    Bron: https://www.facebook.com/ferienzentrum.schloss.dankern/

  5. #5

    Re: [Schloss Dankern] 2017 - Tube coaster

    Het park heeft vandaag bekend gemaakt dat de opening verschoven wordt naar volgend jaar.

    Nog een concept:


    Bron: Facebook Shloss Dankern

  6. #6

    Re: [Schloss Dankern] 2017 - Tube coaster

    Ziet er goed uit. Hier wordt niet alleen een achtbaan, maar een volledig themagebied uit de grond gestampt. Benieuwd of alle beroepsgebouwen later ook plek zullen bieden aan daadwerkelijke demonstraties van die beroepen.

  7. #7

    Re: [Schloss Dankern] 2017 - Tube coaster

    Nieuwe constructiefoto's:






    Foto's: Toby @ onride.de

  8. #8

    Re: [Schloss Dankern] 2018 - Tube coaster

    Amaai zijn ze nu met de baan zelf nog steeds niet rond?! Het ziet er al bij al wel al leuk uit, zeer benieuwd naar het eindresultaat!
    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  9. #9

    Re: [Schloss Dankern] 2018 - Tube coaster

    Nog een aantal plaatjes:






    Dit en meer: https://www.noz.de/lokales/haren/art...64080&6&933627

  10. #10

    Re: [Schloss Dankern] 2018 - Tube coaster

    Heerlijk toch? Jammer dat onze regionale parkjes (Boudewijn Seapark,...) niet uitbreiden met dergelijke investeringen:






    Bron: https://www.facebook.com/ferienzentrum.schloss.dankern/

  11. #11

    Re: [Schloss Dankern] 2018 - Tube coaster


  12. #12

    Re: [Schloss Dankern] 2018 - Tube coaster


  13. #13

    Re: [Schloss Dankern] 2018 - Tube coaster

    Heerlijk toch, voor een park van dergelijke grootte:



    Bron: Facebook Ferienzentrum Schloss Dankern

  14. #14

    Re: [Schloss Dankern] 2018 - Tube coaster


  15. #15

    Re: [Schloss Dankern] 2018 - Tube coaster

    Het doet ergens pijn om te zeggen, maar dit vind ik knapper dan alles wat de Vlaamse parken de laatste twintig jaar gedaan hebben...

  16. #16

    Re: [Schloss Dankern] 2018 - Tube coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ignace Bekijk Berichten
    Het doet ergens pijn om te zeggen, maar dit vind ik knapper dan alles wat de Vlaamse parken de laatste twintig jaar gedaan hebben...
    Dat is ook niet heel moeilijk te bereiken.

    Wel vind ik het jammer dat er nog zo enorm veel supports zichtbaar zijn. Ik had het mooier gevonden als ze die wat weg gewerkt hadden in gebouwen zodat enkel het bovenste deel ervan nog zichtbaar was. Vooral het eerste stukje van de baan. Desalniettemin ziet de rest er fantastisch uit.

  17. #17

    Re: [Schloss Dankern] 2018 - Tube coaster

    De achtbaan is geopend!
    Artikel: http://bit.ly/2GzMH4n



    Staff Pretparken.be en Brakesection Magazine

  18. #18

    Re: [Schloss Dankern] 2018 - Tube coaster

    Onride:


  19. #19

    Re: [Schloss Dankern] 2018 - Tube coaster

    Best wel apart dat de baan eindigt met een lifthill. Dat was me eerder nog niet opgevallen.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  20. #20

    Re: [Schloss Dankern] 2018 - Tube coaster

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nathan G Bekijk Berichten
    Best wel apart dat de baan eindigt met een lifthill. Dat was me eerder nog niet opgevallen.
    Notmaaalgezien zit er tijdens dat het karretje op de lifthill gaat niemand. Je stapt dan uit klak voor de lift, zo,hoeft de lift minder gewicht omhoog te takelen. Is ook zo bij die ABC coaster in dat klein Nederlands parkje waarvan ik de naam vergeten ben.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •