X

Privacy Statement (GDPR)


Beste bezoeker,

In het kader van GDPR hebben wij een privacy statement gelanceerd waarin wij uitleggen hoe wij omgaan met jouw persoonlijke data. Je kan het privacy statement hier terugvinden.

Uw Pretparken.be-team


Nog geen lid? Maak hier je gratis account aan!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 33

Onderwerp: [Parc Spirou] 2019

  1. #1

    [Parc Spirou] 2019

    Dit jaar opende "Parc Spirou". De commentaren waren niet mals: te dure inkom, weinig groen, beperkt attractieaanbod,...

    Het park lijkt hier oren naar te hebben. Tijdens de halloweenperiode (20/10-03/11) zullen bezoekers tijdelijk kunnen genieten van de vrije val toren Mine Tower (van de Nederlandse exploitant Ordelman).

    Volgend jaar zal het park investeren in meer groen en 8 nieuwe attracties. Totale investering: 3 miljoen euro:



    Bron: Dauphiné Libéré via ameworld.net

  2. #2

    Re: [Parc Spirou] 2019

    Goed dat het park luistert naar kritiek. Wel vraag ik me af wat je voor 3 miljoen kunt zetten. Ik vrees dat het wat zamperla standaard rommel gaat worden. Maar goed: Voor een gewoon dagjesmens blijven dat natuurlijk leuke extra attracties en het lijkt er op dat het park momenteel vooral nood heeft aan kwantiteit.

  3. #3

    Re: [Parc Spirou] 2019

    Is die derde darkride nu al open eigenlijk? Voor de rest zijn alle attracties (behalve die darkrides) van Zierer. Ik vermoed dat ze wel opnieuw een deal gaan sluiten met een fabrikant om zo een deel attracties ineens aan te kopen. Ben eens benieuwd met hoeveel de toegangsprijs gaat stijgen.

  4. #4

    Re: [Parc Spirou] 2019

    Goed dat men blijft uitbreiden en de kritiek aanhoort. 3 miljoen is op zich 'niet enorm veel', maar het park is ook voornamelijk op kinderen en families gericht. Een dikke achtbaan of thrill ride moeten we dus sowieso niet verwachten. Uiteindelijk kan je voor 3 miljoen euro wel wat kinderspul neerzetten denk ik.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  5. #5

    Re: [Parc Spirou] 2019

    Goed om te zien dat ze luisteren naar hun bezoekers, wat ik ook al meermaals las in reviews. Ik hoop vooral dat ze een duidelijke koers uittekenen, want die Mine Tower is dan weer een grote thrill ride, welke dan meer thrillseekers aantrekt. Als ze zich eerst focussen op gezinnen met (kleine) kinderen, dan kiezen ze best om deze koers door te trekken. Met 3 miljoen euro kunnen ze dan inderdaad wat nieuwe kinderattracties openen, maar ik denk dat enkele speeltuigen dan ook kunnen bijdragen tot een leuke (dagvullendere) dag. Plaats naast de speeltuigen een nieuw horecapunt met terras, en de ouders zullen ook blij zijn.

    Ik hoop wel dat de toegangsprijs niet stijgt, maar eerder zelfs verlaagt. Nu lijkt me de prijs-kwaliteit echt niet te kloppen, en dat is denk ik een groter werkpunt op korte termijn.

  6. #6

    Re: [Parc Spirou] 2019

    In tegenstelling tot het eerste bericht zal Parc Spirou volgend pretparkseizoen maar liefst 10 miljoen euro investeren (i.p.v. de eerder aangekondigde 3 miljoen euro).



    Bron: Facebook Parc Spirou

  7. #7

    Re: [Parc Spirou] 2019

    Is er eigelijk iets bekend over hoe goed het park nu gedraaid heeft? Er komt veel nieuws over kritiek, maar weinig over hoe druk/succesvol het eigenlijk wel of niet was precies.

  8. #8

    Re: [Parc Spirou] 2019

    Ofwel is die 10 miljoen de finale doodsreutel nadat ze te laat hebben ingezien dat een kaal park geen volk trekt, ofwel bleken er meer mensen warm te lopen voor strips dan gedacht en kan er plots al wat meer af. Ik vermoed persoonlijk het eerste, maar ik zou niet enorm treurig zijn moest het het tweede zijn.

  9. #9

    Re: [Parc Spirou] 2019

    Ik hoop dat het park meer bezoekers heeft getrokken dan men aanvankelijk verwacht had. Stiekem begin ik zelfs te hopen dat die gecancelde grote achtbaan van Zierer misschien nu alsnog naar het park komt.
    Coastercount: 611
    Live a life you will remember!

  10. #10

    Re: [Parc Spirou] 2019

    Het park is begonnen met 'twaalf redenen waarom je een seizoenspas moet nemen' op te noemen op hun facebook en website. Er zijn al drie redenen bekend gemaakt en het maakt me eigenlijk écht enthousiast:

    reden 1:
    -Het park plaatst heel wat bomen,overkappingen (op terrasjes ed) en extra decoratie. Hiermee lijken ze écht geluisterd te hebben naar de commentaar dat het park te kaal is en te weinig schaduw bied.

    reden 2:
    -Er komen nieuwe mascotte's: Lucky Luke, Bolly & Billy en Spip. Volgens mij krijgen Bolly en Billy ook een themazone aangezien ze apart in de kijker worden gezet.

    reden 3: de eerste nieuwe attractie is aangekondigd, niets extreem speciaals maar ook niet slecht.



    Vooral de eerste reden toont toch echt aan dat ze de commentaar die je overal leest ter harte nemen. Benieuwd naar de overige negen redenen!

  11. #11

    Re: [Parc Spirou] 2019

    Het park heeft zeer veel infrastructurele fouten gemaakt, daar kan niemand om heen. Maar als ze echt hun feedback van harte nemen en er echt bereid zijn iets aan te doen, dan verdienen ze zeker nog een kans. Veel lang bestaande parken geven geen fluit om de feedback van ontevreden bezoekers ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  12. #12

    Re: [Parc Spirou] 2019

    Het lijkt alsof er eerst geld in het bakje moest komen om alles verder af te werken

  13. #13

    Re: [Parc Spirou] 2019

    Ofwel zijn ze dit jaar gewoon te vroeg geopend, en kunnen ze nu in de winter alles afwerken, om volgend jaar voor "echt" te openen. Ik ben vooral benieuwd wat er met de toegangsprijzen zal gebeuren volgend jaar.

  14. #14

    Re: [Parc Spirou] 2019

    Reden vier en vijf:

    -Een nieuwe speeltuin in marsupilami-thema
    -Een nieuwe Spinning coaster van Preston & Barbierri, die er wel héél sketchy uitziet!




  15. #15

    Re: [Parc Spirou] 2019

    De nieuwtjes worden steeds beter...

    Nadat het park tijdens de halloweenperiode tijdelijk de vrije val toren "Mine Tower" gehuurd had, heeft het park besloten om een soortgelijkaardige, 90 meter hoge vrije val toren aan te schaffen:



    Oorspronkelijk stond deze attractie ook reeds gepland en volgend jaar zal deze thrillattractie ook effectief gebouwd worden: een Zierer Starshape:



    Bron: Facebook Parc Spirou

  16. #16

    Re: [Parc Spirou] 2019

    Volgend jaar zullen bezoekers ook nat kunnen worden in de eerste waterattractie van het park.

    Het park zal namelijk uitbreiden met een Hafema Log Flume, bestaande uit 2 drops.

    1 Achterwaartse drop van 5 meter hoog en 1 voorwaartse van 10 meter hoog. Er zal tevens gebruik gemaakt worden van een verticale lift.



    Bron: https://parc-spirou.com/

  17. #17

    Re: [Parc Spirou] 2019

    Dit lijken me toch al wat betere investeringen te worden die ook een volwassener publiek aanspreken. Jammer dat er nog geen echt grote achtbaan zit aan te komen - voorlopig - maar het toont wel aan dat ze willen groeien.

  18. #18

    Re: [Parc Spirou] 2019

    Nog maar 6 nieuwe attracties van de 8 geplande aangekondigd, en het gaat in stijgende lijn. Ze houden rekening met de kritiek, zeer fijn! Als ze nu ook de kwaliteit van hun inkomzone kunnen doortrekken naar de rest van het park, dan zit je hier toch wel met een knappe start voor dit jonge parkje!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simon Bekijk Berichten
    Dit lijken me toch al wat betere investeringen te worden die ook een volwassener publiek aanspreken. Jammer dat er nog geen echt grote achtbaan zit aan te komen - voorlopig - maar het toont wel aan dat ze willen groeien.
    Misschien zit die achtbaan nog bij de laatste twee nieuwigheden?
    Redacteur Brakesection Magazine - RollercoasterFriend

  19. #19

    Re: [Parc Spirou] 2019

    Dit is zeer goed! Als men deze investeringen met de nodige zorg voor thematisatie & groen kan inwerken kan dit park misschien nog bovenwater blijven ...
    Ich bin Roland Mack. Seit über 30 Jahren mache ich Achterbahnen, als ob sie für mich wären, sehr solide und zu einem sehr wettbewerbsfähigen Preis. Mack Rides, Wir machen deine Achterbahn.

  20. #20

    Re: [Parc Spirou] 2019

    Ik snap niet zo goed waarom ervan uitgegaan word dat het park zo slecht heeft gedraaid zijn eerste seizoen? Als er écht geen kat over de vloer was gekomen, dan hadden ze niet zo'n investering gedaan lijkt me. Qua concurrentie zit het in de regio wel snor en dat er redelijk wat negatieve kritiek komt, betekent wat mij betreft ook dat er redelijk wat mensen geweest zijn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •